Тема: Кольори
Мета: закріпити з дітьми назви кольорів; продовжувати формувати розуміння й особливості вживання узагальнюючого поняття колір; розвивати допитливість, уважність; виховувати організованість у грі.
Хід заняття
- Діти, до нас сьогодні завітав Олівець- Малювець.(Запрошують Олівцеві -Малювцеві сісти)
- Сідай, будь ласка.
- Олівець уміє дуже гарно малювати. Його навчила матуся-веселка. У нього є багато братів олівчиків і сестричок- фарб. Вони всі малюють різний колір. Коли ж зберуться разом, то схожі на свою матусю. Мама-Веселка їх дуже любить, і дітки її дуже люблять.(Розглядають олівці)
- Ось послухайте як Олівець- Малювець розповідає про свою маму-Веселку:
Вийшла звідкись гарна жінка
На ній стрічка- семицвітка;
А де з річки воду брала,
Та коромисло зламала.
Вихователь виставляє малюнок, де зображена Веселка.
- Діти, вам подобається Веселка? (Так). А чим? (Вона гарна, яскрава, різнокольорова)
- Давайте назвемо кольори Веселки (Відповіді дітей)
- Олівцеві приємно, що ви так багато знаєте про його матусю. Вона дійсно різнокольорова. І коли вони з братами та сестрами всі разом щось розфарбують, то вона говорить." Мої ж ви різнокольорові пустунчики".
А ще в Олівчика є друзі, які живуть поряд. Олівці чорного та коричневого кольору. Що можна намалювати цими кольорами?(Землю, стовбури дерев)
Олівець- Малювець засидівся і почав щось робити. Що він робить?(Малює).Де він малює? (На папері)
- А що потрібно, щоб гарно малювати? (Для того, щоб малювати, потрібен папір, олівці, фарби)
- Молодці, діти! Тож відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Розмалюю писанку, розмалюю, (діти малюють у повітрі)
Гривастого коника намалюю. (підстрибують на місці)
Розмалюю писанку, розмалюю, (повторно малюють у повітрі)
І сопілку гарну я намалюю, (Удають, що грають на Ду-ду-ду-ду-ду. сопілці)
- Доки ми відпочивали, веселка стала коромислом над лугом і розцвіли різнокольорові квіточки. Давайте спіймаємо метеликів і посадимо їх на кожного на свою квіточку.
Дидактична гра "Посади метелика на квітку"
Мета: закріпити назви кольорів, уміння знаходити свій колір з-поміж інших; виховувати уважність.
Матеріал: різнокольорові метелики на ниточках, різнокольорові квіти за кількістю дітей, дзвіночок.
Вихователь дзвенить дзвіночком, діти з метеликами у руках бігають поміж квітками, розкладеними на килимку. Дзвіночок затихає, кожен метелик знаходить свою квітку відповідного кольору.
- Дітки, а Олівець- Малювець приніс іще щось. Погляньте і скажіть, що це? (Одяг)Так, а якого він кольору? (Різнокольоровий) Правильно. Братики Олівчики і сестрички розфарбували його в різні кольори.
Дидактична гра "Добери за кольором"
Діти розбирають предмети одягу. Коли вихователь сигналізує кольоровим олівчиком, діти приносять до нього одяг такого ж кольору.
Рухлива гра "Знайди свою хатинку"
Вихователь розподіляє, хто в якій хатинці за кольором буде жити (червоний, коричневий, блакитний)
Діти бігають, а коли задзвонить дзвоник, підходять до своєї хатинки і називають колір.
Підсумок
- Назви яких кольорів ви запам'ятали?