Комбіноване заняття з мовленнєвого розвитку та художньої літератури для дітей молодшого дошкільного віку
Тема: Подорож за клубочком
Програмовий зміст: Розвивати і збагачувати словниковий запас, діалогічне мовлення, вміння передавати емоції, міміку, жести певного образу. Виховувати вміння уважно слухати свого товариша, бажання брати участь у драматизації та проявляти інтерес й любов до українських народних казок та воскографії. Вчити дітей інсценувати казку, правильно в діалозі передавати мову дійових осіб, близько до тексту, переказувати знайому казку за картинами. Закріпити і поглибити знання дітей про українські народні казки, відгадуючи загадки. Вчити правильно вживати прийменники в, на, під, біля, вживати пестливі слова, а також виділяти перший звук у словах.
Матеріал: кольоровий пакунок, декорації лісу, картини до казки « Колобок», м’яч, іграшковий зайчик, маски,необхідний матеріал для воскографії.
Хід заняття
Вихователь. Діти, прийшла я сьогодні в садочок, а на столі пакунок. Та такий великий! А ще у ньому щось торохтить. Як ви думаєте, що там? Але він не відкривається.
Що робити? Як нам бути?
Треба його відімкнути.
Треба знов до чарів вдатись,
Якщо хочете дізнатись, що в середині.
То ви очі закривайте і не підглядайте.
« Чари-бари, Чари-кись, ти пакунку відімкнись.
Вихователь. Діти, що це ? Так, це клубочок. Він певно не простий, а чарівний. Аж підскакує, малята, щось нам хоче показати. Давайте підемо за ним і побачимо куди він нас кличе.
Вихователь. Покотився наш клубок покотився. І в лісочку опинився. Наш клубочок вас питає . Хто загадку відгадає.
1.Вигнав дід козу із хати,
Та й пішла вона блукати.
В зайця хатку відібрала
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув-
Зайцю хатку повернув.
2.Загубив дід рукавичку,
Рукавичку-невеличку.
Звірі в неї поховались.
Бо морозу налякались.
Так вже тісно їм усім-
Ось-ось-ось порветься дім.
3.Я – бичок-третячок,
Смоляний в мене бочок.
Із соломи дід зробив
І смолою засмолив
4.Сидить півник на печі,
Їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає,
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиски півника забрати.
5. Спекла його бабуся
Із борошна й яєць.
Такий він гарний вдався-
Ну просто молодець!
Кругленький, рум’яненький,
Веселий і меткий.
Та тільки втік із дому,
Попав у ліс густий.
Вихователь. Діти, давайте пригадаємо цю казочку за допомогою картин.
Переказ казки « Колобок»
Вихователь. Малята, давайте покажемо нашому клубочку, як зустрівся Колобок з зайчиком та вовком.
Інсценізація казки
Вихователь. Ось, знову клубочок поспішає. Щось іще на нас чекає. Діти, та це ж м’ячик. Який він? ( гумовий, круглий, зелений, веселий…) А що буває гумовим? Зеленим? Круглим? Що вміє стрибати? Котитись? Мячик хоче з вами погратися.
Гра «Скажи лагідно»
Вихователь. Мячик з нами вже пограв, відпочити пострибав.
Фізкультхвилинка
Ну, а ми пригадаємо в мить, як пшениченька шумить.
Ш- ш- ш-ш! ( рухи руками імітація руху колосся).
Ось комарик летить і так дзвінко пищить.
З- з- з- з! ( колові рухи головою).
Жук із гаєм розмовляє, свою пісеньку співає.
Ж- ж- ж- ж! ( напівприсяд, руки на пояс)
У траві змія сичить, з нами пісню свою вчить.
С- с- с- с! (ходьба на шпильках)
І ми з вами відпочили, та всі трохи пошуміли.
Є в клубочка для вас гра – склад додайте дітвора.
Чистомовка
Ко-ко-ко – не ходіть дале…( ко)
Ки-ки-ки – мийте чисто ру…( ки)
Жи-жи-жи – чистомовочку ка…(жи)
Же-же-же – хатинку бере…( же)
Ша-ша-ша – смачна ка…( ша)
Шу-шу-шу – їм я ка…( шу)
Га-га-га – широка доро… ( га)
Гу-гу-гу – покажу доро…( гу)
Вихователь. Наш клубочок покотився, біля кущика спинився. Діти хто це?
Опис іграшкового зайчика
Вихователь. Зайчику сумно. Хоче з вами погратися.
Гра « Де зайчик?»
(Вживання прийменників в, на, під, біля)
Вихователь. Наш клубочок поспішає, знов цікаве нас чекає.
(підходимо до столиків, на них аркуші паперу)
Вихователь. Тут художник поспішав і не все домалював.
Вам потрібно губки взяти, у фарбу умокати і аркуш свій замалювати.
Воскографія
Вихователь. Молодці, діти. Подивіться кожен на свій малюнок, що у вас було сховано Та назвіть перший звук цього слова.
Гра « Чарівна пісенька»
Вихователь. Ну й розумні ви малята – все зуміли розказати. А клубочок поспішає, в інший садочок вирушає. Побажаємо йому щасливої дороги. Нам теж час повертатися. Ми з вами полетимо. Уявіть що ви «літачки», а руки ваші « крила», язички – « мотори». Завели « мотори» - р-р-р- полетіли.
Вихователь. От і закінчилась наша подорож з чарівним клубочком. Що вам сподобалося найбільше?Кому ми допомагали? Я вам усім дякую.