Тема: «Веселий сніговик»
Інтегроване заняття з мовлення дитини та малювання. ІІ молодша група.
Мета: закріпити знання дітей про характерні ознаки зими, властивості снігу; розвивати мовленнєву активність, дослідницькі здібності, креативність мислення, уяву, продовжувати вчити дітей рахувати в межах 3 , закріпити поняття більше-менше. Вчити дітей малювати сніговика з трьох частин круглої форми посередині аркуша паперу методом штампування, співвідносити частини за величиною, з’єднувати їх в одне ціле, розвивати творчі здібності. Виховувати культуру спілкування, ввічливість, доброзичливість, охайність, старанність в малюванні.
Обладнання: конверт, лист від сніговита, портрет сніговита, відро зі снігом, піднос, картки з намальованими слідами тварин, сніжки , аркуші голубого паперу, біла гуаш, штампи круглої форми різного розміру, ватні палички, серветки, підставки, асоціативні картки.
Попередня робота: вивчення віршів, загадок та пісень про зиму; спостереження за красою зимових пейзажів, за сніжинками; бесіди про зиму; читання оповідання В.Сухомлинського «Хлопчик і сніжинка».
Хід заняття
І. Вступна частина
1. Ігровий момент
- Сьогодні листоноша приніс лист у незвичному конверті. Зазвичай конверти бувають маленькі за розміром. А цей який?(великий)
- А щоб дізнатися від кого лист, потрібно відгадати загадку.
Хто прийшов до нас зимою.
З величезною мітлою?
Ніс у кого із морквини?
Очі в кого дві вуглинки?
Шубка сніжно - крижана?
Так, все це в…….( Сніговика)
- Хочете дізнатися що в листі?
- А як же нам його відкрити?( діти висловлюють пропозиції)
- Я візьму ножиці і акуратно його відкрию.
- Давайте прочитаємо лист.
«Любі діти! Ви, мабуть ,помітили,що у цьому році зовсім мало снігу. І про мене вже забули всі мої друзі. А мені так хочеться, щоб про мене пам’ятали. Я вирішив надіслати свій портрет білочці, зайчику, ведмедикові, лисичці. Але у мене є лише один портрет,що його я вам надіслав. Дуже прошу - допоможіть».
ІІ. Основна частина
- Давайте, пригадаємо, яка зараз пора року?
- Яка зима?
Асоціативні картки
- Зима: чарівна, вітряна, морозна, холодна, голодна, слизька, весела…
- Діти, давайте і ми з вами повеселимося і заведемо веселий хоровод.
Хоровод «Підемо у двір гуляти»
- Діти, послухайте уважно. Чуєте, до нас хтось в гості спішить.
(під музику заходить сорока з відром, наповненим снігом, говорить хрипло)
- Добрий день, малята! Я - сорока – білобока, по місту літала, зимовою красою милувалась. Мені дуже сподобалось, як грають діти в сніжки, от я і вирішила до вас прилетіти та пограти з вами в сніжки. Ось і сніг вам принесла.
Вихователь:
- Ми раді, що ти до нас прийшла і теж хочемо пограти з тобою в сніжки. Давайте, діти, подивимося, що у сороки у відерці. (Висипає сніг на тацю.)
- Діти, а який сніг? (Відповіді дітей)
- На що схожий сніг?
- Де утворюється сніг?
Вихователь:
- Люба сороко, а чому в тебе горло загорнуто хусточкою?
Сорока:
- Коли випав сніг, я подумала що це морозиво і почала його смакувати, але як тільки я почала його куштувати, мене розболілося горло.
Вихователь:
- Діти, як ви думаєте, чому у сороки горло заболіло? (Відповіді дітей)
- Розкажіть сороці, хіба можна їсти сніг, і чому? (Відповіді дітей)
- Діти, а як ми можемо допомогти сороці?
***
- Треба поміряти температуру
- Дати сироп/таблетки
- Зварити теплий чай з малини/калини
Сорока:
- Дякую, малята. Моє горло вже не болить. Тепер я знаю, що сніг це сніг, а не морозиво, і я ніколи не буду дзьобати сніг.
Вихователь:
- Тепер можна і в сніжки з сорокою пограти. Де ж наш сніг? (Показує сніг)
- А що ж трапилось із снігом? (Відповіді дітей)
- Ти, сороко, мабуть не знала, що у теплі сніг перетворюється на воду? І тепер ми не зможемо пограти ним у сніжки. Та нічого сумувати, у нас є сніжки і ми можемо пограти з ними.
Гра в сніжки (музична гра)
Сорока:
- Дорогою до вас, дорогі малята, я пролітала над лісом і побачила дуже багато слідів тварин, але не знаю кому вони належать. Давайте ми з вами пограємося і ви допоможете мені дізнатися, які тваринки залишили свої сліди у лісі.
Вихователь:
- Діти, подивіться, а чиї це сліди лишились на ваших стільцях? (Кожна дитина бере свою картку і роздивляється)
- Зараз роздивіться, чиї сліди на вашій картці і знайдіть відповідну тваринку на столі. (Відповіді дітей)
Вихователь:
Ось і пограли ми з сорокою.
Вам, діти, сподобалося грати з сорокою?
А тобі, сороко, сподобалося грати з нашими дітками?
Сорока:
- Мені, діти, дуже сподобалося з вами гратись. Я дуже вам вдячна, що ви розповіли мені про сніг і навчили мене, як лікуватися. Я більше ніколи не буду дзьобати сніг.
- Сороці дуже сподобалось з нами гратися, але у нас з вами є завдання. Сніговик попросив нас допомогти йому, і намалювати його портрет. Тому сідаємо за столики і намалюємо веселого сніговика.
Портрет Сніговика
- З скількох куль зліпилений сніговик?
- Покажіть найбільшу.
- Покажіть найменшу.
- Що є на голові?
- З чого зроблені очі, ніс?
- Що буде, якщо зайчик з’їсть ніс сніговичка?(ТРВЗ)
*- В зайчика буде боліти горло, бо морквинка холодна;
- Сніговик не зможе дихати;
- Сніговик плакав би, бо йому було негарно без носа;
- Чим ми можемо його замінити?
- Давайте підготуємо ваші ручки, щоб наші портрети вийшли гарними і акуратними.
Пальчикова гімнастика з використанням масажного м’ячика
Ця сніжинка не проста.
Ця сніжинка не проста.
Вся колюча ось така.
(Стискати розкривати кулачок.)
Між долонями кладемо,
Ми долоньки розітрем.
(Котити по долоньці по колу.)
Вверх та вниз її катаю,
Та долоні зігріваю.
(Котити по долоньці взад-перед.)
Можна сніжку по колу катати ,
(Котити по долоньці по колу.)
Та один одному перекидати.
(Перекидати з однієї руки в іншу)
Раз, два, три, чотири, п'ять.
Нам вже час працювать.
(Кожним пальчиком натискати м’ячик. Стиснути кулачок.)
Пояснення вихователя
- Портрет сніговичка будемо малювати штампами - 3 кружечка різного розміру, ватними паличками домалюємо очі, ротик, носик і ґудзики. Перед вами є аркуші голубого паперу. Беремо штамп, вмокаємо у білу фарбу, а потім прикладаємо до листочка.
- У нас є три кружечки, якого вони розміру? (великий, середній, маленький). Далі ми поставимо кулі одна на одну. Найбільша куля стала ногами сніговика , середня - її тулубом, а найменша-головою. А коли фарба висохне, ми домалюємо ротик, очки, носик.
Самостійна робота дітей
(при необхідності, вихователь допомагає тим дітям, які потребують допомоги)
ІІІ. Заключна частина
Послідовно виставляю і аналізую роботи дітей.
- Діти, поки ви малювали, до нас в гості прийшов ще один гість. Давайте його запросимо.
(під музику заходить Сніговик)
Роздивляється малюнки
- Добрий день, малята, як ви гарно постаралися, які чудові портрети ви намалювали. Тепер всі звірі, у лісі, будуть мати мій портрет і ніколи не забудуть, як я виглядаю. А зараз, давайте, разом, затанцюємо з вами танець.
Танець з сніговиком
1