Конспект заняття для дітей середньої групи на тему
« Знайомство з економікою»
Мета: ознайомити дітей з поняттям “економіка”, визначити її місце і роль в житті людини, сприяти виникненню інтересу до економічної сфери життєдіяльності.
Матеріали: м’яка іграшка мишеняти Економіка, картки із зображенням різних предметів: скарбничка, каса, завод, квітка, банк, гроші, іграшки, морозиво, телевізор тощо.
Хід заняття
Вихователь: Діти, пропоную сьогодні на нашому заняття поговорити про економіку. Скажіть мені, будь ласка, хто-небудь знає, що означає слово “економіка”? Де і від кого ви чули це слово?
– Як ви вважаєте, це наука про різні розваги (солодощі, іграшки, гойдалки) або це серйозна наука (про гроші, різні товари, заводи й фабрики)?
– Подумайте і спробуйте визначити, що ж вивчає ця серйозна наука “економіка”.
Сьогодні до нас на заняття завітав незвичайний гість. Це мишеня Економік. Воно допоможе нам познайомитися зі складною наукою економікою. Але спочатку давайте послухаємо історію, яка з ним відбулася.
Розповідь про мишеня Економіка
Жило у одного не дуже акуратного дядечка Клоуна в його цирковій комірці мишеня Економік. У кімнаті Клоуна завжди панував безлад: розкидані, поламані іграшки, не митий посуд, брудні вікна і підлога. Кожного тижня дядечко Клоун вимазував або псував свої туфлі для виступу, і тому йому доводилося постійно купувати нові туфлі.
І ось коли грошей майже не залишилося, а в кімнаті панували безлад і сміття, дядечко Клоун сів і гірко заплакав.
Раптом з нірки з’явилася голова мишеняти Економіка.
– Не плач. Я знаю, як тобі допомогти!
Дядечко Клоун здивувався і запитав:
– Хто ти? І як ти можеш мені допомогти?
– Я мишеня Економік! Живу в нірці в тебе в комірці. Я допоможу тобі правильно вести господарство, щоб у тебе в будинку завжди був достаток і порядок. Але для цього ти повинен вивчити науку, яка називається Економіка.
– Звичайно ж, я згоден! – закричав дядечко Клоун, – давай з тобою дружити!
І з тих пір мишеня Економік допомагає дядечкові Клоунові вести господарство за допомогою науки економіки.
Подумайте та скажіть, за допомогою якої науки вирішило допомогти дядечкові Клоунові мишеня Економік? Як ви вважаєте, що потрібно робити дядечкові Клоуну, щоб досягти успіху й стати забезпеченою людиною?
Порадьте дядечкові Клоунові, яку науку він повинен вивчити з мишеням?
Як ми вже визначили разом з вами, економіка – це наука про господарювання за правилами. Цю науку повинні вивчати і дорослі, і діти. Дитина – для того, щоб стежити за своїми речами (іграшками, одягом, книжками). Скажіть, а у вас є власні речі? Як ви поводитеся зі своїми речами?
Економіка потрібна дорослим для того, щоб знати, скільки потрібно виготовляти різних товарів (їжі, одягу, іграшок), щоб усього вистачало кожній людині й не залишалося зайвого.
Давайте зараз закриємо оченята й уявімо, що в нашому місті зникла наука економіка. І ось на хлібному заводі не знають, що виготовляти. На прохання дітей, замість хліба виготовили іграшки. Як ви вважаєте, що трапиться, якщо в хлібному магазині продаватимуть тільки іграшки?
Виходить, що економіка допомагає дізнатися дорослим, що саме потрібно виготовляти і для кого.
А зараз уявіть, що на молокозаводі не знають скільки у нашому місті дітей. І ось на дитяче свято виготовили по 5 кг морозива на кожну дитину. Звичайно ж, діти переїли все морозиво й захворіли. А все через те, що дорослі не вивчали економіку й не знали скільки виготовляти морозива. Отже, економіка допомагає знайти відповіді на питання: “Що виготовляти?”, “Для кого виготовляти?” і “Скільки виготовляти? А зараз пропоную перевірити , що ви запам’ятали та пограти в гру “Складові економіки”.
( діти вибирають картки із зображенням різних предметів та пояснюють, чи відноситься предмет до вивчення економіки).
Діти, мишеня запитує, чи сподобалася вам нова тема? Чи хотілося б вам більше дізнатися цікавого про економіку? Тоді давайте подякуємо мишеняті за цікаву інформацію і запросимо його на наступне заняття.