Конспект заняття для дітей середньої групи
«Пори року посварились»
Мета: розвити дрібну моторику, вдосконалювати координацію рухів рук, збагачувати досвід дітей про характерні особливості природи , підтримувати дружні, доброзичливі стосунки між дітьми в процесі спільної праці. Сприяти розслабленню дітей, зняттю емоційної напруги.
Матеріали: лялька-рукавичка Ворона; мішечок; чотири макети дерев у різні пори року; кріплення для дерев, відповідно до даної пори року: вишеньки з гачками, осінні листочки з застібками на ґудзики, сніжинки з шнурками, квіточки на липучках; коробочка з льодом; музика А. Вівальді «Пори року».
Хід заняття
-
Добрий день, діти! Ми сьогодні вирушаємо у казку. Для того, щоб у неї потрапити, заплющимо наші очки та промовимо чарівні слова: «Раз, два, три, казка двері відчини!» (діти промовляють). До нас хтось дуже поспішає, а хто - ви зараз дізнаєтесь! (вихователь показує ворону, у якої є мішок та імітує звук ворони, що промовляє до дітей)
-
Кар! Кар! Біда, біда!
Пори року посварились,
Хто за ким іде всі збились.
Дітки ви допоможіть,
Пори року помиріть.
Я в мішечок їх зібрала
І до вас мерщій примчала.
Та вже мушу поспішати,
Щоб новину всім сказати!(ворона відлітає, залишаючи мішечок)
-
Діти, хто це до нас прилітав? (ворона)
-
А що вона нам повідомила? (що посварились пори року і їм необхідна допомога)
-
От біда, треба швидше нам усім помирити пори року.
Заглянемо у цей мішок і все з’ясуємо (розв’язує мішок і на килимок все з нього висипає).
-
Що це з мішечка нашого посипалось? (листочки, квіточки, сніжинки, вишеньки…)
-
Скажіть, на чому можуть цвісти ці прекрасні квіти, достигати ці ягідки?(на дереві) . Вірно. І сьогодні на допомогу нам прийшло, що? (вихователь показує макет деревця, діти відповідають) . Деревце називається Вишенька .
-
Подумаємо, якого кольору листочки на вишеньці літом? (зелені)
-
Якими ягідками ми можемо поласувати з нашого деревця? (вишеньками)
-
Тож настав час нам одягнути нашу вишеньку так, як вона виглядає у літку. Малята, що ми будемо одягати на вишеньку? (ягідки вишеньок ) (Діти вибирають ягідки вишеньки та прикріплюють їх до деревця за допомогою гачечків, під супровід мелодії.)
-
Станьмо у коло і уявімо, що ми листочки на вишневому деревці. (психогімнастична вправа проводиться під супровід легкої мелодії) Вітерець легенько віє, листячко гойдає (діти гойдаються з ноги на ногу), стає все сильніше дути вітер,(промовляння звуку ш-ш-ш …) холоднішає і листочки змінили колір з зелених на жовті, здійнявся дуже сильний вітер (промовляння звуку ш-ш-ш …) і обірвав листочки з деревця, вони закружляли по всюди та легенько впали на землю (діти кружляють та присідають на килимок).
-
Дітки, ви здогадались яка це пора року настала? (Осінь)
-
Тож часу не гаймо, вбираймо наше деревце. Чим ми будемо його прикрашати? (жовтими листочками)
(Діти за допомогою застібок на гудзики прикріплюють листочки, під звучання музики)
-
Молодці, полічіть скільки ви вже помирили пір року? (діти рахують)
-
Погляньте, що у мене є? (вихователь показує лід, діти відповідають)
-
А чи правильно ви відповіли ви дізнаєтесь, якщо візьмете цей прозорий камінчик та передасте один одному.
-
Так, це холодний кубик льоду. Гляньте на свої ручки , якими вони стали? (мокрими)
-
А це означає, що лід це що,діти? (це вода, що замерзла)
-
Скажіть у якій порі року ми можемо побачити лід? (зимою)
-
А зимою на дерева, на будинки, на ялинки та кущі падають, що?..
( сніжинки)
-
І на наше деревце зараз вони нападають. Берімо кожен сніжинку і прикріпімо її до нашого деревця (діти за допомогою методу шнурування прикріплюють сніжинки під звучання музики).
-
Порахуємо, скільки пір року ми помирили? (три)
-
Покажіть на пальчиках.(діти показують три пальчики)
-
А скільки залишилось помирити? (одну)
-
І ця пора року називається Весна. З приходом весни зі сну пробуджається вся природа, прокидається і наше деревце. На дереві, розквітають ось такі чудові квіти . Візьмімо наші квіти і вберімо деревце (діти під музику прикріплюють квіточки за допомогою липучки)
-
Ось і все! Помирили усі пори року . Нумо ще раз їх назвемо (діти називають). Отож, усі пори року ідуть по черзі одна за одною. Наприклад, за зимою наступає..? (діти називають пори року)
Прилітає ворона і дякує дітям. Пропонує виготовити аплікацію деревця у весняну пору року. (діти з готових форм виготовляють виріб)
-
Дуже гарні вийшли ваші роботи.
Вихователь Суворова Г. М. м. Червоноград