Конспект заняття для дітей середнього дошкільного віку (автоматизація звука С у відкритих складах)

Про матеріал
Конспект заняття допоможе педагогу цікаво і доступно провести заняття з розвитку звуковимови.
Перегляд файлу

Конспект заняття для дітей середнього дошкільного віку

Тема: «Осінь-чарівниця в гості завітала» ( автоматизація звука [с]

у відкритих та закритих складах)

Мета: корекційно-освітня: закріпити артикуляцію – положення губ, язика і зубів для вимови звука [с], вправляти в ізольованій вимові звука [с] протяжно, та у відкритих складах, вчити добирати прикметники та узгоджувати їх з іменниками;

корекційно-розвиваюча: розвивати артикуляційну та дрібну моторику, фонематичне сприймання, звуковимову, мовленнєве дихання, міжпівкульну взаємодію, увагу, мислення, пам’ять;

корекційно-виховна: акуратність, позитивну взаємодію одне з одним.

Обладнання: тренажери для дихання «Осінь», кошик з овочами, фонологічне дерево, листочки різного кольору.

Хід заняття:

І. Організаційний момент (5 хв):

Звучить дзвіночок. Діти збираються у коло.

Ранок розпочавсь цікаво,

Світить сонечко ласкаво,

В календ арик заглядає

І від посмішки аж сяє.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться день!

Логопединя звертає увагу дітей на віконечко: Дітки, сьогодні сонечко загляда до нас у віконечко і повідомляє, що прийшла в Україну осінь. Сонечко радіє осені, адже ця пора прекрасна. ЇЇ називають чарівницею. Давайте познайомимось з цією чарівною порою і лише тоді зможемо зрозуміти чому її так називають.

ІІ Основна частина (15 хв):

Логопединя: Осінь прийшла і привела з собою пустотливого меншого братика Вітерця. Він полюбляє гратися з осінніми листочками, кружляти їх в таночку.

Вправа з тренажерами для дихання «Вітерець кружляє листочки»

Мета: вчити робити вдих через ніс, а видихати цілеспрямований струмінь повітря через рот; диференціювати носово-ротове дихання.

Логопединя: Осінь пора, коли усі навколо трудяться та збирають врожай. Зараз я вам пропоную також потрудитись і зібрати осінні дари у свої кошики.

(за кожну виконану артикуляційну вправу логопединя дає дітям у кошики овоч)

Артикуляційний комплекс для звука [с]

  1. «Посмішка» - підняти куточки ротика, посміхнутись не показуючи зубів (утримувати 10 с)
  2. «Парканчик» - посміхнутись, показати зубки (утримувати 10 с)
  3. «Лопатка» - широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу (утримувати 10 с)
  4. «Неслухняний язичок» - широкий язик покласти на нижню губу та вимовляти «пя-пя-пя», похлопуючи свій неслухняний язичок (виконувати 10 с)
  5. «Трубочка» - висунути широкий язик, бокові краї завернути вгору, подмухати в трубочку (виконати у повільному темпі 10 разів)
  6. «Чистимо зубки» - відкрити ротик, посміхнутись (оголити зубки), кінчиком язика почистити верхні та нижні зубки (виконувати 10 с).

Логопединя бере кошик з овочами, які назбирали діти, виконуючи артикуляційні вправи: Діти, ви гарно потрудились! Ось, який багатий врожай зібрали! Ці дари нам осінь принесла.

Логопединя: А зараз давайте подивимось на дерева. Чи такі вони як були влітку? Що змінилось? (відповіді дітей. Якщо дітям важко дати відповідь, зверніть увагу на колір листя).

Логопединя: Листочки барвисті обпадають з дерев, таке явище називається листопадом. А братик вітерець грається з ними, кружляє у танку.

Вправа «Осінній вітерець»

Мета: вправляти в протяжній, ізольованій вимові звука [с] з різною гучністю голосу.

 

 

 

Фізкультхвилинка: «Листочки»

Ми листочки осінні,

На гілках ми сидимо, (присісти)

Дмухнув вітер – полетіли, (вдих через ніс, а видих носом)

Ми летіли, ми летіли (легкий біг по колу)

І на землю тихо сіти. (присідають)

(Можна повторити 2 рази)

Логопединя: Діти, подивіться вітерець приніс листочки і до нашої кімнати. Давайте ними прикрасимо наше фонологічне дерево.

Вправа «Осіннє деревце»

Мета: вправляти у вимові звука [с] у відкритих складах.

Опис: діти дають імена осіннім листочкам – СА, СУ, СО, СИ, СІ, СЕ. Коли прикрашають дерево називають листочки ще раз складами.

Логопединя: Осінь і справді чарівна пора. Чи згодні ви зі мною? Давайте опишемо її.

М/гра «Осінь яка?»

Мета: вчити добирати та узгоджувати прикметники з іменником.

Опис: діти добирають прикметники до іменника осінь: осінь – чарівна, осінь – барвиста, осінь – багата, осінь – різнокольорова, осінь – багряна і ін.

ІІІ. Підсумок заняття:

Логопединя: Ви сьогодні гарно попрацювали і осінь дарує вам на згадку про себе ось такі чудові наліпки-листочки (логопединя роздає дітям наліпки).

docx
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку