Проєкт Використання Лего в ЗДО

Про матеріал
Використання інноваційних технологій в ЗДО, зокрема Лего-конструктора, позитивно впливає на якість освітнього процесу. Лего можна використовувати для корекційно-розвиткової роботи з дітьми ООП
Перегляд файлу

 

IMG_20210415_110739.jpgIMG_20210416_145648.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG-0cc27070a397434e5a3564bb6cb93eb4-V.jpgIMG-b625a4f1d415bcf94ba1abf5db4d7763-V.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Концептуальні реформи загальної середньої освіти «Нова українська школа» проголошують побудову освіти усіх рівнів з максимальним урахуванням фізичних, психологічних, інтелектуальних особливостей дитини кожної вікової категорії. Тенденції розвитку дошкільної та початкової освіти мають багато спільного. НУШ – це цікава, практично орієнтована, безпечна і дружня до дитини школа. Зокрема визначено пріоритетність особистісно-орієнтованого, діяльнісного, середовищного підходів, необхідність забезпечення становлення особистості дитини, її фізичний розвиток, пізнавальний, комунікативний, соціально-моральний, художньо-естетичний, креативний, набуття нею практичного досвіду.

 Головна ідея Нової української школи – компетентнісне навчання. Це означає, що діти не просто будуть набувати знання, а й вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимутьжиттєвонеобхідні навички.

 У системі сучасної освіти на перший план виходить проблема становлення та розвитку самоефективної особистості, здатної власними силами досягти поставлених цілей, бути успішною у різних видах діяльності.

 На кожному віковому етапі процес формування самоефективності має свої особливості, які важливо враховувати у роботі з дітьми.

 Важливим чинником розвитку самоефективності у дошкільному віці є застосування в освітньому процесі сучасних, ефективних стратегій, спрямованих на формування критичного мислення, комунікативних навичок, навичок групової взаємодії, креативності, що будуть основою успішного навчання у Новій українській школі.

 Перед педагогами постало завдання пошуку, вдосконалення методів, прийомів, технологій навчання на основі компетентнісного підходу. Однією з інноваційних технологій, яку активно використовують у Новій українській школі та в освітньому процесі закладів дошкільної освіти, що реалізує підхід «навчання через гру» є LEGO-технологія.

 LEGO є простим і практичним інструментом, відкритою системою, що дає дитині змогу робити перші відкриття, досліджувати, експериментувати, пізнавати світ і себе в ньому, творити та імпровізувати, а педагогу дає можливість і простір залишатися гнучким і вільним у реалізації особистісноорієнтованого підходу. Простір для використання LEGO-технологій безмежний - це ціла палітра ігор, яка охоплює конструкторсько-будівельні, дидактичні, сюжетно-рольові, режисерські, рухливі, ігри за уявою, ігри індивідуальні, самостійні, в парах, у міні-парах, групах та командах, ігри з однолітками та ігри з дорослими. Кожен з цих видів ігор вносить свій незамінний вклад у всебічний розвиток дошкільника.

А ще елементи LEGO-конструктора у поєднанні з відповідним оформленням, підготовленими зразками, схемами, моделями можна успішно використовувати у різних напрямках освітнього процесу та вцілому розвитку дошкільників.

LEGO є однією з інноваційних технологій, яка допомагає створити нове освітньо-розвивальне середовище, підвищує мотивацію дітей до пізнання нового, сприяє формуванню навичок винахідництва та експериментування. Дитина, для розвитку та навчання якої використовувалиLEGO-технології у закладі дошкільної освіти, проходить підготовку до школи: вчиться вирішувати проблемні ситуації, знаходити компроміси, оптимальні рішення, домовлятися, товаришувати, спілкуватися з однолітками та дорослими, працювати в команді, аргументувати свій вибір.

Сучасний освітній процес неможливий без інноваційного оновлення, залучення нових технологій, їх апробації та адаптації до сучасних вимог нового змісту. Виникає необхідність коригування методично-технологічних аспектів дошкільної освіти. В пошуках ефективних інноваційних технологій педагоги закладу зупинились на впровадженні LEGO-технології.

Вибір підказали самі діти. Їх інтерес до конструювання цілком обґрунтований. Це одне з улюблених занять дошкільників. Гратись з яскравими тематичними наборами LEGO бажає кожен малюк. Саме з огляду на це LEGO-технологія почала активно використовуватись в освітньому процесі закладу дошкільної освіти.

За допомогою LEGO діти вивчають математику, мову, довкілля і навіть малюють цеглинками. Конструктор є надійним помічником у роботі вихователів, корекційних педагогів, інструктора з фізичного виховання. Заняття з LEGO урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавим для дітей.

LEGO-конструювання, на думку педагогів, є унікальним інструментом для захоплюючого, всебічного розвитку дошкільників. Враховуючи досвід колег, що уже не перший рік працюють з LEGO, ми зробили добірку цікавих ігор, завдань, проєктів, які успішно використовуємо під час проведення різних форм навчально-пізнавальної діяльності відповідно до теми тижня та під час різних режимних моментів.

На заняттях з логіко-математичного розвитку діти вчаться розрізняти кольори, розміри предметів та порівнювати їх за величиною, викладають в порядку зменшення або збільшення, групують за визначеною ознакою тощо.

З цією метою використовуються такі ігри і завдання:

  1. Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»:
  • орієнтування у просторі та величина предметів: «Дублювання»,«Муха», «Жабеня», «Спробуй повтори», вправи «Дзеркало», «Лабіринти»,«Башточки», «Кенгуру»;
  • елементарні математичні уявлення: практичні завдання «Цікава математиказ LEGO», «Додавання та віднімання з LEGO»,«Цікаві цифри», «LEGO-цифри», «Повторюшки», «Порівняй»;
  • сенсорні еталони (колір): «Кольори навколо нас», «Який колір загубив художник?», «Розумний вулик», «Кольорові башточки», «LEGO-танграм», вправа «Збери за кольором»;
  • геометричні фігури: вправа «Виклади геометричну фігуру»,завдання «Добери предмет, який схожий на LEGO-фігуру», «Впізнай геометричну фігуру на дотик» і ін..
  1. Освітній напрям «Дитина у природному довкіллі»:
  • д/ігри: «Хто в лісі живе?», «Пори року»,«На пташиному дворі»,«Свійські тварини»,«Далекий космос»,«Вивчаємо рослини з LEGO» і ін..
  1. Освітній напрям «Дитина у соціумі»:
  • завдання і вправи: «Сумний чи веселий?»,«Безлюдний острів»,«Командна гра»,«Моя улюблена справа»,«Спина до спини»,«Скопіюй»,«Спільна творчість»,«Не скажу, а покажу»,«Перегони» і ін..

IMG_20210417_122639.jpgIMG_20210417_122539.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Освітній напрям «Мовлення дитини»:
  • формування лексико-граматичних уявлень: д/ігри «Допоможи гному», «Подорож цеглинок», «Вивчаємо прийменники з LEGO»;
  • розвиток зв’язного мовлення: д/ігри та вправи: «Підбери колір, склади речення», мнемодоріжки «Маленькі помічники», «Закінчи речення з цеглинками LEGO»;
  • навчання грамоти: д/ігри та вправи: «Звуковий будинок для цеглинок», «Знайди спільний звук у словах», «Визнач перший та останній звуки у слові», «Скільки складів у слові?», «Вантажимо склади», «Складаємо схему речення з LEGO».

На корекційно-розвиткових заняттях діти удосконалюють уміння правильно вимовляти проблемні звуки, розвивають мовленнєве дихання (вчаться утворювати різні види видиху), посилюють м’язи артикуляційного апарату, вчаться правильно вимовляти слова різної складової структури.

IMG-b625a4f1d415bcf94ba1abf5db4d7763-V.jpgIMG-0cc27070a397434e5a3564bb6cb93eb4-V.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задля досягнення поставлених завдань використовуються наступні вправи:

  • розвиток просодичного боку мовлення: д/вправи: «Відтвори ритмічний малюнок», «Склади башточку-промов звук», «Відтвори звук», «Повітряні башточки»;
  • розвиток фонематичного сприйняття: д/вправи: «Вимовляємо звуки з LEGO», «Знайди пару» Коректурні таблиці «Проблемні звуки», «Гімнастика для язичка з LEGO-цеглинками»;
  • подолання порушення складової будови мовлення: д/ігри «Пригоди Лунтика» «Шукаємо парні слова з LEGO» «LEGO-лупа».

 З часом з'явились свої підходи, педагогічні напрацювання. Виникла необхідність систематизувати напрацьований досвід. Впровадження інноваційної технології реалізовується через освітній проєкт «LEGO-конструктор як інноваційний ресурс в освітньому просторі закладу дошкільної освіти». В ньому визначено мету, завдання, основні заходи щодо реалізації проєкту відповідно до послідовності етапів.

 Мета проєкту: обґрунтування ефективності використання LEGO-технології для розвитку самоефективності особистості дошкільника.

 Основні завдання:

  • розробити систему використання конструктора LEGO в освітньому процесі, корекційно-розвитковій роботі закладу дошкільної освіти;
  • формувати у дошкільників уміння працювати в команді;
  • розвивати критичне мислення дошкільників як умову формування навичок розв’язувати інтелектуальні завдання, життєві ситуації;
  • сприяти формуванню комунікативно-мовленнєвих умінь, необхідних для міжособистісної взаємодії;
  • забезпечити умови для прояву творчих здібностей.

Ці напрямки стали основним підґрунтям нашої роботи.

Насамперед виникла необхідність оновити, доповнити наповнення розвиваючого середовища, облаштувати відповідний осередок, де діти мали б змогу конструювати з використанням різних видів конструктора LEGO. Це був найскладніший етап роботи. Але зацікавленість та підтримка батьків, їх безпосередня участь в удосконаленні освітнього процесу, сприяла успішній реалізації одного із основних аспектів роботи. В групі облаштовано куточок «LEGOLEND».

IMG_20210421_141713.jpg

До уваги дітей тематичні набори конструкторів: «Лікарня», «Поліцейський відділок», «Аеропорт», «Закусочна» і ін. Наповнення наборів дає змогу використовувати їх як у груповій роботі з дітьми так і індивідуально. Набори конструкторів тематичні. До кожного з них розроблені методичні рекомендації та картки із завданнями. Картки містять зображення моделей, які можна побудувати за допомогою елементів даного набора, та послідовність дій під час конструювання відповідної моделі.

Набори для дітей старшого дошкільного віку дають дитині можливість отримати перші уявлення про науку і техніку. Тут є болти,  важелі, цеглинки різного розміру. Дитина не лише конструює з них різну техніку (підйомний кран, вертоліт), але і ознайомлюється з принципами роботи цих механізмів.

Педагоги закладу розробили свою систему завдань, ігор, вправ та склали модель їх використання у роботі з дошкільниками (додаток 1).

Кожен з напрямків роботи досить змістовний і надає простір для використання власних ідей. Добираючи зміст ігрових завдань ми спиралися на загально-педагогічні критерії, зокрема: значущість для розвитку дитини, доступність, відповідність віковим, індивідуальним особливостям дошкільників тощо.

Кожен педагог нашого колективу розуміє, що у сучасному суспільстві запорукою успіху людини є її вміння працювати в колективі, знаходити шляхи розв'язання конфліктних ситуацій, сприймати і поважати думку інших і водночас аргументовано відстоювати власну позицію.

Уміння працювати в команді неможливе без бажання і вміння домовлятись, спілкуватися, встановлювати та підтримувати контакти з однолітками.

Шляхи розвитку практичних умінь працювати в команді багатогранні. Але перед нами стояло завдання дібрати вправи з використанням LEGO з умовою, щоб це була захоплююча, змістовна, спільна діяльність з радісними емоціями та психологічним комфортом.

В рамках мультидисциплінарного підходу педагогічного колективу до формування особистості соціально компетентного випускника закладу дошкільної освіти у всіх дошкільних групах проводяться ранкові зустрічі. Упродовж року педагоги працювали над добіркою власних привітань з LEGO-матеріалами. Наводимо приклади деяких з них.

В цей ранковий, добрий час

Рада, діти, бачить Вас!

Треба нам всім в коло стати

І сусіда привітати

(Діти передають цеглинку і вітаються з сусідом: „Добрий ранок…”)

Цеглинка, що на сонце схожа,

Нам привітатись допоможе.

(діти обирають цеглинку жовтого кольору)

Цеглинку другу передай

І щось приємне побажай!

Я скажу привіт тобі,

(діти підіймають вгору цеглинки того кольору, якого обрали)

Твій привіт летить мені!

(передають цеглинкусусідові праворуч)

Ми – хороші друзі,

Обіймемось дуже!

Із задоволенням діти брали участь у спорудженні та обігруванні споруд, будівельних композицій на теми: «Дитячий майданчик», «Парк для відпочинку», «Будинок моєї мрії», «Космічна станція», «Ферма», «Місто майбутнього», обговорювали можливі варіанти розв'язання життєвих ситуацій: техніка, яка б допомагала на будівництві, пристрої для полегшення праці дорослих на виробництвах і ін..

IMG20210416160833.jpgIMG20210414160633.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Спільну роботу вихованців було представлено на конкурсі журналу «Джміль» «Ми - архітектори». Результат командної роботи – проєкт території біля казкового палацу Феї квітів. Діти із задоволенням фантазували, створювали нове та незвичайне з використанням LEGO (клумби, басейн, комори, альтанку і ін.).

З метою формування критичного мислення дітям пропонувались завдання «Вправні архітектори», «У дизайн студії», «Лабораторія сучасних винаходів». Діти придумували будівлі, різноманітні пристрої та прибори для казкових героїв на основі виваженого вибору з урахуванням основних ознак об'єкта.

Особливо цікавим для дітей та дорослих було інтелектуально-творче завдання «Роботи-помічники». Мета: спонукати дітей до використання набутих знань у розв'язанні проблемних питань повсякденного життя, сприяти розвитку зв'язного мовлення, інтересу до техніки, формувати впевненість у власних силах, креативність.

Алгоритм спільної інтелектуально-творчої діяльності педагогів, батьків, вихованців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мотивація, доброзичлива, ввічлива атмосфера співпраці дорослих і дітей не лише сприяла формуванню конструкторських навичок, а й особистісному розвитку дошкільників, формуванню комунікативної компетентності, самостійності, організованості, цілеспрямованості, організованості, розвитку творчих здібностей, критичного мислення.

Розроблений нами алгоритм можна застосовувати при проведенні різних форм активної діяльності з використанням LEGO-конструктора.

Ситуація успіху, яка передбачена у змісті завдань, сприяє позитивним емоціям, насичує життя яскравими враженнями, що підвищує самоефективність особистості. Ми, педагоги, сподіваємось, що дитячі мрії, ідеї в майбутньому стануть підґрунтям для свідомого вибору діяльності в дорослому житті, а може вони будуть не тільки мріями, а й практично реалізованими проєктами.

IMG_20210419_161622.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цікаві завдання з розвитку креативності допомагають втілювати в життя свої задумки, фантазувати, створювати мистецькі «шедеври», навіть якщо ти і не зовсім художник.  Діти цеглинками «домальовують» картини різної тематики «Пори року», «Казковий замок», «В лісі», «В музеї», «Морські таємниці» або використовують картину як зразок для конструювання зображених об'єктів з LEGO, створюють орнаменти, малюнки на тканині «У дизайнерській майстерні»тощо. Усі об'єкти довкілля можуть бути джерелом створення художнього образу. А образ можна створити і за допомогою цеглинок.

IMG_20210415_161913.jpgIMG_20210416_145847.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEGO-конструктор став незамінним помічником в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.

Попереду ще багато роботи. В планах педагогів систематизувати напрацьований досвід і розробити методичні рекомендації «Формуємо самоефективну особистість засобами LEGO-технології», розробити систему форм навчально-пізнавальної діяльності з використанням LEGO-технологій.

Але, за результатами проведеної роботи можна сказати, що LEGO-конструювання спонукає в рівній мірі працювати і голову, і руки дитини, дозволяє вчитися граючи і навчатись у грі, ефективно впливає на розвиток пізнавальних, творчих навичок, формує уміння працювати в команді. За рахунок активної захоплюючої діяльності у дітей формуються навички для успішного розвитку протягом всього життя, що є однією з умов становлення самоефективної особистості.

А для педагога впровадження інноваційної технології в освітній процес закладу дошкільної освіти дає можливість постійно оновлювати освітній процес, підвищувати ефективність освітньої та корекційно-розвиткової роботи, створює умови для підвищення професійної компетентності, творчої самореалізації, зростання прагнення до самовдосконалення.

Приклад бінарного заняття з дітьми на тему «Казковий замок для феї Лілі» пропонуємо у додатку 2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні/ під кер. Піроженко Т. О. – 2021. – 38 с.
  2. Кошелєв О.Л., Грицай С.М. Компетентнісний потенціал LEGO EDUCATION у початковій школі; // Молодий вчений. – 2017. – № 9.2. – С. 5-8.
  3. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»/ О.І. Білан; за ред.. О. В. Низковської. – 256 с., 2017 р.
  4. Програма розвитку дитини від 2 до 6 років та методичні рекомендації «Безмежний світ гри з ЛЕГО»/ О. Ю. Рома, В. Ю. Близнюк, О. П. Борук. – theLEGOFoundation, м. Київ, 2016.- 140с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Модель

упровадження LEGO – технології в освітньому процесі

та корекційно-розвитковій роботі закладу дошкільної освіти

Спрямованість роботи

Форма

організації

Частота проведення

Режимний

момент

1

Формування умінь працювати в команді

(Малорухливі ігри «Скопіюй», «Спина до спини», «Сумний чи веселий», «Перегони»,

«Не скажу, а покажу»)

  • фронтальна

щоденно

організована навчально-пізнавальна діяльність

  • прогулянка
  • IIполовина дня
  • підгрупова

2

Розвиток критичного мислення

(Творчі завдання: «Роботи-помічники», «Вправні архітектори», «Знайди помилку конструктора», «Буває-не буває» і ін.)

  • фронтальна

відповідно до календарного плану

організована навчально-пізнавальна діяльність

  • самостійна діяльність

(ігри, вправи)

  • II половина дня
  • підгрупова

3

Створення умов для прояву творчих здібностей

(Ігрові завдання: «Дизайнери», «Казковий замок»,

«Морські таємниці»)

  • підгрупова

2-3 р.

 на тиждень

  • творча майстерня

 

  • індивідуальна
  • самостійна художня діяльність

4

Формування комунікативно мовленнєвих умінь

(Дидактичні ігри та вправи: «Маленькі помічники»,«Допоможи гному», «Підбери колір, склади речення», «Закінчи речення з цеглинками LEGO», «Вивчаємо прийменники з LEGO і ін.)

  • фронтальна

щоденно

  • ранкові зустрічі
  • підгрупова

1-2 р.

на тиждень

  • корекційно-розвиткові заняття
  • індивідуальна

щоденно

  • ігрові, мовленнєві вправи (ранок,
  • II половина дня)

5

Реалізація змісту програми розвитку «Українське дошкілля» (знання, вміння, навички)

(Дитактичні ігри та вправи: «Дублювання», «Дзеркало», «Жабеня»,«Розумний вулик»,

 «LEGO-танграм», «Хто в лісі живе?», «Вивчаємо рослини з LEGO» «Далекий Космос» і ін.)

  • фронтальна

 

 

щоденно

  • організована навчально-пізнавальна діяльність відповідно до освітніх напрямків
  • підгрупова

 

  • індивідуальна
  • індивідуальна робота

6

Вирішення корекційно-розвиткових завдань

(Дидактичні вправи: «Вимовляємо звуки з LEGO», «Повітряні башточки», «LEGO-лупа», «Пригоди Лунтика», «Гімнастика для язичка з LEGO-цеглинками», «Парні слова»

«LEGO-твістер» та ін.)

  • підгрупова

 

щоденно

  • корекційно-розвиткові заняття
  • індивідуальна

2-3р. на тиждень

7

Заохочення до рухової діяльності

  • фронтальна

щоденно

  • ранкова гімнастика
  • фікультхвилинка
  • фізкультурний комплекс

(на прогулянці)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Тема заняття: «Казковий замок феї Лілі»

Мета:   Виховувати повагу одне до одного, інтерес до виконання спільних завдань, бажання доводити справу до кінця, уміння взаємодіятиз однолітками. Розвивати фонематичне сприйняття, логічне мислення, кінетичну та просторову пам’ять, зосередженість, увагу, уяву. Продовжувати збагачувати активний словник на основі знань та уявлень про навколишнє середовище. Продовжувати вчити узгоджувати іменник з прикметником в роді, числі та відмінку. Закріплювати навички виділення звуків на початку слова. Вправляти в умінні лічити в межах 5, відносити останнє число до всієї групи перелічуваних предметів; розуміти питання «Скільки всього?».Продовжувати вчити розрізняти основні просторові напрямки (вперед, назад, вліво вправо, вгору, вниз, ліворуч, праворуч), орієнтуватися в двомірному просторі (на листі паперу). Розвивати навички будувати стійкі конструкції.

Матеріали: конверт з листом та завданнями; телевізор, відеозапис із зображенням замку феї; колонка, аудіозаписи до пальчикової гімнастики та фізкультхвилинки;2 набори конструктора LEGO; дидактична гра «Підбери за кольором»; гра-вправа «Завантаж цеглинки»; демонстраційні картки «Звукові чоловічки»;  дидактична гра: «Визнач перший звук»;дидактична гра

«Жабеня»

Хід заняття

I Організаційний момент:

Логопед(тримає конверт з листом). Діти! Погляньте, що я знайшла сьогодні вранців поштовій скриньці садочка. Це лист. Давайте перевіримо, кому він адресований. (Назва садочка та групи) Так, дійсно, цей лист для нас з вами. Зараз я вам його прочитаю. «Любі мої друзі! Пише вам Фея Лілі з казкової країни. Мій замок зруйновано лихим чародієм! Він розкидав цеглинки від стін по всьому світі, а зібрати їх може лише той, хто виконає всі його завдання. Прошу вас допомогти мені зібрати ці частинки, адже я знаю, що ви дуже вправно працюєте з LEGO, і швидко відбудуєте мій замок. Для цього надсилаю вам перелік завдань чародія (дорослий дістає з конверта карточки із завданнями) і фото, яким був мій замок»(На екрані телевізора з’являється зображення замка феї)  Ну що, діти, ви згодні допомогти феї Лілі? Тож почнемо!

II Основна частина:

Вихователь. Перше завдання чародія «Цеглинки той знайде, хто спритні пальці має, рухи вправно виконує, слова не забуває»

 

Пальчикова гімнастика «Качалочка»

(Діти стоять у колі на килимку)

Один, два, три,чотири, п’ять!

Будем з кубиками грать!

З кубиками LEGO грати –

Своїм ручкам допомагати!

Конструктор в руки ми візьмемо

На руку ліву кладемо,

Правою ручкою накриваємо

І між долоньками качаємо.

Зараз руки поміняємо,

і так само покачаємо.

Ну ось, ми вправно виконали перше завдання та отримали потрібні цеглинки для замка.

(Логопед) Рухаємось далі! Ось і наступне завдання: «Лише тоді цеглинки ти знайдеш, коли всі слова разом збереш»

Дидактична гра «Підбери за кольором»

(Діти сідають за столи)

 Діти, вам необхідно обрати потрібний колір та поставити в порожню клітинку, а далі назвати, що за предмет у вас і яким він буває. (Нп/д.: Яблуко зелене, вишні червоні). Гарно впорались із завданням, цеглинки отримали негайно.

(Вихователь)Наступні цеглинки для замка зберемо, коли вантаж Лисички перевеземо.              

Гра-вправа «Завантаж цеглинки»

(Діти стають у півколо біля столу)

 Діти, вам необхідно завантажити до кузова вантажівки ту кількість цеглинок, яку я назву.

Ускладнення: групування та рахунок цеглинок за кольором. (Поклади дві червоні, одну синю, дві зелені цеглинки. Скільки всього цеглинок? Скільки червоних, скільки синіх та зелених цеглинок?)   

Вчасно вантаж перевезли, і отримали нові частинки – до замка потрібні цеглинки.

 (Логопед) Далі треба вирушати, ще цеглинки пошукати. «Пісеньку звуків гарно співай. Звуки в словах ти відшукай.»

Мовленнєва вправа: «Пісенька голосних звуків»

(Діти стоять у колі на килимку)

 Діти, погляньте, ось наші знайомі Чоловічки. Давайте пригадаємо голосні звуки, та заспіваємо «Пісеньку голосних звуків»

Дидактична гра «Визнач перший звук»

(Діти сідають за столи)

А зараз, вам необхідно виділити перший звук у слові, яке зображене на картинці, та у відведеному кутку, поставити цеглинку-LEGO відповідного кольору (червону – якщо перший звук голосний, та синю – якщо перший звук приголосний). Гарно працювали, звуки визначали, за це отримали цеглинки, невистачаючі частинки.

(Вихователь) Далі рухатись вже час, пригоди там чекають нас! «У царстві Жабки чарівної цеглинки ти знайдеш, та віддасть вона тобі їх, якщо її ти вправно проведеш».

Дидактична Гра «Жабеня»

(Діти переходять за інші столи)

Діти, зараз вам необхідно бути дуже уважними, та рухати цеглинку – Жабку в тому напрямку,  який я вкажу (одна клітинка вгору, дві клітинки вправо, одна клітинка вниз, три клітинки вліво…)

Із завданням впоралися вправно, працювали ви старанно, LEGO-цеглинки тримайте і далі вирушайте.

III Фізкультхвилинка:

(Логопед)Зараз фізкультхвилинку проведемо, тіло наше розімнемо.

(Дорослий показує цеглинки  різного кольору, відповідно до вірша, діти виконують вправи)

«LEGO-зарядка»

Синій колір – покрутись.

Жовтий – навколо озернись,

Червоний – покажи всім літачок,

Зелений – другу дай «кулачок».

Блакитний – дістань до пальців ніг.

Оранжений – покажи веселий сміх.

IV Заключна частина:

(Вихователь)Ну ось, всі завдання  чародія виконали ми! Отримали цеглинки від зруйнованого замка. Давайте відбудуємо його разом.  Для цього поділимось на команди, учасники кожної, будуть відбудовувати окремі частини, а потім ми їх з’єднаємо.

Командна конструктивна гра з LEGO «Замок феї Лілі»

(Діти працюють за столами використовуючи для конструювання схеми)

V Підсумок заняття:

(Діти стають у коло разом з дорослими на килимку)

(Разом) Ну ось, ми гарно попрацювали, зруйнований замок відбудували!

Давайте відправимо його  феї Лілі, нехай вона там панує, швидше весну нам дарує!

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
5665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку