Конспект заняття для дітей середнього дошкільного віку на тему: «Небезпечний вогонь»
(Основи безпеки життєдіяльності)
Програмовий зміст:
Навчальні завдання: навчити дітей орієнтуватися в проблемних ситуаціях ознайомити дітей з вогнем і його властивостями ; розширювати словарний запас дітей по темі пожежна безпека ; закріпити знання дітей про небезпечні ситуації , причини виникнення пожежі і правила поведінки при пожежі ;
Розвивальні завдання: розвивати допитливість, пам’ять, логічне мислення.
Виховні завдання: виховувати у дітей потребу в турботі про свою безпеку , самостійність .
Обладнання : свічка, папір, пожежна машина, кубики, червона тканина
Хід заняття:
Вихователь загадує дітям загадку:
Шипить і злиться,
Води боїться.
З мовою, а не гавкає,
Без зубів, а кусає.
Як ви думаєте, про що ця загадка? (Про вогонь.)
Вихователь ставить у центр кола безпечний свічник і запалює свічку:
- На вогонь можна дивитися без кінця. Якщо на нього довго дивитися, то можна щось розгледіти. (Діти дивляться і називають, що їм здається, що вони бачать ту чи іншу тваринку)
- Як ви думаєте, діти, як вогонь допомагає людям? (Відповіді дітей) Молодці діти!
Давайте піднесемо руку до свічки, що ви відчуваєте? (Відповіді дітей.)
Але давайте подивимося, що може статися, якщо дуже близько підійти до вогню.
Дослід: показати дітям, що є невидиме полум'я і воно теж небезпечно. Піднести папір до полум'я свічки на відстані кількох сантиметрів, не торкаючись видимої частини полум'я. Через кілька секунд лист задимиться, з'явиться коричнева пляма, потім полум'я.
Вихователь: Ой дітки в нас сталася пожежа, кого потрібно викликати?
(відповіді дітей)
Приїхала пожежна машина
Вихователь: -За якими ознаками ви здогадалися, що це пожежна машина? (Вона червона, зі сходами, з номером 101).
Вихователь: -Правильно, пожежна машина завжди червона, щоб її було видно здалеку. Червоний колір - колір тривоги, колір вогню.
-Як їде пожежна машина, швидко чи повільно? (Швидко).
-Чому швидко? (Потрібно швидше загасити вогонь, врятувати людей).
-Коли машина їде по дорозі, її не тільки видно, але й чутно сирену.
-Як звучить сирена? (У-у-у, у-у-у).
-Діти, як ви думаєте, що де лежить у кузові пожежної машини? (Інструменти для гасіння пожежі: сокира, лопата, шланг, вогнегасник і т. п).
-Діти, як ви думаєте, чому виникають пожежі? (Різні відповіді дітей).
-Так, багато пожеж від необережного поводження з вогнем. Вогонь дуже небезпечний. Він спочатку горить повільно, потім язики полум'я стають вище, сильніше, розпалюються, вирують.
Гра «Загорівся Кицькин дім».
Матеріал: будиночок кішки (зроблений з кубиків або стільців), відро, лійка, ліхтарик, лопатка, шматок червоної матерії, дзвіночок.
Хід гри: Діти йдуть по колу і співають пісеньку:
Тили - бом! Тили - бом!
Загорівся Кицькин дім!
Біжить курочка з відром,
А конячка з помелом,
А собачка з ліхтарем,
Дорослий голосно дзвонить у дзвоник, діти біжать туди, де лежать, відерце, лійка і т. д., беруть іграшки і «гасять вогонь» (вогонь зображується за допомогою червоної матерії, накинутій на будиночок).
Всі разом промовляють:
Раз! Раз! Раз! Раз!
І вогонь згас!
Підсумок:
Вихователь: -Щоб не було біди, треба добре знати правила. Зараз ми разом повторимо правила для дітей.
Сірники не можна ... (Брати).
Газ не можна ... (Запалювати).
Праску не можна ... (Вмикати).
В розетку пальці не можна ... (Вставляти).
- Діти, постарайтеся запам'ятати ці правила і завжди їх дотримуйте, щоб пожежна машина ніколи не приїжджала до вашого будинку.