Заняття з розвитку мовлення на тему " Журавлі летять курличуть" з використанням прийомів мнемотехніки ( мнемотаблиць).

Про матеріал
Заняття з розвитку мовлення з використанням прийомів мнемотехніки (мнемотаблиць) для дітей старшого дошкільного віку на тему: Вивчення вірша М. Познанської “Журавлі летять ”
Перегляд файлу

Заняття з розвитку мовлення з використанням прийомів мнемотехніки

(мнемотаблиць) для дітей старшого дошкільного віку

на тему: Вивчення вірша М. Познанської

“Журавлі летять ”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ватажинська Інна Вячеславівна

вихователь

Оженинський ліцей ім. Т. Г. Шевченка

Рівненський район

Рівненської області

 

 

 

Мета: продовжувати вчити дітей розуміти зміст віршованого твору, формувати вміння його аналізувати, виразно читати, використовуючи особливий прийом запам’ятовування - мнемотехніку, передавати засоби емоційної виразності; володіти своєю увагою, розвивати вміння промовляти задані фрази чітко, не поспішаючи, збагачувати словниковий запас словами: “курличуть”, “тужити”, активізувати словник словами: журавлики, літечко, теплий край, розвивати пам’ять, мислення, уяву, фантазію, стимулювати інтелектуальний розвиток дитини, вміння порівнювати, виховувати інтерес до живої природи, любов до рідного краю, бережливе ставлення до птахів.

Матеріал: вірш М. Познанської “Журавлі летять”, мнемотаблиця до заучування вірша, ілюстрації журавля, журавлиного ключа, матеріал до дидактичної гри “Хто зайвий?” “аудіозапис”, “Осіння пісня П. Чайковського”, “відеозапис відльоту журавлів”.

Хід заняття

  1. Організаційний момент створення зацікавленості.

Психогімнастика “Привітання”

Доброго ранку сонечко!

Доброго ранку, земелько!

Доброго ранку водичку!

Доброго ранку вітерець!

 

  1. Основна частина

Слухання аудіозапису “Осіння пісня “П. І. Чайковського”

-         Діти, скажіть будь ласка про яку пору сьогодні буде йти мова?

-         Так про осінь.

-         Дидактична вправа “Осінь це?” (листопад, яблука в саду, горіхи, жолуді, кавуни, холодні дощі, густі тумани, перелітні птахи у синьому небі).

-         А чому не чути веселого співу пташиного?

-         Чому птахи відлітають у теплі краї?

Вихователь зачитує уривок вірша:

“Ось погляньте в небі синім пролітають журавлі

Бо це осінь в безгомінні

Тихо ходить по землі”

Вихователь: звертає увагу дітей на ілюстрацію “Журавлиний ключ у небі”.

-         Малята, як відлітають журавлі? (трикутником або клином).

-         Ще кажуть: “Летить журавлиний ключ у небі”

-         Куди відлітають журавлі? (у теплі краї)

-         Які прислів’я ви знаєте про відліт журавлів?

Діти називають прислів’я:

“Перший журавлиний ключ у небі” вісник осені.

“Журавлі летять - осінь віщують”

“Полетіли перші журавлі - наступає справжня осінь”

Вихователь: “Послухайте як летять журавлі і прощаються з вами”

(Перегляд відеозапису відльоту журавлів)

Розглядання предметної картини “Журавель”. Запитання до дітей: “Чи знайомий вам цей птах?” Опишіть журавля, який він? Якого кольору пір’я у цього птаха? Які ноги, хвіст, крила, дзьоб, голова? Де живе? Чим живиться?

Вихователь виразно читає вірш М. Познанської “Журавлі летять”

Журавлі летять, курличуть,

Шлють останнє «прощавай!»,

Літечко з собою кличуть,

Забирають в теплий край.

Ой, як жалко мені літа

І журавликів моїх.

Та не буду я тужити,

Бо весною стріну їх!

Повторне читання вірша вихователем з опорою на мнемо таблицю.

Запитання за змістом вірша

-         Хто написав вірш?

-         Я називається вірш?

-         Що з собою забирають журавлі в темний край?

(літечко, тепло)

-         Що означає вислів: “літечко з собою кличуть” (відповідь дітей: “звуть”, “забирають”)

-         Як лагідно називають журавлів у вірші? (журавлики)

-         З яким настроєм вони відлітають?

-         Коли вони повернуться до нас.

Пояснення вихователем значення виразів: “шлють останнє прощавай”, та слів “курличуть”, “тужити”.

-         З якою інтонацією ми будемо читати вірш?

Читання педагогом окремого рядка вірша і повторення його дитиною з упором на мнемотаблицю.

Читання вірша дітьми напам’ять.

Фізкультхвилинка

Он летять журавлики (Підняти руки через сторони догори).

Літо йде! (Кроки на місці).

Зачепили сонечко (Стати навпочіпки, потягнутись догори).

Золоте! (Руки в боки).

Сонце заховалося (Закрити обличчя долонями).

Не знайти (Розвести руки в сторону).

Виплив місяць човником (Хвиля руками).

Золотим (Руки в боки).

Я б у цьому човнику (Присісти).

Плив та плив (Встати).

Тільки де ж він веслоньки (Повороти в сторони руки в боки).

Загубив? (Розвести руки в сторони)

Чи за гору впали десь (Нахилили вперед). За круту? (Нахил назад).

Ви скажіть журавлики (Підняти руки через сторони догори).

Чути-«кру!» (Нахил вниз, на видиху сказати: «Кру!»)

Дидактична гра «Хто зайвий».

Діти розглядають предметні картинки із зображенням птахів.

Вихователь пропонує відібрати «зайвих» - перелітних птахів і назвати їх.

  1. Підсумок заняття.

-         Діти, як ви вважаєте осінь це добре чи погано? (Добре, бо все стає навкруг чарівним, золотим, дозріває урожай, можна зробити з осіннього листя букети, коробки, гербарій, погано, бо дні стають короткими, дощовими, сірими, стає холодно, восени часто буває сумний настрій).

-         І на завершення нашого заняття прошу відгадати загадку: «Яким ключем не можна відчинити замок?» (Журавлинним).

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 листопада 2023
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку