конспект заняття для старших дошкільників

Про матеріал
заняття з елементами музейноїпедагоги та ручної праці. можна провести з дітьми середньої групи у 2 півріччі
Перегляд файлу

Вихователь: діти подивіться якого незвичного листа ми отримали сьогодні вранці. Це не звичайний лист, а запрошення на ярмарок народних майстрів. Я пропоную відправитися до музею декоративного мистецтва та пригадати види декоративного мистецтва.

Вихователь: ось ми з вами знаходимося в першій залі. Хто підкаже яка професія та народне мистецтво тут виставлені (гончарство). Так правильно. А наші діти підготували вірші про працю гончара.

Дитина 1

Майстри суєти і помислів корисних.

Це горді люди, гончарі. З народження, з колиски.

Гончар – завзятий теж трудар.

Потрібен мабуть божій дар

Творити з глини гарні речі –

Макітру, горщик або глечик.

 

Дитина 2

Ой вийду я в долину,

Чи знайду червону глину?

Глино, моя, глино.

Стану в тебе по коліно.

Буду тебе набирати –

Горщики і миски виробляти.

 

Вихователь: давайте з вами пригадаємо як виробляються гончарні вироби. Ось зверніть увагу на ілюстрації. (Розповіді дітей )

Вихователь: пропоную перейти до наступного залу нашого музею. Подивіться будь ласка які експонати тут представлено. Так це українські вишиванки. Давайте послухаємо вірші про роботу цих майстринь.

Дитина 1

Біле поле полотняне,

Рівно ткане, чисто пране.

А по ньому голка ходить,

За собою нитку водить.

Прокрутнеться так і сяк –

Зацвіте червоний мак.

 

Дитина 2

Мама вишила мені

Квітами сорочку

Квіти гарні, весняні:

На, вдягай синочку!

В нитці - сонце золоте,

Пелюстки багряні,

Ласка мамина цвіте

В тому вишиванні.

 

Так діти ця робота цікава, вона заворожує але водночас вона і складна. Розповідь вихователя.

Вихователь: запрошую до наступної зали – як ви бачите тут представлено одразу декілька видів декоративного мистецтва: ткацтво, різьблення по дереву, лозоплетіння тощо. Всі ці види використовуються і в наш час але не так поширено як це було в стародавні часи славних козаків.

Слухання та спів пісні «Рушник»

Вихователь: Діти ми з вами пригадали види декоративного мистецтва. Скажіть з якими з них ми знайомилися на практиці? (гончарство та вишивання). Так отже пропоную приготуватися до ярмарку саме по цим видам мистецтва. А спочатку пропоную зробити невеличку фізхвилинку.

Столярики молодці   -   маршують на місці

Тешуть столики й стільці  - вертикальні рухи руками тремо долонька об долоньку

Пилочками чики-чики   -  рухи руками вперед –назад

Молотками туки-туки   -  удари кулачками

Чик – тук – туки

В нас до справи здібні руки   -  стискання та розтисання кулачків

 

Вихователь: Ось ми з вами розімялися. Але перед початком нашої роботи пропоную пригадати послідовність виконання трудових дій гончара та вишивальниці. А допоможуть нам в цьому мнемодоріжки.

Вправа «Мнемодоріжка   майстра»

(дітям пропонуються зображення трудових дій і треба викласти їх послідовно) .

Вихователь: Зробіть будь ласка перехресну перевірку чи всі впоралися. Ну що ж тепер ми можемо розпочинати нашу роботу.

  • Ви пам’ятаєте на минулому занятті ми з вами зліпили глечики отже сьогодні в нас завершальний етап – прикрашення візерунком. А дівчатка будуть продовжувати роботу над вишиванками.
  • Сідайте будь ласка за робочі місця і давайте пригадаємо правила безпеки під час роботи з пензлем та голочкою (дерев’яна)
  • Інструктаж:
  1. Не направляти пензлик чи голочку в бік дитини, що сидить поруч.
  2. Не торкатися пензликом чи голочкою власних частин тіла.
  3. Якщо потрібно про щось запитати треба спочатку покласти інструменти на стіл.
  4. Не брати пензлик чи голочку до рота.
  5. Не повертатися  по сторонах з пензликом чи голочкою в руках.

Вихователь:  Ось коли ми повторили правила можете розпочинати свою роботу.

Самостійна робота дітей.

Вихователь: ну ось вишиванки готові, малюнки на глечиках висохнуть і ми з вами зможемо відправити наші роботи на ярмарок майстрів. А на цьому наша екскурсія закінчується. До побачення.

docx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку