Вихователь: діти подивіться якого незвичного листа ми отримали сьогодні вранці. Це не звичайний лист, а запрошення на ярмарок народних майстрів. Я пропоную відправитися до музею декоративного мистецтва та пригадати види декоративного мистецтва.
Вихователь: ось ми з вами знаходимося в першій залі. Хто підкаже яка професія та народне мистецтво тут виставлені (гончарство). Так правильно. А наші діти підготували вірші про працю гончара.
Дитина 1
Майстри суєти і помислів корисних.
Це горді люди, гончарі. З народження, з колиски.
Гончар – завзятий теж трудар.
Потрібен мабуть божій дар
Творити з глини гарні речі –
Макітру, горщик або глечик.
Дитина 2
Ой вийду я в долину,
Чи знайду червону глину?
Глино, моя, глино.
Стану в тебе по коліно.
Буду тебе набирати –
Горщики і миски виробляти.
Вихователь: давайте з вами пригадаємо як виробляються гончарні вироби. Ось зверніть увагу на ілюстрації. (Розповіді дітей )
Вихователь: пропоную перейти до наступного залу нашого музею. Подивіться будь ласка які експонати тут представлено. Так це українські вишиванки. Давайте послухаємо вірші про роботу цих майстринь.
Дитина 1
Біле поле полотняне,
Рівно ткане, чисто пране.
А по ньому голка ходить,
За собою нитку водить.
Прокрутнеться так і сяк –
Зацвіте червоний мак.
Дитина 2
Мама вишила мені
Квітами сорочку
Квіти гарні, весняні:
На, вдягай синочку!
В нитці - сонце золоте,
Пелюстки багряні,
Ласка мамина цвіте
В тому вишиванні.
Так діти ця робота цікава, вона заворожує але водночас вона і складна. Розповідь вихователя.
Вихователь: запрошую до наступної зали – як ви бачите тут представлено одразу декілька видів декоративного мистецтва: ткацтво, різьблення по дереву, лозоплетіння тощо. Всі ці види використовуються і в наш час але не так поширено як це було в стародавні часи славних козаків.
Слухання та спів пісні «Рушник»
Вихователь: Діти ми з вами пригадали види декоративного мистецтва. Скажіть з якими з них ми знайомилися на практиці? (гончарство та вишивання). Так отже пропоную приготуватися до ярмарку саме по цим видам мистецтва. А спочатку пропоную зробити невеличку фізхвилинку.
Столярики молодці - маршують на місці
Тешуть столики й стільці - вертикальні рухи руками тремо долонька об долоньку
Пилочками чики-чики - рухи руками вперед –назад
Молотками туки-туки - удари кулачками
Чик – тук – туки
В нас до справи здібні руки - стискання та розтисання кулачків
Вихователь: Ось ми з вами розімялися. Але перед початком нашої роботи пропоную пригадати послідовність виконання трудових дій гончара та вишивальниці. А допоможуть нам в цьому мнемодоріжки.
Вправа «Мнемодоріжка майстра»
(дітям пропонуються зображення трудових дій і треба викласти їх послідовно) .
Вихователь: Зробіть будь ласка перехресну перевірку чи всі впоралися. Ну що ж тепер ми можемо розпочинати нашу роботу.
Вихователь: Ось коли ми повторили правила можете розпочинати свою роботу.
Самостійна робота дітей.
Вихователь: ну ось вишиванки готові, малюнки на глечиках висохнуть і ми з вами зможемо відправити наші роботи на ярмарок майстрів. А на цьому наша екскурсія закінчується. До побачення.