конспект заняття для старшої групи

Про матеріал
конспект заняттядля дітей старшої групи із розділу Всесвіт. Розширити знання дітей про Сонце, ознайомити із Сонячною системою як спільною сім’єю планет (всі планети рухаються навколо Сонця по чітко визначеній орбіті). Дати знання про Землю, її місце в Сонячній системі . Формувати розуміння Землі і Космосу. Розширити словниковий запас « КОСМІЧНИМИ» термінами – метеоритний дощ, комета. Дати енциклопедичні знання про ці явища, в доступній формі показати їх своєрідність і неповторність. Закріпити зворотну лічбу. Розвивати інтерес до оточуючого та невідомого; асоціативного мислення. Виховувати цікавість, посидючість.
Перегляд файлу

Подорож  навколо  третьої  планети.

Мета: розширити  знання  дітей  про  Сонце,  ознайомити  із  Сонячною  системою  як  спільною  сім’єю  планет (всі  планети  рухаються  навколо  Сонця  по  чітко  визначеній  орбіті). Дати  знання  про  Землю,  її  місце  в  Сонячній  системі . Формувати  розуміння  Землі  і  Космосу. Розширити  словниковий  запас  « КОСМІЧНИМИ»  термінами – метеоритний  дощ, комета. Дати  енциклопедичні  знання  про ці  явища, в  доступній  формі  показати  їх  своєрідність  і  неповторність. Закріпити  зворотну  лічбу. Розвивати  інтерес  до  оточуючого та  невідомого; асоціативного  мислення. Виховувати  цікавість, посидючість.

Хід.

Привіт усім  юним  дослідникам Космосу! Сьогодні  я  пропоную  вам  подорож  навколо  третьої  від  Сонця  планети! Ми  знаємо  її  краще,  ніж  інші, бачимо  її щодня, і  не  лише  вночі, а й удень. Здогадалися про  яку  планету  йдеться?

Так, це  наша  рідна  Земля. Вам  цікаво, який  вигляд  вона  має  з  Космосу? Тоді  займайте  місця  на  борту  нашого  космічного  корабля  -- ми вирушаємо!

1завдання.  Щоб  наш  космічний  корабель  злетів, треба розгадати  зашифрований  пароль . Для  цього викладіть цифровий  ряд  і  введіть  отримане  слово-назву  нашого  літального  апарата  у  бортовий  компютер.

Щоб  як  слід  прокласти  маршрут  і  вчасно  повернутися  назад, давайте   пригадайте  адресу  Землі.

                       Місто—Галактика

                       Район—Сонячна  система

                       Будинок -- №3

   У Сонячній  системі.

Вирушаємо  в  політ.  Приготувалися? А  тепер  за  традицією  починаємо  зворотній  відлік. Повторюємо  усі  разом:10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0. Старт!

  • А  ви  пам’ятаєте, чому  всі відомі  нам  планети  разом  називаються  Сонячною  системою?

( Тому  що  всі   вони  обертаються  навколо  Сонця, яке  дає  їм  своє  тепло  і  світло. Кожна  з  них  має  свій  шлях, який  називають  --  орбітами.)

  • Чим далі  планета  віл Сонця, тим  довшою  буде  її  орбіта. Як  ви  гадаєте, чому?  А  в  якої  планети  найкоротша  орбіта? А  найдовша? А які  планети  обертатимуться  швидше – ближчі  чи  віддаленіші  від  Сонця?  Щоб  з’ясувати  це, ми  проведемо  експеримент.

   Експеримент  «Як рухаються   планети  у  Сонячній  системі?»

(Для  експерименту  нам  знадобиться  9  стрічок, різних  за  кольором  та  довжиною. Один учасник ( Сонце ) стає  в  центрі  і  піднімає  вгору  руку, в  якій  тримає  кінці  всіх  стрічок. Інші  беруться  правою  рукою  за  свою  стрічку  і  починають  рух  по  колу.  Це  --  планети , що  рухаються  своїми  орбітами.)

 Для  того, що  перевірити, чи  правильно  ви  зобразили  Сонячну  систему, дайте  відповідь на  такі  запитання.

  • Скільки  планет  у  Сонячній  системі? ( 9 )
  • Які планети  сусіди  Землі? ( Венера, Марс )
  • Як  називається  найбільша  планета? ( Юпітер )
  • Знайдіть  серед  планет  Місяць ? ( це  неможливо, бо  Місяць  не  планета, а  супутник  Землі ).
  • Які  планети  найхолодніші? (Уран, Нептун )
  • А  яка  найгарячіша? ( Меркурій ) .

Придивіться, які  планети  обертаються  найшвидше? Які  найдовше? Назвіть  імена  цих  планет. Що  ви  можете  сказати  про  Землю? Які  планети  обертаються  швидше  за  Землю ? а  які  повільніше? Стрічку  якого  кольору  ви  вибрали  для  Землі?  Марса? Чому?

                Що  можна  побачити  біля  Землі?

Наш  бортовий  комп’ютер запримітив  дивну  зірку. Така  яскрава і, здається, летить  просто  на  нас! Ой! Та  в  неї ще  й  хвіст  є! здогадалися, що  це  за  хвостата  зірка ? ( Комета ). Вона  складається  з  купи  брудних  льодяних  глиб, каміння та  пилу. Коли  комета  наближається  до  Сонця , її  лід розтає  і  перетворюється  на  воду, яка  поступово  випаровується.  Комета  несе  за  собою  пилинки, і  за  нею  витягується  довга  хмара  з  пилу  та  пари. Сонце  освітлює  цю  хмару, яка  і  здається  нам  надзвичайним  вогняним  хвостом.                                                                                                                         Давайте  створимо  власні  маленькі  комети.  Для  цього  я  запрошую  вас  до  космічної  майстерні. Нам  знадобиться  тенісний  м’яч та  клаптик  яскравої  тканини, що  відповідає  його  об’єму. Приклеюємо  тканину  до  липкої  стрічки, яка  приклеєна  по  колу  м’яча . Це—хвіст комети.                                                                                      Поки  ми  працювали  над  макетом  комети, наш  бортовий  комп’ютер  помітив  щось  дуже цікаве  та  красиве. ( Діти  підходять  до  комп’ютера)                                             Це  ---  метеоритний  дощ.  Метеорити – це  невеликі  космічні  тіла 9 частинки  планет, погаслих  зірок, комет, згустки  космічного  пилу), що  потрапляють  на  Землю  з  міжпланетного  простору. А  коли  їх  так  багато,  як  зараз, то  це—метеоритний  дощ.                                                                                                                                       Земля з  Космосу.

Нарешті  зореліт  наблизився  до  Землі, і на екрані  бортового  комп’ютера  з’явилася  наша  планета.  

 -  Ось який  вигляд  вона  має з  Космосу.  Який  гарний  блакитний  колір.  Такого  немає в  жодної  іншої планети  Сонячної  системи. А  все  тому. Що  більша  частина  поверхні – моря, океани, річки  та  озера. Хмари  створюють  над  поверхнею  планети  ось  такий  незвичайний  візерунок. Які  ще  кольори  ви  бачите? ( жовто-оранжеві , зелено- сині і біло-блакитні ).

Наша  подорож  завершується, час  повертатися  додому. Що  цікавого  ви  запам’ятали  із  нашої  подорожі? Поділіться  з  цим  із  друзями.

 

docx
Додано
28 березня 2019
Переглядів
1274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку