Урок, Моя країна-Україна

Про матеріал

Урок "Моя країна- Україна" може бути використаний на уроці " Я у світі" або першим уроком на початку навчального року.Матеріал цікавий і о'бємний.При нагоді вчитель може дещо скоротити матеріал.Урок спрямований на виховання патріотизму ,національної свідомості учнів.

Перегляд файлу

Тема: «Моя країна- Україна»

Мета: розширити знання учнів про свою рідну державу, розкрити суть поняття патріот, – патріотизм, формувати і розвивати патріотичні почуття учнів, розвивати пізнавальний інтерес до рідної країни, виховувати почуття любові та поваги, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на цій землі.

Обладнання:карта,державні символи,надписи

 

Хід уроку

  1. Організація классу    Привітання

 

Який щасливий день сьогодні! Веселий, радісний, ясний,

Це гомінливий і погожий

Почавсь навчальний рік новий. Бачу посмішки на сходах,

Радісно луна веселий сміх

Це моя найкраща школа

Зустрічає школярів своїх

Знову свята радісні хвилини

Безліч вересневих привітань

Здрастуй ,школо!

Ненька –Україна нас вітає всіх зі святом знань!

 II.   Актуалізація знань

  1. Вступне слово вчителя.
  2.  

Дорогі діти! Ось і настав цей довгожданий день, коли ми знову всі зустрілися разом, подорослішавши на рік. Промайнули літні канікули і школа знову радо відчинила свої двері, зустрічаючи вас. Я щаслива від того, що ви, відпочивши, набравшись нових сил, з радісними усмішками на обличчях прийшли до школи, де вас чекають нові знання. Тож давайте розпочнемо свою мандрівну до Країни Знань.

 III.   Оголошення теми та мети уроку.

1.Слово вчителя

Сьогодні ми будемо говорити про найдорожче, що є у кожного з нас .Про чарівну землю,багату і щедру,співочу.сповнену краси землю.Прекраснішої від якої немає у світі. – Про яку землю ми будемо говорити?

_Давайте подивимося.яка ж вона ,наша

Україна?(уславлена,калинова,рідна,артистична.найкраща.активна) Молодці!

2.   Творча вправа. Коло роздумів «Україна – це…»

 

Ми спробуємо з’ясувати це, погравши у гру «Україна – це…». Вам потрібно буде продовжити це речення, передаючи віночок одне одному. А для того, щоб було зручніше, давайте утворимо коло.

Для нас з вами це буде навіть не гра, а справжній ритуал. Оскільки минулого року 1 вересня ми створювали віночок нашого класу. ваші. І для того, енергію, щоб віночок приносив нашому класові гарний настрій, міцне здоров’я, відмінні оцінки, щиру дружбу та цікаві дні у школі, кожен з вас обов’язково повинен його торкнутись. (Учні стають у коло і передаючи віночок один одному, відповідають)(моє  село,дорога до школи,тато і мама,школа,друзі,дім.рідний край сімя,природа,річка,поля пшениці,чисте небо ,струмочок,наш клас,місто Бахмут вишиванка,верба і калина)

Учитель. Україна для нас — найрідніша, найдо­рожча, найкраща у світі, бо це наша рідна земля, де ми народилися й живемо, де споконвіку жили і пра­цювали наші предки. Рідна земля — це чарівний світ дитинства, невичерпне чудодійне джерело, що повсякчас живить душу людини.

Недаремно в народі кажуть,що людина без Батьківщини,що соловей без пісні

_ За що ви любите нашу Україну?.

1. Є багато країн на землі.

 В них озера, річки, долини.

 Є країни великі й малі,

А найкраща завжди - Батьківщина!

 

2. Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт,

І верби над ставом, й калина.

Моя Батьківщина – це мрії політ,

Це рідна моя Україна!

Моя Батьківщина – це наша сім'я,

Затишний куточок і хата.

Це мама, татусь, сестричка і я,

Всі рідні і друзів багато.

 

3 .Моя Україна – це пісенька мами,
Розлогі лани колосяться хлібами,
Вишневі садочки, лелеки на хаті.
Купають ставочки хмарки пелехаті.
Моя Україна – то мамина ласка,
Червона калина, бабусина казка.
Це соняхи в цвіті, горобчиків зграя…
Я кращої в світі країни не знаю.
 

4 .Україна – це рідний край!

 Україна – це ліс і гай!

Україна – це рідна земля!

 Українана – це школа моя!

5. З далекого краю,
З далеких світів
Журавлик на крилах
Додому летів,
Минав океани,
Ліси і моря,
Вдивлявсь крізь тумани:
– Чия це земля,
Чиї це долини,
Чиї це луги,
Чию це калину
Гойдають вітри!
Впізнав батьківщину:
– Моя це земля,
Моє тут гніздечко
І мова моя.

 

6. Привітний і світлий наш сонячний дім,
Як радісно й весело жити у нім.
Тут мамина пісня і усмішка тата.
В любові й добрі тут зростають малята.
Дзвінка наша пісня до сонечка лине:
«Мій сонячний дім — це моя Україна!»

                                    7.   Ми хочем,щоб сонце світило ласкаве,

                                       Купало обличчя у водах Дніпра,

                                       Буяли шовкові,уквітчані трави

                                      І мирно вставала щоранку земля.(пісня Сонячний промінчик)

 

Учитель: Україна- наш сонячний дім.Та чомусь сонечко затягнено хмаринками.Давайте допоможемо йомувідкритись.для цього слід пригадати,що ви знаєте про Україну.Той ,хто відповідає.знімає хмаринку.(Діти називають факти і відкривають сонечко)    (Діти відкривають сонечко.Молодці)

Фіз пауза.

Ми крокуєм- 2рази

Україною мандруєм

Україна-  наша Батьківщина

-Яка вона?

-Велика

-А ще?

-Сильна.

_А ще?

_Мужня

-А ще?

-Дружна

-А ще?

-Добра

- Наша Батьківщина і велика,і сильна і дружна.і добра.

 

_ Які державні символи ви знаєте?

Герб, прапор і гімн — це три ос­новні державні символи України, котрі мають дав­ню й цікаву історію.

Учень. Золотий тризуб на блакитному тлі — це символ влади. Він зустрічається ще з часів Київської Русі, зокрема на монетах київського князя Володи­мира Великого. Герб — це частина корони, яку носили київські князі.

  •               Чому саме тризуб вважають гербом України?    Висловлювання дітей.

- Мабуть тому, що число три завжди вважалося числом казковим, чарівним. У багатьох казках ви знайдете розповідь про трьох богатирів, про три ба­жання, про три дороги. А ще у тризубові відображе­но триєдність життя. Це — батько , мати ,дитя, які символізують свою силу, мудрість, любов

Учениця.

-Національний прапор України — си­ньо-жовтий прапор. Він теж має досить давнє похо­дження. Поєднання цих двох кольорів зустрічається на гербах і прапорах нашого славного народу, ще за часів княжої доби. Жовтий колір — колір хліба, життя, а блакитний — це колір неба, води, миру.

Учитель-А ще у народі кажуть , що без верби і калини нема України.Які народні символи є в Україні? А що ви знаєте про них?

Учениця.  Важливе місце для українця займає вишитий рушник. Його можна порівняти з піснею, витканою на полотні. Без рушника, як і без пісні, не обходилось народження, одруження і, навіть, смерть людини.

З хлібом і сіллю на рушнику зустрічають у нас дорогих гостей. Рушник пройшов крізь віки і нині символізує чистоту почуттів, глиби­ну безмежної любові до своїх дітей, до всіх, хто не черствіє душею.

Учень  У народі кажуть: «Там, де росте верба, житиме й річка. Нема верби — річка міліє, замулюється і про­падає.

  З верби в Україні здавна робили музичні інструменти : кобзи, бандури. З вербового  стовбура видовбували човни, ночви. З вербових гілочок виплітали кошики, робили стіни хат, а потім обмазували їх глиною. Кожний запорозький козак обов'язково мав вербову ложку.

 

Гра – конкурс « Хто швидше промовить кінцівку прислів’я
Рідна сторона - мати, а чужа – … ( мачуха )
Людина без Батьківщини, що … ( пташка без пісні )
Та земля мила, де … ( мати народила)
Всюди добре, а … (дома краще)
Без верби і калини ( нема України)
За рідний край … ( життя віддай)
Тільки в ріднім краї… ( солов’ї співають)
- Молодці! А хто з вас може пригадати інші прислів’я про Україну

 

Учитель: - Кожен грома­дянин — це патріот, бо любить свою Вітчизну, тру­диться, щоб країна процвітала, бореться за її щастя і незалежність.

Багато ви знаєте про Україну, а головне те, що любите її, любите своїх рідних і працею своєю допомагаєте їм.Давайте пыдтримаємо Україну теплом своїх долоньок.Тепло своїх долонь і розуму і серця я Україні милій віддаю(.Гра Долонька.)

8.  Мені над усе більш нічого не треба:

Домівка матусі, волошки в житах,

Вишневий світанок, полив'яне небо,

І сиза роса на траві при шляхах.

 

9. Таке все тут миле, доступне і гідне -

Високі тополі і тихе село...

Таке сокровенне, насущне і рідне,

Воно в мою душу навіки вросло.

 

10 .Коралі калини і мамині очі,

І доля - з лелечого наче крила...

Я більшого щастя на світі не хочу,

Щоб лиш Україна міцніла й цвіла.

 

11. Друже мій, не стій окремо,

Ти до друзів поспішай !

Голуб миру нас з»єднає

Всіх у світі з краю в край.

 

12. Голубко біла, ти лети у світ.

Хай буде мир у небі голубому.

 Бо голуб миру, кажуть з давніх літ,

 Приносить радість родові людському

 Бо що дорожче в світі є за мир?

 Та й за життя ціннішого немає,

 Коли піснями сповнений ефір,

 Сміються діти і душа співає.

 

 

 13. Люблю тебе, моя Вітчизно мила,

Твої поля і небо голубе.

Бо ти дала мені малому крила,

То як же не любить мені тебе!

 

14. Люблю тебе я, мила Україно!

І все зроблю, щоб ти завжди цвіла.

Я буду вчитись в школі на «відмінно»,

Щоб мною ти гордитися могла!

 

15. Люблю твої ліси, струмки, джерельця

І все-усе, що є в моїм краю!

Тепло долонь і розуму, і серця

Я Україні милій віддаю!

 Пісня «Хай радіють усі»

Підсумок уроку

Ось і добіг до кінця перший наш урок. Ви піднялися на одну сходинку Країни знань.

А попереду ще таких кроків буде ще багато.

Нехай цей шлях буде для Вас радісним і цікавим.  

                                                                  Хай засяють на віконці

Ваші мрії проти сонця.

Щиро зичу усім Вам,

Щоб росли Ви і міцніли,

Щоб за все, що Ви зробили

Було радісно батькам.

Нехай щастить вам, малюки!

 Ростіть розумні та сміливі.

 Життя шкільного сторінки!

 Хай будуть сонячні й щасливі!

 

Завантаження...
docx
Додав(-ла)
Соколова Ніна
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
1123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку