Небезпечні речі для малечі.
Мета: вчити дітей дотримуватися правил безпечного користування предметами,надавати перевагу безпечним видам діяльності, підтримувати свідоме ставлення до особистої безпеки. Формувати уявлення дітей про небезпечні для здоров`я та життя предмети(гострі,колючі,ріжучі,вогненебезпечні). Покращувати навички пояснювального мовлення. Розвивати в дітей вміння розмірковувати: чому цікаві та привабливі зовні предмети можуть бути небезпечними. Виховувати в дітей обережність щодо предметів,які можуть зашкодити власній безпеці.
Обладнання: ляльки Буратіно, Мишеня, торбинка з побутовою хімією,коробка з небезпечними речами (сірники, запальничка, цвяхи, бите скло, голка, кнопки, градусник, ножиці, пігулки, ножик), картки небезпечних речей до дидактичної гри, сигнальні картки-вогники до дидактичної гри на кожну дитину, чотири ємності, лійка з водою, відерце з піском, мокра ганчірка,папір, сірники.
Хід заняття:
Вихователь: Діти, кожен день нас оточує багато речей. Певні речі ми з вами добре знаємо,а деякі ще ні. Бувають небезпечні та безпечні предмети,шкідливі та корисні. Ось сьогодні ми поговоримо про те, чому так важливо нам з вами про це знати. Ой, малята, дивіться, а ось і перший гість завітав до нас .
(Діти зустрічають іграшку Буратіно).
Буратіно: Добрий день, малята. А я зібрався у гості до Мальвіни та несу їй ось таку торбинку,щоб погратися.
Вихователь: Буратіно, нам дуже цікаво,що ти поклав у таку гарну торбинку? Чим же ви будете грати? Покажи нам, будь ласка.
Буратіно: Зараз покажу.( Дістає з торбинки, з допомогою вихователя, наступні речі: пральний порошок, засіб для миття посуду, засіб для миття вікон).
Вихователь: Буратіно, а ти читав, що написано на цих речах?
Буратіно: Я ж не вмію читати. Просто ці речі мені дуже сподобались, вони яскраві та привабливі.
Вихователь: Не завжди яскраві речі можна брати для гри. Діти, давайте розповімо Буратіно про ці речі, та пояснимо їх небезпеку.(Відповіді дітей).
Вихователь: Тепер ти зрозумів, чому не можна гратися з такими хімічними речовинами, та чому вони шкідливі та небезпечні для дітей?
Буратіно: Дякую. Тепер я все зрозумів. А які ж речі мені краще взяти, щоб погратися з Мальвіною? ( Діти пропонують взяти іграшки, які безпечні для гри). Буратіно ще раз дякує дітям та на прощання пропонує пограти з ним у гру.
Фізкультхвилинка
Буратіно потягнувся,
Раз – нагнувся,
Два – нагнувся,
Руки в сторони розвів-
Мабуть ключик він згубив.
А щоб ключик відшукати
Треба нам навшпиньки встати.
(Вихователь показує рухи, діти повторюють за ним).
Буратіно: Діти, мені вже час йти. Мальвіна вже давно на мене чекає.
(Діти прощаються з Буратіно, та запрошують його ще приходити у гості).
Вихователь: Діти, дивіться, хто це нам прислав таку гарненьку коробочку?(На коробці напис – « Іграшки для дітей»). А ось і портрет того, хто нам це прислав.(Діти впізнають портрет Бармалея та роздивляються зміст коробочки: сірники,запальничка, цвяхи, бите скло, голка, кнопки, градусник, ножиці, пігулки, ножик).
Вихователь: Діти, хіба це іграшки? Як можна назвати усі ці речі одним словом? А які предмети можна назвати колючими? Які ріжучими? Вогненебезпечними? Давайте пограємо з вами в гру і знайдемо кожній речі своє місце.
(Дидактична гра « Розташуй речі за своїми місцями»).
Вихователь: Діти, мені здається, що хтось плаче?
(З`являється Мишеня з перев`язаною лапкою)
Вихователь: Що трапилося, Мишенятко? Розкажи нам?
Мишеня: Я був сам вдома, мені стало сумно і я взяв сірники, щоб запалити свічку та помилуватися вогником. Але коли запалив сірника сірника, то трішки злякався і впустив його на підлогу. Килим загорівся,я почав гасити вогонь лапками. На щастя, загасив,але дуже боляче обпік лапку.
Вихователь: Те, що ти не розгубився та почав негайно гасити пожежу – дуже добре, але робити це потрібно не лапкою. Ось сідай з нами та подивись чого боїться вогонь.
(Вихователь про водить дослід: у лійці – вода, у відерці – пісок, на розносі – мокра ганчірка. Запалюється папірець і гаситься вищеназваними речами. Діти роблять висновки).
Вихователь: Мишенятко, ти зрозумів, що треба робити під час пожежі? Але потрібно запам`ятати – якщо трапиться пожежа,треба негайно кликати на допомогу дорослих та викликати пожежних. Діти, за яким номером треба телефонувати до пожежної служби? (Діти відповідають, а вихователь показує ілюстрацію з номером пожежної служби).
Вихователь: А зараз я пропоную за допомогою наших карток-вогників пограти у гру «Можна – не можна». ( Якщо можна так робити – зелена картка, якщо не можна- червона).
(Після закінчення гри вихователь хвалить дітей за розсудливість та кмітливість).
Вихователь: Діти, давайте з вами згадаємо, кому ж ми сьогодні допомогли? Що цікавого дізналися? ( Відповіді дітей).
Вихователь: Малята, пам`ятайте, що ваше життя і здоров`я є найважливішим для нас. Будьте завжди обачними і обережними, бережіть своє життя!