Конспект заняття для ЗДО "Небезпечні речі для малечі"

Про матеріал
Діти в ігровій формі вчаться дотримуватися правил безпечного користування предметами, надавати перевагу безпечним видам діяльності, та виховувати обережне ставлення щодо предметів, які можуть зашкодити власному здоров`ю.
Перегляд файлу

                                  Небезпечні речі для малечі.

Мета: вчити дітей дотримуватися правил безпечного користування предметами,надавати перевагу безпечним видам діяльності, підтримувати свідоме ставлення до особистої безпеки. Формувати уявлення дітей про небезпечні для здоров`я та життя        предмети(гострі,колючі,ріжучі,вогненебезпечні). Покращувати навички пояснювального мовлення. Розвивати в дітей вміння розмірковувати: чому цікаві та привабливі зовні предмети можуть бути небезпечними. Виховувати в дітей обережність щодо предметів,які можуть зашкодити власній безпеці.

Обладнання: ляльки Буратіно, Мишеня, торбинка з побутовою хімією,коробка з небезпечними речами (сірники, запальничка, цвяхи, бите скло, голка, кнопки, градусник, ножиці, пігулки, ножик), картки небезпечних речей до дидактичної гри, сигнальні картки-вогники до дидактичної гри на кожну дитину, чотири ємності, лійка з водою, відерце з піском, мокра ганчірка,папір, сірники.

                                             Хід заняття:

Вихователь: Діти, кожен день нас оточує багато речей. Певні речі ми з вами добре знаємо,а деякі ще ні. Бувають небезпечні та безпечні предмети,шкідливі та корисні. Ось сьогодні ми поговоримо про те, чому так важливо нам з вами про це знати. Ой, малята, дивіться, а ось і перший гість завітав до нас .

(Діти зустрічають іграшку Буратіно).

Буратіно: Добрий день, малята. А я зібрався у гості до Мальвіни та несу їй ось таку торбинку,щоб погратися.

Вихователь: Буратіно, нам дуже цікаво,що ти поклав у таку гарну торбинку? Чим же ви будете грати? Покажи нам, будь ласка.

Буратіно: Зараз покажу.( Дістає з торбинки, з допомогою вихователя, наступні речі: пральний порошок, засіб для миття посуду, засіб для миття вікон).

Вихователь: Буратіно, а ти читав, що написано на цих речах?

Буратіно: Я ж не вмію читати. Просто ці речі мені дуже сподобались, вони яскраві та привабливі.

Вихователь: Не завжди яскраві речі можна брати для гри. Діти, давайте розповімо Буратіно про ці речі, та пояснимо їх небезпеку.(Відповіді дітей).

Вихователь: Тепер ти зрозумів, чому не можна гратися з такими хімічними речовинами, та чому вони шкідливі та небезпечні для дітей?

Буратіно: Дякую. Тепер я все зрозумів. А які ж речі мені краще взяти, щоб погратися з Мальвіною? ( Діти пропонують взяти іграшки, які безпечні для гри). Буратіно ще раз дякує дітям та на прощання пропонує пограти з ним у гру.

Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз – нагнувся,

Два – нагнувся,

Руки в сторони розвів-

Мабуть ключик він згубив.

А щоб ключик відшукати

Треба нам навшпиньки встати.

(Вихователь показує рухи, діти повторюють за ним).

Буратіно: Діти, мені вже час йти. Мальвіна вже давно на мене чекає.

(Діти прощаються з Буратіно, та запрошують його ще приходити у гості).

Вихователь: Діти, дивіться, хто це нам прислав таку гарненьку коробочку?(На коробці напис – « Іграшки для дітей»). А ось і портрет того, хто нам це прислав.(Діти впізнають портрет Бармалея та роздивляються зміст коробочки: сірники,запальничка, цвяхи, бите скло, голка, кнопки, градусник, ножиці, пігулки, ножик).

Вихователь: Діти, хіба це іграшки? Як можна назвати усі ці речі одним словом? А які предмети можна назвати колючими? Які ріжучими? Вогненебезпечними? Давайте пограємо з вами в гру і знайдемо кожній речі своє місце.

(Дидактична гра « Розташуй речі за своїми місцями»).

Вихователь: Діти, мені здається, що хтось плаче?

(З`являється Мишеня з перев`язаною лапкою)

Вихователь: Що трапилося, Мишенятко? Розкажи нам?

Мишеня:   Я був сам вдома, мені стало сумно і я взяв сірники, щоб запалити свічку та помилуватися вогником. Але коли запалив сірника сірника, то трішки злякався і впустив його на підлогу. Килим загорівся,я почав гасити вогонь лапками. На щастя, загасив,але дуже боляче обпік лапку.

Вихователь: Те, що ти не розгубився та почав негайно гасити пожежу – дуже добре, але робити це потрібно не лапкою. Ось сідай з нами та подивись чого боїться вогонь. 

(Вихователь про водить дослід: у лійці – вода, у відерці – пісок, на розносі – мокра ганчірка. Запалюється папірець і гаситься вищеназваними речами. Діти роблять висновки).

Вихователь: Мишенятко, ти зрозумів, що треба робити під час пожежі? Але потрібно запам`ятати – якщо трапиться пожежа,треба негайно кликати на допомогу дорослих та викликати пожежних.  Діти, за яким номером треба телефонувати до пожежної служби? (Діти відповідають, а вихователь показує ілюстрацію з номером пожежної служби).

Вихователь: А зараз я пропоную за допомогою наших карток-вогників пограти у гру «Можна – не можна». ( Якщо можна так робити – зелена картка, якщо не можна- червона).

  • Можна гратися з сірниками?
  • Самим запалювати сірники?
  • Можна подавати коробку із сірниками бабусі?
  • Можна дітям вашого віку брати ножа та без нагляду дорослих чистити картоплю?
  • Чи можна мити картоплю під краном?
  • Можна гратися ліками?
  • Можна приймати ліки , які призначив лікар під наглядом дорослих?
  • Чи можна самому брати голку, без нагляду дорослого?
  • Чи можна разом з мамою вчитися пришивати ґудзики?

(Після закінчення гри вихователь хвалить дітей за розсудливість та кмітливість).

Вихователь: Діти, давайте з вами згадаємо, кому ж ми сьогодні допомогли? Що цікавого дізналися? ( Відповіді дітей).

Вихователь: Малята, пам`ятайте, що ваше життя і здоров`я є найважливішим для нас. Будьте завжди обачними і обережними, бережіть своє життя!

docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
5935
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку