Конспект заняття для ЗДО "Українці ми маленькі. вишиванка - вишиваночка"

Про матеріал
Інтегроване заняття для дітей середньої групи на тему : « Українці ми маленькі. Вишиванка – вишиваночка» Програмовий зміст: Українознавство: закріпити знання дітей про Україну; продовжувати знайомити їх з елементами українського національного одягу; навчити бачити спільне і відмінне в одязі хлопчиків і дівчаток; формувати шанобливе ставлення до традицій українського народу, зокрема національного вбрання. Мовленнєве спілкування: вчити дітей відповідати на запитання повними реченнями, послідовно та звязно розповідати про предмети українського національного одягу; вправляти у римуванні, в доборі прикметників до іменників, утворенні пестливих слів. Образотворча діяльність: продовжувати вчити дітей бачити самобутність та оригінальність українського національного вбрання; вправляти у підборі орнаменту під час прикрашання сорочки. Сприяти розвитку інтересу до завдання художньо-естетичного характеру. Виховувати в дітей почуття глибокої любові до своєї Батьківщини.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття для дітей середньої групи на тему : « Українці ми маленькі. Вишиванка – вишиваночка»

Програмовий зміст:

Українознавство: закріпити знання дітей про Україну; продовжувати знайомити їх з елементами українського національного одягу; навчити бачити спільне і відмінне в одязі хлопчиків і дівчаток; формувати шанобливе ставлення до традицій українського народу, зокрема національного вбрання.

Мовленнєве спілкування: вчити дітей відповідати  на запитання повними реченнями, послідовно та звязно розповідати про предмети українського національного одягу; вправляти у римуванні, в доборі прикметників до іменників, утворенні пестливих слів.

Образотворча діяльність: продовжувати вчити дітей бачити самобутність та оригінальність українського національного вбрання; вправляти у підборі орнаменту під час прикрашання сорочки. Сприяти розвитку інтересу до завдання художньо-естетичного характеру.

Виховувати в дітей почуття глибокої любові до своєї Батьківщини.

Матеріали: свічка, український віночок, дидактична гра « Одягнемо ляльку», дидактична гра « Національний та сучасний одяг», гра-пазли «Символи України (герб, прапор)», готові форми сорочки для кожної дитини, квіти для прикрашання сорочки, клей, пензлики, серветки, клейонка.

Хід заняття

  1. Психологічний етюд

Маленькі наші ніжки,

Та добре знають путь.

На службу Україні,

Як виростуть підуть.

Маленькі наші ручки,

Та кріпнуть і ростуть.

На службу Україні

Всю працю віддадуть.

Дитячі в нас серденька,

Та щирі почуття.

Любити Україну

Ми будем все життя.

  1. Сьогодні, діти, ми з вами зустрілися знову,

Про маленьких українців поведем розмову.

Про теплий, рідний, любий дім

І вишиваночку у нім.

Давайте сьогодні ми з вами запалимо свічечку, яка буде символом нашої любові до України. І в наших сердечках нехай запалає маленький «вогник» гордості за те, ви – українці. Я прошу вас пронести цей вогник через усе своє життя. Тож будьте чесні, розумні, горді, любіть свою рідну Батьківщину. А що для вас означає Батьківщина?

Вихователь запалює свічечку і по черзі передає кожній дитині:

1-а дитина:  Сонце в небі і зоряна ніч солов’їна – це моя Батьківщина.

2-а дитина: Батьківщина - це ліс осінній.

3-а дитина: Це домівка моя і школа.

4-а дитина: І гаряче сонячне коло.

5-а дитина: Батьківщина – це труд і свято.

6-а дитина: Батьківщина – це мама й тато.

7-а дитина: Це твої найкращі друзі.

8-а дитина: І бджола у весняному лузі.

  1. Мозковий штурм.

– Як називається наша країна?

-         Як називається столиця України?

-         Яка найбільша річка?

-         Як називають людей, які живуть в Україні?

-         Як називають дівчинку/ хлопчика?

-         Яка державна мова України?

  1. Дидактична гра «Символи України».

В Україні є державні символи, за якими її впізнають її в усьому світі. Давайте разом пригадаємо їх. Які ви знаєте державні символи України? (герб, гімн, прапор)

Також є народні символи , давайте їх пригадаємо. ( калина, верба, лелека, віночок, вишитий рушник).

  1. Дидактична гра « Склади ціле з частин».

Перед дітьми лежать пазли «Державні символи». Дітки згруповані у команди хлопчиків та дівчаток. Завдання : скласти з частин зображення прапора та тризуба.

  1. Звучить музика. З’являються хлопчик і дівчинка в українському вбранні.

Діти, подивіться, до нас завітали  гості? Давайте запросимо їх до нас на заняття?

Хто ти, дівчинко маленька?

Українка я гарненька,

До барвистого віночка –

Вишиваночка-сорочка,

Фартушок і чобітки,

Й різноколірні стрічки…

 Хто ти, хлопчику маленький?

Син я України-неньки,

Українцем я зовуся,

Україною горджуся.

-         Дітки, подивіться на одяг наших українців. Він в них не звичайний, а святковий. Скажіть, будь ласка, у що вдягнений наш хлопчик? А в що одягнені наші хлопчики? Що у вас спільного з одягом нашого гостя?

-         В що одягнена дівчинка? А в що одягнені наші дівчатка? Що у вас спільного з одягом нашої гості?

  1. Дидактична гра «Сучасний та народний одяг»

Вихователь пропонує розглянути картинки з одягом та згрупувати його: на основне поле з фоном сучасного одягу викласти предметні картинки з сучасним одягом, а на іон з національним одягом – національний.

  1. Рухлива гра «Передай віночок»

Діти стають у коло і під веселу мелодію передають віночок одне одному. Коли музика зупиняється, дитина, у чиїх руках опинився віночок, виходить на середину і танцює з віночком на голові довільні рухи. Гра повторюється 3 рази.

Ти котись, котись віночок,

Швидше, швидше по руках.

А кому потрапиш в руки –

Той станцює гопака.

  1. Дидактична гра «Одягнемо ляльку»

А зараз ми з вами вдягнемо наших ляльок в український одяг. Але зверніть увагу, що одяг на столах не лише український, а й сучасний.

Діти працюють біля двох столів: за одним обирають одяг для хлопчиків, а за другим –одяг для дівчаток.

  1.             Образотворча діяльність

Подивіться, будь ласка, як гарно вдягнені наші гості. Особливу увагу привертають їхні вишиті сорочки. Кожен колір, кожен орнамент має своє значення. Ми з вами сьогодні створимо свої власні сорочечки.

На столах для кожної дитини лежать заготовки для аплікації. Кожна дитина створює власну сорочку.

  1.             Підсумок заняття.

-         Хто приходив до нас в гості?

-         В які ігри ми гралися?

-         Що ви аплікували?

-         В якій країні ми живемо?

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Суярко Яна
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку