Конспект заняття ГПД

Про матеріал
Мета: створити позитивний емоційний настрій; ознайомити з життям птахів ; розширити та поглибити знання учнів про птахів, викликати бажання, дізнаватися нову інформацію про птахів; допомогти усвідомити, яку користь приносять птахи, повторити правила поведінки в природі; сприяти розвитку спостережливості; виховувати любов до природи, бажання оберігати птахів, інтерес до усної народної творчості; розвивати товариськість, почуття.Формувати уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок. Екологічна грамотність і здорове життя.
Перегляд файлу

Тема. Птахи навесні. Повернення перелітних птахів.

Мета: створити позитивний емоційний настрій; ознайомити з життям птахів ; розширити та поглибити знання учнів про  птахів, викликати бажання, дізнаватися  нову інформацію про птахів; допомогти усвідомити, яку користь приносять птахи, повторити правила поведінки в природі; сприяти розвитку спостережливості; виховувати любов до природи, бажання оберігати птахів, інтерес до усної народної творчості; розвивати товариськість, почуття.Формувати уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок. Екологічна грамотність і здорове життя.

Обладнання: мультимедійна презентація, малюнки перелітних птахів, слова до «гронування», малюнки до вправи «крок допомоги».

 

Хід виховного заняття:

І. Організаційний момент.

1.Вітання.

- Дітки! Я пропоную стати всім в коло. Привітаємося.

Добрий день всім!

Давайте усмішки усім дарувати:

І друзям, й однокласникам,і вчителям

Та   нашим сьогоднішнім гостям.

Хай радість злітає у небо, як птах,

І добрі слова у нас на вустах.

 

2.Психологічний настрій. Гра « Створюємо настрій» .

 

Я прийшов до гімназії для чого? …(Учитися).

Треба бути яким? …(Спокійним).

Зі мною хто? …(Мої друзі).

Вони мене що? …(Поважають).

Мені це як? …(Приємно).

Я готовий до чого? …(До успішної роботи).

 

3.Гра „Маска”

 

-Дорогі діти, перед тим, як розпочати нашу виховну годину візьміть уявне люстерка,  і,  дивлячись на своє обличчя, відтворіть свій настрій.

 

-Я бачу ваш настрій. У когось радість на обличчі, хтось чимось здивований, бачу також спокій та смуток. Для того щоб настрій у всіх дітей став добрим та радісним..

 

4. Вправа «Комплімент»

 


Усміхніться всім навколо: 

небу,  сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День  веселим буде.

А зараз  скажемо один одному комплімент:


 

(Учні говорять компліменти одне одному.)

 

5. Щоденні  новини  « Вправа мікрофон»

 

- Яка зараз пора року?

- Які весняні місяці ви знаєте?

- Який зараз місяць?

- Що цікавого ви знаєте про квітень?

Квітень – другий місяць весни. Якщо місяць березень відомий як «весна світла», то квітень – це «весна води», в простолюдді – «місяць-водолій».

Давня його назва красива і звучна – цвітень; адже в цьому місяці з’являється перша зелень і зацвітають деякі рослини.

 - День тижня?

- Який сьогодні за рахунком день?

- Як називається?

- Які «сусіди» у четверга?

- Який день буде через два дні? І т.д.

 

ІІ. Повідомлення теми заняття.            

 

Прилетіли гості,

Сіли на помості.

Без сокири, без лопати

Поробили собі хати. (Птахи)

 

 1.  Вправа „Гронування”. 

 

-         Що спадає  вам на думку, коли ви поглянете на пташку або чуєте слово птахи.

2.Бесіда з елементами розповіді про перелітні птахи.

Кажуть, що весну приносять на крилах наші пернаті друзі – птахи.  Але ж птахи бувають різними. Деякі з них нікуди не відлітають і зимують на Батьківщині. Як ми називаємо таких пташок? (Зимуючі птахи).  А от інші пташки не проводять зиму там, де з'явилися на світ, а навпаки, щороку здійснюють далеку та досить небезпечну мандрівку. Ви знаєте, що це за подорож? (Восени птахи відлітають  у теплі краї, а навесні вони повертаються додому).  І як ми називаємо  таких пташок?  (Перелітні птахи). Птахи – невід’ємна частина нашого життя. І ми вирушаємо у чудовий світ птахів – провісників весни. Віддавна вважали, що тепло приносять на крилах саме перелітні птахи. Вони замикають небо на зиму, беруть із собою ключі до вирію і, повернувшись, одмикають його. Отож і годилося зустріти їх з усіма почестями. Вони найкраща прикраса парків, садів, лісів своїм яскравим забарвленням, дзвінкою піснею роблять природу радісною й приємною. Але птахи не тільки прикрашають наше життя. Вони перші помічники людини в боротьбі за високий урожай полів, садів.

3. Вправа «Мозковий штурм»

- Чим птахи відрізняються від інших тварин?                    

 (Тіло птахів вкрите пір'ям, мають крила, дзьоб) Похожее изображение

- Які бувають птахи?  (Осілі, кочові, перелітні)

- А яких птахів називають перелітними?

- Перелітні птахи – це птахи, які на зиму відлітають у теплі краї.

- Назвіть їх.

4. Провісники весни.

 

У горі тремтить сіренька цятка

І пісні співає голосні,

Та жаль, що тільки навесні.

Скажи скоріше без відмовок:

Що за пташина?(Жайворонок)

 

На початок квітня прилітають жайворонки. Прилітають не самі а разом зі своїми піснями.

- Що можна сказати про спів жайворонка? (Вони одні з небагатьох пташок які співають в польоті).

Є така легенда. На п’ятий день, як створив Господь пташок і риб, увечері зібрались вони довкола нього. І сказав Господь : «Пташки мої! Зібрав Я вас і хочу кожній дати подарунок. Вибирайте: хто силу, хто гарне пір’я, а хто співучий голос».

Соколи, яструби, круки попросили сили. Підходили дрозди,         солов’ї, чижі, голуби, горлиці і попросили голосу. І дав їм Господь кожній гарний голос.

А далі прийшли щиглі, качки, пави, індики, півники і попросили гарне пір’я. Але тут зчинилася бійка між совою і зозулею. Одна хотіла бути кращою від другої. І покарав їх Бог: «Ти, зозуле, не будеш мати нічого свого, а ти, сово, будеш ховатися, щоб ніхто тебе не бачив…». Після того, як усі розлетілися, прийшла до Господа ще одна маленька пташка, «І мені дай голосу Господу?»

- А ти чому раніше не прийшла? – запитав Господь.

- Тут така суперечка зчинилася, що я вирішила зачекати.

Господь поглянув на неї, усміхнувся: «За те, що ти така скромна, матимеш не тільки голос, зроблю тебе наймилішою пташкою для людей. Будеш кликати весну, кожний тебе благословлятиме».

І став жайворонок наймилішою пташкою. Як тільки над ріллею заспіває, то селянин всміхається тай гляне в гору: «Співай, співай, пташко Божа». І жайворонок співає, звеселяє людей.

 

Першим я приніс весну,

Пробудив усе від сну.

Заспіваю під вікном,

А зовуть мене…(Шпак)

 

Чорномазий, білодзьобий,

Він за плугом важко ходить,

Черв’ячків, жучків знаходить-

Сторож вірний, друг полів,

Перший вісник теплих днів…(Грак)

 

Першими з вирію прилітають шпаки . Птах цей приносить дуже багато користі людині. На весні разом з граками ходить полями, збирає комахи та їхніх личинок, що зимували в землі, влітку без утоми розшукує та поїдає різних жуків – листоїдів. Шпаки мають веселу вдачу. Ці птахи не мають своїх пісень, але вони прекрасні пересмішники. Часто співають пісні зябликів, дроздів, малинівок. Інколи приносять на Батьківщину «африканські мелодії» - пісні, що їх перейняли у вирії. А іноді шпаки можуть заквакати, як жабки, чи загавкати, як собака.

Шпаки гніздяться в дуплах дерев. Але дупел та інших місць для гніздування не так багато. І тому люди будують шпаківні і розвішують їх на деревах. Але шпаківні треба міцно прикріплювати, щоб не зірвав вітер та не наробив шкоди.

 

 

5. Відгадування загадок.

 

Дивись ключ у небі лине,

Не залізний, а пташиний.

Цим ключем у весняній млі

Прилітають …(Журавлі)

 

Звичайно люди радіють коли з вирію повертаються журавлі. Прилітають ці птахи в кінці квітня.

- Як іще ми називаємо журавлів? (веселики).

Журавлів є кілька видів: сірий, чорний, красавка, японський.

Журавлі дуже гарні батьки, висиджують пташенят по черзі. Появу потомства зустрічають голосними радісними криками. По черзі зігрівають пташенят своїм тілом і невтомно носять їм їжу. В разі необхідності журавлі сміливо захищають своє потомство. Всі види журавлів знаходяться на грані зникнення і потребують людської допомоги.

 

 

Швидко скрізь цей птах літає,

Всіх комашок поїдає,

За вікно гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує.(Ластівка)

 

Ластівки прилітають з теплих країв відносно пізно. Це пов’язано з появою комах. Цих пташок називають дітьми повітря.  Літають вони дуже вправно. Пролітаючи над водою можуть напитися води і навіть скупатися в польоті. Є різні ластівки: сільські, міські, берегові.

Є прикмета: Ластівки літають низько - на дощ, а якщо літають високо буде гарна погода. Прикмета правильна, хоч справа тут не в ластівках. У гарну погоду повітря сухе, його потоки піднімають комах високо, і ластівки літають (полюють) на комах високо. Перед дощем повітря стає вологим. Людина не може того відчути, а тонкі крила комах від цієї навіть незначної вологості намокають і комахи опускаються. За ними опускаються й ластівки.

 

 

6. Гра «Філворд»

 

 

7. Гра «Загубилися малюнки»

 

7. Хвилинка – цікавинка.

  

 

 

8. Фізкультхвилинка «Гуси лебеді летіли»  

  

9.Пам’ятники птахам.

Мало хто знає, але деяким птахам люди збудовували пам’ятники.

 

 Гусям у Римі – вони врятували місто від ворога, зчинивши галас і попередивши мешканців.

 

Голубу в Парижі – він приніс звістку про аварію англійського підводного човна під час другої світової війни.

 

Пам’ятник ластівкам у місті Грингсвил(США)– встановлений на знак вдячності за знищення комарів (одна ластівка з’їдає в день понад 1000 комарів.) пам’ятник – 20-метрова башта, увішана домівками для птахів.

 

Журавлів стає все менше. Тому у Баварії(Німеччина), де вони стали рідкісними,  вирішили встановити пам’ятник: на високому постаменті прикріплені великі бронзові журавлі, що летять вгору. 

 

ЛЕБЕДЯМ. Ці птахи здавна служили взірцем краси, благородства, вірності. Вони птахи перелітні. Та буває таке, що знесилені з різних причин не можуть повернутися назад. У Японії є незамерзаючі озера, куди прилітають лебеді. Одного разу лебідь не міг відлетіти і учні взяли його на виховання. 3 роки прожив цей птах у школі. Навесні 1964 року він помер і учні та батьки вирішили встановити йому пам’ятник: на високому постаменті величезний білий лебідь – символ дружби між народами.

    10.Пригадай приcлів’я.

 

 

Погана та пташка, якій гніздо не миле.

Журавлі прилетіли-весну принесли.

Ластівки вилітають гарну годину-обіцяють.

Не вчи орла літати, а солов’я  співати.

 

11.Пташина вікторина.

- Діти, подивіться хто до нас завітав. Птах приніс нам пташину вікторину.

- Я читаю опис птаха, а ви намагаєтесь впізнати, що це за птах.

1) Кожен заслухається співом цього маленького сіренького співця. (Соловей)

 

2)Символ суму і вдівства. (Зозуля)

3) Стукіт цього строкатого птаха ми можемо чути цілий рік. (Дятел)

4) Птах, який першим прилітає з вирію. (Шпак)

 

 

ІІІ. Підсумок заняття.

1 . Інтерактивна вправа «Уява»

Уявіть, що Ваш товариш захворів, зателефонуйте йому і розкажіть, що нового ви дізналися на занятті?

- Що вам сьогодні сподобалося найбільше?

2.  Вправа «Крок допомоги» (Охорона птахів)

За вікном панує красуня весна. Повертаються перелітні птахи. Їх треба охороняти. А пригадати правила поведінки в природі нам допоможе незвичайний кошик. У ньому мудрі поради. Прошу озвучити їх.

(Діти витягують з кошика малюнки і озвучують поради)

 

%D0%9D%D0%B5-%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D0%B0-%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%B3%D1%96%D0%BB%D0%BE%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%B0%D1%85   %D0%9D%D0%B5-%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D1%83%D0%B9%D0%BD%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D1%82%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D1%96-%D0%B3%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B4%D0%B0  %D0%9D%D0%B5-%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D1%80%D1%96-%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B2  %D0%9D%D0%B5-%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE-%D0%B2%D0%BC%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%BC%D1%83%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D1%83  %D0%9D%D0%B5-%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BA%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D1%81%D0%BC%D1%96%D1%82%D1%82%D1%8F  %D0%9D%D0%B5-%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%B3%D1%96%D0%BB%D0%BE%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%B0%D1%85-%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D1%83%D1%89%D0%B0%D1%85  %D0%9D%D0%B5-%D1%82%D0%BE%D0%BF%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%B7%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2

 

%D0%9D%D0%B5-%D1%80%D1%83%D0%B9%D0%BD%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%BC%D1%83%D1%80%D0%B0%D1%88%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8  %D0%9D%D0%B5-%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D0%B0%D0%B2%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD%D1%83 %D0%9D%D0%B5-%D1%80%D1%83%D0%B9%D0%BD%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D1%82%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D1%96-%D0%B3%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B4%D0%B0 %D0%9D%D0%B5-%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B8-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D1%96%D0%B2   %D0%9D%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%88%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D1%81%D0%BC%D1%96%D1%82%D1%82%D1%8F  %D0%9D%D0%B5-%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D1%82%D0%B0%D1%85%D1%96%D0%B2   %D0%9D%D0%B5-%D1%80%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8  %D0%9D%D0%B5-%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B8-%D0%B1%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F 

3. Вправа «Очікування» 

- Діти, чи справдилися ваші очікування? Якщо так – то піднімаємо зелену цеглинку, якщо ні-червону, якщо не дуже-жовту.

 4. Заключне віршоване слово

Наш дивний світ такий, як казка:

Он в небі хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне і живе.

Он квітка полум'ям палає,

      І ясне сонечко блищить.

      Чарівна пташечка співає,

      Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.

5.Вправа „Електричний струм”.

Всі стаємо в коло, беремося за руки і починаючи з мене, передаємо один одному потиск руки. Коли цей сигнал надійде до мене з іншого боку, піднімаємо руки вгору і промовляємо „Ми молодці! ”

 

docx
Додав(-ла)
Росоха Олена
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку