Конспект заняття "Калейдоскоп цікавинок"

Про матеріал
Інтегроване заняття з пріоритетом інтелектуального розвитку для дітей старшої логопедичної групи Впровадження прийомів ТРВЗ, графомоторних ігор та головоломки «Танграм» у формуванні інтелектуальної компетентності старших дошкільників.
Перегляд файлу

Тема: «Калейдоскоп цікавинок»

Тип заняття: інтегроване заняття з пріоритетом інтелектуального розвитку

Група: старша логопедична група

Мета: впровадження прийомів ТРВЗ, графомоторних ігор та головоломки «Танграм» у формуванні інтелектуальної компетентності старших дошкільників.

Завдання:

  1. Поглибити знання дітей про символіку своєї країни та країн далекого зарубіжжя (Китай);
  2. Учити застосовувати набуті знання в умовах предметно-практичної діяльності, вирішувати логічні завдання на основі зорового сприйняття інформації;
  3. Продовжувати вчити вести діалог, висловлювати власну думку, враження, припущення;
  4. Систематизувати знання дітей про форму, колір та розмір предметів,  про функції частин предметів; удосконалювати  навички класифікації предметів по групам;
  5. Закріплювати вміння проводити обстежувальні дії та аналізувати зорові та тактильні відчуття;
  6. Активізувати словниковий запас через ігри, вправи та спілкування з однолітками та дорослими;
  7. Розвивати інтонаційну виразність мови, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати;
  8. Розвивати інтерес до виконання завдань, допитливість та активність;
  9. Розвивати логічне та асоціативне мислення, дрібну моторику, увагу.
  10. Виховувати самостійність, бажання працювати та доводити справу до кінця.

 

Обладнання: мольберт, магніти

Демонстраційний матеріал: дидактичний матеріал до ігор: «Дерево асоціацій» (дерево, предметні картинки відповідно темі), «Теремок» (предметні картинки), «Скарб» (площинні геометричні фігури, предметна картинка).

Роздатковий матеріал: сенсорно-тактильні килимки «Пальчикові стежинки», головоломка «Танграм», фони для викладання, схеми.

 

Попередня робота: презентаційна бесіда «Подорож до Китаю», знайомство з головоломкою «Танграм», вікторина «Подорож країнами», робота з сенсорно-тактильними килимками «Пальчиковими стежинками».

Хід заняття:

І. Організаційна частина

1. Мовна гра «Низка побажань» (для зняття напруження)

 (Я сьогодні щаслива. І тобі, Оленка, бажаю бути щасливою (добра, артистична, щира, грайлива, привітна, спокійна, радісна, розумна, з гарним настроєм)

2. Гра «Де живе» (метод системного аналізу)

Вихователь: - Де живе радість? (в групі, в іграшках, в казках, в мамі, в сонячній погоді тощо)

Вихователь: - Де живе злість? (в поганих людях, в казках, у природі тощо)

Вихователь: - Де живуть іграшки? (в групі, на поличках, в коробках, в магазині тощо)

 

3. Гра «Фантазія» (метод мозкового штурму)

Вихователь: - Давайте уявимо, що всі іграшки зникли… Чим ми їх зможемо замінити? (виготовити з різного матеріалу, шишки, кришечки з пляшок, камінці, ляльки-мотанки…)

Вихователь: - Давайте уявимо, що ми опинилися в іншій країні… Що ми будемо там робити? (ходити по крамницям, розглядати місто, прогулюватися парком…)

 

ІІ. Основна частина

Вихователь: - Сьогодні ми з вами згадаємо нашу подорож до Китаю.

1. Гра «Дерево асоціацій»

На мольберті дерево, над ним прапор України та Китаю.

Діти вибирають собі картку з картинками однієї країни. Потім шукають собі пару-картинку іншої країни. Обґрунтовують свою думку.

  • герб України – герб Китаю,
  • вишиванка – ханьфу (халат),
  • ведмідь – панда,
  • гривня – юань,
  • пшениця – рис,
  • верба – бамбук,
  • привітання – привітання (ні хау).

Останні картки називає вихователь – гра «Пальчикові стежинки» та головоломка «Танграм».

2. Робота з сенсорно-тактильними килимками «Пальчикові стежинки»

а) Діти самостійно обирають собі килимок. Обстежуючи доріжки, промовляють разом чистомовку (віршик) на  автоматизацію звука [ч].

- чу-чу-чу – щось напевно я спечу

- чі-чі-чі – ось смачні калачі

- чем-чем-чем – пригощайся калачем.

 

б) Індивідуальні питання в залежності від сенсорно-тактильного килимка (технологія ТРВЗ):

  • спочатку нитки, а потім … (шкарпетки, шапка, рукавички, килимок, іграшка)
  • де живе заєць? (в лісі, під кущем, в казках, в піснях, в картинках, в зоопаркі)
  • на що схожа ромашка? (парашут, вентилятор, сонечко, сніжинка, крапелька води, колесо)
  • що може робити квітка? (рости, квітнути, пахнути, радувати, обсипатись, пити воду, качатися)
  • пташка може стрибати, хто ще може стрибати? (дитина, заєць, кенгуру, білка, жаба, коник-стрибунець)
  • на що схожа усмішка? (на радугу, на сонячну погоду, на радість, на місяць, банан)
  • що може робити дощ? (стукати, литися, капати, дзюркотіти, поливати, поїти, робити калюжі)
  • було дерево, а стало … (стіл, шухляда, шафа, дупло, папір, дошки, музичний інструмент)
  • риба плаває, хто чи що ще може плавати? (дельфин, кит, човник, листочок, людина, хмарка, качка, вуж, жаба)

3. Гра «Скарб»

На килимку розкладені геометричні фігури.  Під однією фігурою захований «скарб» - картинка із зображенням теремка. Діти ставлять питання, а ведучий відповідає «так» чи «ні»:

  • скарб під жовтою (синьою, червоною) фігурою?
  • скарб під трикутником (квадратом, кругом)?
  • скарб під великим (маленьким) трикутником?

 

4. Гра «Теремок» (технологія ТРВЗ)

Діти і вихователь вибирають предметні картки. В теремок можуть попасти «предмети»  в тому випадку, якщо назвуть, чим схожі з предметом ведучого. Ведучий – вихователь.

  • Тук-тук, хто в теремочку живе?
  • Я – ялинка. А ти хто?
  • Я – іжак (сукня, квітка тощо). Пусти мене до себе.
  • Пущу, якщо скажеш, чим ми з тобою схожі.

Ялинка – їжак (жива природа, колючі, мають голки),

Ялинка – сукня ( пишні, нарядні, ошатні),

Ялинка – квітка (жива природа, рослини, запашні, мають листя, корінь, ростуть),

Ялинка – жаба (жива природа, зелені),

Ялинка – жираф (жива природа, високі),

Ялинка – пірамідка ( мають вершину, схожі на трикутник (конус)),

Ялинка – малюк ( ростуть, «радіють» іграшкам, про них співають пісні),

Ялинка – дуб (дерева, очищують повітря, мають стовбур, з них виготовляють папір, меблю, музичні інструменти)

 

5. Робота з головоломкою «Танграм»

  • викладання в парах за схемою (спільний предмет – різні схеми, н-ад: будинок, човен)
  • індивідуальне викладання (діти самостійно обирають фон, схему, н-ад: небо – літак чи птах, море – риби чи човен)
  • командне викладання (діти самостійно обирають сюжетний фон і відповідні схеми)

 

ІІІ. Заключна частина

  • Що було незвичайним на занятті?
  • Що порадувало?
  • Що здивувало?
  • Що засмутило?

 

docx
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку