Тема: «Калейдоскоп цікавинок»
Тип заняття: інтегроване заняття з пріоритетом інтелектуального розвитку
Група: старша логопедична група
Мета: впровадження прийомів ТРВЗ, графомоторних ігор та головоломки «Танграм» у формуванні інтелектуальної компетентності старших дошкільників.
Завдання:
Обладнання: мольберт, магніти
Демонстраційний матеріал: дидактичний матеріал до ігор: «Дерево асоціацій» (дерево, предметні картинки відповідно темі), «Теремок» (предметні картинки), «Скарб» (площинні геометричні фігури, предметна картинка).
Роздатковий матеріал: сенсорно-тактильні килимки «Пальчикові стежинки», головоломка «Танграм», фони для викладання, схеми.
Попередня робота: презентаційна бесіда «Подорож до Китаю», знайомство з головоломкою «Танграм», вікторина «Подорож країнами», робота з сенсорно-тактильними килимками «Пальчиковими стежинками».
Хід заняття:
І. Організаційна частина
1. Мовна гра «Низка побажань» (для зняття напруження)
(Я сьогодні щаслива. І тобі, Оленка, бажаю бути щасливою (добра, артистична, щира, грайлива, привітна, спокійна, радісна, розумна, з гарним настроєм)
2. Гра «Де живе» (метод системного аналізу)
Вихователь: - Де живе радість? (в групі, в іграшках, в казках, в мамі, в сонячній погоді тощо)
Вихователь: - Де живе злість? (в поганих людях, в казках, у природі тощо)
Вихователь: - Де живуть іграшки? (в групі, на поличках, в коробках, в магазині тощо)
3. Гра «Фантазія» (метод мозкового штурму)
Вихователь: - Давайте уявимо, що всі іграшки зникли… Чим ми їх зможемо замінити? (виготовити з різного матеріалу, шишки, кришечки з пляшок, камінці, ляльки-мотанки…)
Вихователь: - Давайте уявимо, що ми опинилися в іншій країні… Що ми будемо там робити? (ходити по крамницям, розглядати місто, прогулюватися парком…)
ІІ. Основна частина
Вихователь: - Сьогодні ми з вами згадаємо нашу подорож до Китаю.
1. Гра «Дерево асоціацій»
На мольберті дерево, над ним прапор України та Китаю.
Діти вибирають собі картку з картинками однієї країни. Потім шукають собі пару-картинку іншої країни. Обґрунтовують свою думку.
Останні картки називає вихователь – гра «Пальчикові стежинки» та головоломка «Танграм».
2. Робота з сенсорно-тактильними килимками «Пальчикові стежинки»
а) Діти самостійно обирають собі килимок. Обстежуючи доріжки, промовляють разом чистомовку (віршик) на автоматизацію звука [ч].
- чу-чу-чу – щось напевно я спечу
- чі-чі-чі – ось смачні калачі
- чем-чем-чем – пригощайся калачем.
б) Індивідуальні питання в залежності від сенсорно-тактильного килимка (технологія ТРВЗ):
3. Гра «Скарб»
На килимку розкладені геометричні фігури. Під однією фігурою захований «скарб» - картинка із зображенням теремка. Діти ставлять питання, а ведучий відповідає «так» чи «ні»:
4. Гра «Теремок» (технологія ТРВЗ)
Діти і вихователь вибирають предметні картки. В теремок можуть попасти «предмети» в тому випадку, якщо назвуть, чим схожі з предметом ведучого. Ведучий – вихователь.
Ялинка – їжак (жива природа, колючі, мають голки),
Ялинка – сукня ( пишні, нарядні, ошатні),
Ялинка – квітка (жива природа, рослини, запашні, мають листя, корінь, ростуть),
Ялинка – жаба (жива природа, зелені),
Ялинка – жираф (жива природа, високі),
Ялинка – пірамідка ( мають вершину, схожі на трикутник (конус)),
Ялинка – малюк ( ростуть, «радіють» іграшкам, про них співають пісні),
Ялинка – дуб (дерева, очищують повітря, мають стовбур, з них виготовляють папір, меблю, музичні інструменти)
5. Робота з головоломкою «Танграм»
ІІІ. Заключна частина