Конспект заняття "Розповімо Афлатунчику про працю дорослих""

Про матеріал
Дошкільне дитинство є важливим етапом входження дитини в людську спільноту, адаптації до різних соціальних ситуацій, набуття досвіду соціальних відносин. У співпраці з оточуючими людьми дитина знайомиться з соціально-прийнятними формами поведінки і навчається свідомо їх підтримувати.
Перегляд файлу

Розповімо Афлатунчику про працю дорослих

 

Заняття з розвитку мовлення та ознайомлення з довкіллям для дітей старшого дошкільного віку

Мета:

  1. Формувати в дітей уявлення про підприємства (заводи, фабрики), продукцію, яку вони виробляють;
  2. Дати уявлення про працю дорослих, про її розподіл (люди різних професій виконують кожен свою частину роботи, а разом отримують готову продукцію);
  3. Закріпити знання про ресурси;
  4. Формувати уявлення про культуру праці дорослих на всіх етапах виробництва, ощадливе, раціональне використання матеріалів і часу;
  5. Розвивати зв’язне мовлення, вміння слухати і відповідати на питання;
  6. Виховувати дбайливе ставлення до результатів праці дорослих.

 

Матеріал: картки з зображенням різної продукції, фотографії підприємств, товарні знаки, іграшка Афлатун.

 

Хід заняття:

Вихователь: - Вітаю вас! І ви, діти, привітайте одне одного, але не звичайним привітанням, а так, як я вам покажу.

Діти вільно пересуваються кімнатою, постійно змінюючи партнерів для вітання. А вітатися з дітьми вони повинні так, як говорить вихователь (руками, носами, ногами, усмішками тощо).

  • Малята, в гості до нас завітав Афлатунчик. Давайте його запросимо разом з нами у світ професій. Розповімо йому про працю людей різних професій.

Бесіда «Яка професія найкраща?»

  • Чи думали ви коли-небудь над тим, скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у вас були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля комп’ютера чи телевізора і слухати музику? Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.
  • Яка ж професія найкраща?
  • Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?
  • Звичайно, лікар, - сказав один. - Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.
  • Ні, - сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.
  • А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!
  • Хтось кричить: «Найважливіші льотчики», хтось розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили.
  • А як ви гадаєте, яка професія найважливіша? Чому?(Відповіді дітей)
  • Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні сумлінно  виконувати свої обов’язки.

 

Дидактична гра «Допоможи казковому герою обрати свою казку»

Діти діляться на групи. Кожна група отримує малюнок з відомим казковим героєм (Буратіно, Мальвіна, Кирило Кожум'яка тощо). Дітям треба вирішити, яку професію обере для себе в майбутньому казковий герой, довести свою думку. (Мальвіна стане учителькою, бо їй дуже подобалося вчити Буратіно. Попелюшка стане власницею хімчистки, їй дуже подобається роботи, щоб всі речі довкола були чистими, охайними. Буратіно стане мандрівником, бо любить все нове і нічого не боїться. Кирило Кожум'яка стане військовим, бо він дуже сильний, справедливий і добрий, і хоче всіх захищати.)

 

Вправа «Назви професії»

  • А тепер я пропоную вам пограти у цікаву гру. Ваше завдання — називати ті професії, які, на вашу думку, найбільше пасують характеристиці.
  • Найзеленіша професія — це... (садівник, лісничий, квіткар, декоратор квітів тощо).
  • Найсолодша професія — це... (пекар, кондитер тощо).
  • Найволохатіша професія — це... (ветеринар, дресирувальник тощо).
  • Найсмішніша професія — це... (клоун, гуморист тощо).
  • Грошова професія — це... (банкір, бізнесмен, фабрикант тощо).
  • Дитяча професія — це... (вчитель, вихователь, няня, гувернантка, дитячий лікар тощо).
  • Чоловіча професія — це... (військовий, шахтар, міліціонер, комбайнер, тракторист, моряк, космонавт, слюсар, токар тощо)
  • Жіночі професії — це... (повар, касир, швачка-мотористка тощо).
  • Найвища професія — це... (льотчик, космонавт, електромонтер, будівельник, кранівник тощо).
  • Балакуча професія — це... (журналіст, телеведучий, актор, диктор тощо).

 

Гра «Мрійники»

Дітям пропонується помріяти про майбутнє – ким вони мріють стати

 

Підсумок заняття

  • Ми сьогодні з вами Афлатуну розповіли про різні професії. Визначили, що професії бувають жіночі і чоловічі, балакучі і веселі, солодкі і зелені. А головне ми визначили, що найголовніша професія – це… (всі професії важливі).
  • Наше заняття підійшло до закінчення, але подорож наша у світ професій продовжиться, адже у світі ще стільки цікавого.

 

docx
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку