Гра-квест "Екологічна АБЕТКА"

Про матеріал

Формування гуманного ставлення до природи – основне завдання екологічного виховання, яка реалізується шляхом розвитку в дітях співчуття, співпереживання і співчуття до всіх живих істот на планеті. Отримані знання про навколишній світ повинні підкріплюватися практичною діяльністю та наочними прикладами для того, щоб діти бачили позитивний результат своєї діяльності і мали бажання удосконалювати свої досягнення.

Перегляд файлу

 

Екологічна АБЕТКА

( гра-квест для дітей 6-го року життя)

Мета: створити умови для узагальнення і систематизації знань дітей, доставити радість від спілкування з природою.

Завдання: Розширити знання дітей про рослини, гриби, вправляти у вмінні називати екологічні знаки. Закріплювати вміння зіставляти, аналізувати, робити висновки, орієнтуватися по карті. Стимулювати до самостійного пошуку необхідної інформації, вирішення проблемних ситуацій. Активізувати творчу уяву, розвивати логічне мислення, зорову увагу та сприйняття, окомір, рухову координацію. Виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю.

Місце проведення: територія дошкільного закладу (метеомайданчик, спортивний майданчик)

Наочне оформлення: «карта» подорожі, екологічні знаки, ілюстративний матеріал: «На що схожа хмаринка?», пазли «Ластівка»

Музичне оформлення: мелодія пісні «Коли мої друзі зі мною» (М. Таніч, В. Шаїнський), ритмічна музика для зарядки, пісня «Кап-кап» (Н. Май), весела музика для супроводу

Обладнання: акустична система

Реквізит та аксесуари: килим, корзина для м’ячів, кошики (2 шт.), муляжі грибів, жовта стрічка; спортивний інвентар: м’ячі (5-6 шт.), обручі (5 шт.), гімнастичні палки (10 шт.), дерев’яна драбинка, канат, мотузка, тунель

Попередня робота: бесіди «Що таке вітер?», «Зелена аптека», «Що потрібно рослинам для росту?», читання художньої літератури, спостереження за рослинами на метеомайданчику, дидактичні ігри «Знайди і опиши», «Впізнай за запахом», «Як виготовляють тканину (папір)», заняття «Наші друзі – лікарські рослини», «Водні фантазії», «В королівстві грибів»

Дійові особи: Ведуча, Лісовичок, Хмаринка, Краплинка, Вітерець, Сонечко

 

Хід гри-квесту

Правила гри-квесту: подорож вихованців здійснюється за чітко спланованим маршрутом – переходом від зупинки до зупинки. На кожній зупинці діти за виконання певного завдання отримують частину від цілої картинки.

І. Вступ

Звучить  мелодія пісні «Коли мої друзі зі мною»

Всі учасники походу збираються біля центрального входу дитячого садка

Ведуча: Доброго ранку, хлоп’ята.

 Доброго ранку, дівчата.

 Доброго ранку веселі й сумні,

 Доброго ранку тобі і мені!

Ведуча: Запрошую всіх у подорож екологічними стежинками. Я поведу вас у світ чарівної природи, покажу красу, яка нас оточує. Але пообіцяйте, що дорогою не будете шкодити природі, а будете допомагати всім, хто потребує вашої допомоги.

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Час нам подорож почать.

І цікаву, і незвичну,

Не просту, а екологічну.

Раз пригода, два пригода,

Всі готові до походу?   

Під ритмічну веселу музику діти і педагог виконують фізичні вправи

Ведуча: Щоби шлях важкий здолати, треба м’язи розім’яти.

Потренуймо наші ноги – хай звикають до дороги. (крокування на місці)

Вище ноги підіймайте – на мурах не наступайте! (високе піднімання колін)

Гілочок побережіться – навприсядки опустіться. (ходьба навприсядки, руки на поясі)

А тепер на місці біг – добра вправа це для ніг. (біг у середньому темпі)

Що ж, продовжимо розминку – пострибаймо по купинках. (стрибки)

У мандрівку вирушаєм, крок у крок ступаємо.

Що в дорозі нас чекає? Ще цього не знаємо. (звичайна ходьба)

ІІ. Основна частина

Гра «Знавці екологічних знаків»

Ведуча: Перш ніж вирушити у похід, нам потрібно згадати правила поводження у природі:

  • Не рви квіти
  • Не можна руйнувати мурашник
  • Не ламайте гілки дерев і чагарників
  • Не пошкоджуйте кору дерев
  • Не можна брати яйця з гнізд
  • Не розводь багаття в лісі
  • Не збивайте гриби, навіть не їстівні
  • У лісі, на природі забороняється піднімати крик і шум
  • Відпочиваючи в лісі, не залишай після себе сміття

Ведуча показує екологічні знаки-картки, а діти по черзі тлумачать їхнє значення

Ведуча: Ви справжні знавці, знаки всі відгадали – правила назвали. І я впевнена – ви не нашкодите природі, тому отримуйте першу частинку-пазл. Вирушаймо! А щоб в дорозі не блукати і пригоди відшукати – зможе карта показати.

Діти разом з педагогом розглядають карту, визначають старт і місце першої зупинки-пригоди «У Лісовичка»

Пригода «У Лісовичка»

Ведуча: А ось і перша наша перешкода – розкидане сміття. Як ви гадаєте, хто накидав сміття? Що ми зробимо?

Діти прибирають сміття у пакет

Ведуча: Погляньте, як відразу стало гарно, навіть сонечко веселіше засяяло –   зраділо, що ви очистили доріжку від сміття.

Лісовичок: Я живу у лісі, звусь Лісовичок.

                    І хатинку гарну маю з гілочок.

                    А дітей  я часто бачу на стежині,

                    Радий вас вітати в мене на гостині.

Ведуча: Діти, погляньте, як багато різних рослин росте навколо будиночка Лісовичка.

Дітям пропонується розглянути рослини на метеомайданчику

Екологічний кошик «Аптечка Лісовичка»

Лісовичок розказує дітям про лікарські рослини, показує їх

Лісовичок: Дорогі діти, ми з вами відшукаємо різні рослини і поговоримо про їх користь. Корисні рослини - це лікарські. Вони мають свої властивості і допомагають у лікуванні різних хвороб, але приймати їх потрібно, порадившись з лікарем.

Це ромашка. Ось погляньте, яка вона. В неї тоненьке стебельце, жовта  серединка з білими вузькими пелюстками. Відвар з ромашки приймають від кашлю та коли болить горло.

Подорожник лікує хвороби шлунка, кашель, гоїть рани. Листячко у нього довгасте з жилками-нитками, росте вздовж стежинок.

Конвалія- це лікарська рослина. Нею лікують серцеві хвороби.

Звіробій – квіти жовто-золотистого кольору. Настої звіробою вживають для аппетиту, від ангіни, грипу, головного болю.

Розпізнати можна за незвичним запахом м’яту. ЇЇ додають у чай як заспокійливий засіб.

Лісовичок: А тепер, щоб отримати ще частинку-пазл, пропоную вам відповісти на мої хитрі питання.

Дидактична вправа «Хитрі запитання»

  • Чи схожі рослини на людей? (Так, адже вони живі, дихають. Їх гілки схожі на людські руки, а стовбури (стеблинки) на ноги. Вони рухаються, шелестять листочками)
  • Чи є у рослин носи? Чи можуть вони дихати? (Ні, носів немає, але вони, як і ми , дихають. У цьому їм допомагає листя. У кожному листку є невеликі отвори для поглинання, повітря)
  • Чи є у рослин роти? Як вони їдять? (Ні. Рослини отримують необхідне живлення за допомогою коріння)
  • Чи є у рослин очі? Чи можуть вони бачити?  (Ні, немає, а отже й бачити вони не можуть)
  • Навіщо потрібні рослини? (рослини виробляють кисень, є джерелом палива й будівельних матеріалів, їх використовують у парфумерній промисловості, вони дають нам папір, їжу,  виготовляють тканину тощо )

Лісовичок: Молодці, ви справилися із завданням, тому отримуєте свій пазл. Наступного разу розповім вам про інші рослини. До побачення.

 Ведуча: А ми вирушаємо далі.

 

Пригода «Витівки Хмаринки»

Ведуча: Ось на карті наша друга зупинка-пригода.

Діти розглядають карту, знаходять другу зупинку-пригоду «Витівки Хмаринки»

Щоб до неї потрапити, нам потрібно пройти через місточок. Але подивіться – хтось зламав місток. Треба його полагодити.

Діти «лагодять» місток з гімнастичних палок і проходять через нього (стрибки через гімнастичні палки, покладені на землю), далі крокують по дерев’яному місточку

Хмаринка: Жила-була хмаринка, хмаринка-веселинка

                    Жила я із сім’єю у небі голубім.

Хмаринка: Щиро вітаю вас у себе в гостях. Для самих кмітливих я приготувала завдання. Якщо впораєтесь – отримаєте винагороду. Готові?

Вправа «На що схожа хмаринка?»

Хмаринка: Чи хтось із вас вгадати зможе, на що у небі хмарка схожа?

Дітям пропонується розглянути різні силуети «хмаринок» і відгадати на що вони схожі (силуети: ялинка, повітряна кулька, м’яч, морозиво-ріжок, сонечко тощо)

Хмаринка: Ви так цікаво називали всі «хмаринки», що я вирішила вам віддячити. Я візьму вас із собою у небесну подорож.

 

Хвилинки милування «Небесна подорож»

Лежачі на килимках, діти розглядають хмари у небі і фантазують, куди «хмарки поспішають». В кінці Хмаринка віддає частинку-пазл

Ведуча: Нам треба продовжувати свій шлях. Подивимося, куди далі веде нас наша карта. Попереду у нас є доріжки, які приведуть нас до третьої зупинки-пригоди – до донечок Хмаринки.

Перешкода «Вузька і широка доріжка»

Діти проходять по мотузці, потім по канату, покладеному змійкою

Пригода «Дощик накрапає»

Ведуча: Ось краплиноньки-краплинки, діти гарної Хмаринки,

              У матусі відпросились і на землю опустились.

Рухлива гра «Ходять крапельки по колу»

Діти стоять по колу. Під веселу музику («Кап-кап» Н. Май)передають один одному м’яч-«краплинку». Через деякий час додається ще м’яч (до 5-6 м’ячей). Треба швидко передавати м’ячи-«краплинки» по колу, щоб вони не наздогнали один одного

Краплинка: Я краплинка-веселинка, донечка, дитинка.

                     Виросла я на хмаринці, дощик я ношу в торбинці.

Коли часто йдуть дощі, на галявинах виростають гриби. Які бувають гриби?

Краплинка: Так, гриби бувають їстівні та отруйні. Отруйні гриби збирати не можна. Але й не можна їх знищувати, бо вони служать їжею для тварин і пташок. Люди збирають тільки їстівні гриби. Як вони використовують гриби? (сушать, солять, смажать, маринують, варять суп, додають в салат тощо)

Гра «Гриб-грибочок»

На галявині «ростуть» муляжі різних видів грибів. Діти діляться на 2 команди. Під музику збирають у кошики  тільки їстівні гриби, а отруйні залишають на галявині. По підрахунку визначити, яка команда спритніша.

Краплинка віддає пазл.

Ведуча: Нам треба рушати далі, щоб зібрати всі частинки нашого пазлу. Давайте подивимося маршрут по карті. І знову попереду нас очікує перешкода – лісовий тунель та в’язке болото. Тунель ми з вами подолаємо легко. А щоб не зав’язнути у болоті, треба стрибати з купинки на купинку. І ця дорога приведе нас до наступної зупинки-пригоди.

Вправа «Лісовий тунель» та «З купинки на купинку»

Діти по черзі проходять крізь тунель, потім стрибають з обруча в обруч

Пригода «Вітерець-бешкетник»

Вітерець: Хоч без крил, але літаю, вербі коси розплітаю.

                 Якщо добре розлютити, можу шкоди наробити.

                 Хто я?

Вітерець: Так, я Вітерець – легкий, веселий. Але вітер буває різним. Іноді він приносить велику шкоду і людям, і природі. Це – смерч, ураган, тайфун, буря та багато інших вітриськів. Як ви гадаєте, яку шкоду може заподіяти вітер людям? Природі?

Вітерець: Я віддаю вам ще одну частинку-пазл. Попереду вас чекає перешкода від Вітерця-бешкетника. Я впевнений – ви з нею впораєтесь.

Ведуча: Наша карта показує, що наш шлях наближується до фінішу. Нам залишилась ще одна зупинка-пригода. Але спочатку нам потрібно подолати перешкоду від Вітерця.

Перешкода «Павутинка»

Діти проходять через переплетену між кущами в горизонтальній площині мотузку – «павутину».

 

Пригода «В гостях у Сонечка»

Сонечко: Що у світі найсвітліше, наймиліше, найтепліше?

                 Що по небу в день гуляє, ніч приходить – спочиває.

Сонечко: Я – Сонечко, буваю добрим, буваю злим.

Гра «Сонце – добре, сонце – погано»

Діти по черзі, передаючи «промінчик» (жовту стрічку), називають спочатку позитивні факти про сонце, а потім негативні. В кінці гри Сонечко віддає дітям останню частину-пазл

 

 

ІІІ. Заключна частина

Ведуча: Наша подорож наблизилась до фінішу. Ми пройшли з вами нелегкий довгий шлях. Але витримали всі перешкоди, виконали всі завдання і за це отримали всі частинки пазла.

  • Яке завдання було найважчим?
  • Яке завдання було найцікавішим?
  • Про що б ви хотіли розповісти своїм батькам?
  • Що найбільше запам’яталось вам з подорожі?

Ведуча: У нас залишився час скласти всі пазли до купи.

Діти складають пазли і отримують картину – ластівку

Ведуча: Що нагадує вам ця картинка? ( Ластівка – назва дитячого садка)

 

 

 

Перелік літератури:

  1. Веселинки щохвилинки/ уклад. В.С. Ульянова. – Х.: Вид.група «Основа», 2018.- с. 80.
  2. Вітер в гості завітав. Дошкільний навчальний заклад. – 2020.- № 6 – с. 12 Мацікура Н. Порадник «Ліки від природи»: вірші й розповіді про лікувальні властивості рослин, 2018 р.—16 с.: іл.
  3. Різник О.В. Повчальні казки та незвичайні історії для малечі: Для всіх вікових груп ДНЗ. – Тернопіль-Харків: Видавництво «Ранок», 2011. –с.125, 136.
  4. Інтернет-ресурси:

          https://mamabook.com.ua/50-dutyachuh-zagadok-pro-roslunu-ukrainu/

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
3068
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку