Конспект заняття "Казкова фантазія"

Про матеріал
«Казкова фантазія» Інтегроване заняття для старших дошкільників Мета: Сприяти активізації пізнавальної та розумової діяльності закріпити знання дітей про знайомі казки, головних героїв. Вчити дітей впізнавати сюжет казки за опорними словами. Вчити дітей фантазувати. Формувати мовленнєву компетентність. Вчити дітей складати і вживати у мові прості і складні речення. Вправляти у визначенні предмета за поданими ознаками. Розвивати творчі здібності дітей, нестандартне мислення, звя’зне мовлення, увагу дошкільнят. Розвивати бачення причинно – наслідкових зв’язків, відповідаючи на запитання: „Що було б, якби...?” Вчити володіти своїм тілом, дотримуватись правил рухливої гри, виконувати нескладні рухи у музичному супроводі. Виховувати почуття задоволення від вдалого прояву своїх знань, спритності та кмітливості.
Перегляд файлу

                                         «Казкова фантазія»

 

                       Інтегроване заняття для старших дошкільників

Мета: Сприяти активізації пізнавальної та розумової діяльності закріпити знання дітей про знайомі казки, головних героїв. Вчити дітей впізнавати сюжет казки за опорними словами. Вчити дітей фантазувати. Формувати мовленнєву компетентність. Вчити дітей складати і вживати у мові прості і складні речення. Вправляти у визначенні предмета за поданими ознаками. Розвивати творчі здібності дітей, нестандартне мислення, звя’зне мовлення, увагу дошкільнят. Розвивати бачення причинно – наслідкових зв’язків, відповідаючи на запитання: „Що було б, якби...?” Вчити володіти своїм тілом, дотримуватись правил рухливої гри, виконувати нескладні рухи у музичному супроводі. Виховувати почуття задоволення від вдалого прояву своїх знань, спритності та кмітливості.

Матеріал:  тіньовий театр; чарівна скриня.

                                     Хід заняття

  Казка стукає у двері

  Входить до кімнати,

  Щоб розважити дітей

  Та нудьгу прогнати.

Вихователь пропонує дітям узятися за руки та веде їх ланцюжком кімнатою, промовляючи віршовані рядки.

 Одне одного, будь ласка,

          За руки візьміть.

 Перед нами добра казка

 З’явиться за мить.

 Ми до лісу чарівного

 Підемо разом.

 Світом казки мандрувати

 Будемо гуртом.

Діти, я знаю, що ви всі дуже любите казки. А які ваші улюблені? Чим казка відрізняється від оповідання? Які дива трапляються в казках? Яких чарівників або чарівні предмети ви знаєте? Хто складає казки? А за що ви любите казки?

 Я бачу, ви справжні знавці казок. Бачите цю доріжку та сліди? Вони приведуть вас у казкову країну.

(Діти йдуть по доріжці, по слідах до країни казок, підходять до тіньового театру, на якому зображені силуети казкових героїв).

               Вправа „Відгадай казкового персонажа”

Розглядають казкових персонажів. Відгадують назву казки та казкового героя, від чийого імені ведеться розповідь.

 1. Я вирішив просто подорожувати по світу. Я не знав, що все так станеться. Я думав, що всі навколо такі добрі, як дідусь і бабуся. Але виявилося, що в цьому світі живуть і злі, і жорстокі, і хитрі.(Колобок)

 2. Мені пощастило, що в діда така сім’я. Інакше я ще довго сиділа б у землі на грядці. Так і зими могла б дочекатися. (Ріпка)

                                                                   -1-

 

 3. Мені дуже добре жилося в діда з бабою. Якби вони не розкрили мою таємницю, я б і досі була з ними, допомагала б їм по господарству. А тепер мушу відлітати в далекі краї. (Кривенька качечка).

 4. Я вередуля рогата, бородата, люблю трохи всім брехати. Знайшла в лісі гарну хату й стала собі там поживати.  Але рак мене прогнав, мало хвіст не відірвав.

Вихователь. Молодці, все правильно відгадали. Давайте уявимо, що ви – лісові звірята, які вийшли на прогулянку.

- Як ходять звірята? Хто стрибає? Хто йде не поспішаючи? А хто весело біжить, щоб перехитрити іншого?  Спробуйте  перевтілитися у звірят. 

             Дидактична вправа „ Зобрази звірят”

Вихователь читає вірш, а діти імітують рухи звірів.

 Стриб та стриб! – стрибає зайчик,

 Сірий зайчик – побігайчик.

 „Пострибаю, погуляю,

 Доки вовка тут немає!”

 

 А ось і вовчик іде:

 „Де ж ти, зайчику, де?

 Зголоднів я дуже – дуже,

 Хочу з’їсти тебе, друже!”

 

 На узліссі вздовж дороги

 Йде ведмедик клишоногий,

 Не квапливо йде вперед

 І шукає: „Де тут мед?”

 

 Хитра лиска вибігає,

 Вона хвостиком махає:

 „Ох, кого б мені зустріти?

 Ох, кого б перехитрити?”

 

Вихователь. Уявіть собі, що всі ці герої казок зібралися на галявині і танцюють ритмічний танок.

(Під веселу музику діти стають у коло і виконують ритмічну гімнастику під відеоролик).

 Ой, малята, подивіться, яка гарна пташка сидить на дереві. Ви її впізнали?

Сорока – білобока постійно приносить новини. І сьогодні в її дзьобику теж якийсь конверт. Я бачу, що цей лист від Лісовичка. Послухайте, що він пише:

           Одного разу у лісі сталося лихо. Налетів сильний вітер – ураган, і так лютував, що деякі герої казок переплутали свої казки. Допоможіть, малята, розплутати їх.

                  Вправа «Казкова плутанина»

                                                                -2-

         * Бігла мишка, хвостиком зачепила, колобок впав і розбився.

Вихователь. Що неправильно в цій казочці? Що мало розбитися? Як називається казочка? („Курочка Ряба”).

 * Схопив ведмідь півника і поніс його. А півник кричить: ”Мій котику, мій братику, несе мене ведмідь в темні ліси, за високі гори!”

Вихователь. Діти, а ви знаєте цю казочку? Чи ведмідь вкрав півника? (Відповіді дітей ). Як називається ця казочка?

 *Стала Мурка кликати на допомогу їжачка: „Ходи, їжачок, не лежи, мишку витягнути допоможи”.

Вихователь. Кого кликала Мурка? Що треба було допомогти витягти? Як називається казочка?

 Молодці, малята, допомогли розплутати казочки. Скажемо Сороці – білобоці „до побачення” і помандруємо далі. (Потрапляють на галявину, де на пеньочку сидить Колобок.)

         -Дітки, чи впізнали ви цього казкового героя? З якої він казки? (Відповіді).

Вихователь. Який же ти, Колобочку, гарний, веселий та рум’яний. Наші діточки добре знають про тебе казочку, але ж тебе ніби то лисичка з’їла? Ми всі раді, що насправді ти живий та здоровий. Розкажи, як же тобі вдалося втекти від хитрої лисички?

          Колобок. Всі знають, що лисичка хитра, та я вирішив її перехитрити.

Вихователь. Цікаво – цікаво, як тобі це вдалося?

 Колобок. А я заспівав їй зовсім іншу пісеньку:

 Я кругленький Колобок,

 Покотився у лісок.

 З борошна мене місили,

 Сіллю, перцем притрусили!

 Тож тепер я ось який –

 І солоний, і гіркий.

          Лисичка послухала це уважно, поглянула на мене та й побігла до лісу.

Вихователь. Який же ти кмітливий та розумний, Колобочку, то ось як тобі вдалося перехитрити хитру лисичку. А зараз дітей нехай скажуть, що вони могли б зробити, аби врятуватися від лисички!

                     Вправа „ Роздуми – „Якби я був колобком...”

- Щоб я міг  таке зробити, аби врятуватися від лисички.

 Варіанти відповідей

  1. Міг би повиснути на дереві, як яблуко.
  2. Заховатися всередині великої ялинки.
  3. Міг би обмазатися медом, покачатися в соснових голках, щоб стати колючим.
  4. Заховатися в дупло білки.
  5. Міг би одягнути шапку – невидимку.

Вихователь. Молодці, дітки, ви такі кмітливі. Придумали чимало цікавого, щоб допомогти Колобку врятуватися від хитрющої лисички.

 

                                                             -3-

 Відпочинемо, дітвора, вам погратися пора.

 Часу, діточки не гаймо, гру веселу починаймо!

Вихователь. Колобок запрошує вас до веселої гри „Ой у лісі по стежинці”.

(Діти стоять колом, по колу бігає Колобок).

Вихователь. А кого – кого Колобок зустрів?

Діти один за одним відповідають.

 *  Я зайчик – побігайчик.

 *  А я вовчик – братик.

 *  А я ведмідь волохатий.

          *  А я лисичка – сестричка.

Діти всі разом. З’їмо тебе, Колобочку!

(А Колобок раз -  і втік із кола. Повторити два рази)

Вихователь. Наша подорож продовжується. Колобок втік, покотився далі. Але гляньте, щось тут є біля пеньочка. (Діти знаходять чарівну скриню, а в ній записка і   коробочка з картинками.)

                                Вправа „Впізнай за описом”

Необхідно впізнати предмет за названими ознаками:

 Зелений, довгий, соковитий. (Огірок)

 Жовте, кругле, гаряче. (Сонце)

 Висока, зелена, колюча. (Ялинка)

 Біла, легка, пухнаста. (Хмаринка)

 Квадратне, скляне, прозоре. (Вікно)

 Квадратна, пухова, м’яка. (Подушка)

 Хитра, руда, спритна. (Лисичка)

 Великий, волохатий, клишоногий. (Ведмідь)

 Куцохвостий, довговухий, боязливий. (Зайчик)

Коли діти правильно називають предмет, вихователь показує відповідну картку.

(На дні коробочки знаходять сюрприз).Знову якийсь сюрприз. Та це ж солодкі смаколики, які приготував для вас Лісовичок.

 Молодці, дітки,

          Наша подорож скінчилась,

 Ви в ній добре потрудились.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                 -4-

 

doc
Додано
22 червня 2023
Переглядів
2326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку