«Казкова зустріч»
Мета: Сприяти розвитку зв’язного мовлення. Учити співвідносити дієслова з виразними рухами, відгадувати загадки. Вдосконалювати навички складати речення. Ввести в активний словник дітей прийменники: на, перед, за. Виразно декламувати вірші, розвивати мовне дихання, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу. Закріпити знання про диких та свійських тварин, називати їх лагідними словами. Формувати вміння змінювати закінчення казки. Розвивати вміння орієнтуватися у просторі. Виховувати слухняність, пошану до дорослих та батьків.
Матеріал: Чарівна скринька з малюнками тварин, ляльки-тварини; будинок; дід, баба, колобок, дидактична гра «Яка тваринка заховалась» - пазли, птахи, дидактична гра «Хто де живе» - дім, дикі тварини, дидактична гра «Знайди тварину за силуетом» - дерева, кущі, ялинки.
Хід заняття:
Вихователь: Діти, давайте візьмемося за руки, зробимо коло, побажаємо один одному доброго дня.
Вихователь: Гарний у вас настрій?
Вихователь: Малята, а яка зараз пора року?
Вихователь: Взимку дні морозяні. Усі ви тепло вдягаєтеся на прогулянку. Чому ви це робите? (Щоб не замерзнути)
Вихователь: Поруч із нами на деревах сидять маленькі крилаті створіння, які не можуть вдягтися ані в теплу шубку, ані в хутряну шапочку. Тому їм зараз дуже холодно. Ви здогадалися, про кого я говорю? (про пташок)
Вихователь: Так. Як ми називаємо птахів, які не відлітають у вересні, а залишаються зимувати в рідному краю? (Зимуючі птахи)
Вихователь: Правильно. Ми вже спостерігали за поведінкою зимуючих пташок біля нашої годівнички. А давайте згадаємо пташок, які прилітали до годівнички. (голуб, синичка, горобчик, ворона, сорока)
Вихователь: Тільки не весело їм в такий мороз. У морозяний день пташки не співають і не щебечуть, а більше мовчать, менше рухаються, ніж в теплішу погоду. Пташки сидять купкою, розпушивши та настовбурчивши пір’я – так вони намагаються хоч трохи зігрітися. А давайте розкажемо віршик про пташенят. (Я. Божемська «Пташенята»)
Вихователь: Діти, можна сказати, що цей віршик про нас? Чому?
(Ми також беремо із собою на прогулянку крихти, зерно і годуємо пташок)
Вихователь: Які пташки сидять на дереві і як вони співають?
Сорока – (скре-ке-ке)
Ворона – (кар-кар-кар)
Синичка – (ців-ців-ців)
Горобчик – (цвірінь-цвірінь)
Вихователь: Малята, десь в групі схована чарівна коробочка, щоб її знайти треба виконати завдання.
Дидактична гра «Яка тваринка заховалась».
Вихователь: Які ви молодці! Знайшли коробочку. Ось вона. А хочете дізнатися, хто сховався у цій скриньці? Для цього вам потрібно відгадати загадки.
Вихователь: А давайте розкажемо про зайчика. Зайчик який? Які у нього вушка? Який хвостик? Що вміє робити? (У зайчика довгі вуха, ще у нього маленький хвостик. Зайчик любить стрибати. Коли він чогось боїться – вушка і хвостик у нього тремтять)
Вихователь: А кого ж боїться зайчик?
Вихователь: А чому ви вважаєте, що це лисиця? (Тому що вона руда, у неї довгий хвіст і вона хитра)
Вихователь: Правильно! Це - лисиця. А як можна назвати лисицю? (Лис, лисиця, лисенятко, лисичка, лисонька)
Вихователь: А які казочки ви знаєте про лисичку-сестричку?
Вихователь: Давайте подивимося, хто ще сховався у нашій скриньці.
- Лиходій і забіяка, дуже схожий на собаку. Він з’явився – ліс замовк. Це лихий і лютий… (Вовк).
(показ малюнка вовка)
Вихователь: На яку тварину схожий вовк? (на собаку).
Вихователь: Остання загадка залишилася в нашій скриньці. Слухайте!
-В теплій шубі він лежить, цілу зиму міцно спить, а пробудиться від сну – зустрічатиме весну. (Ведмідь)
Вихователь: Правильно! А покажіть, як ведмідь ричить? (ррр-рр-рр)
Вихователь: А що він любить їсти? (ягоди, мед, гриби, рибу)
А скажіть, ведмідь, зайчик, лисиця, вовк - в якій казочці живуть ці звірі? (У казці «Колобок»)
(Вихователь підводить дітей до будиночка)
Вихователь: Діти, а хто живе в будиночку? (Дід і баба із казки).
Дід: Добрий день, малята. Так, ось трапилась у нас біда. Колобочок – непосидько на віконечку лежав, потім скік-поскік стрибав.
Баба: Втік від діда, втік від баби, де тепер його шукати? Допоможіть, дітки, знайти Колобка.
Вихователь: Допоможемо знайти колобка?
Вихователь: Діти, а на що схожий Колобок?
Дидактична гра «На що схожий Колобок»
Вихователь: Подивіться на цей малюнок і подумайте, куди міг покотитися Колобок? (До лісу)
Вихователь: Тож і нам треба вирушати до лісу! В ліс з малятами підемо, Колобка разом знайдемо.
Фізхвилинка «На морозі»
Вихователь: Ось ми і прийшли до лісу. Подивіться, які дерева засніжені, ялинки вічнозелені. Ой, а це що, малята? (Пеньок)
Вихователь: А ось і зайчик. Що він робить? (Зайчик заховався за пеньком. Зайчик сидить перед пеньком. Зайчик сидить на пеньку)
Вихователь: А давайте з ним пограємо.
Гра «Зайчик сіренький сидить»
Дидактична гра «Назви лагідно»
Вихователь: Як можна лагідно сказати зайчикові, щоб він не боявся?
Вихователь: Зайчику, скажи, чи ти бачив Колобка?
Зайчик: Так, дітки, я його бачив, але він покотився далі у ліс.
Вихователь: Дякуємо тобі, зайчику. Пішли, дітки, далі.
Ой, чую-чую, хтось йде до нас на зустріч.
(Вірш В. Гринько «Вовк») (інсценування).
Вихователь: Чому ви вважаєте, що це вовк? (У нього гострі зуби, довгий хвіст і гострі кігті).
Вихователь: А що можна сказати про вовка? (діти складають речення).
Вихователь: Яких ми знаємо диких та свійських тварин? Наші тваринки загралися та загубилися, їх треба віднести до своїх будиночків. Диких – в ліс до ялиночок, свійських – до будиночка людей.
Дидактична гра «Хто де живе».
Вихователь: Вовчику, чи не бачив ти Колобка?
Вовчик: Бачив, але він покотився далі.
Вихователь: Ну що ж, пішли далі. Бачите, ведмедик відпочиває. Бо взимку він спить. Давайте візьмемося за руки і пограємо в гру.
Рухлива гра «Діти і ведмідь»
Вихователь: Давайте покажемо, як ми можемо знайти тваринку за силуетом.
Дидактична гра «Знайдитваринку за силуетом»
Вихователь: Малята, так як ведмедик спить, наш Колобочок покотився далі. Діти, а давайте пригадаємо, кого із героїв казки ми вже зустрічали? (Заєць, вовк, ведмідь)
Вихователь: А кого ще може зустріти Колобок? (Лисицю)
Вихователь: Тоді давайте придумаємо інший кінець казки:
От зустрів Колобок лисичку, співає їй пісеньку (діти допомагають співати пісню).
Лисичка: Ах, пісенька яка чудова. Не всі слова я розібрала. Сядь мені на носик і заспівай ще разочок.
Колобок: Я загубився, дуже замерз, допоможи мені знайти дідуся з бабусею.
Лисичка: Ну добре, ми з малятами знайдемо дорогу до твоєї хатки.
(Відводить Колобка до бабусі та дідуся)
Дідусь і бабуся зустрічають Колобка і радіють, дякують лисичці і малятам.
Вихователь: Добре працювали, Колобочка врятували. А тепер вже час прощатися і додому повертатися. До побачення!