Конспект заняття "Казкова зустріч"

Про матеріал
Мета: Сприяти розвитку зв’язного мовлення. Учити співвідносити дієслова з виразними рухами, відгадувати загадки. Вдосконалювати навички складати речення. Ввести в активний словник дітей прийменники: на, перед, за. Виразно декламувати вірші, розвивати мовне дихання, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу. Закріпити знання про диких та свійських тварин, називати їх лагідними словами. Формувати вміння змінювати закінчення казки. Розвивати вміння орієнтуватися у просторі. Виховувати слухняність, пошану до дорослих та батьків.
Перегляд файлу

«Казкова зустріч»

Мета: Сприяти розвитку зв’язного мовлення. Учити співвідносити дієслова з виразними рухами, відгадувати загадки. Вдосконалювати навички складати речення. Ввести в активний словник дітей прийменники: на, перед, за. Виразно декламувати вірші, розвивати мовне дихання, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу. Закріпити знання про диких та свійських тварин, називати їх лагідними словами. Формувати вміння змінювати закінчення казки. Розвивати вміння орієнтуватися у просторі. Виховувати слухняність, пошану до дорослих та батьків.

Матеріал: Чарівна скринька з малюнками тварин, ляльки-тварини; будинок; дід, баба, колобок, дидактична гра «Яка тваринка заховалась» - пазли, птахи, дидактична гра «Хто де живе» - дім, дикі тварини, дидактична гра «Знайди тварину за силуетом» - дерева, кущі, ялинки.

Хід заняття:

Вихователь:  Діти, давайте візьмемося за руки, зробимо коло, побажаємо один одному доброго дня.

Вихователь:  Гарний у вас настрій?

Вихователь:  Малята, а яка зараз пора року?

Вихователь: Взимку дні  морозяні. Усі ви тепло вдягаєтеся на прогулянку. Чому ви це робите? (Щоб не замерзнути)

Вихователь:  Поруч із нами на деревах сидять маленькі крилаті створіння, які не можуть вдягтися ані в теплу шубку, ані в хутряну шапочку. Тому їм зараз дуже холодно. Ви здогадалися, про кого я говорю? (про пташок)

Вихователь: Так. Як ми називаємо птахів, які не відлітають у вересні, а залишаються зимувати в рідному краю? (Зимуючі птахи)

Вихователь:   Правильно. Ми вже спостерігали за поведінкою зимуючих пташок біля нашої годівнички. А давайте згадаємо пташок, які прилітали до годівнички.  (голуб, синичка, горобчик, ворона, сорока)

Вихователь: Тільки не весело їм в такий мороз. У морозяний день пташки не співають і не щебечуть, а більше мовчать, менше рухаються, ніж в теплішу погоду. Пташки сидять купкою, розпушивши та настовбурчивши пір’я – так вони намагаються хоч трохи зігрітися. А давайте розкажемо віршик про пташенят. (Я. Божемська «Пташенята»)

Вихователь:  Діти, можна сказати, що цей віршик про нас? Чому?

(Ми також беремо із собою на прогулянку крихти, зерно і годуємо пташок)

 Вихователь: Які пташки сидять на дереві і як вони співають?

  •          Голуб – (гур, гур, гур)

Сорока – (скре-ке-ке)

Ворона – (кар-кар-кар)

Синичка – (ців-ців-ців)

Горобчик – (цвірінь-цвірінь)

Вихователь: Малята, десь в групі схована чарівна коробочка, щоб її знайти треба виконати завдання.

Дидактична гра «Яка тваринка заховалась».

Вихователь:  Які ви молодці! Знайшли коробочку. Ось вона. А хочете дізнатися, хто сховався у цій скриньці? Для цього вам потрібно відгадати загадки.

  1. Влітку сіренький, а взимку біленький. Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає. Хто це? (заєць).

Вихователь: А давайте розкажемо про зайчика. Зайчик який? Які у нього вушка? Який хвостик? Що вміє робити? (У зайчика довгі вуха, ще у нього маленький хвостик. Зайчик любить стрибати. Коли він чогось боїться – вушка і хвостик у нього тремтять)

Вихователь:  А кого ж боїться зайчик?

  •   Руденьку хитреньку, з довгим хвостом. Хто це? (Лисичка)

Вихователь:  А чому ви вважаєте, що це лисиця? (Тому що вона руда, у неї довгий хвіст і вона хитра)

Вихователь:  Правильно! Це - лисиця. А як можна назвати лисицю? (Лис, лисиця, лисенятко, лисичка, лисонька)

Вихователь:   А які казочки ви знаєте про лисичку-сестричку?

Вихователь:  Давайте подивимося, хто ще сховався у нашій скриньці.

                      - Лиходій і забіяка, дуже схожий на собаку. Він з’явився – ліс замовк. Це лихий і лютий… (Вовк).

(показ малюнка вовка)

Вихователь:  На яку тварину схожий вовк? (на собаку).

  •       Чим схожий? (такий самий ніс, хвіст, лапи, тулуб)
  •   Чим відрізняється від собаки? (Собака домашня тварина і живе біля людей, а вовк – дика, і живе у лісі).

Вихователь: Остання загадка залишилася в нашій скриньці. Слухайте!

          -В теплій шубі він лежить, цілу зиму міцно спить, а пробудиться від сну – зустрічатиме весну. (Ведмідь)

Вихователь:  Правильно! А покажіть, як ведмідь ричить? (ррр-рр-рр)

Вихователь:  А що він любить їсти? (ягоди, мед, гриби, рибу)

А скажіть, ведмідь, зайчик, лисиця, вовк - в якій казочці живуть ці звірі? (У казці «Колобок»)

 (Вихователь підводить дітей до будиночка)

Вихователь:  Діти, а хто живе в будиночку? (Дід і баба із казки).

Дід: Добрий день, малята. Так, ось трапилась у нас біда. Колобочок – непосидько на віконечку лежав, потім скік-поскік стрибав.

Баба: Втік від діда, втік від баби, де тепер його шукати? Допоможіть, дітки, знайти Колобка.

Вихователь:  Допоможемо знайти колобка?

Вихователь:  Діти, а на що схожий Колобок?

Дидактична гра «На що схожий Колобок»

Вихователь:  Подивіться на цей малюнок і подумайте, куди міг покотитися Колобок? (До лісу)

Вихователь:  Тож і нам треба вирушати до лісу! В ліс з малятами підемо, Колобка разом знайдемо.

Фізхвилинка «На морозі»

Вихователь:  Ось ми і прийшли до лісу. Подивіться, які дерева засніжені, ялинки вічнозелені. Ой, а це що, малята?  (Пеньок)

Вихователь:  А ось і зайчик. Що він робить? (Зайчик заховався за пеньком. Зайчик сидить перед пеньком. Зайчик сидить на пеньку)

Вихователь:  А давайте з ним пограємо.

Гра «Зайчик сіренький сидить»

Дидактична гра «Назви лагідно»

Вихователь:  Як можна лагідно сказати зайчикові, щоб він не боявся?

Вихователь:  Зайчику, скажи, чи ти бачив Колобка?

Зайчик: Так, дітки, я його бачив, але він покотився далі у ліс.

Вихователь:   Дякуємо тобі, зайчику. Пішли, дітки, далі.

Ой, чую-чую, хтось йде до нас на зустріч.

(Вірш В. Гринько «Вовк») (інсценування).

Вихователь:  Чому ви вважаєте, що це вовк? (У нього гострі зуби, довгий хвіст і гострі кігті).

Вихователь: А що можна сказати про вовка? (діти складають речення).

Вихователь: Яких ми знаємо диких та свійських тварин? Наші тваринки загралися та загубилися, їх треба віднести до своїх будиночків. Диких – в ліс до ялиночок, свійських – до будиночка людей.

Дидактична гра «Хто де живе».

Вихователь:  Вовчику, чи не бачив ти Колобка?

Вовчик: Бачив, але він покотився далі.

Вихователь: Ну що ж, пішли далі. Бачите, ведмедик відпочиває. Бо взимку він спить. Давайте візьмемося за руки і пограємо в гру.

Рухлива гра «Діти і ведмідь»

Вихователь: Давайте покажемо, як ми можемо знайти тваринку за силуетом.

Дидактична гра «Знайдитваринку за силуетом»

Вихователь:  Малята, так як ведмедик спить, наш Колобочок покотився далі. Діти, а давайте пригадаємо, кого із героїв казки ми вже зустрічали? (Заєць, вовк, ведмідь)

Вихователь:  А кого ще може зустріти Колобок? (Лисицю)

  •   Малята, подивіться, ми встигли з вами. Кого зустрів Колобок? (Лисицю)
  •   А що трапиться з Колобком? (Лисиця його з’їсть).
  •   А подобається вам, як закінчується казка? А чому? (Шкода Колобка)

Вихователь: Тоді давайте придумаємо інший кінець казки:

От зустрів Колобок лисичку, співає їй пісеньку (діти допомагають співати пісню).

Лисичка: Ах, пісенька яка чудова. Не всі слова я розібрала. Сядь мені на носик і заспівай ще разочок.

Колобок: Я загубився, дуже замерз, допоможи мені знайти дідуся з бабусею.

Лисичка: Ну добре, ми з малятами знайдемо дорогу до твоєї хатки.

(Відводить Колобка до бабусі та дідуся)

Дідусь і бабуся зустрічають Колобка і радіють, дякують лисичці і малятам.

Вихователь:  Добре працювали, Колобочка врятували. А тепер вже час прощатися і додому повертатися. До побачення!

docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку