«Мандрівка до лісу»
Мета: закріпити знання дітей про тварин, вміти відгадувати загадки та називати улюблену їжу тварин; повторювати множини предметів (більше на один, менше на один, порівну); вправляти в лічбі предметів в межах 4; учити співвідносити кількість предметів із цифрами; формувати вміння розрізняти і правильно називати предмети (великий, середній, низький); орієнтуватися в просторі (над, під, попереду, позаду, зліва, з права). Знати, називати та знаходити геометричні фігури та класти у відповідні віконечка; вміти класифікувати предмети (посуд, тварини, одяг і т.д.), а зайвий предмет прикривати кружечком. Виховувати увагу, спостережливість, організованість.
Матеріал: іграшки (великий, середній, маленький ведмеді, великий заєць та 2 маленьких зайчики, 2 їжачка, 2 білочки, вовк); дидактичний матеріал ( 1 велика морквина, багато маленьких морквинок); дидактична гра «Великий, середній, маленький», роздавальний матеріал: яблука, груші, смужки розділені навпіл, горішки, роздавальний матеріал: цифри та картки з предметами; їжа (малина, горіхи, овочі, м’ясо); геометричні фігури, бочки з медом (велика, середня, маленька), миски з кашею (велика, середня, маленька); дидактична гра «Що зайве» (класифікація предметів).
Хід заняття:
Вихователь: Малята, сьогодні ми вирушаємо з вами в мандрівку до лісу. Давайте дізнаємося, до кого ми підемо в гості.
Загадка - ведмідь.
Вихователь: Це - ведмідь. А щоб дійти до ведмедика, нам потрібно допомогти його лісовим друзям. Кому ж будемо допомагати першому?
Загадка - зайчик.
Вихователь: Першому будемо допомагати зайчику - побігайчику. А хто знає, як звуть дитинчат зайчика? (Зайченята).
Вихователь: Які вони за розміром? Давайте порівняємо їх. (зайчик - великий, зайченята – маленькі)
Вихователь: Погляньте, зайчик і зайченята бігли додому і розсипали свої морквинки. Які тут морквинки? (Відповіді дітей).
Вихователь: Допоможемо зайчикам зібрати морквинки? Які морквинки для зайчика? (Відповіді дітей)
Вихователь: Молодці, малята, а тепер допоможемо зайчикам виконати завдання.
Дидактична гра «Великий, середній, маленький» (діти підбирають за розміром морквинки)
Вихователь: Малята, зайчики вам вдячні. А кому ще потрібна наша допомога?
Загадка - їжачок.
Вихователь: Так, це їжачок. Малята, скажіть, а що полюбляють їжачки їсти? (яблука, грибочки, груші)
Вихователь: Давайте нагодуємо їжачка та його маленького синочка яблучками та грушками.
Вправа «Більше, менше, порівну»
Вихователь: Молодці, малята, їжачки вам вдячні за гостинці, і хочуть з вами пограти. А я буду чарівником, візьму свою чарівну паличку. Я - веселий чарівник, перетворювати звик. Зараз ви були дітьми, а тепер - всі їжачки.
Гра «Їжачок»
Вихователь: Раз, два, три, знову стали ви дітьми. Сподобалась вам гра?
Малята, послухайте наступну загадку, кому ми зараз будемо допомагати.
Загадка - білочка.
Вихователь: Якого білка кольору? (руда, помаранчева, жовтогаряча). Де живе білочка? (в лісі, на дереві, в дуплі). З ким вона до наш прийшла? (з маленьким більченятком)
Вихователь: Чим білочки запасаються на зиму? (горішками, грибочками, шишками). Давайте пригостимо білочок горішками. Який дамо білочці мамі, великий чи маленький? (великий)
Вихователь: А маленькому більченяткові?
Діти: поменше (маленький).
Вихователь: А білочка приготувала нам завдання.
Вправа «Порахуй предмети та розтав цифри»
Вихователь: А більченятко хоче з нами пограти (орієнтування в просторі: на дереві, за деревом, перед деревом, під деревом, з лівої сторони, з правої сторони).
Вихователь: Молодці, малята. Послухайте наступну загадку.
Загадка - вовк.
Вихователь: Малята, а чим ми пригостимо вовка? Подивіться, скільки у нас продуктів. Як ви гадаєте, чим пригостити вовка? (м’ясом)
Вихователь: А вовчик приготував нам завдання.
Дидактична гра «Склади та назви геометричні фігури»
Вихователь: Молодці, малята. Ми виконали всі завдання, допомогли всім друзям нашого ведмедика. Ось, нарешті, ми до нього прийшли в гості. Погляньте, тут ведмедик зі своєю родиною.
Який за розміром тато - ведмідь? (великий)
А мама - ведмедиця? (менша)
А їхнє дитинча - ведмежа? (найменший)
Що полюбляють їсти ведмедики? (мед)
Давайте кожного з них пригостимо медом. (Татові ведмедику - найбільше бочку з медом; мамі - меншу; ведмежатку - найменшу).
Тепер нагодуємо наших друзів смачною кашею. (велика тарілка з кашею - великому ведмедику-татові, менша - ведмедику мамі, найменша - ведмежаткові).
Вихователь: Молодці, малята, нагодували ведмедиків. А ведмедики підготували нам завдання. Треба накрити кружечком зайвий предмет і пояснити чому.
Дидактична гра «Що зайве».
Вихователь: Молодці, малята, допомогли всім звірям, а тепер можемо повертатися до нашого садочка.