«Морські пригоди»
Мета: Закріпити вміння складати та розв’язувати задачі на додавання та віднімання; орієнтуватися у днях тижня їх послідовності, порах року; знання про склад чисел; розв’язувати логічні задачі; знання про планету Земля та її супутник, позначення кольорів на макеті земної кулі; знання про геометричні фігури; навики читання.
Продовжувати вчити записувати розв’язання задачприкладом; називати складові задачі; орієнтуватися у часі,називати точний час; вимірювати за допомогою лінійки; писати графічний диктант.
Розвивати логічне мислення; аналітичну діяльність; спостережливість; уміння обґрунтувати свою точку зору; пам'ять; творчі здібності;
Виховувати самостійність, працьовитість доводити справу до завершення; інтерес до навчання.
Матеріали: гра «Рибалка», корабель, годинник, аудіо запис звуків моря, картки для задач, фломастери, картки для графічного диктанту, макет планети Земля та Місяць, гра «Дні тижня», скринька.
Хід заняття:
Вихователь: Діти, погляньте що я знайшла! Що це? (Мапа)
Вихователь: Для чого вона потрібна? (Щоб мандрувати, щоб повертатися туди, звідки вирушили, щоб не заблукати)
Вихователь: Ви говорили, що хочете стати справжніми моряками і ось в
нас є нагода. Та спочатку потрібно довести, що ви готові ними стати та знайти захований скарб. Ви готові?
Вихователь: Ми стоїмо на початку стежини пригод, яка приведе нас до скарбу. Тож уважно погляньмо на мапу, що на ній зображено? А щоб дізнатися на чому ми будемо подорожувати, потрібно відгадати загадку:
Через море – океан,
В сильний шторм чи ураган
Впевнено вперед прямує,
А на ньому люд мандрує. (Корабель)
Вихователь: Погляньте, який чудовий корабель на нас чекає. Та погляньте,
там де має бути назва - порожньо. Мабуть, літери з часом впали у воду. Чи можна розпочати подорож на кораблі без назви? (Ні)
Вихователь: Тож це і є наше з вами перше завдання. І виконати його нам допоможуть ось ці морські жителі. На кожній рибці є приклад і, виконавши його вірно, ми дізнаємося букву від назви. Коли всі літери відшукаються і стануть у своєму порядку ми дізнаємося назву цього корабля.
(Діти вирішують приклади та викладають букви у певній послідовності читають назву - «Відважний»)
Вихователь: Молодці! Тепер ми можемо вирушати у подорож. Займайте місця. Усім відомо, що моряки дуже багато часу проводять на кораблі у морях. А як же саме плине час?
Вихователь: Не страшно з вами мандрувати! Погляньте на годинник і назвіть точний час.
(Діти називають час)
Вихователь - Поки ми розмовляли, не помітили, як добралися до берега. Цікаво, що нас чекає там!
(Відеозапис 1)
Вихователь - Допоможемо?
Вихователь - Вранці ми із добрим ділом
День вітали…(Понеділок)
Ніченька минула скоро,
Трудовий іде…(Вівторок)
За ним спритна, молода
Поспішає…(Середа)
А четвертий день тепер,
Називається…(Четвер)
Діло добре ладиться,
Як настане…(П'ятниця)
Дома скрізь кипить робота,
Як почнеться день…(Субота)
А субота з хлібом – сіллю,
Привела сестру...(Неділю)
Вихователь: Скільки днів назвали? (Сім)
Вихователь: Що вони утворили? (Тиждень)
Вихователь: Якщо мине 4 тижні то пройде, що? (Місяць)
Вихователь: Скільки місяців у році? (Дванадцять)
Вихователь: Ми для мешканців острова виготовимо календар.
Дидактична гра «Дні тижня»
Вихователь: Добре ви попрацювали і допомогли мешканцям острова. Час вирушати далі. Займайте свої місця. Корабель відпливає, але довга дорога чекає на нас. А щоб час швидше минав, є у мене для вас цікаві запитання:
- Гнав Івась телят до річки –
Сім бичків та дві телички.
Хай вони поп’ють води.
Порахуй теляток ти (Дев’ять)
-Скільки днів на тиждень сова полює на мишей?
-На одній нозі півень важить 4 кілограми. Скільки важитиме півень на двох ногах?
-На столі лежало 5 яблук. Одне Даринка розрізала на чотири частинки. Скільки яблук залишилось на столі?
Вихователь: Які ви молодці! Наступний острів нас зустрічає. Свої таємниці відкриває.
(відеозапис 2)
Ми вміємо вирішувати складні задачі?
Вихователь: Які складові задачі ви знаєте? (Умова, запитання, рішення, відповідь)
(Складають задачу 2+1=3)
Вихователь: Гарна вийшла в нас задача. А тепер спробуйте кожен скласти свою задачку та розв’язати її.
(Діти виконують завдання)
Вихователь: Добре впорались із завданням. Після гарної роботи слід добре відпочити.
Фізхвилинка «Морська дискотека»
(відеозапис 3)
Вихователь: Добре з вами відпочили. Та час вирушати далі.
(Звучать звуки шторму)
Вихователь: Діти, ми потрапили у шторм, тримайтесь міцніше. Нарешті, море заспокоїлось і нас прибило штормом до берега. Погляньте, наш корабель пошкоджений, ми не можемо продовжувати мандрувати на ньому, поки не відремонтуємо. У роботі вам знадобиться ось цей інструмент.
-Що це? (лінійка)
-А для чого вона?
Тож зараз попрацюємо! Потрібно виміряти пробоїну, а потім серед уламків знайти деталь, яка підійде.
Гра «Знайди відповідну фігуру»
Вимірювання лінійкою.
Вихователь: На яку фігуру схожий цей отвір?
- Яка фігура у тебе в руках?
- Скільки сантиметрів її сторона?
Вихователь: Корабель ремонтували вправно, що не помітили як звечоріло. Присядьмо та відпочинемо.
- А що це?
- А що це там поряд?
- Чи одночасно на всій планеті настала ніч?
- Чому ні?
- Що позначає синій колір?
- Що позначає жовтий?
- Що може позначити білий колір?
- А зелений?
Вихователь: А давайте перевіримо, чи всі планети сонячної системи ми знаємо?
Дидактична гра «Всі планети стали в ряд»
Діти називають планети та шикуються.
Вихователь: Молодці! Ось уже і сонечко світає. Добре ми відпочили, але нам потрібно відшукати скарб. А для цього потрібно виконати ще завдання.
Графічний диктант
1) Діти з’єднують лініями цифри та отримують корабель
2) Виконують графічний диктант
Вихователь: Погляньте, що це видніється там!
(Діти знаходять скриню із скарбами та відчиняють)
Вихователь: З усіма завданнями впоралися і довели, що ви справжні моряки!