Конспект заняття з розвитку математичних уявлень

Про матеріал
вчити дітей лічити в межах 3, відносити останнє число до групи предметів. Продовжувати вчити дітей порівнювати предмети за величиною (великий, менший, найменший), будувати серіаційний ряд. Закріпити знання про геометричну фігуру - круг, вправляти в обстежувані фігури знайомим дотиково -руховим способом.
Перегляд файлу

Три ведмеді в гостях у малят

Мета: вчити дітей лічити в межах 3, відносити останнє число до групи предметів. Продовжувати вчити дітей порівнювати предмети за величиною (великий, менший, найменший), будувати серіаційний ряд. Закріпити знання про геометричну фігуру - круг, вправляти в обстежувані фігури знайомим дотиково -руховим способом.

Розвивати уважність, кмітливість, пам'ять, мислення.

Виховувати дисциплінованість, емоційне задоволення від вірно виконаного завдання, бажання допомогти іншому.

Матеріал: демонстраційний: ілюстрації до казки «Три ведмеді», паперові ведмеді різного розміру, стільці, тарілки;

роздавальний: паперові ведмеді різних розмірів, паперові стільці, тарілки різних розмірів, LEGO.

Хід заняття

І. Вступна частина

Привітання в колі на килимку

Встаньте діти всі рівненько,

посміхніться всі гарненько

посміхніться всі до мене,

посміхніться і до себе,

привітайтесь: Добрий день!

Хай почнеться гарно день!

- Малята, сьогодні я хочу запросити вас у казку!

Жила-була казка у нашому домі.
Із казкою цією ви, діти, знайомі.

Дітям надійшов лист, а в ньому ілюстрації до казки «Три ведмеді».

  •         У якій казці дівчинка ледь не потрапила в біду, зайшовши до оселі ведмедів? Що робила дівчинка в хатинці ведмедів?

Демонстрація ілюстрацій до казки.

II. Лічба в межах З

Діти сидять на стільчиках на килимку.

  •          Хто жив у лісовому будиночку?
  •          Ось у нас у Михайло Іванович,, Настасія Петрівна, і Мишутка.
  •          Давайте порахуємо, скільки ж ведмедів ?
  •          1,2, З ведмеді. Усього 3 ведмеді.

Вихователь по черзі запитує декілька дітей.

  •          На чому ж сиділи ведмеді в казці?
  •          Ось і в нас є стільчики. Порахуємо скільки їх.
  •          1, 2, 3 стільці. Усього 3 стільці.

Вихователь по черзі викликає декілька дітей до дошки, щоб вони порахували стільці самостійно.

Потім рахують всі разом.

  •          А з чого ж їли ведмеді у казці?
  •          Ось і в мене є тарілочки. Давайте ж порахуємо і їх.
  •          1, 2, 3 тарілки. Усього 3 тарілки.
  •          То скільки в нас ведмедів? А стільців? А тарілок?
  •          Як ми про це дізналися?

Фізхвилинка

  •          Маленькі ведмедики
  •          Прокинулись ведмедики,
  •          (Руки підняти в гору).
  •          До сонця потягнулись.

- (Потягнутись).

  •          Швиденько повернулись.

- (Виконати поворот тулуба).

  •          Присіли 2-3 рази,

- (Присісти).

  •          А потім підстрибнули,
  •          (Підстрибнути).
  •          Повільно походили
  •          (Ходьба на місці).
  •          Й зарядку закінчили.
  •         Малята, дівчинка, коли буда у хатинці ведмедів вчинила там такий безлад, стільці поперекидала, тарілки попереплутувала.
  •          Давайте їм допоможемо навести порядок.

Діти сідають за столики

III. Порівняння за величиною, викладання серіаційного ряду.

Викладання ведмедів від найбільшого до найменшого

  •         Чи однакової величини ведмеді в казці? Хто з них великий? А хто менший? А хто найменший?
  •         Ось я на смужечці викладу ведмедів від великого до найменшого. Перший у нас великий ведмідь, далі менший за великого, а останній найменший.
  •         Тепер і ви викладіть ведмедів на смужечці від найменшого до великого. Діти викладають ведмедів.
  •         Візьміть у руку і покажіть мені великого ведмедя. А тепер візьміть у руку і покажіть найменшого ведмедя. А тепер меншого за великого ведмедя, а більшого за найменшого.
  •         На чому сиділа дівчинка в хатинці? Чий стільчик вона зламала? Стільчики були однаково розміру? Чий був великий? А найменший?
  •         Давайте викладемо стільчики на смужечці починаючи від найменшого до великого.
  •          З чого дівчинка в казці їла кашу?
  •          Чи всі тарілки були однакового розміру?
  •         Викладемо тарілочки від найменшої до великої. Якого розміру перша тарілка? А остання? А та, що по середині?
  •         Як ви думаєте, якому ведмедю належить великий стілець і велика тарілка?
  •         Давайте викладемо тепер стільці і тарілки так, щоб кожному ведмедю відповідав його стільчик і тарілка.
  •         На яку геометричну фігуру схожа тарілочка? Давайте обведемо її пальчиком. Чи є в круга кути, натикається пальчик на перепони? Пальчик їде плавно по кругу, отже в круга кутів немає.
  •          Як ви думаєте, чи зможе тарілочка по котитися? Давайте перевіримо.
  •          Круг котиться, тому що він круглий і в нього немає кутів.

IV.

  •          Малята, ви пам’ятаєте, на чому сиділа дівчинка в казці? Що вона зробила зі стільчиками?
  •          Давайте подаруємо ведмедикам нові стільчики. А допоможуть нам в цьому наші цеглинки, саме з них зробимо стільчики для ведмедів.

Діти конструюють стільчики на килимку.

 V. Підсумок

  •          Яка казка завітала до нас у гості?
  •          Скільки ведмедів жило у будинку?
  •          Хто з в ведмедів великий? А хто найменший?
docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку