Три ведмеді в гостях у малят
Мета: вчити дітей лічити в межах 3, відносити останнє число до групи предметів. Продовжувати вчити дітей порівнювати предмети за величиною (великий, менший, найменший), будувати серіаційний ряд. Закріпити знання про геометричну фігуру - круг, вправляти в обстежувані фігури знайомим дотиково -руховим способом.
Розвивати уважність, кмітливість, пам'ять, мислення.
Виховувати дисциплінованість, емоційне задоволення від вірно виконаного завдання, бажання допомогти іншому.
Матеріал: демонстраційний: ілюстрації до казки «Три ведмеді», паперові ведмеді різного розміру, стільці, тарілки;
роздавальний: паперові ведмеді різних розмірів, паперові стільці, тарілки різних розмірів, LEGO.
Хід заняття
І. Вступна частина
Привітання в колі на килимку
Встаньте діти всі рівненько,
посміхніться всі гарненько
посміхніться всі до мене,
посміхніться і до себе,
привітайтесь: Добрий день!
Хай почнеться гарно день!
- Малята, сьогодні я хочу запросити вас у казку!
Жила-була казка у нашому домі.
Із казкою цією ви, діти, знайомі.
Дітям надійшов лист, а в ньому ілюстрації до казки «Три ведмеді».
-
У якій казці дівчинка ледь не потрапила в біду, зайшовши до оселі ведмедів? Що робила дівчинка в хатинці ведмедів?
Демонстрація ілюстрацій до казки.
II. Лічба в межах З
Діти сидять на стільчиках на килимку.
-
Хто жив у лісовому будиночку?
-
Ось у нас у Михайло Іванович,, Настасія Петрівна, і Мишутка.
-
Давайте порахуємо, скільки ж ведмедів ?
-
1,2, З ведмеді. Усього 3 ведмеді.
Вихователь по черзі запитує декілька дітей.
-
На чому ж сиділи ведмеді в казці?
-
Ось і в нас є стільчики. Порахуємо скільки їх.
-
1, 2, 3 стільці. Усього 3 стільці.
Вихователь по черзі викликає декілька дітей до дошки, щоб вони порахували стільці самостійно.
Потім рахують всі разом.
-
А з чого ж їли ведмеді у казці?
-
Ось і в мене є тарілочки. Давайте ж порахуємо і їх.
-
1, 2, 3 тарілки. Усього 3 тарілки.
-
То скільки в нас ведмедів? А стільців? А тарілок?
-
Як ми про це дізналися?
Фізхвилинка
-
Маленькі ведмедики
-
Прокинулись ведмедики,
-
(Руки підняти в гору).
-
До сонця потягнулись.
- (Потягнутись).
- (Виконати поворот тулуба).
- (Присісти).
-
А потім підстрибнули,
-
(Підстрибнути).
-
Повільно походили
-
(Ходьба на місці).
-
Й зарядку закінчили.
-
Малята, дівчинка, коли буда у хатинці ведмедів вчинила там такий безлад, стільці поперекидала, тарілки попереплутувала.
-
Давайте їм допоможемо навести порядок.
Діти сідають за столики
III. Порівняння за величиною, викладання серіаційного ряду.
Викладання ведмедів від найбільшого до найменшого
-
Чи однакової величини ведмеді в казці? Хто з них великий? А хто менший? А хто найменший?
-
Ось я на смужечці викладу ведмедів від великого до найменшого. Перший у нас великий ведмідь, далі менший за великого, а останній найменший.
-
Тепер і ви викладіть ведмедів на смужечці від найменшого до великого. Діти викладають ведмедів.
-
Візьміть у руку і покажіть мені великого ведмедя. А тепер візьміть у руку і покажіть найменшого ведмедя. А тепер меншого за великого ведмедя, а більшого за найменшого.
-
На чому сиділа дівчинка в хатинці? Чий стільчик вона зламала? Стільчики були однаково розміру? Чий був великий? А найменший?
-
Давайте викладемо стільчики на смужечці починаючи від найменшого до великого.
-
З чого дівчинка в казці їла кашу?
-
Чи всі тарілки були однакового розміру?
-
Викладемо тарілочки від найменшої до великої. Якого розміру перша тарілка? А остання? А та, що по середині?
-
Як ви думаєте, якому ведмедю належить великий стілець і велика тарілка?
-
Давайте викладемо тепер стільці і тарілки так, щоб кожному ведмедю відповідав його стільчик і тарілка.
-
На яку геометричну фігуру схожа тарілочка? Давайте обведемо її пальчиком. Чи є в круга кути, натикається пальчик на перепони? Пальчик їде плавно по кругу, отже в круга кутів немає.
-
Як ви думаєте, чи зможе тарілочка по котитися? Давайте перевіримо.
-
Круг котиться, тому що він круглий і в нього немає кутів.
IV.
-
Малята, ви пам’ятаєте, на чому сиділа дівчинка в казці? Що вона зробила зі стільчиками?
-
Давайте подаруємо ведмедикам нові стільчики. А допоможуть нам в цьому наші цеглинки, саме з них зробимо стільчики для ведмедів.
Діти конструюють стільчики на килимку.
V. Підсумок
-
Яка казка завітала до нас у гості?
-
Скільки ведмедів жило у будинку?
-
Хто з в ведмедів великий? А хто найменший?