Конспект заняття з математики для другої молодшої групи за казкою "Колобок"
Програмовий зміст:
- поглибити знання дітей про геометричні фігури, закріпити поняття «маленький-великий», «високий - низький», «порівну»;
- уточнити уявлення про персонажів і послідовності казки;
- удосконалювати вміння ліпити округлу форму круговими рухами долонь, доповнювати зображення дрібними деталями;
- розвивати дрібну моторику кистей рук, вміння дотримуватися певних правил при вирішенні завдань, увагу, мислення, пам'ять , сприйняття;
- виховувати інтерес до заняття, викликати бажання виконувати нескладні завдання.
Матеріал: іграшки - колобок, заєць, вовк, лисиця, ведмідь, бабуся, дідусь, роздатковий матеріал на кожну дитину, набір геометричних фігур на кожну дитину, будиночок, картинки з часом доби, солоне тісто, дощечки для ліплення, вологі серветки, сувенірні колобки.
Хід заняття
Ігровий момент. Стоїть дерев'яний будиночок, на віконці лежить колобок. Біля будиночка на лавочці сидять дідусь з бабусею.
Вихователь: Дітки, а ви любите казки? А які казки ви знаєте? (відповіді дітей). Зараз я вам загадаю загадку, а ви відгадайте її.
Не лежалось на віконці,
Покотився по доріжці,
Діти: Колобок.
Вихователь: Правильно, малята! А ви знаєте цю казку? Кого зустрів колобок на своєму шляху? (зайця, лисицю, ведмедя, вовка) А що сталося в кінці казки?
Діти: Лисичка з'їла колобка.
Вихователь: Ось сьогодні ми познайомимося з новою казкою про колобка, який любить математику.
Жив веселий колобок,
Колобок рум'яний бік.
Він від бабусі пішов,
Він від дідуся пішов,
Покотився По доріжці,
В густому лісі опинився.
Вважати навчився,
З математикою подружився.
Котиться, котиться колобок, а назустріч йому йде зайчик і каже:
Я зайчик маленький,
Я зайчик сіренький.
Стриб-скік, стриб-скок,
Допоможи мені, друже.
Заєць: Колобок, рум'яний бік, мені в лісовій школі дали завдання: розставити ялинки по висоті від найнижчої до найвищої, заховати зайчиків під ялинки, допоможи мені, будь ласка, виконати завдання.
Вихователь: Діти, давайте пройдемо до столів і виконаємо прохання зайця. Подивіться, скільки ялинок лежить? Що можна сказати про їх висоті, які вони? (різної висоти) Як можна дізнатися їх висоту? ( треба прикласти їх один до одного)
- Що можна про першої ялинці?
- Що можна про останній ялинці?
- Покажіть найвищу ялинку.
- Покажіть найнижчу ялинку.
Вихователь:
- Молодці, з цим завданням ви впоралися. А тепер скажіть мені, кого маю зустріти колобок після зайця? (вовка). Давайте допоможемо зайчику сховатися в лісі від вовка. Як ви думаєте, де може сховатися зайчик? (за ялинкою). Подивіться, у вас на столі розкладені ялинки і зайчики, потрібно дізнатися, чи всім зайчикам ялинок вистачить, щоб сховатися. Покладіть під кожну ялинку зайчика і перевірте.
Діти: Ялинок вистачить усім зайчикам. Зайчиків і ялинок порівну.
Вихователь: Добре, хлопці, молодці! Ми допомогли колобку, він нам говорить спасибі, тому що тепер заєць його не чіпатиме. А ми допоможемо нашому зайчику дістатися до нашої ялинки.
Фізкультхвилинка «Веселі зайчики»
Не встиг багаття в лісі
Сильно розгорітися,
А вже зайчики біжать діти водять хоровод
Всі до нього погрітися
Немає у зайців рукавиць повороти рук
Немає у зайців шапки руки на голові, качаємо
Гріють зайці біля багаття потерти руки
Лапки біленькі
А навколо білим-біло повороти тулуба
Сіли зайці в санки діти парами
І катаються весь день йдемо по колу
На лісовій галявині. Впали
Котиться колобок далі, а назустріч йому сірий вовк:
Я - сердитий вовк,
Я зубами клац так клац!
У темний ліс потрапив я раптом,
Їли там ростуть навколо.
Вовк: Колобок, допоможи мені виконати завдання, а то я тебе з'їм. Я посперечався з друзями, що вночі гуляють, ввечері йдуть в дитячий сад, вдень вечеряють, а вранці лягають спати.
Вихователь: Діти, давайте допоможемо колобку , щоб вовк його не з'їв.
- Коли ми йдемо в садок? (вранці)
- А коли в садку обідають? (вдень)
- А коли додому з садочка йдемо? (ввечері)
- А спати коли лягаємо? (вночі)
Д/І «Покажи відповідну картинку»
(Вихователь називає час доби, а діти показують відповідну картинку).
МП/І «Гарячий колобок»
(Діти стають колом і передають «гарячий колобок» по колу дуже швидко, щоб не обпалити руки)
Вихователь: Малята, ми допомогли вовка, і він нам говорить спасибі.
Покотився колобок далі і зустрів ведмедя.
Ведмедик наш втомлений
По лісу йде.
Геометричні фігури
У мішку несе.
Дуже хоче він знати,
Як фігури називати.
(У ведмедя В мішку лежать квадрат і трикутник).
Ведмідь просить колобка допомогти йому відгадати загадки і побудувати будиночки для себе і його друзів.
Загадки.
Не овал я й не коло,
Трикутник я один,
Прямокутника я брат,
Адже звуть мене... (Квадрат)
Три кути, три сторони,
Можуть бути різною довжини.
Якщо стукнешь по кутках,
То скоріше подскочишь сам (Трикутник)
Вихователь: Діти, загадки ви вмієте відгадувати, а що можна побудувати з цих геометричних фігур? (відповіді дітей)
- А тепер я пропоную вам самим побудувати будиночки для ведмедя і його друзів. Ведмідь один - йому побудуємо маленький будиночок, друзів багато - їм побудуємо великий будиночок.
- У вас на столі лежать квадрати і трикутники різної величини.
- Який ми будемо робити будиночок для одного ведмедя? (маленький)
- Яку ви візьмете стіну, велику чи маленьку? (маленьку)
- Якого вона кольору?
- Яку ви візьмете дах? (маленьку)
- Якого вона кольору?
- Тепер будемо будувати будиночок для друзів ведмедя.
- Який ми будемо робити будиночок для друзів ведмедя? (великий)
- Яку ви візьмете стіну, велику чи маленьку? (більшу)
- Якого вона кольору?
- Яку ви візьмете дах? (більшу)
- Якого вона кольору?
Вихователь: Ведмідь дуже радий, що ви йому допомогли. Він каже колобку і вам, хлопці, спасибі, і хоче з вами пограти.
Фізкультхвилинка «У ведмедя будинок великий»
У ведмедя будинок великий,
Ой-ой-ой (тягнуться руками догори).
А у зайчика маленький,
Ай-ай-ай (присідають).
Мишко сам пішов додому,
Ой-ой-ой (крокують на місці).
І застрибав зайченя.
Ай-ай-ай (стрибають).
Покотився колобок далі, і зустрів лисицю:
Колобочек, мій любий!
За тобою бігти немає сечі!
Колобок, колобок, я тебе з'їм!
Вихователь: Лисичка, не їж колобка. Краще подивися, що ми будемо робити. Проходьте, хлопці, до столів, ми з вами зліпимо з солоного тіста колобків для лисиці, щоб їй в лісі не було нудно, і тоді вона буде з ними грати.
- Хлопці, а ви знаєте, що робота з солоним тістом сприяє розвитку мови. Тому, чим частіше ви будете це робити, тим краще буде розвинена ваша мова.
- А тепер кладіть тісто на дощечку і круговими рухами долоні починайте ліпити.
- Якими рухами ви ліпили колобка?
- Якої форми вийшов колобок?
Одержані колобків діти віддають лисиці. Лисиця каже, що їй дуже подобаються наші колобки, тепер у неї є друзі, їй не буде нудно в лісі.
- А колобку пора вирушати в будиночок до бабусі і дідуся!
- Хлопці, вам сподобалося подорожувати в казку?
- А в якій казці ми побували?
- Кому ми допомагали?
- Що ми допомагали робити колобку? Як ми допомагали Зайцю? Вовкові? Медведю? А Лисиці?
- Бабуся і дідусь зраділи, що колобка ніхто не з'їв завдяки нашим розумним, кмітливим, спритним, сміливим дітлахам. Бабуся роздає дітям сувенірні колобки.