Конспект заняття "Колобок"

Про матеріал
Конспект заняття з математики для другої молодшої групи за казкою "Колобок"
Перегляд файлу

Конспект заняття з математики для другої молодшої групи за казкою "Колобок"


Програмовий зміст:
- поглибити знання дітей про геометричні фігури, закріпити поняття «маленький-великий», «високий - низький», «порівну»;
- уточнити уявлення про персонажів і послідовності казки;
- удосконалювати вміння ліпити округлу форму круговими рухами долонь, доповнювати зображення дрібними деталями;
- розвивати дрібну моторику кистей рук, вміння дотримуватися певних правил при вирішенні завдань, увагу, мислення, пам'ять , сприйняття;
- виховувати інтерес до заняття, викликати бажання виконувати нескладні завдання.
Матеріал: іграшки - колобок, заєць, вовк, лисиця, ведмідь, бабуся, дідусь, роздатковий матеріал на кожну дитину, набір геометричних фігур на кожну дитину, будиночок, картинки з часом доби, солоне тісто, дощечки для ліплення, вологі серветки, сувенірні колобки.

Хід заняття

Ігровий момент. Стоїть дерев'яний будиночок, на віконці лежить колобок. Біля будиночка на лавочці сидять дідусь з бабусею.
Вихователь: Дітки, а ви любите казки? А які казки ви знаєте? (відповіді дітей). Зараз я вам загадаю загадку, а ви відгадайте її.
Не лежалось на віконці,
Покотився по доріжці,
Діти: Колобок.
Вихователь: Правильно, малята! А ви знаєте цю казку? Кого зустрів колобок на своєму шляху? (зайця, лисицю, ведмедя, вовка) А що сталося в кінці казки?
Діти: Лисичка з'їла колобка.
Вихователь: Ось сьогодні ми познайомимося з новою казкою про колобка, який любить математику.
Жив веселий колобок,
Колобок рум'яний бік.
Він від бабусі пішов,
Він від дідуся пішов,
Покотився По доріжці,
В густому лісі опинився.
Вважати навчився,
З математикою подружився.
Котиться, котиться колобок, а назустріч йому йде зайчик і каже:
Я зайчик маленький,
Я зайчик сіренький.
Стриб-скік, стриб-скок,
Допоможи мені, друже.
Заєць: Колобок, рум'яний бік, мені в лісовій школі дали завдання: розставити ялинки по висоті від найнижчої до найвищої, заховати зайчиків під ялинки, допоможи мені, будь ласка, виконати завдання.
Вихователь: Діти, давайте пройдемо до столів і виконаємо прохання зайця. Подивіться, скільки ялинок лежить? Що можна сказати про їх висоті, які вони? (різної висоти) Як можна дізнатися їх висоту? ( треба прикласти їх один до одного)
- Що можна про першої ялинці?
- Що можна про останній ялинці?
- Покажіть найвищу ялинку.
- Покажіть найнижчу ялинку.
Вихователь:
- Молодці, з цим завданням ви впоралися. А тепер скажіть мені, кого маю зустріти колобок після зайця? (вовка). Давайте допоможемо зайчику сховатися в лісі від вовка. Як ви думаєте, де може сховатися зайчик? (за ялинкою). Подивіться, у вас на столі розкладені ялинки і зайчики, потрібно дізнатися, чи всім зайчикам ялинок вистачить, щоб сховатися. Покладіть під кожну ялинку зайчика і перевірте.
Діти: Ялинок вистачить усім зайчикам. Зайчиків і ялинок порівну.
Вихователь: Добре, хлопці, молодці! Ми допомогли колобку, він нам говорить спасибі, тому що тепер заєць його не чіпатиме. А ми допоможемо нашому зайчику дістатися до нашої ялинки.
Фізкультхвилинка «Веселі зайчики»
Не встиг багаття в лісі
Сильно розгорітися,
А вже зайчики біжать діти водять хоровод
Всі до нього погрітися
Немає у зайців рукавиць повороти рук
Немає у зайців шапки руки на голові, качаємо
Гріють зайці біля багаття потерти руки
Лапки біленькі
А навколо білим-біло повороти тулуба
Сіли зайці в санки діти парами
І катаються весь день йдемо по колу
На лісовій галявині. Впали

Котиться колобок далі, а назустріч йому сірий вовк:
Я - сердитий вовк,
Я зубами клац так клац!
У темний ліс потрапив я раптом,
Їли там ростуть навколо.
Вовк: Колобок, допоможи мені виконати завдання, а то я тебе з'їм. Я посперечався з друзями, що вночі гуляють, ввечері йдуть в дитячий сад, вдень вечеряють, а вранці лягають спати.
Вихователь: Діти, давайте допоможемо колобку , щоб вовк його не з'їв.
- Коли ми йдемо в садок? (вранці)
- А коли в садку обідають? (вдень)
- А коли додому з садочка йдемо? (ввечері)
- А спати коли лягаємо? (вночі)

Д/І «Покажи відповідну картинку»
(Вихователь називає час доби, а діти показують відповідну картинку).

МП/І «Гарячий колобок»
(Діти стають колом і передають «гарячий колобок» по колу дуже швидко, щоб не обпалити руки)

Вихователь: Малята, ми допомогли вовка, і він нам говорить спасибі.
Покотився колобок далі і зустрів ведмедя.
Ведмедик наш втомлений
По лісу йде.
Геометричні фігури
У мішку несе.
Дуже хоче він знати,
Як фігури називати.
(У ведмедя В мішку лежать квадрат і трикутник).
Ведмідь просить колобка допомогти йому відгадати загадки і побудувати будиночки для себе і його друзів.

Загадки.
Не овал я й не коло,
Трикутник я один,
Прямокутника я брат,
Адже звуть мене... (Квадрат)

Три кути, три сторони,
Можуть бути різною довжини.
Якщо стукнешь по кутках,
То скоріше подскочишь сам (Трикутник)
                                                                                
Вихователь: Діти, загадки ви вмієте відгадувати, а що можна побудувати з цих геометричних фігур? (відповіді дітей)
- А тепер я пропоную вам самим побудувати будиночки для ведмедя і його друзів. Ведмідь один - йому побудуємо маленький будиночок, друзів багато - їм побудуємо великий будиночок.
- У вас на столі лежать квадрати і трикутники різної величини.
- Який ми будемо робити будиночок для одного ведмедя? (маленький)
- Яку ви візьмете стіну, велику чи маленьку? (маленьку)
- Якого вона кольору?
- Яку ви візьмете дах? (маленьку)
- Якого вона кольору?
- Тепер будемо будувати будиночок для друзів ведмедя.
- Який ми будемо робити будиночок для друзів ведмедя? (великий)
- Яку ви візьмете стіну, велику чи маленьку? (більшу)
- Якого вона кольору?
- Яку ви візьмете дах? (більшу)
- Якого вона кольору?

Вихователь: Ведмідь дуже радий, що ви йому допомогли. Він каже колобку і вам, хлопці, спасибі, і хоче з вами пограти.

Фізкультхвилинка «У ведмедя будинок великий»
У ведмедя будинок великий,
Ой-ой-ой (тягнуться руками догори).
А у зайчика маленький,
Ай-ай-ай (присідають).
Мишко сам пішов додому,
Ой-ой-ой (крокують на місці).
І застрибав зайченя.
Ай-ай-ай (стрибають).

Покотився колобок далі, і зустрів лисицю:
Колобочек, мій любий!
За тобою бігти немає сечі!
Колобок, колобок, я тебе з'їм!
Вихователь: Лисичка, не їж колобка. Краще подивися, що ми будемо робити. Проходьте, хлопці, до столів, ми з вами зліпимо з солоного тіста колобків для лисиці, щоб їй в лісі не було нудно, і тоді вона буде з ними грати.
- Хлопці, а ви знаєте, що робота з солоним тістом сприяє розвитку мови. Тому, чим частіше ви будете це робити, тим краще буде розвинена ваша мова.
- А тепер кладіть тісто на дощечку і круговими рухами долоні починайте ліпити.
- Якими рухами ви ліпили колобка?
- Якої форми вийшов колобок?

Одержані колобків діти віддають лисиці. Лисиця каже, що їй дуже подобаються наші колобки, тепер у неї є друзі, їй не буде нудно в лісі.
- А колобку пора вирушати в будиночок до бабусі і дідуся!
- Хлопці, вам сподобалося подорожувати в казку?
- А в якій казці ми побували?
- Кому ми допомагали?
- Що ми допомагали робити колобку? Як ми допомагали Зайцю? Вовкові? Медведю? А Лисиці?
- Бабуся і дідусь зраділи, що колобка ніхто не з'їв завдяки нашим розумним, кмітливим, спритним, сміливим дітлахам. Бабуся роздає дітям сувенірні колобки.

docx
Додано
11 грудня 2020
Переглядів
2557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку