Мета: учити дітей розпізнавати небезпечні ситуації, що потребують категоричної відмови; формувати правильне уявлення про здоров'я та здоровий спосіб життя, поглибити знання про негативний вплив на здоров'я шкідливих звичок (алкоголізму); виховувати уміння відстоювати свої власні переконання; пропагувати здоровий спосіб життя; корегувати мислення, увагу, пам'ять учнів.
Виховний позакласний захід
«Здоровим будь!» (слайд)
6 клас
Мета: учити дітей розпізнавати небезпечні ситуації, що потребують категоричної відмови; формувати правильне уявлення про здоров’я та здоровий спосіб життя, поглибити знання про негативний вплив на здоров’я шкідливих звичок (алкоголізму); виховувати уміння відстоювати свої власні переконання; пропагувати здоровий спосіб життя; корегувати мислення, увагу, пам’ять учнів.
Обладнання : мультимедійний проект ; ялинки (штучні), кімнатні квіти, карта подорожі, компас, квітка-семицвітка, скринька,торбинки, «цукерки», дзвіночок, магніти, слова на картках, бейджики, лист дітям.
Хід заходу.
І. Організаційна частина.
Привітання учнів
Любі діти, у наш клас
Завітали гості щирі,
Привітаймо в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Доброго дня нам!
Доброго дня вам!
Доброго дня всім!
ІІ. Основна частина.
Ми вже неодноразово говорили з вами про те, що необхідно робити для зміцнення свого здоров’я. Якщо кожен з вас веселий, хоче бігати, стрибати, якщо ви їсте з апетитом і міцно спите - значить ви здорові. Добре здоров я – це коли вам добре, нічого не болить, на уроках ви уважні , активно і старанно працюєте.
А сьогодні ми звернемо увагу на те,що шкодить здоров’ю. Не дивуйтеся! Ідеться про трьох ворогів людства: алкоголізм, куріння і наркоманію.
Нам належить з’ясувати , якої шкоди людському організму завдає алкоголь.
Англійський філософ Томас Пен уважав, що у людства є три вороги. І забирають вони більше людських життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. (слайд)
Дуже часто діти хочуть швидше стати дорослими, а дорослість свою вбачають у тому, щоб закурити цигарку, випити пива на людях, як це демонструють у фільмах, як це роблять батьки. Це дуже дурні та шкідливі розваги. Адже звикнути до поганого легко. Значно важче позбутися небезпечної звички.
Результати досліджень свідчать про те,що багато людей набули цих звичок у підлітковому віці. (Підлітковий вік – це 12-17 років)
Тиск з боку товаришів і бажання бути схожим на дорослих спонукають багатьох підлітків до паління та вживання спиртних напої . Ці згубні звички важко перебороти.
А що таке звичка? (слайд)
Коли людина виконує якісь дії постійно, підсвідомо, в ній виникає бажання або необхідність робити їх знову. Це і є звичка.
Інакше кажучи, звичка – це форма поведінки людини, яка виявляється у схильності робити ті чи інші дії, що закріпилися внаслідок багаторазового повторення їх.
Для здоров’я людини , її способу життя, звички можуть бути корисними і шкідливими.(Діти називають корисні звички)
Корисні звички підвищують працездатність, сприяють фізичному, психічному розвитку особистості, зумовлюють її активне довголіття.
(Стукіт у двері. З’являється голова, а потім і вся постать людини.)
(Проходить між дітьми, розмахуючи руками. Пропонує цигарку, пиво. Діти відмовляються,мотивуючи свої відповіді про шкідливість куріння та алкоголю. )
Вихователь. Діти, а давайте спробуємо допомогти пані Шапокляк позбутися шкідливих звичок і довести,що пити і курити - це дуже небезпечно для здоров’я. (Діти погоджуються)
То ж запрошуємо Вас, пані Шапокляк, до казкової подорожі . Ви згодні?
(Всі встають зі своїх місць і прямують до вхідних дверей. Потім заходять в другі двері зали.)
(лунає музика зі співом пташок)(слайд)
Вихователь.
- І ось ми з вами в казковому лісі. Тут все незвичайне.
Ой, ми, здається, трохи заблукали. Дивіться, що я знайшла! Та це ж якась карта! Тут щось помальовано! Так цікаво! І ще тут щось написано!
Лист.
Щоб допомогти пані Шапокляк, вам необхідно виконати різні завдання. Після виконання кожного завдання ви будете знаходити частинку доказів для пані. І коли виконаєте всі завдання, побачите, що у вас буде. Лише тоді пані пересвідчиться , що треба їй робити.
Шапокляк.
Вихователь. Давайте разом роздивимось карту. А , може, і пані Шапокляк нам допоможе?
Шапокляк. Звісно, допоможу.
Вихователь. Ось і перша наша підказка. (Намальована ялинка).
Зупинка «Ялинка»(слайд)
Під ялинкою повинно щось бути.(Знайшли завдання на ялинці, скручене трубочкою).
Вихователь. Багато років вчені різних країн вивчають вплив алкоголю на організм людини. Про деякі висновки їх ви зараз почуєте. А допоможуть нам учні нашого класу.
а)Завдання 1. Виступи учнів.
Вихователь. Особливо небезпечно, коли вживають алкогольні напої дівчата і жінки. Діти в таких жінок можуть народитися інвалідами.
Ось і перша підказка для Шапокляк у мене є. Будемо ми їх збирати і на магнітній дошці складати.
Тепер карта наша каже, що треба пройти десять кроків на північ і п’ять на схід. Там буде інша підказка. (У шкатулці)
Зупинка «Таємна скринька»(слайд)
б)Завдання 2 . Скласти з частин прислів’я, прочитати і пояснити їхнє значення.
Хміль- не вода, людям біда.
Ріки починаються з джерела, а пияцтво з чарки.
Де чарка, там і сварка.Вино і горілку полюбив – честь загубив.
Тепер треба знайти кленові листки і пройти тим шляхом , що вказують вони.
Зупинка «Гра «Розсипанка»» (слайд)
в) Завдання 3. Гра «Розсипанка»
(У торбинці є цукерки, в яких є записки зі словами. Треба їх скласти і прочитати прислів’я і прикріпити на магнітній дошці)
Здоров’ю злодійка горілка
(Горілка - здоров’ю злодійка)
І по п’яному коліна море
(П’яному і море по коліна)
Зупинка «Квітка -семицвітка»(слайд)
Вихователь.
У нашому чарівному лісі виросла квітка. Але вона нам тільки тоді скаже підказку, коли на неї подути . Тільки дути треба три рази, як у справжній казці. Здається , там щось теж є.
г) завдання 4. Закінчи вислів:
«Пити вино так само шкідливо, як приймати …»(отруту)
«Випив горілки на копійку, а дуру додалося на …»(п’ятак)
«Горілка лише біду …»(шукає)
«Вино полюбив, сім’ю »(згубив)
«Бочка вина отрутою…»(повна)
«Горілка не живить, а хто її п’є…»(голодує)
Вихователь.
Показує карта нам відпочинок. Зупинимось ми тут на кілька хвилинок.
Зупинка «Привал»(слайд)
д) завдання 5 Привал. Відмова від вживання алкоголю.
Шапокляк.
(Діти відмовляються. )
Вихователь.
Давайте краще уривок мультфільма подивимось про здоровий спосіб життя. (слайд)
е) Завдання 6 Гра «Так чи ні» (слайд)
(Підібрати правильне твердження)
Пити і курити – це модно.
Алкоголь дуже корисний для людей.
П’яних нудить, тому що алкоголь – отрута.
Коли п’ють дівчата пиво, то це модно і красиво.
Від алкоголю страждають усі внутрішні органи людини.
Вихователь. А тепер послухайте поради від пані Шапокляк і подумайте, які вони: корисні чи шкідливі.
Шапокляк.
Шкідливі поради пані Шапокляк.
Від світанку до зорі радять дітям лікарі
Алкоголю не вживати, цигарок до рук не брати.
І не їсти блекоту, не вживати наркоту.
Я ж вам, пані Шапокляк, раджу все робить не так.
Дам поради залюбки все робити навпаки -
Це ж і весело, й цікаво і для діток є забава.
Нащо вам здоровим бути? Треба зразу все забути :
І поради лікарів, й застереження батьків.
Та й не тільки вчителі вчать дітей на цій землі.
Я умію теж навчити! Нащо вам здоровим жити?
Йдете в школу – закуріть, і диміть, диміть, диміть!
Замість чаю пийте пиво і хворій те всі щасливо.
Як дитина занедужа, це чудово дуже-дуже!
Бо не треба в школу йти , можна в ліжечко лягти.
День і ніч у нім лежати і тихесенько вмирати.
Нащо сонце променисте, нащо нам повітря чисте?
Коли можна покурити, віку трохи вкоротити.
Бути хворим так приємно!Всі тоді говорять чемно
На твою велику втіху. Твоїм рідним не до сміху.
А тебе ніхто не вчить, як на білім світі жить.
Ще у мене є порада. Дітям я сказати рада
Нащо вам здоров’я мати ? Краще хворим пролежати.
Бо ж не треба з дітьми гратись, ні гулять, ні розважатись.
А ні в той футбол ганяти , м’яч в ворота забивати…
Їжте блекоту й дурман, в голові носіть туман.
Бо дурним приємно бути, можна геть усе забути .
І усім на перекір покурити йдіть на двір.
Там на вас давно чекають і дурман в руках тримають.
Ви спиталися у мами, чи і я роблю так само?
Ні! Звичайно не роблю,я себе завжди люблю.
Вихователь.
Знайте , пані Шапокляк робить все завжди не так
Як говорить вам робити, бо вона ще хоче жити.
Гарно треба жити й процвітати та міцне здоров’я мати.
Діти, це ви все почули , добре все запам’ятали
І зробіть усе не так, як вам радить Шапокляк.
Вихователь. Ось і остання підказка для пані Шапокляк. Давайте разом прочитаємо її. «Здоровим бути модно!»(слайд)
Що ви нам на це скажете, пані Шапокляк?
Шапокляк.
-Діти, я дуже вам вдячна за повчальну подорож, під час якої я зрозуміла, що курити і вживати алкоголь – це дуууууже шкідливо і небезпечно.
Та щоб вам спокійно жити,
Треба все, як слід робити.
Поки ви ще невеличкі
Виробляйте добрі звички,
Щоб здоров’я зберегти
І щасливими рости!
ІІІ. Заключна частина.
І останньою зупинкою нашої подорожі ви всі бачите, що це зупинка «Танцювальна» (слайд) То ж давайте разом усі візьмемо участь у нашому флеш-мобі . (Виконується разом з усіма присутніми танець « Якщо ти щасливий»)
Краще танцюйте ,краще співайте,
Спортом займайтесь, вітаміни вживайте!
Всі Бо здоровим бути класно!
1