Тема. КОСМІЧНА МАНДРІВКА
Мета. Ознайомити дітей з поняттям «космос», «всесвіт»; закріпити елементарні знання про Сонце як небесне світило, Місяць – єдиний природній супутник Землі, розповісти про космічний транспорт; учити відповідати повними реченнями; закріпити артикуляцію звука [с]; розрізняти та називати кольори, геометричні фігури, орієнтуватись у часі та просторі; вчити акуратно наклеювати готові форми; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища.
Обладнання: ілюстрації про космос, набір геометричних фігур, клей, серветки, клейонка, зразок роботи.
Хід заняття
1. Космічне привітання
- Сьогодні ми з вами вирушимо в незвичайну подорож.
- Космос зберігає багато таємниць і загадок. А щоб він ними поділився, пропоную промовити космічне привітання :
Космічне привітання
Раз, два, три, чотири, п»ять
Почнемо космос вивчать.
В небі сонце і планети,
Ясні зорі і комети.
Ми вітання всім шлемо –
Дружно в космос летимо !
Так, тому, що Сонце – це головна зірка, яка стоїть у центрі і утримує біля себе інші планети. Землі Наше життя залежить від Сонця. Щоб долетіти до сонця, потрібно 20 років летіти на літаку. Це дуже далеко. Сонце таке велике, що може вмістити в собі дуже багато таких планет, як наша Земля. Кожний день ми бачимо Сонце, але зблизька воно невпізнанне – гаряча куля розпеченого газу, термометр зашкалює. Підлітаючи ближче стає дуже спекотно. Все палає, ми бачимо вдома світло і відчуваємо тепло, а петлі гарячого газу ми сприймаємо як проміння. Якщо згасне Сонце, то і на Землі життя зупиниться. Ну а нам не можна довго залишатися біля Сонця, бо Сонце яке?
Мовленнєва вправа «Сонцк яке?»
(кругле, жовте, гаряче).
- У кожної планети є своя доріжка, якою вона рухається навколо Сонця і ці доріжки називаються орбітою.
Як від Сонця рахувати,
Меркурій першим слід назвати.
Друга – Венера величава.
По небу ходить, ніби пава.
Третя, Венерина сусідка,
Це Земля – наша домівка.
Ніби бог війни упертий,
Червоний Марс.
І він четвертий.
За ним друг його пихатий –
Гігант Юпітер.
В списку – п’ятий.
Шостий, ніби в пояс вбраний,
Це Сатурн – сусід Урана.
А Уран, планета сьома,
Також добре нам відома.
Ну а слідом за Ураном –
Нептун – восьмий і останній.
– Ми відвідали сонячну родину, а у ній найкрасивішою є наша планета. Як вона називається?
– Так, Земля.Тут живуть люди,тварини,рослини,тому що нам тепло та комфортно саме на Землі.
Фізкультхвилинка
Я планета, я – Земля.
Я велика, немала.
Навкруг себе кружляю
Та у космосі літаю.
Ніч і ранок
День і вечір
Всі вони завжди до речі.
Літо, осінь, зима, весна
Змінюються теж здавна
Заслуга в цьому теж моя
Я – планета, я – Земля.
– А щоб полетіти до інших космічних мешканців нам потрібен транспорт.
– Який транспорт буде доречний у космосі?
– Молодці! Так, ракета, космічний корабель, зореліт. А тепер давайте збудуємо космічну ракету.
Дидактична гра «Збудуй ракету»
(Послідовний показ викладання космічного транспорту вихователем,а потім вихованцями)
– Молодці, збудували, а тепер летимо у космос.
Ця швидка нова ракета
Для польотів на планети.
Ми у космос вирушаєм,
Бо у нім всього не знаєм.
Ми місця хутчіш займаймо
П’ять, чотири, три, два, один
– І швидко відлітаєм.
– Ми потрапили з вами на супутник нашої Землі – Місяць. Він обертається навколо Землі і разом із нею обходить Сонце. На Місяці тихо, немає повітря, нема води, ніхто не мешкає, нічого не росте. Поверхня вкрита глибокими ямами, що називаються кратерами. На поверхні Місяця є також гори. Місяць добре видно на нічному небі.
Мовленнєва вправа «Місяць який?»
(Круглий, худий, яскравий, нічний, космічний)
– А зараз ми повернемось додому, якщо промовимо космічну чистомовку.
Са – са –са у космосі така краса
Се – се – се радість сонечко несе
Ас –ас –ас гарна зірочка у нас
Ос –ос – ос піднімаємось у космос.
– Молодці, повертаймося додому.
– Раз, два, три, чотири, п’ять!
Нумо, з мандрів ми рушать,
Ти зі мною, я з тобою
І не будем сумувать.
– Діти, чомусь наші звірята засумували. Вони, напевно, хочуть теж здійснити космічну подорож на ракеті. Тож давайте їм зробимо багато гарних ракет.
Згадайте з яких геометричних фігур можна збудувати ракету. Гляньте уважно на дошку, як правильно зробити аплікацію ракети (послідовний показ виконання роботи вихователем).
Діти роблять аплікації ракети, при потребі вихователь допомагає їм.
– Молодці, ви гарно справились із завданням. Ваші ракети неперевершені і готові до старту.