конспект заняття " Космічна мандрівка"

Про матеріал
Ознайомити дітей з поняттям «космос», «всесвіт»; закріпити елементарні знання про Сонце як небесне світило, Місяць – єдиний природній супутник Землі, розпо-вісти про космічний транспорт; учити відповідати повними реченнями; закріпити артикуляцію звука [с]; розрізняти та називати кольори, геометричні фігури, оріє-нтуватись у часі та просторі; вчити акуратно наклеювати готові форми; вихову-вати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

Тема. КОСМІЧНА МАНДРІВКА

Мета. Ознайомити дітей з поняттям «космос», «всесвіт»; закріпити елементарні знання про Сонце як небесне світило, Місяць – єдиний природній супутник Землі, розповісти про космічний транспорт; учити відповідати повними реченнями; закріпити артикуляцію звука [с]; розрізняти та називати кольори, геометричні фігури, орієнтуватись у часі та просторі; вчити акуратно наклеювати готові форми; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища.

Обладнання: ілюстрації про космос, набір геометричних фігур, клей, серветки, клейонка, зразок роботи.

Хід заняття

1. Космічне привітання

- Сьогодні ми з вами вирушимо в незвичайну подорож.

- Космос зберігає багато таємниць і загадок. А щоб він ними поділився, пропоную промовити космічне привітання :

Космічне привітання

Раз, два, три, чотири, п»ять

Почнемо космос вивчать.

В небі сонце і планети,

Ясні зорі і комети.

Ми вітання всім шлемо –

Дружно в космос летимо !

  • Діти, перед тим, як ми вирушимо у нашу подорож я вам дещо розповім. Гляньте уважно на картину. Тут ми побачимо цілу сонячну родину, яка мешкає у всесвіті. А, можливо, хтось знає, що таке всесвіт?
  • Так, це безмежний простір навколо нас.
  • А чому ця родина називається сонячна?

Так, тому, що Сонце – це головна зірка, яка стоїть у центрі і утримує біля себе інші планети. Землі Наше життя залежить від Сонця. Щоб долетіти до сонця, потрібно 20 років летіти на літаку. Це дуже далеко. Сонце таке велике, що може вмістити в собі дуже багато таких планет, як наша Земля. Кожний день ми бачимо Сонце, але зблизька воно невпізнанне – гаряча куля розпеченого газу, термометр зашкалює. Підлітаючи ближче стає дуже спекотно. Все палає, ми бачимо вдома світло і відчуваємо тепло, а петлі гарячого газу ми сприймаємо як проміння.  Якщо згасне Сонце, то і на Землі життя зупиниться. Ну а нам не можна довго залишатися біля Сонця, бо Сонце яке?

 

 Мовленнєва вправа «Сонцк яке?»

(кругле, жовте, гаряче).

- У кожної планети є своя доріжка, якою вона рухається навколо Сонця і ці доріжки називаються орбітою.

  • Як називається доріжка по якій рухаються планети?
  • Молодці!
  • А зараз я вас познайомлю із жителями Сонячної системи.

 

 

Як від Сонця рахувати,

Меркурій першим слід назвати.

Друга – Венера величава.

По небу ходить, ніби пава.

Третя, Венерина сусідка,

Це Земля – наша домівка.

Ніби бог війни упертий,

Червоний Марс.

І він четвертий.

За ним друг його пихатий –

Гігант Юпітер.

В списку – п’ятий.

Шостий, ніби в пояс вбраний,

Це Сатурн – сусід Урана.

А Уран, планета сьома,

Також добре нам відома.

Ну а слідом за Ураном –

Нептун – восьмий і останній.

    – Ми відвідали сонячну родину, а у ній найкрасивішою є наша планета. Як вона називається?

   – Так, Земля.Тут живуть люди,тварини,рослини,тому що нам тепло та комфортно саме на Землі.

 

Фізкультхвилинка

 

Я планета, я – Земля.

Я велика, немала.

Навкруг себе кружляю

Та у космосі літаю.

Ніч і ранок

День і вечір

Всі вони завжди до речі.

Літо, осінь, зима, весна

Змінюються теж здавна

Заслуга в цьому теж моя

Я – планета, я – Земля.

   – А щоб полетіти до інших космічних мешканців нам потрібен транспорт.

   – Який транспорт буде доречний у космосі?

     Молодці! Так, ракета, космічний корабель, зореліт. А тепер давайте збудуємо космічну ракету.

Дидактична гра «Збудуй ракету»

(Послідовний показ викладання космічного транспорту вихователем,а потім вихованцями)

  • Якої форми верхівка ракети?
  • Якого кольору трикутник?
  • На яку геометричну фігуру схожа основна частина транспорту?
  • Якого кольору  та форми нижня частина ракети?

  – Молодці, збудували, а тепер летимо у космос.

 

Ця швидка нова ракета

Для польотів на планети.

Ми у космос вирушаєм,

Бо у нім всього не знаєм.

Ми місця хутчіш займаймо

П’ять, чотири, три, два, один

– І швидко відлітаєм.

  – Ми потрапили з вами на супутник нашої Землі – Місяць. Він обертається навколо Землі і разом із нею обходить Сонце. На Місяці тихо, немає повітря, нема води, ніхто не мешкає, нічого не росте. Поверхня вкрита глибокими ямами, що називаються кратерами. На поверхні Місяця є також гори. Місяць добре видно на нічному небі.

 

Мовленнєва вправа «Місяць який?»

(Круглий, худий, яскравий, нічний, космічний)

 

    – А зараз ми повернемось додому, якщо промовимо космічну чистомовку.

Са – са –са у космосі така краса

Се – се – се  радість сонечко несе

Ас –ас –ас гарна зірочка у нас

Ос –ос – ос піднімаємось у космос.

   – Молодці, повертаймося додому.

 

– Раз, два, три, чотири, п’ять!

Нумо, з мандрів ми рушать,

Ти зі мною, я з тобою

І не будем сумувать.

 

  – Діти, чомусь наші звірята засумували. Вони, напевно, хочуть теж здійснити космічну подорож на ракеті. Тож давайте їм зробимо багато гарних ракет.

   Згадайте з яких геометричних фігур можна збудувати ракету. Гляньте уважно на дошку, як правильно зробити аплікацію ракети (послідовний показ виконання роботи вихователем).

   Діти роблять аплікації ракети, при потребі вихователь допомагає їм.

 – Молодці, ви гарно справились із завданням. Ваші ракети неперевершені і готові до старту.

 

docx
Додано
26 лютого 2022
Переглядів
8494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку