Конспект заняття-квесту для 2-х класів на тему:
« Українська народна казка «Коза-дереза»
Мета: Навчати дітей слухати, відповідати на запитання, розвивати пам'ять, увагу, мислення, мову, виховувати любов до книги, бажання читати казки та інші твори. Розвивати пізнавальний інтерес, творчі здібності, уяву, образність словесного малювання, вміння орієнтуватися в набутих знаннях, використовувати їх на практиці; закріпити зміст казки «Коза-Дереза» за допомогою розвиваючих ігор та вправ. Розвивати діалогічне мовлення; інтонаційну виразність мовлення, формувати вміння давати власну оцінку вчинкам героїв; виховувати моральні цінності, що несуть казки, інтерес до казок.
З давніх-давен прийшли до нас казки. Вони передавалися раніше з вуст в уста і були доступні всім: і дорослим, і малим. Український народ завжди був багатий на талановитих оповідачів. Саме від них позаписували визначні наші письменники і вчені тисячі і тисячі чудових казок.
Ми з вами, дорогі діти, також прочитали, прослухали багато казок. І тому сьогодні перевіримо: чи всі були уважними, добре все запам'ятали, чи нічого не наплутали.
I. Організаційний момент
Вихователь:
Добрий день мої малята!
Любі хлопчики й дівчата!
Рада бачити всіх вас,
Ось і казки прийшов час.
По стежинці ми пішли
І конверт ось цей знайшли.
А конверт цей не простий
Він чарівний – ось який!
1.Станція
Вихователь загадує загадки про героїв казки.
Влітку сіренький,
А взимку біленький,
Довгі вуха має
Швидко стрибає.
(Заєць)
Швидкі лапки, куций хвіст,
Довгі вушка, чорний ніс,
Хліба з рук бере окрайчик
Сірий і пухнастий...
(Зайчик)
Гострі зуби, сильні лапи
Дуже схожий на собаку,
І полює дуже ловко,
Що, впізнали, друзі, ... ?
(Вовка)
Лиходій і забіяка,
Дуже схожий на собаку.
Він з’явився – ліс замовк…
Це лихий і лютий…
(Вовк)
У кущах вона ночує
І на зайчика полює.
Вся руденька ця сестричка,
А зовуть її ...
(Лисичка)
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
А зовуть її?
(Лисиця)
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)
Ліс обійшов, поїв весь мед,
В барлогу ліг і спить…
А мед він любить, не секрет,
На те він і …
(Ведмідь)
На дні річному проживаю,
Я небезпечні клешні маю,
Довгі вуса, чорні очі,
А вперед іти не хочу!
(Рак)
У ставку живе на дні,
Має диво-клешні дві,
Залізає в очерет,
Ходить задом наперед.
(Рак)
2.Станція
Вихователь ділить дітей класу на дві команди,пропонує зробити героїв казки з паперу.
3. Станція
Вікторина по сюжету казки.
1 конкурс
«Відгадай українську народну казку за опорними словами»
Загадки про козу-дерезу.
Вигнав дід козу із хати —
Та й пішла вона блукати:
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув.
(Коза-дереза)
Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
Має клешні й довгі вуса. Я і сам його боюся, Бо щипає, мов гусак. Ну а звуть щипаку ... (рак).
2конкурс
«Відгадай казку за жартом»
казці «Коза-дереза» Коза говорила дідові неправду :
а) зі скромності;
б) через вередливість;
в) тому що сиділа на дієті.
3конкурс
«Відгадай казку за малюнком»
4конкурс
«Хто який і що любить»
Зайчик - маленький, біленький або сіренький, пухнастий, боягузливий. Любить моркву, капусту.
Вовк - злий, зубатий, сильний, сірий. Любить їсти зайчиків.
Ведмідь – коричневий, великий, сильний, клишоногий. Любить мед.
Рак – зелений, маленький, з клешнями. Любить водорості та рибу.
5конкурс
«Хто краще розкаже скоромовку»
Рак у річечку пірнув,
раптом рибку ущипнув.
Раче, раче-небораче,
ти щипнув, а рибка плаче.
4.Станція
Флешмоб з двома командами
5.Станція. Виготовлення газети до казки «Коза-дереза»