Конспект заняття "Квіти рідного краю"

Про матеріал
Цей матеріал зацікавить вихователів молодшої групи. Метою цієї розробки є: розширювати уявлення дітей про рослини, що ростуть у рідному краю; навчати визначати основні частини будови рослини — стебло, листя, квітка; складати квітку з частин; закріплювати навички вживання іменників із прийменниками; формувати уміння описувати квітку за допомогою запитань вихователя, розповідати невеликі вірші;розвивати зв’язне мовлення, увагу, логічне мислення.
Перегляд файлу

Конспект заняття для дітей молодшої групи

 (природа та розвиток мовлення)

«Квіти рідного краю»

Програмовий зміст:

  • розширювати уявлення дітей про рослини, що ростуть у рідному краю;
  • навчати визначати основні частини будови рослини — стебло, листя, квітка; складати квітку з частин;
  • закріплювати навички вживання іменників із прийменниками; формувати уміння описувати квітку за допомогою запитань вихователя, розповідати невеликі вірші;
  • розвивати зв’язне мовлення, увагу, логічне мислення;
  • виховувати любов до природи, охайність.

Матеріал: кошик; метелик-іграшка; картинки із зображенням квітів, розрізані на частини; квіти з паперу; шапочки.

Хід заняття:

— Подивіться, тут якийсь кошик.

Давайте подивимося, що там. Що це? (Метелик.)

— Який він?

— Який у нього настрій? Чому метелик може сумувати?

Мабуть, злий вітрюган налетів на квітник і зламав усі квіти. Давайте допоможемо метеликові та складемо квіти.

Дидактична гра «Склади квітку»

— Розкажіть, що є у квіточки?

(Діти називають будову квітки.)

— Подивіться, який у нас гарний квітник. Які квіти ви тут бачите?

(Діти називають квіти: айстри, жоржини, чорнобривці.)Так ці квіти зростають у нашому рідному краю, а які ще знаєте квіти, що ростуть на Донбасі? Люди навіть склали легенди про них . Ось послухайте:

Одного разу закохалася русалка в молодого красивого парубка Василя. Здалеку під прикриттям очерету невідривно слідкувала вона за красенем-юнаком. 
Але одного разу, коли підійшов Василь до річки умитися, вона не витримала і постала перед ним у всій своїй красі. Вони покохали одне одного, і стала русалка кликати юнака у свою водну стихію, а Василь умовляв її залишитися на землі. У всьому в них було розуміння, не могли вони лише домовитись, де їм жити разом. І коли зрозуміла русалка, що не залишить Василь-хлібороб свою рідну землю, у відчаї перетворила його в скромну квітку, що росте на полях, але цвітом нагадує голубу стихію.
Люди ж співчуваючи молодому хлопцю і його матері, в якої він був один, в пам´ять про нього назвали цю квітку іменем юнака – Васильком. Може через те в багатьох районах України волошку називають саме так – "васильок”. 

Жили колись давно чоловік з дружиною у любові і злагоді. А найбільшою потіхою для них був їхній синочок на ім’я Бар. У скорому часі виріс він гарним парубком. Багато дівчат мали собі на думці віддатися за нього. Сохло серце за Баром у однієї дівчини, котра мала за маму відьму. Посватався Бар до іншої, котра називалась Вінка. Ніяка ворожба відьми не могла розбити того кохання.
І ось прийшов день весілля. Щасливі молодята стояли на воротах для батьківського благословення і чекали тієї хвилі, щоб піти до святої церкві до шлюбу.
Аж тут казна-звідки ворожка зі своєю дочкою. Ворожка стала перед молодими, проголосила своє прокляття і окропила їх чорним смердючим настоєм якогось зілля. За хвилю на місці, де стояли Бар і Вінка, вже нікого не було. Кинулися люди до ворожки, а вона махнула руками і злетіла чорною вороною. Кинулися до її дочки, а та злетіла до хмар сірою галкою. Впала матінка Барова на те місце, де стояв її син, і скропила землю слізьми. І сталося диво: на очах у всіх із землі проросло зелене зілля, уквітчане дрібненьким блакитним цвітом...
А назвали його Барвінком. І тягнеться він до хат, до батьківських могил. Кожна дівчина вплітає його у свій весільний вінок.

— А якого кольору квіти у квітнику?

— Можна сказати, що вони різнокольорові.

Метелик хоче дізнатися, чи знаєте ви віршики про ці квіти? (Діти декламують вірші.)

Айстри

Айстри —
Зірочки барвисті.
Наче осені
Намисто.

Чорнобривці

Чорнобривців
Карий цвіт
Зачаровує весь світ.

Жоржини

Всміхаються до сонечка
Яскравії жоржини,
Червоні, жовті, білі
В них квіточки-голівки.

— Метеликові дуже сподобалося. Подивіться, як він крильцями замахав і пропонує пограти у гру.

Дидактична гра «Де заховався метелик?»

(Метелик біля жоржини, за айстрою, під чорнобривцями тощо.)

Гра-хоровод

Пішли діти в квітничок квіточки збирати.
Жовті, сині, білі — на вінок зривати.
Квіточки зривали, віночки звивали
Віночки звивали — на голівку клали.
Як сплели віночки, завели таночки.

— А тепер метелик хоче перетворити вас на квіточки. Він торкнеться до вас крильцями, і ви станете квіточками. І розкажете нам, які ви квітки.

(Діти одягають шапочки (за вибором).)

Запитання для опису

— Як ти називаєшся?

— Що у тебе є? Ти велика чи маленька квітка?

— Які в тебе листочки? Якого ти кольору?

— Що ти любиш?

(Вихователь розкидає змішані паперові квіти жоржин, айстр, чорнобривців тощо.)

— Ой, злий чарівник розкидав усі квіти, а нам потрібно зібрати для метелика три букети із жоржин, айстр і чорнобривців.

(Діти збирають квіти, складають букети.)

— Які квіти в цьому букеті? А в цьому?

— Давайте подаруємо ці квіти метеликові.

— Метелик махає нам крильцями, прощається з нами. Що ми скажемо метеликові? («До побачення!»)

Підсумок

— Чи сподобалося вам у квітнику?

 

 

docx
Додано
1 вересня 2021
Переглядів
5550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку