Конспект заняття з проблемного навчання «Притулок для тварин»

Про матеріал
Цей матеріал зацікавить педагогів старшої групи, що працюють нпад темою проблемного навчання. Метою розробки є: створювати сприятливі умови для опанування дітьми лексичним багатством української мови через розвиток вмінь розуміти та вживати слова, пов’язані зі сферами життєдіяльності; продовжувати закріплювати вміння граматично правильно поєднувати слова в своєму мовленні, вживати сполучники: але, тому, що, який, тому що;продовжувати вправляти у словотворенні в процесі вирішення проблемної ситуації; •продовжувати закріплювати вміння відгадувати загадки з елементом опису, порівняння; продовжувати формувати вміння робити припущення, формулювати власну думку, висновки;виховувати співчуття до тварин, прагнення їм допомогти.
Перегляд файлу

Конспект заняття з проблемного навчання та розвитку мовлення для дітей старшої групи

«Притулок для тварин»

Мета:

  • створювати сприятливі умови для опанування дітьми лексичним багатством української мови через розвиток  вмінь розуміти та вживати слова, пов’язані зі сферами життєдіяльності;
  • продовжувати закріплювати вміння граматично правильно поєднувати слова в своєму мовленні, вживати сполучники: але, тому, що, який, тому що;
  • продовжувати вправляти у словотворенні в процесі вирішення проблемної ситуації;
  • продовжувати закріплювати вміння відгадувати загадки з елементом опису, порівняння;
  • продовжувати формувати вміння робити припущення, формулювати власну думку, висновки;
  • виховувати співчуття до тварин, прагнення їм допомогти;
  • закріплювати вміння створювати малюнки відповідно до теми, спираючись на власний досвід.

Матеріал: м’яч, папір, олівці, фарби, схеми

Попередня робота: описові розповіді про тварин, умови їх життя, розгляд ілюстрацій, екскурсії містом, читання художньої літератури, складання загадок,

Хід:

Діти, привітаємось:

У садочку новий день,

Привітаймось: «Добрий день!»

Добрий день, тобі й мені,

Всім ми скажемо на землі!

А про що сьогодні піде розмова, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадки. Кожному з вас буде запропонована своя загадка.

Мозковий штурм

(діти стоять або сидять по колу і передають м’яч, відгадуючи загадки)

  • має лапи, вуха, хвіст, здатна бачити вночі (кішка);
  • має хвіст трубою, буває голодним та злим (вовк);
  • буває голодним та злим, проте не вовк (собака);
  • полює, пухнаста, але не білка (лисиця);
  • любить моркву та капусту, проте не заєць(кролик);
  • має короткий хвіст, кігті, вміє лазити по деревах, проте не кішка;
  • любить траву, має роги, але не коза (корова);
  • буває сірим, але не вовк (заєць);
  • любить овочі, не заєць, має щетинки, не кабан (свиня);
  • маленька, лазить по деревам, не кішка (білка);
  • ворог мишей, але не кішка (їжак);
  • друг людини, помічник, не собака (кінь);
  • колючий, не їжак, любить овочі, не заєць, має копита (кабан);
  • має роги, дає молоко, проте не корова (коза).

Молодці, загадки відгадали. Так про що піде розмова? (про тварин)

Пригадаємо, про яких саме тварин, перевіримо, хто був найуважнішим.

Дидактична гра «Ланцюжок»

(вихователь кидає або котить м’яч дитині та пропонує називати назву тварини, загадану в загадці, із зменшуваними та збільшуваними суфіксами: кішечка, вовчище, можна по півкола)

Про які групи тварин вам були загадані загадки? (свійські та дикі). Доведіть, що саме свійські тварини є свійськими, а дикі є дикими.

Інтерактивна гра «Докази»(з використанням мовленнєвих оборотів)

(кожна дитина обирає собі зображення будь – якої тварини, спочатку дівчатка, потім хлопчики – по групам тварин), наприклад:

Я вважаю, що кішка  – це свійська тварина, бо  про свійських тварин піклуються люди.

Я гадаю, що вовк – дика тварина тому , що дикі тварини будують житло самі.

На  мою думку, собака – це свійська тварина тому, що свійських тварин годують люди.

Скажіть, будь – ласка, а в нашому місті, яких тварин ми зустрічаємо більше?. Подумайте, що спільного між свійськими та дикими.

Дидактична гра «Як  і так»

(діти передають м’яч, називаючи спільні риси у зовнішності груп тварин, способів пересування, вживання в їжу однакових продуктів, вживаючи в мовленні сполучники, як у, так і у), наприклад:

Як у собаки є хвіст, так і у вовка.

Як кішка вміє лазити по деревах, так і ведмідь.

Як кролик їсть моркву, так і заєць.

Пропоную вам перетворитися на дику, або свійську тварину, не називаючи її, показати нам, використовуючи тільки мімічні рухи обличчя та пластику свого тіла.

Етюд «Ти тварину загадай, проте мовчи, не називай»

Діти, сьогодні, ідучи на роботу, я придбала свіжу газету. Ви знаєте, мою увагу привернула  стаття «Притулок для тварин».  Мене зацікавило одне слово.. Діти, а як ви розумієте, що таке «притулок»? (дім, будівля, схованка, місце, де можна сховатися)

Як ви гадаєте, від якого слова утворилось  слово «притулок»?  (від слова «притулитися»)  Що значить притулитися? (обійнятися, покласти голову, рук  на плече, доторкнутися).

Психогімнастика «Обійми»

(під супровід музики діти обирають пару, вихователь пропонує обійнятися, покласти голову, рук  на плече, доторкнутися).

Які відчуття виникли у вас, коли ви притулились один до одного?

Мені стало приємно, затишно, тепло

Відчула захист, що поряд друзі, що не один….

Тобто, притулок дає змогу обрати захист, спокій.  Як гадаєте, для кого відкривають притулки? (для людей, що втратили житло, для дітей, які загубились, для тварин). А тоді навіщо відкривають притулки для свійських тварин, в яких є хазяїн, дім? (вони стають безпритульними)  Чому так відбувається? (тварини загубились, втекли, вигнали, захворів хазяїн)

Тобто свійська тварина позбувається піклування людини, і тому  створюються притулки.  Якщо є притулки для тварин, то чому тоді так багато свійських тварин ми бачимо самотніх, на вулиці? (не вистачає місця, коштів, їжі, працівників) як можемо ми допомогти? (взяти додому, запропонувати друзям,знайти хазяїна, дати оголошення в газету) Згодна, проте  можуть виникнути ускладнення – батьки та друзі можуть бути не згодні, хазяї не знайдеться та інші.

 Але можна привернути увагу людей до цієї проблеми. Що ми можемо зробити, що нас почули дорослі? (зробити газету, підготувати концерт, на якому заспівати пісні про тварин…)

Я пропоную провести такий захід, щоб привернув увагу всіх людей – це акція.  Які акції знаєте, де вони можуть відбуватися?

Ми проведемо акцію, що може називатися «Свійські тварини потребують захисту». При проведенні акції пропоную роздавати листівки, які ми зробимо самостійно. Де їх можна роздати? ( в садку, на вулиці, в магазині),  на  листівці повинен бути текст для дорослих та малюнок, щоб більш привернути увагу.

Зміст тексту обговорити з дітьми або у вихователя є вже готові шаблони:

Шановні дорослі та діти!

Зверніть увагу на свійських тварин!

Вони лишилися на вулиці самі, без хазяїна!

Не  будьте байдужими, не проходьте мимо!

Тепер пропоную  доповнити листівку малюнком.

Акція продовжується у садочку, вилицях міста, магазинах!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Костіна Лариса Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 вересня 2021
Переглядів
1270
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку