Конспект заняття
для дітей молодшої групи
з формування основ безпечної поведінки
«Наш знайомий Колобок»
Мета:
Обладнання: іграшка Колобок, м’яч, маски героїв казки «Колобок», магнітофон.
Хід:
Вправа емоційного настрою дітей
Стали дружно всі до кола,
Я і ти, ти і я,
Не сумуємо ніколи, ми одна сім’я,
І ній не лише я:
Донечки, синочки.
Діти, чи любите ви казки? Які ваші улюблені?
Сьогодні до нас повинен прийти казковий герой, а хто ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку:
На сметані замісили,
На вікні охолодили,
Круглий бік, скок – скок
Покотився…Колобок
Молодці, а ось він, привітайтесь з Колобком. Сьогодні наш гість прийшов не сам, його привели до нас дідусь з бабусею. Самі пішли у справах, а Колобок хоче з нами не тільки пограти, але й де що у нас запитати. І перше, що хоче дізнатись Колобок, як же він з’явився на світ. Діти, я пропоную вам це показати.
Пальчикова гра «Колобок»
Сіль, цукор, молочко,
Борошно, олія і яєчко(Діти почергово загинають пальці)
В миску все кидали,(Діти з’єднують мізинці, великі пальці та край долоньок
Тісто ми мішали (імітація замішування тіста)
Колобка ліпили (Колові рухи долоньками)
В пічку посадили (Діти з’єднують всі пальці, як дах)
Зарум’янився бочок (Оплески)
Ось вийшов колобок(Обхопити долонька долоньку, кулька)
Молодці, тепер Колобок знає. А ще він хоче дізнатися, що ж сталося з його братиком, який від баба та діда втік. Розкажемо йому?
Бліц –опитування по казці «Колобок»
Ось, що сталося із твоїм братиком. А щоб ти знав, як виглядають тваринки, що нашкодили твоєму братику, ми тобі зараз покажемо.
Пантомімічні етюд «Звірі в лісі»( під музику, за допомогою пантомімних рухів діти відтворюють образ казкових героїв)
Тепер я попрошу вас розказати Колобку, як називають цих героїв у різних казках. Я буду комусь з вас м’ячик котити, а ви мені відповідати.
Мовленнєва вправа «Прізвисько тваринки та її характер»
Зайчик – ….побігайчик
Вовчок – …..сірий бочок
Лисичка –….. сестричка
Ведмідь – ….набрідь
Мовленнєва вправа «Який, яка»
Лисичка - яка?
Вовк – який?
Зайчик – який?
Ведмідь – який?
Мовленнєва вправа «Порівняй»
Зайчик довговухий, як…
Вовк сірий, як….
Лисиця пухнаста, як ….
Ведмідь куцохвостий, як…..
Тепер, Колобок, ти знаєш майже все про тваринок, що нашкодили твоєму братику.
А зараз я хочу, щоб ви показали, як виглядали шкідників їх мордочки. Я буду на вушко вам загадувати, а Колобок відгадувати.
Мімічна вправа «Відгадай, хто я?» ( вихователь збирає дітей до себе і пошепки каже, якого героя діти повинні показати, а діти за допомогою виразних рухів обличчя передають персонажа казки)
Як ви гадаєте, чи були знайомі ці тваринки братику Колобка? А як назвати, тих хто нам незнайомий? (незнайомець) Кого ми називаємо «незнайомець»? (чужих, того, кого не знаємо) Чи можна розмовляти з незнайомою людиною? От якби, Колобок, твій братик про це знав, з ним не трапилось біди. Ми показали Колобку, що герої казки різні і за характером, і за зовнішністю. Так само і люди в житті бувають різні. Деякі виглядають дуже добрими, готовими прийти на допомогу. А інші люди можуть замишляти недобре.
Не завжди незнайомі люди бувають доброзичливі до нас. Вони можуть замишляти щось недобре. Незнайомець, чужа людина може завдати великої шкоди, сильно налякати, розлучити з близькими, відібрати що-небудь. Тепер ми з вами знаємо, яких людей вважати чужими. Довіряти можна тільки близьким людям. Кого можна вважати своїм?
І щоб з тобою не сталось біди, коли ти будеш повертатись від нас до дому, тебе діти навчать деяких правил.
Гра – драматизація «Якщо я зустріну незнайомця» (діти в шапочках героїв казки розігрують такі життєві ситуації)
Заєць: «Колобок, колобок, я тобі нову іграшку куплю!»
Колобок: Незнайомий ти мені,
Щоб не сталося біди,
З тобою не буду розмовляти,
Піду далі я гуляти.
Вовк: «Колобок, колобок, я тебе в машині покатаю!»
Колобок: Незнайомий ти мені,
Щоб не сталося біди,
З тобою не буду розмовляти,
Піду далі я гуляти.
Ведмідь: «Колобок, колобок, я тебе цукерками пригощу!»
Колобок: Незнайомий ти мені,
Щоб не сталося біди,
З тобою не буду розмовляти,
Піду далі я гуляти.
Лисиця: «Колобок, колобок, я тебе в гості запрошую!»
Колобок: Незнайомий ти мені,
Щоб не сталося біди,
З тобою не буду розмовляти,
Піду далі я гуляти.
Колобок, ось так треба відповідати незнайомцю, якщо він надумає, як лисиця, тебе піддурити. А щоб і ти, і діти добре запам’ятали правила поводження з незнайомцями, пропоную пограти.
Дидактична гра «Буду – не буду»(буду - оплески, не буду – тупотіння)
Діти, ви сьогодні молодці, розповіли Колобку, що сталося з його братиком, навчили, що є різні люди, розповіли і показали правила поводження з незнайомцями.
Експеримент
Мета: виявити, чи використовують діти свої знання на практиці
Хід: після заняття запропонувати вихователю з іншої групи, яка незнайома дітям, пригостити їх печивом.
Висновок: в залежності від реакції дітей.