Конспект заняття з формування основ безпечної поведінки "Колобок"

Про матеріал
Цей матеріал зацікавить вихователів молодших груп, що вирішують питання безпечної поведінки дітей молодшого віку. Метою цієї розробки є: виявити розуміння дітей поняття «незнайомі», «чужі», «рідні», свої»; виявити вміння класифікувати ці поняття; продовжувати вчити правила поводження з незнайомцями, використовувати їх на практиці; продовжувати розширяти уявлення про небезпечні ситуації, пов’язані з незнайомими людьми;продовжувати формувати основи особистої безпеки;продовжувати розширяти мовленнєві ресурси, діалогічне мовлення;продовжувати розвивати емоційність й образністьмовлення, його чіткість.
Перегляд файлу

Картинки по запросу картинка колобок 

Конспект заняття

для дітей молодшої групи

з формування основ безпечної поведінки

«Наш знайомий Колобок»

 

 

Мета:

  • виявити розуміння дітей поняття «незнайомі», «чужі», «рідні», свої»;
  • виявити вміння класифікувати ці поняття;
  • продовжувати вчити правила поводження з незнайомцями, використовувати їх на практиці;
  • продовжувати розширяти уявлення про небезпечні ситуації, пов’язані з незнайомими людьми;
  • продовжувати формувати основи особистої безпеки;
  • продовжувати розширяти мовленнєві ресурси,  діалогічне мовлення;
  • продовжувати розвивати емоційність й образність мовлення, його чіткість;
  • продовжувати поглиблювати  знання дітей про українські народні казки;
  • продовжити вчити за ознаками, поданими в загадках, відгадувати персонажів  казок;
  • прищеплювати любов до усної народної творчості, виховувати любов та інтерес до народних казок;
  • сприяти розвиткові вміння дітей за допомогою засобів виразності (інтонація, міміка, жести, характерні рухи, поза, хода) передавати не лише зовнішні риси героїв, а й їхні внутрішнє наповнення.

Обладнання: іграшка Колобок, м’яч, маски героїв казки «Колобок», магнітофон.

Хід:

Вправа емоційного настрою дітей

Стали дружно всі до кола,

Я і ти, ти і я,

Не сумуємо ніколи,  ми одна сім’я,

І ній не лише я:

Донечки, синочки.

Діти, чи любите ви казки? Які ваші улюблені?

Сьогодні до нас повинен прийти казковий герой, а хто ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку:

На сметані замісили,

На вікні охолодили,

Круглий бік, скок – скок

Покотився…Колобок

Молодці, а ось він, привітайтесь з Колобком. Сьогодні наш гість прийшов не сам, його привели до нас дідусь з бабусею. Самі пішли у справах, а Колобок хоче  з нами не тільки пограти, але й де що у нас запитати. І перше, що хоче дізнатись Колобок, як же він з’явився на світ. Діти, я пропоную вам це показати. 

Пальчикова гра «Колобок»

Сіль, цукор, молочко,

Борошно, олія і  яєчко(Діти почергово загинають пальці)

В миску все кидали,(Діти з’єднують мізинці, великі пальці та край долоньок

Тісто ми мішали (імітація замішування тіста)

Колобка ліпили (Колові рухи долоньками)

В пічку посадили (Діти з’єднують всі пальці, як дах)

Зарум’янився бочок (Оплески)

Ось вийшов колобок(Обхопити долонька долоньку, кулька)

Молодці, тепер Колобок  знає. А ще він хоче дізнатися, що ж сталося з його братиком, який від баба та діда втік. Розкажемо йому?

Бліц –опитування по казці «Колобок»

  • Кому захотілося Колобка?
  • Хто випікав?
  • З чого?
  • Де баба узяла борошно?
  • Якого кольору вийшов Колобок?
  • Якої форми?
  • Який він на дотик?
  • Як гадаєш, який на смак?
  • Який настрій у Колобка?
  • Куди поклала баба Колобка, коли випікла?
  • Що зробив Колобок, коли охолонув?
  • Кого першого зустрів?
  • Яку пісеньку співав?
  • Кого зустрів після Зайця?
  • Вовка?
  • Ведмедя?
  • Так хто ж з’їв Колобка?
  • Чому ж з’їла лисиця?

Ось, що сталося із твоїм братиком. А щоб ти знав, як виглядають тваринки, що нашкодили твоєму братику, ми тобі зараз покажемо.

Пантомімічні етюд «Звірі  в лісі»( під музику, за допомогою пантомімних рухів діти відтворюють образ казкових героїв)

Тепер я попрошу вас розказати Колобку, як називають цих героїв у різних казках. Я буду комусь з вас м’ячик котити, а ви мені відповідати.

Мовленнєва вправа «Прізвисько тваринки та її  характер»

Зайчик – ….побігайчик

Вовчок – …..сірий бочок

Лисичка –….. сестричка

Ведмідь – ….набрідь

Мовленнєва вправа «Який, яка»

Лисичка -  яка?

Вовк – який?

Зайчик – який?

Ведмідь  – який?

Мовленнєва вправа «Порівняй»

Зайчик довговухий, як…

Вовк сірий, як….

Лисиця пухнаста, як ….

Ведмідь куцохвостий, як…..

Тепер, Колобок, ти знаєш майже все про тваринок, що нашкодили твоєму братику.

А зараз я хочу, щоб ви показали, як виглядали  шкідників їх мордочки. Я буду на вушко вам загадувати, а Колобок відгадувати.

Мімічна вправа «Відгадай, хто я?» ( вихователь збирає дітей до себе і пошепки каже, якого героя діти повинні показати, а діти за допомогою виразних рухів обличчя передають персонажа казки)

Як ви гадаєте, чи були знайомі ці тваринки братику Колобка? А як назвати, тих хто нам незнайомий? (незнайомець) Кого ми називаємо «незнайомець»? (чужих, того, кого не знаємо) Чи можна розмовляти з незнайомою людиною? От якби, Колобок,  твій братик про це знав, з ним не трапилось біди. Ми показали Колобку, що  герої казки  різні і за характером, і за зовнішністю. Так само і люди в житті бувають різні. Деякі виглядають дуже добрими, готовими прийти на допомогу. А інші люди можуть замишляти недобре.

Не завжди незнайомі люди бувають доброзичливі до нас. Вони можуть замишляти щось недобре. Незнайомець, чужа людина може завдати великої шкоди, сильно налякати, розлучити з близькими, відібрати що-небудь. Тепер ми з вами знаємо, яких людей вважати чужими. Довіряти можна тільки близьким людям. Кого можна вважати своїм?

І щоб з тобою не сталось біди, коли ти будеш повертатись від нас до дому, тебе діти навчать деяких правил.

Гра – драматизація «Якщо я зустріну незнайомця» (діти в шапочках героїв казки розігрують такі життєві ситуації)

  • Колобок зустрічає зайця, який пропонує купити нову іграшку.

Заєць: «Колобок, колобок, я тобі нову іграшку куплю!»

Колобок: Незнайомий ти мені,

Щоб не сталося біди,

З тобою не буду розмовляти,

Піду далі я гуляти.

  • Колобок зустрічає вовка, який пропонує прокоти в машині.

Вовк: «Колобок, колобок, я тебе в машині покатаю!»

Колобок: Незнайомий ти мені,

Щоб не сталося біди,

З тобою не буду розмовляти,

Піду далі я гуляти.

  • Колобок зустрічає ведмедя, який пропонує пригостити цукерками.

Ведмідь: «Колобок, колобок, я тебе цукерками пригощу!»

Колобок: Незнайомий ти мені,

Щоб не сталося біди,

З тобою не буду розмовляти,

Піду далі я гуляти.

  • Колобок зустрічає лисицю, яка пропонує піти до неї в гості

Лисиця: «Колобок, колобок, я тебе в гості запрошую!»

Колобок: Незнайомий ти мені,

Щоб не сталося біди,

З тобою не буду розмовляти,

Піду далі я гуляти.

Колобок, ось так треба відповідати незнайомцю, якщо він надумає, як лисиця, тебе піддурити. А щоб і ти, і діти добре запам’ятали правила поводження з незнайомцями, пропоную пограти.

Дидактична гра «Буду – не буду»(буду -  оплески, не буду – тупотіння)

  • Гуляти з мамою по парку?
  • Брати у незнайомця цукерку?
  • Розмовляти з друзями?
  • Йти до незнайомця в гості?
  • Приймати іграшку від бабусі?
  • Сідати до незнайомця в машину?
  • Фотографуватися з татом?

Діти, ви сьогодні молодці, розповіли Колобку, що сталося з його братиком, навчили, що є різні люди, розповіли і показали правила поводження з незнайомцями.

Експеримент

Мета: виявити, чи використовують діти свої знання на практиці

Хід: після заняття запропонувати вихователю з іншої групи, яка незнайома дітям, пригостити їх  печивом.

Висновок: в залежності від реакції дітей.

 

 

 

 

docx
Додано
1 вересня 2021
Переглядів
3561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку