Майстер - клас
«В гості до малят сьогодні ріпка прийшла»
Автор:
Аудиторія: вихованці ДНЗ, дитячих театральних студій
Призначення:
Мета:
Завдання:
Матеріал: іграшка ріпка, м’ячі за кількістю дітей, магнітофон, диски.
Хід:
І. Вступ
Доброго дня, діти! Сьогодні я вас знову вітаю в театральній студії «Усмішка». Давайте посміхнемось і привітаємо один одного.
Привітання – вправа емоційного настрою дітей (стоячи в колі)
Клац – правою рукою,
Клац - лівою рукою,
Плеск – правою рукою по правому коліну,
Плеск – те саме з лівою рукою,
Клац, клац – дві руки,
Плеск, плеск – хлопки перед собою,
1, 2, 3, 4, 5 – вітаються пальчики,
Раді всіх ми привітать – діти беруться за руки.
Сьогодні по дорозі до вас я придбала корисний овоч, а що це, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку:
Кругла, та не куля
З хвостом, та не миша,
Жовта, як мед,
У казці живе..
Вірно, це ріпка. Ось вона (вихователь демонструє іграшку – ріпку).
Бліц – опитування: (сидячи по – турецькі)
ІІ. Основна частина
Як ви гадаєте чи можна придумати про ріпку віршик? А чим вірш відрізняється від казки? Тож пропоную нам всім разом скласти вірш, я починаю, ви мені допомагайте.
Чистомовка «Ріпка»(стоячи)
Ід – ід – пішов на город …. дід
Па – па - сидить в землі …ріпа
Че – че – дід бабу кличе
Чка – чка біжить за бабою …. онучка
Іт – іт – хвостом махає …кіт
Ка –ка – гавкає …. собака
Ня – ня – допомагає …мишеня
Молодці, гарний в нас вийшов вірш.
А тепер я запрошую вас піти на город ріпку зібрати, з нею потанцювати.
Музично – ритмічні вправи з м’ячем (музичний супровід «Сиртакі»)
Добре, а тепер пропоную присісти і пригадати, чому члени родини приходили на город? (бо їх кликали) А щоб почули, як треба було кликати ? (голосно)
Давайте і ми потренуємо свої голосочки.
Вправа на розвиток сили голосу «Звук на ниточці»
Діти складають пальці до купи, підносять до ротика, співають звуки: «аааааа», «ооооо», збільшуючи чи зменшуючи силу голосу, і роблять рух рукою, ніби «тягнуть ниточку».
А як ще треба звернутись, щоб вас почули і головне - зрозуміли? (чітко) В цьому нам допоможуть скоромовки.
Вправа на формування правильної дикції:
У нашого діда капелюх не по – капелюхівські.
Етапи роботи над скоромовкою:
А ще для того, щоб чітко розмовляти, нам допоможуть вправи для вправного язичка.
Вправи веселого язичка
«Дід за бабою п’ють чай» (тарілочка – чашечка)
«Сметанка в глечику для котика»(«облизуємось»)
«Смачні цукерки у онучки»(язик впирається у щоку)
«Собака грається» (трубочка – посмішка)
ІІІ. Заключна частина
Діти, а ви пам’ятаєте на минулому занятті ми розмовляли про театральні професії. І про одну із цих професій я хочу загадати
загадку:
Хто виконує ролі у виставах та кіно?
Вірно, це актор. А я зараз пропоную вам побути акторами театру МІМ.
За допомогою яких рухів працюють ці актори?(обличчя, тіла) Як по – іншому можна назвати рухи обличчя, тіла? (міміка, пантоміміка)
Я вам буду по черзі загадувати персонажів казки «Ріпка», а ви їх будете відтворювати за допомогою міміки та жестів. Під час відтворювання з героями будуть відбуватися різні події з їх життя.
Дід - важко ступає, опираючись на палицю. ( Раптом заболіла спина)
Баба – іде дрібним кроком, ноги «тягне», руки за спиною. (Раптом почила щось цікаве)
Онука – біжить підскоком, зриває квіти, нюхає. (Раптом зустрічає хлопця, що їй подобається)
Кішка – м’яко ступає, умивається лапкою, облизує лапку (Раптом бачить кота, з яким нещодавно билася)
Собака – лапи виставлені уперед, іде широким кроком, принюхуючись, (Раптом бачить незнайомця)
Ріпка – сидить, руки вгорі – це «хвостик», хвостик грається з вітерцем (Раптом на ріпку сідає бджілка, яка її лоскоче)
Мишка – йде на носочках, руки висять перед грудьми, хвостиком виляє, чеше за вушком ( Раптом бачить велику купу зерна)
Молодці, добре попрацювали, актори на сцену, на поклін, оплески.
Публікації автора:
Конспект заняття театральної студії «Жабка акторка» https://vseosvita.ua/library/konspekt-zanatta-zabka-aktorka-110393.html
Конспект заняття «Наш знайомий колобок» за казкою «Колобок»
https://vseosvita.ua/library/konspekt-zanatta-nas-znajomij-kolobok-245445.html
Тренінг «Використання авторської мовної гри під час роботи з народознавства»
https://naurok.com.ua/konspekt-avtorskih-movlennevih-igor-128174.html
Конспект інтегрованого заняття художньо – естетичного напрямку за мотивами казки «Котик та півник»
https://naurok.com.ua/konspekt-integrovanogo-zanyattya-92492.html
Театральна студія «Усмішка»