Майстер клас «В гості до малят сьогодні ріпка прийшла»

Про матеріал
Цей матеріал зацікавить керівників театральної студії, вихователів груп з пріоритетним напрямком роботи - театральний. Метою майстер - класу є: показати театральну діяльність дошкільника як найкоротший шлях до емоційного розкріпачення дитини, зняття скутості, залучення до духовного багатства, вихованні творчої особистості; допомогти навчити дітей помічати в навколишньому світі цікаві ідеї, втілювати їх, створювати свій художній образ, бачити незвичайне у буденному.
Перегляд файлу

Картинки по запросу картинка репкаМайстер -  клас

«В гості до малят сьогодні ріпка прийшла»

Автор:

Аудиторія: вихованці ДНЗ,  дитячих театральних студій

Призначення:

  • показати театральну діяльність  дошкільника як найкоротший шлях до емоційного розкріпачення дитини, зняття скутості, залучення до духовного багатства, вихованні творчої особистості;
  • допомогти навчити дітей помічати в навколишньому світі цікаві ідеї, втілювати їх, створювати свій художній образ, бачити незвичайне у буденному.

Мета:

  • розвиток особистості дошкільника, його творчого потенціалу;
  • формування у дошкільників життєвої компетентності, волевиявлення через введення малюків у світ театру;
  • формування розуміння  змісту, характеру театральної вистави;
  • виховання вмінь виявляти власну позицію, інтегровані навички під час перевтілення у сценічний образ, створювати його за допомогою експресивних засобів.

Завдання:

  • продовжувати знайомити театральною термінологією та театральними професіями;
  • продовжувати формувати правильну поставу, вміння передавати ходу різних персонажів, вміння добирати жести для створення образу;
  • продовжувати навчати танцювальних елементів, розвивати пластичність рухів;
  • продовжувати спонукати до розвитку діалогічного мовлення, збагачувати лексику, навчати правильної вимові звуків та слів, формувати правильну дикцію;
  • продовжувати розвивати артикуляційний апарат, інтонаційну виразність мовлення: силу голосу, темп, тембр;
  • продовжувати формувати любов до усної народної творчості.

Матеріал: іграшка ріпка, м’ячі за кількістю дітей, магнітофон, диски.

Хід:

І. Вступ

Доброго дня, діти! Сьогодні я вас знову вітаю в театральній студії «Усмішка». Давайте посміхнемось і привітаємо один одного.

Привітання – вправа емоційного настрою дітей (стоячи в колі)

Клац  правою рукою,

Клац   - лівою рукою,

Плеск  правою рукою по правому коліну,

Плеск – те саме з лівою рукою,

Клац,  клац   дві руки,

Плеск,  плеск  хлопки перед собою,

1, 2, 3, 4, 5 – вітаються пальчики,

Раді всіх ми привітать – діти беруться за руки.

Сьогодні по дорозі до вас я придбала корисний овоч,  а що це, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку:

Кругла, та не куля

З хвостом, та не миша,

Жовта, як мед,

У казці живе..

Вірно, це ріпка. Ось вона (вихователь демонструє іграшку – ріпку).

Бліц – опитування: (сидячи по – турецькі)

  • Що це?
  • Це овоч чи фрукт?
  • Де зростає?
  • Якого розміру?
  • Якого ще може бути?
  • Якого кольору?
  • Яку форму має?
  • Яка на смак?
  • Які страви можна приготувати?(салат, запіканку, маринад)
  • В якій казці зустрічали?

ІІ. Основна частина

Як ви гадаєте чи можна придумати про ріпку віршик? А чим вірш відрізняється від казки? Тож пропоную нам всім разом скласти вірш, я починаю, ви мені допомагайте.

Чистомовка «Ріпка»(стоячи)

Ід – ід – пішов на город …. дід

Па – па -  сидить в землі …ріпа

Че – че – дід бабу кличе

Чка – чка біжить за бабою …. онучка

Іт – іт – хвостом махає …кіт

Ка –ка – гавкає …. собака

Ня – ня – допомагає …мишеня

Молодці, гарний в нас вийшов вірш.

А тепер я запрошую вас піти на город ріпку зібрати, з нею потанцювати.

Музично – ритмічні вправи з  м’ячем (музичний супровід  «Сиртакі»)

Добре, а тепер пропоную присісти і пригадати, чому члени родини приходили на город? (бо їх кликали) А щоб почули, як треба було кликати ? (голосно)

Давайте і ми потренуємо  свої голосочки.

Вправа на розвиток сили голосу «Звук на ниточці»

Діти складають пальці до купи, підносять до ротика, співають звуки: «аааааа», «ооооо», збільшуючи чи зменшуючи силу голосу, і роблять рух рукою, ніби «тягнуть ниточку».

 А як ще треба звернутись, щоб вас почули і головне - зрозуміли? (чітко) В цьому нам допоможуть скоромовки.

Вправа на формування правильної дикції:

У нашого діда капелюх не по – капелюхівські.

Етапи роботи над скоромовкою:

  • питання за змістом скоромовки;
  • промовляння тихо, голосно;
  • повільне промовляння з різними відтінками емоцій;
  • конкурс найкращого скоромовника.

А ще для того, щоб  чітко розмовляти, нам допоможуть вправи для вправного язичка.

Вправи веселого язичка

«Дід за бабою п’ють чай» (тарілочка – чашечка)

«Сметанка в глечику для котика»(«облизуємось»)

«Смачні цукерки у онучки»(язик впирається у щоку)

«Собака грається» (трубочка – посмішка)

ІІІ. Заключна частина

Діти, а ви пам’ятаєте на минулому занятті ми  розмовляли про театральні професії. І  про одну із цих професій я хочу загадати

загадку:

Хто виконує ролі у виставах та кіно?

Вірно, це актор. А я  зараз пропоную вам побути акторами театру МІМ.

За допомогою яких рухів працюють  ці актори?(обличчя, тіла) Як по – іншому можна назвати рухи обличчя, тіла?  (міміка, пантоміміка)

Я вам буду по черзі  загадувати персонажів казки «Ріпка», а ви їх будете відтворювати за допомогою міміки та жестів. Під час відтворювання з героями будуть відбуватися різні події з їх життя.

Дід  - важко  ступає, опираючись на палицю. ( Раптом заболіла спина)

Баба – іде дрібним кроком, ноги «тягне», руки за спиною. (Раптом почила щось цікаве)

Онука – біжить підскоком, зриває квіти, нюхає. (Раптом зустрічає хлопця, що їй подобається)

Кішка – м’яко ступає, умивається лапкою, облизує лапку (Раптом бачить кота, з яким нещодавно билася)

Собака – лапи виставлені уперед, іде широким кроком, принюхуючись,  (Раптом бачить незнайомця)

Ріпка – сидить, руки вгорі – це «хвостик», хвостик грається з вітерцем (Раптом на ріпку сідає бджілка, яка її лоскоче)

Мишка – йде на носочках, руки висять перед грудьми, хвостиком  виляє, чеше за вушком ( Раптом бачить велику купу зерна)

Молодці, добре попрацювали, актори на сцену, на поклін, оплески.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Публікації автора:

  • Журнал «Вихователь – методист дошкільного закладу», № 3, 2014 р. «Сценарій музичної казки «Про царівну Оксаночку, вередулю, несміяночку»
  • Журнал «Вихователь – методист дошкільного закладу», № 10, 2015 р. «Сценарій новорічного свята «У Феї на святі»
  • Журнал «Методична скарбничка вихователя», № 4, 2015 р. «Конспект інтегрованого заняття «Це диво театр»
  • Онлайн – портал «Всеосвіта»:

Конспект заняття театральної студії «Жабка акторка» https://vseosvita.ua/library/konspekt-zanatta-zabka-aktorka-110393.html

Конспект заняття «Наш знайомий колобок» за казкою «Колобок»

https://vseosvita.ua/library/konspekt-zanatta-nas-znajomij-kolobok-245445.html

  • Онлайн – портал «На урок»:

Тренінг «Використання авторської мовної гри під час роботи з народознавства»

https://naurok.com.ua/konspekt-avtorskih-movlennevih-igor-128174.html

Конспект інтегрованого  заняття художньо – естетичного напрямку за мотивами казки «Котик та півник»

https://naurok.com.ua/konspekt-integrovanogo-zanyattya-92492.html  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\DSC_0916.JPGТеатральна студія «Усмішка»

C:\Users\User\Desktop\IMG_1414.JPG 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\IMG_9736.JPG 

 

C:\Users\User\Desktop\DSC_1239.JPGC:\Users\User\Desktop\0003.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\IMG_20190125_094902.jpg 

 

C:\Users\User\Desktop\IMG_5603.JPGC:\Users\User\Desktop\IMG_20190125_095200.jpg 

 

 

 

 

  

 

docx
Додано
1 вересня 2021
Переглядів
815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку