Конспект заняття "Любимо Шевченка"

Про матеріал

Тема: Любимо Шевченка

Мета: Формувати уявлення про видатного українського поета та художника Т. Г. Шевченка, познайомити дітей з деякими його творами. Розвивати розповідне мовлення вихованців, удосконалювати зорову та слухову увагу, збагачувати словниковий запас. Продовжувати вчити малят уважно слухати літературні дитячі твори, засвоювати і словесно коментувати їх зміст, вивчати вірші та виразно розповідати їх напам'ять. Виховувати любов до художнього слова, гордість за славетних людей нашої Батьківщини.

Перегляд файлу

Тема: Любимо Шевченка

Мета: Формувати уявлення про видатного українського поета та художника Т. Г. Шевченка, познайомити дітей з деякими його творами. Розвивати розповідне мовлення вихованців, удосконалювати зорову та слухову увагу, збагачувати словниковий запас. Продовжувати вчити малят уважно слухати літературні дитячі твори, засвоювати і словесно коментувати їх зміст, вивчати вірші та виразно розповідати їх напам’ять. Виховувати любов до художнього слова, гордість за славетних людей нашої Батьківщини.

Матеріал: Портрет Т. Г. Шевченка, обрамлений українським рушником, 2 репродукції пейзажних картин Шевченка, ілюстрації до віршів поета («Тече вода з-під явора», «Встала весна»).

Словник: поет, художник, пейзаж, портрет, репродукція, Кобзар, кріпаки.

Хід заняття

Вихователь: Малята, подивіться, які у нас чудові гості. Давайте привітаємось з ними і побажаємо всім хорошого настрою і щасливого дня:

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки!

Працюють голівки!

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаємо ми всім здоровя й добра!

(Добрий день!)

На дошці перед дітьми – портрет Т. Г. Шевченка

Вихователь: Малята, погляньте на дошку уважно і скажіть, хто тут зображений? (Це – Тарас Шевченко). Так. Це відомий син нашої української землі Тарас Григорович Шевченко. Погляньте, малята, на відкрите обличчя Шевченка, ясні очі, добрий та розумний погляд, пишні вуста, високе чоло. Діти, скажіть, це пейзаж, портрет чи натюрморт? (Це – портрет). Молодці, а чим відрізняється портрет від пейзажу? (В.д.) А хто мені скаже, що таке натюрморт? (Молодці). Хто знає, чим відомий Шевченко? (Він видатний поет та художник, написав багато віршів та картин). Правильно. А писав Шевченко, малята про свою рідну українську землю, про нашу з вами Батьківщину, про її чарівну та дивовижну природу. Адже рідна земля, як рідна мати, - вона найкраща й одна єдина.

Педагог пропонує малятам послухати вірш.

Т. Шевченко

Встала весна

Встала весна, чорну землю,

Сонну розбудила,

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила:

І на полі жайворонок,

Соловейко в гаї

Землю, убрану весною,

Вранці зустрічають.

Вихователь: Сподобався вам віршик Шевченка, який нам розказав Назар Цюняк? (Так). Про що, діти, розповідається в цьому віршику? (Про весну, про те, як прокидається земля після зимового сну, про перші квіти, пташиний спів, красу рідної природи). Давайте послухаємо ще один віршик Шевченка про весну, який нам розкаже Саша Манявський – «Весна, садочки зацвіли».

Так. Зима щойно закінчилася, і весна робить по нашій землі тільки перші, несміливі кроки. Але ми послухали віршик Шевченка, і нам захотілося… Щоб що сталося скоріше? (Щоб скоріше настала весна, щоб стало тепло, щоб розцвіли квіти, заспівали пташки).

Шевченко дуже любив Україну, і дуже за нею сумував, бо довгий час був змушений жити в неволі та на чужині. Там він пригадував мальовничі куточки нашої природи і писав ось такі чудові картини. (Дорослий демонструє 1-2 репродукції пейзажів) та вірші. Давайте послухаємо вірш Шевченка – «Не цурайтесь», який нам розповість Тоня Копчак, «Садок вишневий коло хати» - Влада Тишко, «Світає…» - Саша Крицак.

А говоримо ми нині про Шевченка недаремно – адже в березні всі люди відзначають річницю з дня його народження.

Народився Тарас Григорович Шевченко в бідній селянській родині. Дитинство в нього було тяжким: бідність та злидні, рано померли батьки. Тарасові змалечку доводилося тяжко працювати, заробляти собі на хліб. А коли Шевченко виріс, то став талановитим поетом та художником…………...

А його вірші та картини відомі не тільки в Україні, але й по всьому світу.

Дидактична гра «Наш Шевченко»

Вихователь спонукає малят розказати про Т. Шевченка, спираючись на навідні запитання:

  • Чий портрет прикрашає нашу кімнату?
  • Хто такий Тарас Шевченко?
  • Яка зовнішність у Шевченка?
  • Чому ми саме сьогодні вшановуємо Шевченка?
  • Яким було дитинство Тараса?
  • Чим прославилася ця талановита людина?
  • Як ставився Шевченко до нашої Батьківщини – України?
  • Про що писав Шевченко у своїх віршах?

Педагог пропонує 1-2 малюкам (за бажанням) переказати розповідь про Т. Шевченка. Решта малят уважно слухають своїх товаришів і з дозволу дорослого можуть доповнювати або уточнювати їх.

Вихователь пропонує малятам заплющити очі й уявити те, про що розповість їм наступний вірш.

Т. Шевченко

Тече вода з-під явора

Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона калина.

Пишається калинонька,

Явір молодіє,

А кругом їх верболози

Й лози зеленіють.

Вихователь: Яку картину, діти, ви побачили у своїй уяві? (Швидку річку, пишну калину з червоними ягодами, яскраву зелень, красиву українську природу). Молодці.

Дорослий виразно та не поспішаючи читає віршик удруге, а малята так само повторюють його рядки вслід за дорослим. Діти вивчають поезію «Тече вода з-під явора» напамять.

Вихователь: Кожен віршик Тараса Шевченка – мов пісня: милозвучний та гарний. А багато з Шевченкових віршів композитори поклали на музику, і вони стали справжніми піснями. Наприклад: «По діброві вітер віє», «Реве та стогне Дніпр широкий», «Заповіт» та ін.

Вихователь: Що вас набільше вразило на занятті?

Що б ви хотіли зробити ще раз?

Про що ви розповісьте батькам, друзям?

Що ви найкраще запамятали?

Чого навчилися?

Про що нове дізналися?

А тепер, давайте попрощаємось з нашими гостями і запросимо їх до нас ще.

(Допобачення! Приходьте до нас ще!).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Слобода Світлана Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паливода Тетяна Михайлівна
    Хороший конспект логічно продуманий.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
22651
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку