Заняття з економіки:
Підготувала:
вихователь гр.№ 9
Дімченко Н. М.
м. Кривий Ріг
2015 р.
ЗАНЯТТЯ з ЕКОНОМІКИ ( старша група)
ТЕМА: «Лабіринт удачі»
МЕТА: Ознайомити дітей з економічними поняттями «гроші», «ціна». Називати грошовий знак України – гривню. Формувати вміння співвідносити товар з певною кількістю грошей. Продовжувати лічити предмети і співвідносити їх кількість з назвою цифр.
Закріпити знання про геометричні фігури ( трикутник, прямокутник, круг, овал, квадрат); порядкову лічбу в межах 10; цифри від 1 до 10;
Активізувати в мові вихованців вживання слів: «шкільні речі», «ціна», «гроші», «товар», «гривня».
Сприяти розвиткові творчої ініціативи, мислення, інтелекту, самостійності.
Виховувати інтерес до світу економіки.
МАТЕРІАЛИ:
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. ВСТУП
В: Діти, я запрошую вас відвідати « Лабіринт удачі». Якщо ми правильно пройдемо його, то знайдемо там скарб Гнома – Економа. Але зможемо отримати його лише за гроші, Їх нам треба заробити чимало, бо скарб дуже цінний і дорого коштує. Поміркуйте: як ми можемо заробити гроші?
Діти: Треба правильно виконувати завдання і вірно відповідати на запитання.
В: Так, ми маємо подолати багато перешкод, які траплятимуться нам на доріжках лабіринту. Це будуть різні математичні завдання, і за кожне з них, правильно виконане, ми зможемо отримати гроші. Готові пройти доріжками лабіринту і віднайти скарб?
Д: Готові!
В: зароблені вами гроші, а це буде українська валюта – монети вартістю 2, 5, 10копійок, я пропоную класти в ось такі гаманці. ( роздає діткам гаманці на шнурочках). Дивіться, хто це примостився на дереві?
Д: Сорока.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
В: Біля неї якийсь пакунок. ( дістає, розгортає, діти розглядають).Я бачу тут підказку для нас. Це план – схема, за якою зможемо правильно пройти лабіринтом, не заблукавши в ньому. Отож, рушаймо! Ось і вхід до лабіринту ( перед дітьми «ворота», на яких висить замок с геометричною формою). Але вони зачинені, тож треба до них дібрати «ключа». За це завдання отримуєте монетку вартістю 2 коп. ( вихователь дає низку « ключів» із голівками у вигляді геометричних фігур. Діти віднаходять потрібний і « відчиняють» ворота).
В: Ось ми і заробили наші перші гроші ( монетку вартістю 2 коп. отримує дитина, яка швидко дібрала ключ). Запрошую вас до лабіринту. ( показує план – схему). Куди показує стрілка? ( прямо). Дивіться, Гном – Економ залишив нам листа з хитрими запитаннями. За кожну правильну відповідь можна отримати монетку вартістю 5 коп.
Проводиться розминка « Хитрі запитання»
( за правильні відповіді діти отримують « гроші»).
В: Куди показує стрілка далі? ( ліворуч) Гном – Економ приготував нове цікаве завдання « Що лежить у рюкзаку?». Це завдання теж оцінюється у 2 коп.
.
2 завдання:
Вихователь
(Вихователь роздає кожному вихованцю коробку з олівцями і пропонує перелічити їх за своїми столами). (Діти рахують: «1, 2, 3, 4, 5… – всього 10 олівців»).
( за виконані завдання діти отримують монетки. Звіряють із планом – схемою подальший напрямок руху: стрілка вказує прямо).
В: Перед нами « Зачароване коло». Гном нас попросив нас навести у ньому лад. Що ж тут не так? Подивіться уважно.
Д: Картки з числами лежать не за порядком.
Виконують завдання: 1. « Розкладіть за порядком». 2. « Назвіть числа». 3. « позначте картки числами».
В: Молодці, все зробили правильно. За це отримуєте по 2 коп. Дивимось на карту – куди вказує стрілка? ( - праворуч). Нас чекають інші випробування. А зараз пропоную трохи відпочити.
Частушки:
Вчимо економіку.
Тут купуєм - продаєм,
В ногу з часом ми живем.
Грошики ховала.
Не змогла їх витратити –
Бабця сумувала.
«В банк тебе я відведу,
Там відсотки ти візьмеш –
Зразу добре заживеш».
В: Куди показує стрілка далі? ( - знову прямо). Яке ж випробовування приготував для нас Гном – Економ в «Інтелектуальній печері»? Правильне виконання завдань оцінюється у 5 коп.
РОБОТА З КАРТКАМИ
3 завдання:
Вихователь:
В: Молодці, діти! За виконану роботу ви отримуєте зароблені гроші ( діти звіряють за стрілкою напрямок подальшого руху й прямують ліворуч).
Наш Гном пропонує невеличку розминку « Економічна рибалка».
Вихователь називає слова, а діти придумують до них слова – антоніми: дешево – дорого, прибуток – збиток, багато – мало, працьовитий – ледачий, хазяйновитий – недбалий. Після цього отримують зароблені гроші вартістю 2 коп., і йдуть за вказівкою прямо.
В: Погляньте, що це за звір тут лежить? ( іграшка) Як він сюда потрапив? Допоможемо йому звідси вибратися. Гном – Економ, до речі, пропонує виміряти крокодила умовною міркою.
В: А на вас чекає ще одне завдання. Я пропоную вам роздивитися ще одну картку і назвати, що там зображено (Олівець, фарби, зошит, книга, лінійка, яблуко, ручка.) Скажіть, який предмет серед них зайвий? (Яблуко)
В: Ось ми і дісталися кінця лабіринту. Десь тут має бути скарб. Погляньте – може, ви бачите де він? ( діти знаходять потрібне місце, але біля скарбу сидить Гном – Економ.
Гном: Добридень діти ! Я за вами уважно стежив. Ви добре виконували завдання, пройшли всі випробовування й заробили грошенят. Можете отримати скарб. Та я вам не віддам його, а продам. Викупити скарб ви зможете лише тоді, коли всі зароблені гроші складете докупи й дізнаєтеся, скільки їх у вас. ( діти з вихователем лічать гроші). Може, я й засмучу вас, але вам трохи не вистачає коштів на викуп мого скарбу. Нічого, я допоможу. Пригадайте прислів’я про заощадливість.
Д: « Дбайливість краща за багатство», « Гроші легше прожити, аніж нажити», « Купуй лише те, що знаєшь».
( чарівна скринька відчиняється. Гном – Економ дістає скарб – розвивальні ігри.)
В: Діти, пам’ятайте, цей скарб – для розумників та кмітливців.
Гном: Ви сьогодні довели, що не лише економні й умієте заробляти гроші, а ще й дуже розумні.