Заняття за творами В. О. Сухомлинського

Про матеріал
вчити дітей культурі спіл¬кування (вітатися, прощатися, просити, відмовляти, пропонува¬ти, заперечувати). Продовжувати ознайомлювати з казками та оповіданнями В.О. Сухомлинського, розуміти зміст прочитаного, оцінювати поведінку героїв; розвивати монологічне та діалогічне мовлення, фантазійне та творче мислення, уяву, міміку, жести. Спонукати до рухової активності, ініціювання своїх дій; вихо¬вувати позитивне само - та світосприйняття, чемність, слухняність.
Перегляд файлу

Відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради

Комунальний дошкільний навчальний заклад

№ 141

 

 

 

 

Комплексне заняття

з пізнавального розвитку та художньої літератури

за творами В.О. Сухомлинського 

для дітей старшого дошкільного віку

 «З чого починається гарний день»

Похожее изображение

 


 

 

 

2021 р.

 


Мета: вчити дітей культурі спіл­кування (вітатися, прощатися, просити, відмовляти, пропонува­ти, заперечувати). Продовжувати ознайомлювати з казками та оповіданнями В.О. Сухомлинського, розуміти зміст прочитаного, оцінювати поведінку героїв; розвивати  монологічне та діалогічне мовлення, фантазійне та творче мислення, уяву,  міміку, жести. Спонукати до рухової активності, ініціювання своїх дій; вихо­вувати позитивне само - та світосприйняття, чемність, слухняність.

          Попередня робота: читання дітям оповідань та казок                           В.О. Сухомлинського «Чому дідусь такий добрий сьогодні», «Черствість, байдужість», «Пробачте тату».

       Матеріал та обладнання: ароматичне масло, обруч, прикрашений гірляндами, м’які іграшки, ілюстрація до оповідання «Скажи людині «Здрастуйте!», кольорові камінчики, тематичні ілюстрації до творчого завдання «Привітай людей», квіти до етюду «Сонечко і квіти».


Хід заняття

Вихователь: - Діти, сьогодні ми здійснимо подорож у чарівний світ казок

В.О. Сухомлинського. А ввійдемо в казку ми «Чарівним коридором». 

 

  1. «Входження в казку»  (пролізання в обруч, прикрашений гірляндами).

Використання ароматичної олії  (за згодою батьків) 

Вихователь: - Відчуйте аромат казки. Як пахне казка?

Вихователб: - Так, дітки, казка сьогодні пахне свіжістю, хвойним лісом…

 

Вихователь:   Діти,сьогодні я прокинулася, подивилася на сонечко та й замислилась: цікаво, а з чого починається новий день? Діти, як ви думаєте: з чого починається новий день?

Все це вірно: із сонечка, умивання, сніданку… Але давайте подумаємо, якими словами ми визначаємо прихід нового дня?

Так, ми бажаємо всім, кого ми зустрічаємо «доброго ранку!»

     Давайте пригадаємо, якими словами зустрічає вас зранку матуся, бабуся, тато. Коли приходите до дитячого садка, що ви кажете друзям, вихователеві? (Доброго ранку! Добридень! Доброго здоров’я! Вітаю вас! Привіт! )

 2. Мовленнєва гра «Привітаймося»

Діти стають парами в коло, попередньо вибравши собі будь-яку іграшку. Від імені іграшки потрібно привітатися один з одним. Необхідно сказати слова привітання та щось приємне. За сигналом вихователя діти міняються парами. «Доброго дня, Зайчику! Я радий тебе бачити!», - «Доброго здоров’я, Ведмедику! Гарно виглядаєш!».

Правило: не можна повторюватися, кожного разу необхідно при­думати якісь інші слова. Виграє той, хто знайде більше нових слів і чиє привітання буде найоригінальнішим.

 Діти, ви вітали одне одного не простими словами, а «чарівними».
Чому ці слова в народі  називають «чарівними»? Хочете дізнатися? Послу­хайте уважно оповідання В.О. Сухомлинського «Скажи людині «Здрастуйте!"»

 

3.Читання оповідання.

Лісовою стежечкою ідуть батько і маленький син. Довкола тиша, тільки чути, як далеко десь стукає дятел та лісовий струмочок дзюрчить у лісовій гущині. Аж тут син побачив: назустріч їм іде бабуся з ціпком.

  • Тату, куди вона йде? — питає син.
  • Зустрічати або проводжати,— каже батько й усміхається.

Ось як ми зустрінемося з нею, ти скажи їй одне-однісіньке слово: - «Здрастуйте!».

  • Навіщо їй казати це слово? — дивується син. Вона ж зовсім незнайома.
  • А ось зустрінемося, скажемо їй це слово, тоді побачиш навіщо. Побачиш, що станеться. Ось і бабуся.
  • Здрастуйте! — каже син.
  • Здрастуйте! — каже батько.
  • Здрастуйте! — каже бабуся й усміхається. І хлопчик тоді здиву­вався: усе довкола змінилося. Сонце засяяло яскравіше. Верховіттям дерев пробіг легкий вітерець, і листя заграло, затремтіло. В кущах зас­півали пташки — раніше їх не чути було. На душі хлопчика легко-легко стало.
  • Чому це воно так? — питається син.
  • Бо ми сказали людині «Здрастуйте!»

 

4.Обговорення за змістом оповідання.

  •              Сподобалось оповідання?
  •              Як воно називається?
  •              Про кого йдеться в оповіданні?
  •              Що сказав батько?
  •              Чи послухався його син?
  •              Як змінилося все навколо подорожніх?
  •              Як можна назвати людей, які при зустрічі вітаються? (ввічливими, чемними…)
  •              Діти, скажіть мені будь ласка, які слова ви вважаєте ввічливи­ми?

5.Мовленнєва гра «Камінчики ввічливості»

Тепер пограємося в гру «Камінчики ввічливості»

  • Ви берете із вази камінчик,  беручи,  розповідаєте про ситуацію, в якій ви вчинили ввічливо, чемно, як вихована дитина.
  • Згадайте будь-який випадок зі свого життя, коли вам допомогла ввічливість.
  • Як ви вчините, коли  хтось грубо розмовлятиме з вами або з вашими друзями?

6.Вправа «Придумай приказку!».Ми прочитали казку В.О. Сухомлинського. Чого вона нас навчає? Давайте за її змістом придумаємо приказку  (Чемним будь, - привітатись не забудь! Той, хто вітається чемним називається тощо).

7.Психологічний етюд  «Сонечко та квіточки»

 Діти, я буду сонечком, а ви — гарними, різнокольоровими прекрасними  квіточками.

Я буду привітлива з вами, а ви повинні віддячити мені своїми лич­ками, оченятами, щічками, усмішкою. (Розвиток міміки, жестів)

Похожее изображение

8.Творче завдання «Привітай людей!»  (Метод проектування на узагальнення етичних уявлень)

 Уважно послухайте  прислів'я: «У чужому домі не будь
примітливий, а будь привітливий». Як ви його розумієте?

Я пропоную вам  погратися в гру «Привітай людей!». Для цього вам потрібно розділитися на пари. Я роздам вам картинки із завданнями а ви, уважно розглянете їх та розіграєте за їх змістом сценку. (творче проектування ситуацій. Діалоги між привітним вихователем і вихованцем, продацем та покупцем, водієм та пасажиром, лікарем та хворим, бабусею та онуком тощо).

Картинки по запросу картинки діти вітаються

 

 

9.Підсумок заняття.

От і дійшла кінця наша подорож у дивовижну країну казок.

Сподобалось вам? Що сподобалось найбільше?

Як, на вашу думку, що допомагає у житті: вихованість чи невихованість?

Чому ви так вважаєте?

А ви – ввічливі діти, чи ні?

Молодці, дітки, ви звичайно, ввічливі, чемні дітки!

 

 

 

 

 

 

Відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради

Комунальний дошкільний навчальний заклад

№ 141

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття по

ознайомленню з природою

 для дітей середнього дошкільного віку

«Екскурсія до водойми.

Казка В.О.Сухомлинського «Равлик»

 

 

 

Картинки по запросу картинки улиток для детей

 

 

 

 

 

 

 

 

2021 р.

 

 

 

Мета: ознайомити дітей з літніми змінами на водоймі, мешканцями водойм, зокрема з равликом. Розвивати у дітей навички сприймання навколишнього середовища, пам'ять, увагу, спостережливість. Виховувати любов, до природи, бажання помічати та зберігати все те, що вона нам дарує. Словник: равлик, кістяний будиночок.

 

Хід заняття :

 

Похожее изображениеПід час екскурсії звернути увагу на красу берегів водойми: всі вони покриті ясною соковитою травою та буяють різноманітними квітами (кульбаба, мати-й- мачуха). Набрати води у відерце. Порівняти її колір та температуру з тією; що була навесні під час минулої екскурсії. Що на цю зміну вплинуло? пригадати, яких мешканців бачили у водоймі та поблизу неї навесні. Звернути увагу на коричневих жаб. Розглянути їх і уточнити, що це трав'яні жаби, але вони приходять до води, а у жабок, що живуть у водоймі, шкіра зеленого кольору.

Перевести погляд на водомірок, що ковзають по поверхні води, ніби мірять її кроками. За допомогою водяного сачка піймати равликів у воді, підібрати їх за різною формою раковин. Розглянути ставковика; раковина у нього закручена у формі спіралі і витягнута гострячком угору. У котушки вона звертається рівномірно від товщого кінця до тоншого. З раковини висувається м'якеньке тіло равлика, яке називається ногою, але на ній розміщені очі, вусики, ріжки і рот. Розглянути, як вони пересуваються. Сказати, що равлики хоч і маленькі, повільно пересуваються, але дуже люблять мандрувати.

Ось про одного із таких мандрівників і розповідає нам казочка В.О.Сухомлинського, яку він і назвав «Равлик». Читання казки.

 

Запитання за змістом казки:

- Де живе Равлик?

- Який у нього будиночок?

 - Кого боїться Равлик?

 - Чи залишає Равлик свій будиночок?

 - Чим він любить поласувати?

 - Де ховається від небезпеки?

 

Підвести підсумок екскурсії, пригадати побачене на водоймі та її мешканців. Пояснити дітям, що кожен куточок природи, всі пташки, звірі, комахи, що живуть у ній - невід'ємна частина життя на землі, де виростають нові покоління людей , які повинні піклуватися про збереження її краси.

 

В.О. Сухомлинський «Равлик»

 

Під кущем малини живе маленький Равлик. Це такий дивовижний мандрівник. Живе він у кістяному будиночку. Вилазить крізь маленьке віконечко, виставляє свої м'якенькі ріжки, дивиться навкруги оченятами. Картинки по запросу картинки улитки для детейЯкщо немає близько ні сороки - білобоки, ні жука рогатого. Равлик  помаленьку лізе під кущ малини і будиночок несе із собою. Вилізе на листок, дістане солодку ягідку і з'їсть. А як тільки побачить небезпеку, залізе в будиночок і сидить. У кістяному будиночку йому не страшно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Добрі слова. Чарівні слова. Добре слово солодке, як мед».

(середня група)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021 р.

 

 

 

 

 

 

Програмові завдання: вчити дітей усвідомлювати ( за допомогою творів В.О. Сухомлинського), що до людей слід ставитися привітно, доброзичливо; вчити культури спілкування ( вітатися, прощатися,просити,відмовляти); створювати такі умови й відповідні ситуації, щоб кожна дитина змогла проявити своє вміння спілкуватися, повчитися норм поведінки в інших; виховувати тактовність, уміння прислухатися до порад старших, робити висновки.

 

Попередня робота: читання оповідань В.О Сухомлинського « Чому дідусь такий добрий сьогодні», « Навіщо говорять «спасибі»

Методичні прийоми: бесіди з дітьми, читання оповідань, дидактичні вправи морально – етичного характеру.

 

Підготовка вихователя: робота з книгами В.О. Сухомлинського « Сердце віддаю дітям», « Сто порад вихователю»; робота з періодичними виданнями: « Дошкільне виховання», « Палітра педагога», «Джміль», «Дитячий садок»; виготовлення дидактичного матеріалу до вправ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

Психогімнастика

Вихователь пропонує подарувати посмішку та лагідно доторкнутися одне до одного.

 ̶  Коли ми такі добрі, ніжні, лагідні, то всім добре, а в нас виникає відчуття, що нас усі люблять. Такі добрі відчуття називаються « добрики».

̶  А хто вас любить?

̶  Як ви думаєте, за що вас люблять?

 

Вихователь пропонує дітям присісти на килим та уявити ранок.

̶  прокинулося сонечко. Зазирнуло у вашу кімнату, а ви ще спите. До кімнати заходить мама. Що вона скаже вам зранку?

̶  Що ви їй відповісте?

̶  У дитячому садку, коли ви заходите до групи, що кажете?

̶  Чому люди вітаються одне з одним під час зустрічі?

 

Гра « Привітаймося!»

Діти стають у коло парами. Вітаються за прикладом вихователя, називаючи і`мя  дитини, яка стоїть у парі. За сигналом вихователя, діти міняються парами.

̶  Діти, ви віталися не простими словами, а чарівним. Хочете дізнатися, чому ці слова називають чарівними?

Слухання оповідання В.О. Сухомлинського « Скажи людині «здраствуйте!»

̶  Існує багато чарівних слів, які ми кажемо одне одному, і навіть не помічаємо, які добрі справи вони роблять.

 

Вправа «Закінчи речення»

· Якщо мій товариш захворів, я…

· Мені подарували фломастери, і я…

· Коли мені потрібна допомога, я …

· Мама дала мені дві цукерки, і я…

Гра – емпатія «Сонечко та хмаринка»

̶  Діти, я буду хмаринкою, а ми – веселими промінцями сонечка. Коли хмаринка надходить, промінці засмучені, ховаються. А коли хмаринка ховається – промінці посміхаються та радіють.

Вправа « Скринька з чарівними словами»

У скриньці багато маленьких сердечок. Вихователь пропонує наповнити скриньку чарівними словами в обмін на серця. Таким чином кожна дитина може сказати по 2-3 чарівних слова.

Усміхнемось всім навколо –

Небу, сонцю, квітам, людям, ̶

І тоді обов’язково

День для вас привітним буде!

Все – із доброго чи злого –

Починається з малого.

Листя виросте з листочка,

З нитки витчеться сорочка,

Хліб – з маленької зернини,

Дощ – із чистої краплини,

А людське добро – з дитини!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гудима Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
17 січня 2022
Переглядів
8698
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку