6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Конспект заняття на тему "Лісова школа звук [ш]" для дітей з ФФНМ старшої дошкільної групи.

Про матеріал

У конспекті викладені завдання різного рівня складності на розвиток фонематичного слуху, а також завдання на автоматизацію звука[ш]. На занятті малята стають учнями лісової школи та зустрічаються з героєм відомого мультфільму.

Перегляд файлу

Лісова школа. Звук [ш]

Заняття для дітей з ФФНМ  старшої дошкільної групи

Мета:

 розвивати фонематичні процеси, слуховий контроль,пізнавальний інтерес,мовленнєве, логічне мислення,слухову і зорову увагу, творчу уяву, пам'ять, дрібну моторику рук, мовленнєве дихання, орієнтацію у просторі, удосконалювати артикуляцію, інтонаційну виразність мовлення;

 формувати уявлення про навчання в школі; ознайомлення зі звуком [ш], акустичною характеристикою; визначати звук, що найчастіше звучить у вірші, пригадувати слова зі звуком [ш]; узгоджувати числівники з іменниками  в орудному відмінку;

  удосконалювати емоційну чутливість дітей, учити адекватно реагувати на події та ситуації; викликати радість і задоволення від спілкування з однолітками та казковими персонажами;

  формувати навички уяви та фантазії;

  виховувати естетичні почуття, цікавість до художнього слова, бажання та потребу навчатися у школі, бити сумлінними, старанними добре вчитися;

  активізувати словник дітей словами: школа, урок, перерва, школярі, звук, голосний, приголосний , м'який, твердий, глухий звуки.

 Обладнання:

картинки ; іграшка Маша; бейджики;  кошик з горішками; мобільний телефон; цифри від 1 до 5; дзвіночок.

Хід заняття

Організаційна частина

Лісова школа

   Звучить «шкільний» дзвінок.

Л о г о п е д. Діти, уявімо себе школярами. Згодні? Але школа в нас буду незвичайна , а казкова лісова. Ви ким будете у лісовій школі?(Учнями-звірятами, а я – вчителем-совою.) Ви яким звірятком хочете бути?(Кріпить бейджики із зображеннями лісових звірят.) Я пропоную кожному з вас обрати, з ким дружитимете в лісовій школі та привітатися нашою віталочкою.

Добрий день, звірятка-

Хлопчики й дівчатка!

Раді бачити усіх

І дорослих, і малих.

-Молодці, сідайте, починаємо урок!

Діти сідають на подушки.

Л о г о п е д. Послухайте вірш і визначте звук, що звучить найчастіше.

Шепоче вітер: «Ша-ша-ша!

Шубку білочка знайшла!»

Шелестить трава похила:

«Шубку білочка купила!»

Шепчеш ти і вірю я :

«Шубка в білочки своя».

Л о г о п е д. Так, звук [ш].

-Про кого йдеться у вірші?

-Що білочка знайшла?

-Яка шубка у білочки взимку?

Основна частина.

1.Повідомлення теми  та мети завдань заняття. Мотивація.

-Звірята, щоб навчитися читати, потрібно правильно вимовляти всі звуки української мови. Тому сьогодні в нашій лісовій школі ми ознайомимось зі звуком [ш], навчимося впізнавати його у словах,закріпимо чітку вимову і наприкінці уроку знатимемо багато слів з цим звуком.

-Як працює наш ротик при вимові звука [ш] ?(Губи витягнуті трубочкою; зуби зближені; кінчик язика піднімається вверх за верхні зуби до горбочків, але не притискається, а залишає щілину; крізь щілину проходить тепле повітря, що ми видихаємо; язик набуває форми чашечки; голосові зв'язки не працюють)

- Вимовимо цей звук чітко й протяжно.

Діти вимовляють звук [ш] спочатку протяжно , потім-коротко.

2. Акустична характеристика звука [ш].

   - Звук [ш] – це голосний чи приголосний звук? Чому?

   - Твердий чи м'який?

   -А ще який це звук?Чому?(Глухий)

    - Отже , звук [ш]- твердий, глухий приголосний звук.

3. Гра «Упіймай звук [ш] в іменах дітей!»

 - Учні-звірята лісової школи , якщо почуєте в іменах хлопчиків та дівчаток звук   [ш],- плесніть один раз у долоні: Микола, Сашко, Маринка, Даша, Сергій, Наташа, Данило, Денис, Мишко.

  Діти виконують завдання

4.Фоногімнастика

-Дерева шумлять-ш-ш-ш!

-Накачуємо колесо-ш-ш-ш!

-Потяг їде і зупиняється-ш-ш-ш!

 

5.Промовляння чистомовок.

- З усіма завданнями ви впорались, а тепер спробуємо повторити чистомовки:

Ша-ша-ша-шапка.

Шо-шо-шо-шорти.

Шу-шу-шу-шуба.

Ше-ше-ше-шепіт.

Ши-ши-ши-шина.

Діти виконують завдання.

6.Дзвінок на мобільний телефон.

- Діти, а вгадайте хто до мене телефонував?

Балакуча скрекотуха

Все почує, все підслуха.

Ліс швиденько облетить

І про все розкаже вмить.

- Так, це сорока! Які слова вам допомогли відгадати загадку?

- Сорока повідомила, що в лісі заблукала Маша. А знаєте таку героїню мультфільму?

7. Гра «Підстав звук [ш]»  Маша прийшла до нашої школи, адже загубила звук [ш] і не знає, як правильно вимовити слова. Допоможемо їй?(Так!)

…апка, …ахи, …околад, …турвал, …офер, …алик, …ухляда, …уруп, …карпетки, …уліка, …кола, …колярі.

8. Шкільна лісова перерва

Діти імітують рухи лісових звірів, стрибають, пролазять в обручі.

9.Гра «четвертий-зайвий».

-Діти, наступне наше завдання – почути із переліку чотирьох слів- зайве, тобто слово у якому відсутній звук [ш].

Спідниця, шапка, шарф, капелюшок.

Мишка, лоша, шимпанзе, слон.

Кішка, м'яч, машинка, шуруповерт.

10. Тренувальна вправа «Визначення місця звука  [ш] у слові»

- Машо, наші школярі вміють знаходити , де живе  звук [ш] у слові(початок, середина, кінець).

- Кожному з вас я роздам картинки. Розгляньте, їх уважно .

- У кого назва зображеного починається звуком [ш]? Підніміть ці картинки.

- У кого назва зображеного закінчується на звук [ш]? Підніміть ці картинки.

- На чиїх картинках звук [ш] знаходить в середині слова?

Чітко вимовляли молодці.

М а ш а. Дякую вам за допомогу, я у вас дуже багато чого навчилася!

Л о г о п е д. Діти пригостимо Машу!(Так)

-Чим ти, ведмедику Ростиславе, пригостиш Машу?(Можливі відповіді дітей: «Я пригощу Машу одним яблуком»; «А я пригощу сімома горішками, п'ятьма яблуками, вісьмома грушами і т.д»)

Д і т и. До побачення Машо!

Підсумок заняття, аналіз заняття.

Л о г о п е д. Діти , з яким звуком ви ознайомилися?

-Пригадайте слова зі звуком [ш].

-Хто знає скоромовку, вірші зі звуком [ш]?

(Діти розповідають скоромовки та вірші.)

Звучить «шкільний» дзвінок.

-Малята, ви добре працювали на уроці, упоралися з усіма завданнями. Я хочу пригостити вас лісовими ласощами-горішками, щоб ви росли здоровими, розумними та щасливими.

-Які завдання сподобалися найбільше?

-Які труднощі виникли під час виконання завдань?

-У які ігри хотіли б ще пограти?

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
8038
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку