Конспект заняття з розвитку мовлення з використанням інноваційних технологій на тему «Зимові розваги»

Про матеріал

Розвиток мовлення складний і копіткий процес, тому використання традиційних методів і прийомів та елементів інноваційних технологій у корекційно-відновлювальній роботі виступають значним важелем у досягненні результатів.

Перегляд файлу

 

 

Пов’язане зображення

 

Лексична тема « Зимові розваги»

Мета корекційно-відновлювальної роботи.

 Поглибити та узагальнити знання про пори року, їх особливості, характерні ознаки; розширити уявлення про зимові розваги. Активізувати та збагачувати словник з лексичної теми:  познайомити з новими  словами-синонімами (крига – лід; холодний – студений, сани – ґринджоли - полозки).

 Сприяти розвиткові самостійних суджень, розвивати виразне мовлення, дрібну та загальну моторику пальців.

 Вчити піклуватись про своє здоров’я і життя, закріпити правила поведінки дітей в холодну пору року. Виховувати обережність та розуміння небезпеки під час зимових ігор, уважне ставлення один до одного.

Словник.

Іменники: канікули, полозки, сани, ґринджоли, розваги, змагання, ковзанка, ковзани, сніжки, крига, лід, фортеця.

Дієслова: кидати, бігати, кататися, ковзатися, падати.

Прикметники:  веселий, смішний, рум’яний,  студений, холодний.

Прислівники: весело, голосно, швидко.

Матеріали: паперові сніжинки, тематичні картинки з зображенням різних зимових розваг, мнемотаблиця «Вірш зимові розваги», «Зимові розваги язика» (артикуляційна зарядка в картинках), деталі до гри вдягни ляльку, загадкові великі зимові сніжинки, де зі зворотнього боку зображено зимову розвагу, коробка новорічна, папір, картка завдання «Поведінка дітей в зимову пору», набори геометричних фігур.

 

 

Хід заняття

І Комунікативна діяльність

Кімната для заняття оформлена тематично

Вчитель-логопед: Діти, сьогодні ми з вами продовжимо знайомство з найхолоднішою порою року та познайомимося з тим як можна розважатися взимку і цим самим зміцнювати своє здоров’я. Тож послухайте загадку.

Стало біло навкруги –   

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,    

Води сковую в льоди.

 В дружбі з дітьми я всіма.

 Здогадались? Я …(зима)

Давайте разом повторимо слово ЗИМА.  А тепер спробуймо тілом написати назву пори року. (Діти прописують тілом назву пори року). Молодці!

Вчитель-логопед: Діти, підкажіть будь-ласка, а яка вона зима?

Відповіді дітей: холодна, красива, сувора.

Вчитель-логопед: А якщо зима холодна, то напевне і на вулиці гратися не можна?

Відповіді дітей: Звичайно можна.

Вчитель-логопед:  А як необхідно вдягатися  взимку? 

Відповіді дітей: (тепло, відповідно,  по погоді, красиво, зручно, практично)

Вправа «Вдягаємося на прогулянку»

Мета: розвивати вміння диференціювати одяг, розвиток мовлення.

Матеріали: деталі до гри вдягни ляльку.

Завдання: пропонуємо дітям всі види одягу, але потрібно повторювати за вчителем-логопедом з демонстрацією процесу одягання, лише  зимовий одяг.

Слова: шуба, шапка, майка, шорти, панама, шарф, рукавиці, спідничка, блузка, светрик, футболка, штани, носки і тд.

Вчитель-логопед: Ми вдяглися тепленько. Тож можна і вирушати на прогулянку. Адже грати на свіжому повітрі дуже корисно. Чи допоможуть зміцнити наше здоровя зимові прогулянки?

Відповіді дітей: Так, тому що ми дихаємо свіжим повітрям без бактерій, які є у приміщенні, ми граємося і споглядаємо зимову красу і тд.

ІІ Пізнавальна діяльність

Вчитель-логопед: Діти, погляньте, а що це за краса така до нас із неба летить?

З неба зірочки летять

Землю укривають,

А коли прийде весна-

Вони всі розтануть.

Відповіді дітей: Сніжинки

Вчитель-логопед: Так, вірно це вони. Давайте візьмемо собі по одній сніжиночці (навколо лежать паперові сніжинки)  і виконаємо дихальну вправу.

Дихальна гімнастика.

Вправа «Політай  сніжинко»

Мета: розвиток плавного, подовженого, довготривалого видиху.

Завдання: вдихнути носиком (вдих короткий)- видихнути (видих подовжений)  ротиком так, щоб сніжинка відлетіла якнайдалі. Вправу виконують 2-3 рази.

Вчитель-логопед: Щоб нам весело гуляти, требе все навкруг прибрати, тож виконаємо веселі вправи для нашого язичка.

Вправи на розвиток артикуляційної моторики

(з елементами біоенергопластики)

Вчитель-логопед розповідає віршик і разом з дітьми виконує артикуляційні вправи з відповідними рухами рук.

«Зимові розваги язика» (в картинках)

Кожна вправа виконується 3-5 разів

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок лопатка"

Результат пошуку зображень за запитом "зображення пальчикова гімнастика  рухи рук вліво вправо"

Пов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "зображення пальчикова гімнастика  рухи рук вліво вправо"Результат пошуку зображень за запитом "зображення пальчикова гімнастика  рухи рук вліво вправо"

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок парканчик"

Результат пошуку зображень за запитом "зображення пальчикова гімнастика  рухи рук вліво вправо"

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок конячка"

Результат пошуку зображень за запитом "зображення пальчикова гімнастика  рухи рук вліво вправо"

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок голка"

Результат пошуку зображень за запитом "зображення пальчикова гімнастика  рухи рук вліво вправо"Пов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок дівчинка в дереві"

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image127.png

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок чашка"

Результат пошуку зображень за запитом "зображення пальчикова гімнастика  рухи рук вліво вправо"

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок варення"

Результат пошуку зображень за запитом "зображення пальчикова гімнастика  рухи рук вліво вправо"

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок язичок"

Результат пошуку зображень за запитом "зображення пальчикова гімнастика  рухи рук вліво вправо"

 

 

 

 «Зимові розваги язика»

Ти послухай, ось яка

 Сталася пригода в Язика:

Вийшов  вранці  на поріг,

А навколо – біленький  сніг,

Треба б  сніг повідкидати,

Швидко він узяв лопату                          «Лопатка»

Вліво-вправо відкидав

Велику купу назбирав                              «Годинник»

Став язик прудким мов зайчик

Заховався за парканчик.                          «Парканчик»

 Ну, а тут конячка пробігала

Вона його покатала                                 «Конячка»

Трішки змерз, вернувся в хатку             «Голочка»

І зробив швидко зарядку                         «Хованки»

Гарно, тепло у хатиці

Тож  чайку він наливає

і тихенькопопиває.

Але як гарячий  пити,                              «Чашечка»

Треба його остудити.

Щоб смачніше смакувати

треба варенням поласувати                     «Смачне варення»

Дуже класно Язичкові:

Він веселий і здоровий

Пісеньку свою чудову

 Заспівати він готовий:

 Пя-пя-пя,  пя-пя-пя.                                «Неслухняний язичок»

ІІІ Основна частина

Формування тематичного словника в мовно-рухливих іграх «Що ми робимо, не скажем, бо, що робимо – покажемо».

Мета: в ігровій формі сформувати тематичний словник.

Вчитель-логопед:  Молодці! Діти, погляньте ми всі вправи  гарненько виконали з нашим язичком і він нам за це дав завдання-підказки на великих сніжинках. Ось переше погляньте як язичок пропонує нам веселитися взимку  (загадкові великі зимові сніжинки, де зі зворотнього боку зображено зимову розвагу).

Гра «Ліпимо снігову бабу»

Мета: розвиток мовлення, дрібної та загальної моторики, координації рухів.

Завдання: повторювати віршик-гру за вчителем-логопедом та виконувати відповідні рухи.

Хід вправи

Ми взяли сніжечку зовсім трішки

(Нахил, набирання снігу)

Невеличкі ось такі зліпили сніжки

(Формуємо сніжки)

Перевертом далі сніжки покотили

(Рух вперед, показ як котимо сніжну кулю)

Отакенну грудку ми зробили

(Зупинитися  і присісти, руками описуючи велике коло)

Ця найбільша грудка – ноги

(Тупотіння ніжками)

Трохи менша грудка-тулуб,

(Показ на собі)

А найменша голова

(Похитування голівкою)

Вийшла Баба снігова!!!

(Демонстрування себе з прокручуванням навколо)

Вчитель-логопед: Молодці! А зараз спробуйте з геометричних фігур швидко скласти також сніговичка, якого ви зліпили.

Формування сенсорних еталонів, орієнтування і просторі.

Викладання сніговиків з  геометричних фігур в дидактичній грі «Склади сніговичка». 

Вчитель-логопед: Молодці! А ось і наступна підказка (наступна сніжинка).

Гра «Ліпимо сніжки»

Мета: розвиток мовлення, дрібної моторики та координації рухів.

Матеріали: коробка новорічна, папір.

Завдання: зжати в клубок-сніжку та влучити у коробку з відстані (відстань регулюють відповідно від можливостей дитини). Промовити: «Я влучив чи я влучила».

Хід вправи

Розучування віршика з відповідними рухами ручок.

Ми сніжечку взяли зовсім трішки
отакенні ми зліпили сніжки.

Коли сніжка сформована, то дитина повинна спробувати влучити у подарункову новорічну коробку. (Якщо в дитини виникають труднощі з влучанням, то зменшити відстань, щоб  улаштувати обов’язкову ситуацію успіху.) За кожну влучену сніжку дитина промовляє «Я влучив чи я влучила» або слово на відповідний звук, який закріплюється на даному корекційно-розвитковому етапі з подолання мовленнєвих порушень (слово заздалегідь проговорюється, щоб дитина змогла чітко вимовити і відповідно отримала лише задоволення).

Вчитель-логопед: Наступна сніжинка-підказка. А що потрібно для того, щоб кататися на санчатах? А на лижах?

Відповіді дітей.

Словникова робота: роз’яснення синонімів (крига – лід, холодний – студений).

Гра «Катання на лижай і ковзанах»

Мета: розвиток уваги, координації рухів.

Завдання: вчитель-логопед подає команди до гри «Їдемо на лижах», тоді діти імітують рухи подібні до катання на лижах (ковзання ногами і рухи палицями), «Їдемо на ковзанах»,  діти імітують рухи катання на ковзанах (ковзання ногами і вільні рухи руками для утримання рівноваги). Діти повинні швидко, відповідно до голосової команди виконувати і диференціювати рухи.

Вчитель-логопед: А ще на чому можна кататися? Наступна сніжинка-підказка.

Відповіді дітей.

Гра «Катання на санчатах паравозиком»

Вчитель-логопед: А чи знаєте ви як ще можна назвати санчата?

Словникова робота: роз’яснення синонімів (сани – полози – ґринджоли) 

Мета: розвиток мовлення та координації, вчитися утворювати іменники в орудному відмінку.

Завдання: вчитель-логопед повідомляє, що кататись на санчатах можна паравозиком. Один завжди є його ведучим, тобто голова поїзда , тому слухайте уважно свої  імена, щоб швидко відтворити паравозик із санчат. Гру проводять 3-4 рази. В процесі гри проводиться вправа «Хто за ким з’їхав з гірки?». Мета: вправлятися у вживанні іменників в орудному відмінку однини (за Іванком, за Лідою, за Танею).

Вчитель-логопед: Давайте разом повторимо, які зимові розваги ми відвідали.

Відповіді дітей: Катання на лижах, катання на санчатах, катання на ковзанах, ліплення сніжок, ліплення баби снігової і тд..

Вчитель-логопед: Тож в які ігри можна гратися взимку? На чому можна кататися?   (Діти  повинні відповідати повними реченням, а не одним словом. Н-Д: Взимку можна кататися  на лижах. Після побудованого речення порахувати скільки слів у реченні?)

Відповіді дітей.

Вчитель-логопед: А зараз ми закріпимо всі види зимових розваг вивчивши віршик.  Вчити ми будемо за допомогою картинок.

Дидактична гра «Чого не вистачає?»

На дошці прикріплена мнемотаблиця до уривку віршика  про зимові розваги.

Завдання дітей разом з вчителем-логопедом та мнемотаблиці прочитати вірш.  А потім повторення хором. Далі вчитель-логопед просить заплющити очі і в цей час забирає один із квадратів мнемотаблиці, після чого просить пригадати якого квадратика  не стало, і спробувати  повторити віршика разом без мнемоквадрату. Гра проводиться доти доки діти запамятають весь зміст віршика. Перед вивченням за необхідністю пояснити назви  картинок.

Текст вірша

Діти винесли із дому

 Лижі, санки, ковзани

 І з гори летять щодуху,

 Обганяючи вітри.

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки дітей в зимку"

ДІТИ

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки для дітей зимові розваги"

ВИНЕСЛИ

ІЗ

 

                                                            Пов’язане зображення

ДОМУ

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки лижі санки ковзани"

Пов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки лижі санки ковзани"

ЛИЖІ,

САНКИ,

КОВЗАНИ

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки для дітей зимова гірка зимку"

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки лижі санки ковзани"

І З ГОРИ

ЛЕТЯТЬ ЩОДУХУ,

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки дітей в зимку"

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки дітей про вітер"Пов’язане зображення

ОБГАНЯЮЧИ

ВІТРИ

IV  Етап систематизації та закріплення

Вчитель-логопед: А зараз ми позмагаємося на найкраще декламування віршика.

Вправа «Найкращий оратор». Декламування віршика.

Вчитель-логопед: Молодці! Ось ми і познайомилися з багатьма зимовими розвагами, тому нам обовязково необхідно сказати, а яких правил поведінки  слід дотримуватися при катанні на лижак, козанах, санках та веселій грі у сніжки?

Відповіді дітей:  зїзджати по черзі, не штовхатися, не виходити на тонкий лід, не кидати снігом у обличчя і тд..

Вчитель-логопед: а чи добре ви їх запам’ятали ми перевіримо  (Кожна дитина отримує карточку із зимовими розвагами, де діти дотримуються і недотримуються правил безпеки).  Завдання:  біля кожної групки дітей є кружечок, так от якщо дітки не порушують правила поведінки в зимову пору, то намалюйте сніжинку синього кольору, а якщо порушують, то червоного.

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки для дітей зимові розваги"

 

 

Вчитель-логопед: Молодці! Ви всі гарно засвоїли правила поведінки в зимову пору.

V Рефлексія

Вчитель-логопед: Ось і підійшла до завершення наша зимова прогулянка. Ми з вами весело погралися і гарненько потренувалися. А що найбільше запамяталося вам із заняття? Чи складно було виконувати завдання? В яку зимову розвагу ви хочете пограти із своїми друзями?

 


 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Пригода Таиса
    Дуже цікавий матеріал. Дякую!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Слєпцов Григорій Олексійович
    Дуже цікаве заняття .Дякую за такі розробкі та за ваш досвід.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Слєпцов Григорій Олексійович
    Дуже цікаве заняття .Дякую за такі розробкі та за ваш досвід.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
19818
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку