Маріупольська спеціальна школа №21 Донецької обласної ради
Конспект заняття з ознайомлення навколишнього світу
для дітей старшої дошкільної групи
«Вогнедишний дракончик і пожежна безпека»
Вихователь Олена Ковальова
Маріуполь , 2021 рік
Конспект заняття " Пожежна безпека»
Пояснювальна записка
Цікавість дітей часто ставить їх перед реальною небезпекою, крім того велика кількість електротехніки в будинках є нерідкою причиною пожеж. Тому значущим є створення умов, як в дошкільному закладі, так і в сім'ї, що дозволяють дитині планомірно накопичувати досвід безпечної поведінки, а в результаті зберегти життя і здоров'я.
Мета: сприяти формуванню у дітей правил пожежної безпеки, з допомогою гри з'ясувати правильні дії в разі виникнення пожежі.
Завдання:
Освітнє завдання:.
1. Уточнити, систематизувати і поглибити знання дітей про правила пожежної безпеки, формувати звички їх дотримання;
2 Дати дітям поняття про протипожежний куточок, його призначення. Ознайомити дітей із предметами протипожежного куточка. Розширити знання способи їх застосування під час пожежі;
3. Закріпити знання дітей про користь і шкоду вогню;
4. Познайомити дітей з пожежною машиною;
5. Закріпити правила протипожежної безпеки:
- забороняється брати і грати з сірниками і запальничками;
- забороняється влазити предметами в розетку;
- забороняється залишати негашене багаття;
- забороняється залишати без нагляду електроприлади;
- при пожежі дзвонити-101 ;
- в разі пожежі забороняється ховатися під ліжко чи в шафу, треба звати на допомогу та покидати приміщення;
-при пожежі пробираючись до виходу треба дихати через мокру хустку чи одежу та повзти .
Розвиваюче завдання: Розвивати логічне мислення, пам'ять, мовлення, увага. Закріплювати вміння дотримуватися словесної інструкції вихователя.
Виховне завдання: Виховувати винахідливість, відповідальність, упевненість у своїх діях. Викликати у дітей бажання бути завжди обережним з вогнем; виховувати у дітей потребу в турботі про свою безпеку, почуття відповідальності за свої вчинки;
Ввести нове правило :«забороняється дітям включати електроприлади".
Активізація словника: пожежна машина, вогнегасник, насос, пожежний щит, багор.
Форми і методи реалізації:
Пізнавально-дослідницька діяльність:
- пошук виходу з проблемної ситуації
Комунікативна діяльність:
– бесіда
- ситуативна розмова
Музично-Художня діяльність:
- перегляд мультфільму
Театральна діяльність:
-театралізація «Бібабо»;
Ігрова діяльність :
- дидактичні вправи;
Рухова діяльність:
- фізкультхвилинка
Вікова група:
Старший дошкільний вік (5-6 років)
Очікувані результати:
- Підвищення у дітей рівня знань про пожежну безпеку.
- Оволодіння дітьми навичками правильних дій у разі пожежі.
- Усвідомлене виконання правил протипожежної безпеки.
Попередня робота:
- Розгляд картинок і плакатів з пожежної безпеки.
- Перегляд мультфільмів " Правила безпечної поведінки дітей при пожежі»,
"Кошкін будинок»
- Читання художньої літератури:
розповідь Л. Толстого «Пожежні собаки»,
вірші С. Я Маршака «Пожежа», «Розповідь про невідомого героя".
- Бесіди з правил протипожежної безпеки;
- Виготовлення пожежного щита
Матеріал до заняття:
3. Пожежна машина з атрибутами: вогнегасник, шланг, насос, лопата, складні сходи.
4. Фарби, Пензлики, альбомні листи з намальованим вогнем за кількістю дітей.
5. Опорні схеми за вимогами пожежної безпеки.
6.Дидактичні ігри :»Горить, не горить», «Що потрібно пожежнику»
7. Телефон.
Вступна частина
Вихователь: Діти, сьогодні у нас в гостях вогнедишний Дракончик, зараз ми подивимось мультфільм про нашого Дракончика, який прилетів до нас із Китаю. (Дивимось мультфільм «Китайський дракончик»-3 хв.)
Дракончик просить вас розгадати загадку:
Лісом він котився з ревом,
Їв кущі, траву, дерева.
А коли напивсь води —
Стих і згаснув назавжди. (Вогонь)
Основна частина
Вихователь: Вогонь буває великий і маленький, небезпечний і корисний. Для чого людині потрібен вогонь?
Діти:щоб готувати їжу, грітися, і т. д.
Давайте разом з Дракокончиком пограємо в гру «Горить, не горить» та розкажемо Дракончику, які предмети горять, а які ні. (гра)
(Відеоозапис «Костер»)
Вихователь:мені здається, що пахне димом. А ви діти чуєте щось? Подивіться, вогонь в лісі. Там, напевно, пожежа? Що нам потрібно робити?
Діти: треба викликати пожежників.
Вихователь:Ось телефон, який номер набрати?
Діти:101
Вихователь:Обов'язково треба повідомити адресу, щоб пожежники знали куди їхати.
Пропоную дитині набрати номер і сказати в трубку: "Приїзджайте, у нас пожежа, м. Маріуполь, вул. Осоавіахіма 11»
(включається сирена пожежної машини. Приїжджає Пожежник Іванко і гасить пожежу з вогнегасника, Дракончик йому допомагає. Іванко-пожежник оглядає місце і з'ясовує причину пожежі)
Вихователь:Щоб загасити пожежу пожежні вмикають насос, давайте зараз допоможемо пожежникам попрацювати насосом.
Физминутка «Насос»
А тепер насос включаємо,
Воду з річки качаємо.
Вліво-раз, вправо-два.
Потекла струмком вода.
Раз, два, три, чотири
Раз, два, три, чотири.
Добре ми потрудилися.
Іванко-пожежний:праску залишили включеною і пішли. Це ви включили праску?
Діти-Ні.
Іванко-пожежний :а хто?
Вихователь:це, напевно, Коза гладила білизну, пішла в ліс і забула прибрати праску. А козенята-бешкетники включили!
Іванко-пожежний : а ви, діти, знаєте, що дітям праску включати не можна? Запам'ятайте, дітям не можна включати електроприлади, це небезпечно і може привести до загоряння.
Вихователь:подивіться, діти, яка незвичайна машина у Іванка. Хто здогадався, як вона називається?
Діти-Пожежна машина.
Вихователь - а як ви думаєте, чому її так називають?
Від слова» пожежа " її називають пожежною машиною, а люди, які гасять пожежу – пожежники.
А якого кольору машина?
Діти:Червона.
Вихователь:Чому пожежні машини червоного кольору?
Діти:щоб було добре видно.
Вихователь : а як їде пожежна машина, швидко чи повільно? Чому?
Діти:швидко, щоб врятувати будинок і людей.
Вихователь- Діти, подумайте і скажіть, чи можна використовувати пожежну машину для інших цілей? Чому?
А чи можна нашому Дракончику поїхати в гості на машині чи в магазин?
Діти :ні, а раптом пожежа, а машини немає.
Вихователь-вірно, пожежна машина-Ця машина спеціального призначення, вона червоного кольору, щоб її було видно здалеку. Червоний Колір - колір вогню. Їде пожежна машина швидко, щоб встигнути загасити вогонь і врятувати людей.
Вихователь - коли машина їде по дорозі її не тільки видно, але і чутно сирену. Як ви думаєте, чому вона так голосно звучить?
Діти-щоб було чутно і її пропускали інші машини.
Вихователь-Правильно, щоб інші машини чули звуковий сигнал і поступалися пожежній машині дорогу.
Вихователь: Іван-пожежник розкажи дітям і Дракончику навіщо потрібен пожежний щит та що є на ньому.
Іван-пожежник:Пожежний щит потрібен на випадок пожежі у кожному закладі.Дивіться це вогнегасник, в якому знаходиться особлива піна.
Відром носять воду, заливають вогонь: пожежне відро має форму конуса, тому що в кілька разів прискорює процес зачерпування води, дає можливість точнішого потрапляння у вогнище загоряння; сокирою вибивають двері, розбивають вікна; лопатою закидають вогонь землею та піском; ломом можна підняти двері і увійти в палаюче приміщення, закругленим кінцем лома зручно звільняти проходи, у тому числі і від уламків меблів, що горять.
Багор використовується для розчищення місця загоряння, їм розкривають покрівлі, розбирають стіни і стелі, різні перегородки, розтягуьтю палаючі уламки меблів та інше.
Іванко-пожежник прощається з дітьми.
- Мені, діти, пора їхати, а ви дотримуйтеся правил пожежної безпеки, щоб пожежна машина ніколи не приїжджала до дитячого садка і до Вашого будинку. Пам'ятайте, що пожежу легше попередити, ніж загасити. До побачення.
Вихователь : зараз ми пограємо гру «Тупаємо, плескаємо». Треба вибрати речі необхідні для пожежника, коли я показую предмет необхідний для пожежника, то ви плескаєте, а якщо показую предмет зайвий для пожежника, то ви тупаєте.
Вихователь - а тепер пропоную пограти в пожежників .На столі лежать листочки, на яких намальований вогонь,треба погасити його «гасіть» його синьою фарбою кольору води, одночасно замальовувати та казати «П-Ш-Ш»
Підсумок.
Вихователь: Діти, скажіть, про що ми сьогодні з вами розмовляли?
(Відповіді дітей)
Навіщо потрібен протипожежний щит?
Які предмети використовують для гасіння пожежі
В кінці заняття закріпити з дітьми за схемами правила пожежної безпеки:
- забороняється брати і грати з сірниками і запальничками;
- забороняється влазити предметами в розетку;
- забороняється підходити до газової плити;
- забороняється вмикати дітям електроприлади;
- при пожежі дзвонити-101
Вихователь - ви добре запам'ятали правила пожежної безпеки, пропоную вам іпознайомити з цими правилами Дракончика: - забороняється брати і грати з сірниками і запальничками;
- забороняється влазити предметами в розетку;
- забороняється залишати негашене багаття;
- забороняється залишати без нагляду електроприлади;
- при пожежі дзвонити-101 ;
- в разі пожежі забороняється ховатися під ліжко чи в шафу, треба звати на допомогу та покидати приміщення;
-при пожежі пробираючись до виходу треба дихати через мокру хустку чи одежу .