Конспект заняття на тему "Пожежна безпека" для старшої дошкільної групи (5-6 років)

Про матеріал
Пояснювальна записка Цікавість дітей часто ставить їх перед реальною небезпекою, крім того велика кількість електротехніки в будинках є нерідкою причиною пожеж. Тому значущим є створення умов, як в дошкільному закладі, так і в сім'ї, що дозволяють дитині планомірно накопичувати досвід безпечної поведінки, а в результаті зберегти життя і здоров'я. Мета заняття: сприяти формуванню у дітей правил пожежної безпеки, з допомогою гри з'ясувати правильні дії в разі виникнення пожежі.
Перегляд файлу

 

Маріупольська спеціальна школа №21 Донецької обласної ради

  

 

 

 

 

Конспект заняття з ознайомлення навколишнього світу

              для дітей старшої  дошкільної  групи

           «Вогнедишний дракончик і пожежна безпека»

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь                           Олена   Ковальова

 

 

 

 

 

                              Маріуполь  , 2021 рік

 

Конспект заняття " Пожежна безпека»

Пояснювальна записка

Цікавість дітей часто ставить їх перед реальною небезпекою, крім того велика кількість електротехніки в будинках є нерідкою причиною пожеж. Тому значущим є створення умов, як в дошкільному закладі, так і в сім'ї, що дозволяють дитині планомірно накопичувати досвід безпечної поведінки, а в результаті  зберегти життя і здоров'я.

Мета: сприяти формуванню у дітей правил пожежної безпеки, з допомогою гри з'ясувати правильні дії в разі виникнення пожежі.

Завдання:

Освітнє завдання:.

1. Уточнити, систематизувати і поглибити знання дітей про правила пожежної безпеки, формувати звички їх дотримання;

2 Дати дітям поняття про протипожежний куточок, його призначення. Ознайомити дітей із предметами протипожежного куточка. Розширити знання способи їх застосування під час пожежі;

3. Закріпити знання дітей про користь і шкоду вогню;

4. Познайомити дітей з пожежною машиною;

5.  Закріпити правила протипожежної безпеки:

- забороняється брати і  грати з сірниками і запальничками;

- забороняється влазити предметами в розетку;

- забороняється залишати негашене багаття;

- забороняється залишати без нагляду електроприлади;

- при пожежі дзвонити-101 ;

- в разі пожежі забороняється ховатися під ліжко  чи в шафу, треба звати на допомогу та покидати приміщення;

-при  пожежі пробираючись до виходу треба  дихати через мокру хустку  чи  одежу та повзти .

Розвиваюче завдання: Розвивати логічне мислення, пам'ять, мовлення, увага. Закріплювати вміння дотримуватися словесної інструкції вихователя.

Виховне завдання: Виховувати винахідливість, відповідальність, упевненість у своїх діях. Викликати у дітей бажання бути завжди обережним з вогнем; виховувати у дітей потребу в турботі про свою безпеку, почуття відповідальності за свої вчинки;

Ввести нове правило :«забороняється  дітям включати електроприлади".

Активізація словника: пожежна машина, вогнегасник, насос, пожежний щит, багор.

Форми і методи реалізації:

Пізнавально-дослідницька діяльність:

- пошук виходу з проблемної ситуації

Комунікативна діяльність:

– бесіда

- ситуативна розмова

Музично-Художня діяльність:

- перегляд мультфільму

Театральна діяльність:

-театралізація «Бібабо»;

Ігрова діяльність :

- дидактичні вправи;

Рухова діяльність:

- фізкультхвилинка

Вікова група:

Старший дошкільний вік (5-6 років)

Очікувані результати:

- Підвищення у дітей рівня знань про пожежну безпеку.

- Оволодіння дітьми навичками правильних дій у разі пожежі.

- Усвідомлене виконання правил протипожежної безпеки.

Попередня робота:

- Розгляд картинок і плакатів з пожежної безпеки.

- Перегляд мультфільмів " Правила безпечної поведінки дітей при пожежі»,

"Кошкін  будинок»

- Читання художньої літератури:

розповідь Л. Толстого «Пожежні собаки»,

вірші С. Я Маршака «Пожежа», «Розповідь про невідомого героя".

- Бесіди з правил протипожежної безпеки;

- Виготовлення пожежного щита

Матеріал до заняття:

  1. Пожежний щит
  2. Іграшкова прасувальна дошка з праскою.

     3. Пожежна машина з атрибутами: вогнегасник, шланг, насос, лопата, складні сходи.

     4. Фарби, Пензлики, альбомні листи з намальованим вогнем за кількістю дітей.

     5. Опорні схеми за вимогами пожежної безпеки.

    6.Дидактичні ігри :»Горить, не горить», «Що потрібно пожежнику»

     7. Телефон.

 

Вступна частина

      Вихователь: Діти, сьогодні у нас в гостях  вогнедишний Дракончик, зараз ми подивимось мультфільм про нашого Дракончика, який прилетів до нас із Китаю.  (Дивимось мультфільм «Китайський дракончик»-3 хв.)

      Дракончик просить вас розгадати загадку:

 Лісом він котився з ревом,

Їв кущі, траву, дерева.

А коли напивсь води —

Стих і згаснув назавжди. (Вогонь)

 

Основна частина

Вихователь: Вогонь буває великий і маленький, небезпечний і корисний. Для чого людині потрібен вогонь?

Діти:щоб готувати їжу, грітися, і т. д.

Давайте разом з Дракокончиком пограємо в гру «Горить, не горить» та розкажемо Дракончику, які предмети горять, а які ні. (гра)

(Відеоозапис «Костер»)

Вихователь:мені здається, що пахне димом. А ви діти чуєте щось? Подивіться, вогонь  в лісі. Там, напевно, пожежа? Що нам потрібно робити?

Діти: треба викликати пожежників.

Вихователь:Ось телефон, який номер набрати?

Діти:101

Вихователь:Обов'язково треба повідомити адресу, щоб пожежники знали куди їхати.

Пропоную дитині набрати номер і сказати в трубку: "Приїзджайте, у нас пожежа, м. Маріуполь, вул. Осоавіахіма 11»

(включається сирена пожежної машини. Приїжджає Пожежник  Іванко і гасить пожежу з вогнегасника, Дракончик йому допомагає. Іванко-пожежник оглядає місце і з'ясовує причину пожежі)

Вихователь:Щоб загасити пожежу пожежні вмикають насос, давайте зараз допоможемо пожежникам попрацювати насосом.

Физминутка «Насос»

А тепер насос включаємо,

Воду з річки качаємо.

Вліво-раз, вправо-два.

Потекла струмком вода.

Раз, два, три, чотири

Раз, два, три, чотири.

Добре ми потрудилися.

Іванко-пожежний:праску залишили включеною і пішли. Це ви включили праску?

Діти-Ні.

Іванко-пожежний :а хто?

Вихователь:це, напевно, Коза гладила білизну, пішла в ліс і забула прибрати праску. А козенята-бешкетники включили!

Іванко-пожежний : а ви, діти, знаєте, що дітям праску включати не можна? Запам'ятайте, дітям не можна включати електроприлади, це небезпечно і може привести до загоряння.

Вихователь:подивіться, діти, яка незвичайна машина у Іванка. Хто здогадався, як вона називається?

Діти-Пожежна машина.

Вихователь - а як ви думаєте, чому її так називають?

Від слова» пожежа " її називають пожежною машиною, а люди, які гасять пожежу – пожежники.

А якого кольору машина?

Діти:Червона.

Вихователь:Чому пожежні машини червоного кольору?

Діти:щоб було добре видно.

Вихователь : а як їде пожежна машина, швидко чи повільно? Чому?

Діти:швидко, щоб врятувати будинок і людей.

Вихователь- Діти, подумайте і скажіть, чи можна використовувати пожежну машину для інших цілей? Чому?

А чи можна нашому Дракончику поїхати  в гості на машині чи в магазин?

Діти :ні, а раптом пожежа, а машини немає.

Вихователь-вірно, пожежна машина-Ця машина спеціального призначення, вона червоного кольору, щоб її було видно здалеку. Червоний Колір - колір вогню. Їде пожежна машина швидко, щоб встигнути загасити вогонь і врятувати людей.

Вихователь - коли машина їде по дорозі її не тільки видно, але і чутно сирену. Як ви думаєте, чому вона так голосно звучить?

Діти-щоб було чутно і її пропускали інші машини.

Вихователь-Правильно, щоб інші машини чули звуковий сигнал і поступалися пожежній машині дорогу.

Вихователь: Іван-пожежник розкажи  дітям і Дракончику навіщо потрібен  пожежний щит  та що є на ньому.

Іван-пожежник:Пожежний щит потрібен на випадок пожежі у кожному закладі.Дивіться  це вогнегасник, в якому знаходиться особлива піна.

Відром носять воду, заливають вогонь: пожежне відро має форму конуса, тому що в кілька разів прискорює процес зачерпування води, дає можливість точнішого потрапляння у вогнище загоряння; сокирою вибивають двері, розбивають вікна; лопатою закидають вогонь землею та піском; ломом можна підняти двері і увійти в палаюче приміщення, закругленим кінцем лома зручно звільняти проходи, у тому числі і від уламків меблів, що горять.

Багор використовується для розчищення місця загоряння, їм розкривають покрівлі, розбирають стіни і стелі, різні перегородки, розтягуьтю палаючі уламки меблів та інше.

 

Іванко-пожежник  прощається з дітьми.

- Мені, діти, пора їхати, а ви дотримуйтеся правил пожежної безпеки, щоб пожежна машина ніколи не приїжджала до дитячого садка і до Вашого будинку. Пам'ятайте, що пожежу легше попередити, ніж загасити. До побачення.

 

Вихователь : зараз ми пограємо гру «Тупаємо, плескаємо». Треба вибрати речі необхідні для пожежника,  коли я показую предмет необхідний для пожежника, то ви плескаєте, а якщо показую  предмет зайвий для пожежника, то ви тупаєте.

Вихователь - а тепер пропоную пограти в пожежників .На столі лежать листочки, на яких намальований вогонь,треба погасити його «гасіть» його синьою фарбою кольору води, одночасно замальовувати та казати «П-Ш-Ш»

 

Підсумок.

Вихователь: Діти, скажіть, про що ми сьогодні з вами розмовляли?

(Відповіді дітей)

Навіщо потрібен протипожежний щит?

Які предмети використовують для гасіння пожежі

В кінці заняття закріпити з дітьми за схемами правила пожежної безпеки:

- забороняється брати і  грати з сірниками і запальничками;

- забороняється влазити предметами в розетку;

- забороняється підходити до газової плити;

- забороняється вмикати дітям електроприлади;

- при пожежі дзвонити-101

 

 Вихователь - ви добре запам'ятали правила пожежної безпеки, пропоную вам іпознайомити  з цими правилами  Дракончика: - забороняється брати і  грати з сірниками і запальничками;

- забороняється влазити предметами в розетку;

- забороняється залишати негашене багаття;

- забороняється залишати без нагляду електроприлади;

- при пожежі дзвонити-101 ;

- в разі пожежі забороняється ховатися під ліжко  чи в шафу, треба звати на допомогу та покидати приміщення;

-при  пожежі пробираючись до виходу треба  дихати через мокру хустку  чи  одежу .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 січня 2022
Переглядів
11855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку