Диво - картинки
(заняття з малювання з дітьми старшого віку з ООП (нетрадиційна техніка))
Мета:
Дидактична: ознайомити дітей з технікою малювання - аквотипія (створення зображень з допомогою звичайного мила і фарби); вчити змішувати кольори. Розвиткова: розвивати дрібну моторику, координацію рухів, естетичний смак, уяву.
Виховна: виховувати акуратність, самостійність, уміння доводити розпочату справу до кінця.
Обладнання, матеріал: на кожну : пензлик, підставка для пензлика, склянка з водою, серветки, фарби - гуаш, 2 аркуші паперу(картону), мильний розчин; ілюстрації на осінню тематику; ноутбук; іграшка - пензлик Веселик.
Попередня робота. Спостереження за осінніми явищами, розглядання ілюстрацій на осінню тематику.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Нейропсихологічна гра "Майстерні руки" (повтори, якщо зможеш)
(посилання на ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo)
Повідомлення теми заняття
Розповідь вихователя.
- Діти до нас сьогодні завітав чарівний пензлик Веселик, що означає веселий, райдужний. Він розповість нам казку про Крапельку.
У синьої мами Хмаринки була донька Крапелька. Зустрілися під небесами мами Сонечка і Хмаринки. Поки вони розмовляли,
їх діти про дощик співали:
Сонячний дощику,
Зварю тобі борщику
В чарівному горщику…
Краплинка на землю упала
і чарівною фарбою стала.
- Подивіться, які картини вийшли. (Демонстрація картин в техніці акватипія.) От і у нас сьогодні впадуть різнокольорові краплинки та стануть
чудо – картинками.
Щоб красиво малювати, потрібно пальчики розім’яти.
Пальчикова гімнастика: «Дощик накрапає»
(музичний супровід вправи) ( посилання на ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=6dWsA82d5GQ)
Дощик накрапає, (показуємо, як крапає дощик, долоні та пальчики- вниз)
травка росте, (показуємо, як росте трава, долоні та пальчики - вверх)
дощик накрапає (показуємо, як крапає дощик, долоні та пальчики - вниз)
і рибка пливе. ( долонні скласти одна до одної та відтворити хвилясті рухи)
Дощик накрапає у чисте віконце, ( притискаємо вказівний правої руки до вказівного лівої та великі пальці відтворюємо «віконце»)
вмивається природа, ( показуємо двома руками рух «вмивання»)
всміхається сонце. ( розкриваємо долоні догори, розтиснувши пальці
«лучики»).
Практична робота
(Показ та пояснення педагогом прийомів створення зображення. Діти повторюють послідовно за педагогом. За потреби, педагог допомагає.)
Як краплинки перетворюються в чудо картинки:
- пензлем наносити розчин мила на один з аркушів;
- розфарбовуємо намилений аркуш згідно із задумом ( небо, хмаринки, краплинки – синій, білий колір фарби (наносимо один на одний); сонечко – жовтий);
- накриваємо роботу другим аркушем паперу (картону), щільно притиснувши його;
- обережно знімаємо верхній аркуш, тримаючи його за один із країв;
- вологі або висушені зображення можна домалювати фарбами.
Знявши папір, бачиш «диво-картинку».
Вихователь разом з дітьми розглядає малюнки, звертає увагу на правильність передачі форми та різноманітність, дає позитивну оцінку малюнкам. Скажіть:
- Що було найцікавішим?
- Кому який малюнок сподобався?
Пензлик Веселик дякує дітям та радіє створеним малюнкам.