КЗ «Солоницівська гімназія «Перлина»»
Конспект заняття
організація роботи по формуванню
економічної культури дітей
дошкільного віку, ознайомлення з соціумом
«Хліб – усьому голова». Бережливість.
Вихователь: Загорулько В.М.
Блок. Економічне виховання.
Тема дня. Ми бережливі.
Розвиток мовлення, ознайомлення з соціумом. Тема. «Хліб усьому голова». Бережливість.
Мета. Продовжувати формувати уявлення дітей про першочергову потребу людини – в їжі, зокрема у хлібі; у виготовленні якого вкладено працю багатьох людей. Формувати навички раціонального споживача. Збагачувати словник дітей, дієприкметниками, дієсловами. Виховувати бережливе ставлення до хліба, повагу до праці дорослих.
Попередня робота: екскурсія на кухню. Розповідання казок «Колобок», «Колосок».
Хід заняття: пояснення змісту прислів’я «Хліб усьому голова». Хліб завжди вважався головною стравою українців. Без нього не сідали й нині не сідають за стіл. В усі часи люди бачили у хлібі Дар Божий, цінували й берегли його. Люди вважали: якщо у домі є хліб, то голоду не буде. Хліб і сьогодні посідає почесне місце у нашому домі – розповідь вихователя.
Запитання до дітей:
Чому кажуть, що без хліба немає обіду?
Які страви ви споживаєте з хлібом?
Чи замислювалися ви, звідки береться хліб?
Послухайте, що відповіла дівчинка Зіна:
Вірш Е. Бондаренко
Запитав у Зіни Гліб:
Розвела руками Зіна:
Чи правда це? Сьогодні ми дізнаємося на нашому занятті.
Гра «Білий хліб росте з чорної Землі» за твором Дзідра Рінкуле – Земзаре:
Із – золотого – біле (борошно з пшениці).
Із білого – рум’яне (хліб).
Де починається хліб?
Де починається тісто?
Де починається борошно?
Де починається зерно?
Де починається земля плодовита?
Розгляд ілюстрацій послідовності появи хліба «Від зерняти до хліба», бесіда за ними.
Д/г «Хто, що робив?» - закріпити знання дітей про працю дорослих у виробництві хліба.
Згадати послідовність роботи Півника у казці «Колосок», збагатити словник дітей дієсловами (підмітав, знайшов, обмолотив, змолов, спік), виховувати ціннісне ставлення до персонажів казки.
Закріпити знання про появу виробів із хліба пісенькою Колобка з однойменної казки.
А зараз пограємо в гру «Телепередача» - «Хліб – усьому голова»
(3 ведучих-дітей)
1. Добрий день, діти. Я і мої друзі підготували передачу «Хліб – усьому голова». Я розповім вам про дівчинку Катрусю.
(Переказую оповідання «Хліб святий»)
- Яку обіцянку дала Катруся бабусі?
- Як треба ставитися до хліба? Чому? (Діти висловлюються прислів’ями).
2. А зараз – увага! Ребуси.
- Які слова тут зашифровано? (Хліб, бублик, трактор)
Показ по «телевізору».
А загадку відгадаєте?
М’який і черствий.
Ножем мене ріжуть, вживають у їжу.
-А чи знаєте ви загадки про хліб?
(Діти загадують свої загадки)
3. Послухайте вірш «Тільки-но з печі».
- Назвіть, будь ласка, хлібні вироби.
(Відповіді дітей).
Підсумок заняття.