КЗ «Солоницівська гімназія «Перлина»»
Конспект заняття
з логіко-математичного розвитку
та основ економічної культури (старша група)
«Лабіринти казкового лісу»
Вихователь: Загорулько В.М.
Тема: Лабіринти казкового лісу.
Програмовий зміст: закріпити вміння дітей розрізняти і називати дні тижня, геометричні фігури; вправляти в умінні порівнювати цифри, які стоять поруч. Дати дітям уявлення про поняття «гроші», «купюра», «монети», продовжувати знайомити дітей з грошовими одиницями України. Формувати вміння дітей зіставляти ціни: дорого – дешево. Розвивати мислення, уяву, зв’язне мовлення, пам'ять. Виховувати інтерес до занять з математики та основ економічної культури.
Матеріал: демонстраційний: сніжинки з цифрами, іграшки звірят: лисиця, білка, ведмідь, їжак, мишка, вовк, горобець, зайчик, м’яч, машина, скакалка; геометричні фігури, цифри в межах 8, гроші, цінники на товари. Роздавальний: математичні набори, лабіринти, гроші.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
– Сьогодні з вами діти у нас буде заняття з математики. Але не звичайне заняття, а казкове, бо ми з вами вирушаємо в казковий ліс. (Стоять ялинки, дерева, лежать сніжинки). Подивіться, які гарні ялиночки, дерева. Ой, а що це лежить на землі? (сніжинки). Дивіться на сніжинках щось написано (цифри). (Діти підбирають сніжинки і називають цифри). А під цією ялиночкою лежить конверт. Подивимося? Тільки, обережно. Діти, так це лист нам з вами. На конверті так і написано: «вихованцям другої групи». Ну що, відкриваємо?
Вихователь читає лист звірят до дітей:
«Шановні діти, пишуть вам звірятка з казкового лісу. В нашому лісі сталася біда. Поселився в ньому чаклун. Він забрав нашого зайчика і зачинив у великому замку. Ми намагалися його врятувати, але нам це не вдалося. Допоможіть нам будь ласка.»
Вихователь: Ну що діти, допоможемо? Тоді вирушаємо в подорож. На початку подорожі нам потрібно провести відлік. І так: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1- Вирушаймо (діти сідають за столи).
Вихователь: Одного сонячного ранку, зайчик грався на лісовій галявині. Та несподівано налетів чаклун, посадив зайчика в мішок і поніс його до себе в замок. (вихователь звертає увагу на малюнок замку). Чаклун пообіцяв випустити зайчика тільки тоді, коли звірята виконають його завдання. Звірята намагалися врятувати свого товариша, але ніяк не можуть дістатися до замку, бо всі дороги, які до нього ведуть, заплутані. Ходили-ходили звірята цілий тиждень та не змогли врятувати зайчика.
Вихователь: Молодці малята, ви дуже уважні. Але нам час виконувати завдання Чаклуна. У вас на столі лежать лабіринти. Давайте подивимося, яке завдання потрібно виконати першим.
Чаклун заховав геометричні фігури, щоб їх знайти, потрібно відгадати загадки. (Діти відгадують і викладають геометричні фігури)
• Я без сторін і без кутів,
Як звуся — відгадай.
І на малюнках дітлахів
У сонечку впізнай. (Круг)
І три кути.
Чи мене назвати
Зможеш ти? (Трикутник)
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини. (Квадрат)
Маю теж чотири сторони.
Тільки дві з них протилежні —
Однакової довжини,
А сусідні — різні. (Прямокутник)
Вихователь: Діти, а яка геометрична фігура вийде, якщо у квадрата забрати одну сторону і один кут? (трикутник). А якщо круг витягнути? (Овал). А якщо у прямокутника всі сторони зробити однаковими? (квадрат). Молодці гарно виконали завдання.
Вихователь: (Дзвонить телефон. Вихователь читає повідомлення на телефоні). Діти, погляньте, чаклун відпустив нашого зайчика. Зайчик такий радий, він нам дуже дякує, але в нього дуже багато справ і він побіг до лісу,
Фізкультхвилинка
Діти виконують рухи відповідно до тексту.
Станьмо, діти, ми рівненько,
Вклонимося всі низенько.
Далі руки отак в боки,
Веселенько підем в скоки!
Всі отак стриб! Стриб!
А ніжками диб! Диб!
Вгору руки піднімай
І всі разом присідай.
А тепер усі швиденько
Знову станемо рівненько!
Вихователь: (Дзвонить телефон. Вихователь читає повідомлення на телефоні). Чаклун був зовсім не злий, а самотній. Йому було сумно жити одному в такому великому замку. І зайчика він не ображав, а просто з ним грався. Зайчик пропонує зробити в цьому великому замку дитячий садочок для маленьких лісових звірят. Але у чаклуна зовсім не має іграшок. Як же звірятка будуть гратися. Що можна зробити, як допомогти? (Купити іграшки)
Діти, подивіться, на прилавку є різноманітні іграшки. Навіть ціна на них є. Скільки коштує лялька? (3 грн).А машинка? (2 грн). Що дорожче, лялька чи машинка? На скільки дорожче? На скільки машинка дешевше ляльки? Чому лялька дорожче машинки?
У Богдани є 5 гривень, чи зможе вона купити і ляльку, і машинку?
Віталик хоче купити м’ячик і скакалку. Скільки коштує м’ячик? (2 гривні) А скакалка? (2 гривні) Що дорожче? У Віталика 3 гривні. Чи зможе Віталик купити м’ячик і скакалку? Чому? Скільки гривень не вистачить Віталику?
Що хоче купити Маша для дитячого садочка? Скільки коштує? Що дорожче? Що дешевше? Скільки потрібно гривень, щоб купити машинку і скакалку? (4 грн)
Діти купують іграшки і складають їх на окремому столику.
Підсумок заняття.