Відносини діти та дорослі

Про матеріал
виховувати у дітей любов і повагу до батьків, вчителів та людей похилого віку; визначення основних шляхів подолання конфліктів у сім’ї та в школі; сформувати уміння проявляти доброзичливе ставлення до оточуючих.
Перегляд файлу

Тема: «Про це не треба мовчати»

Вікова категорія: 12-15 років.

Час та місце проведення: 26.11.14, 17.00, 4-й хол.

Форма проведення: ток-шоу.

Мета: виховувати у дітей любов і повагу до батьків, вчителів та людей похилого віку; визначення основних шляхів подолання конфліктів у сім’ї та в школі; сформувати уміння проявляти доброзичливе ставлення до оточуючих.

Цільові покладання:

  •             виховувати морально культурну особистість;
  •             виховувати почуття любові до батьків та вчителів;
  •             формувати почуття людяності, відповідальності за себе та свою родину;
  •             змусити учнів замислитися над роллю старших у їхньому житті.

Застосовані традиційні та інноваційні методи та технології:

Матеріали та обладнання: плакат з правилами, відео- та аудіо матеріали, дидактичний матеріал, презентації, скляна ваза, великі камені, середні камені, пісок, чашка чаю, дощечка, цвях, молоток, плоскогубці.

План підготовки:

  •             підбір матеріалів (відеоматеріалів, інформації, аудіоматеріалів);
  •             написання сценарію;
  •             виготовлення дидактичного матеріалу (пам’ятки і т.д.);
  •             оформлення (тканини).

План проведення справи:

І.Вступна частина

1.Вступне слово ведучого.

ІІ. Основна частина

  1.          Запрошення гостей.
  2.          Обговорення питань.
  3.          Опитування залу.
  4.          Написання основних правил поводження з батьками. Рекомендації від психолога.

ІІІ. Заключна частина

  1.          Проведення експерименту.
  2.          Підведення підсумків.

Хід справи

001

1.Вступне слово ведучого.

Здрастуйте дорогі глядачі, слухачі і всі присутні в цьому залі! Сьогодні ми зібралися тут щоб обговорити, а можливо і вирішити, таку проблему як спілкування і ставлення нашого молодого покоління до оточуючих. А в цьому нам допоможуть наші експерти: психолог - Тетяна Петрівна та заступник начальника табору «Сонячний» - Ольга Олексіївна. (Представлення експертів)

«Все тече, все змінюється» - говорив давньогрецький філософ Геракліт. І сьогодні ці слова звучать як ніколи актуально. Змінюється наше життя, змінюються взаємовідносини між людьми. І школа, як втілення майбутнього зазнає змін як ніхто інший. Сьогодні вона покликана, не просто давати дитині знання, її основним завданням стає навчити вчитися, розкрити творчий, індивідуальний потенціал особистості, привити нестандартні форми мислення. Саме ці якості особистості в майбутньому стануть затребуваними в суспільстві. Але на жаль, школа не може впоратися самостійно, внаслідок чого виникають деякі проблеми.

Проблема взаємовідносин між учителем і учнем в підлітковому віці встає надзвичайно гостро. Саме в цей період між дитиною і дорослим можуть істотно зіпсуватися відносини, навіть якщо до цього вони були цілком благополучними.

А у вас виникали труднощі з вчителями? І чому? З якої причини?

(Діти, присутні в залі відповідають. Після чого, виводиться статистика відповідей на екран. Супроводжується текстом)

У роботі М.Ю. Красовицького, вчителів та учнів просили назвати основні труднощі, які вони відчувають у своїх взаєминах. Відповіді учнів розподілилися наступним чином: 1) відсутність спільної мови, взаєморозуміння та людської близькості з вчителями - 43% відповідей; 2) необ'єктивний підхід педагогів до учнів-21% відповідей; 3) прояв неповаги до учнів з боку вчителів - 36% відповідей (Презентація на екрані). Діти пишуть, що багато вчителів не знають і не розуміють своїх учнів, не цікавляться їх внутрішнім світом, турботами і переживаннями, не враховують їх вікових інтересів. Дуже багато хто відзначає необ'єктивність педагогів: одних учнів вони постійно хвалять, інших постійно лають; і навіть якщо учень змінюється (в ту чи іншу сторону), думка вчителя про нього залишається такою ж якою і була. Виділяються такі особливості поведінки вчителів, які, з точки зору учнів, перешкоджають нормальному процесу спілкування двох сторін, а саме: невитриманість вчителів, недовіра до учнів, застосування авторитарних методів впливу. Серед висловлювань учнів зустрічається і думка про те, що вчителі занадто впевнені у власній непогрішності і ніколи не визнають своїх помилок.

Велика частина вчителів (понад 50%) при відповіді на те ж саме питання звела труднощі у взаєминах з учнями до труднощів виховного та навчального процесів: ліні учнів, їхнього небажання слухати на уроках, складності окремих розділів навчальної програми, невиконанню домашніх завдань, слабкою допомогою з боку батьків і т.д. 10% вчителів відзначили, що взагалі не бачать труднощів у взаєминах з учнями; кожен десятий фактично взагалі не дав відповіді. 6% педагогів вважають, що труднощі спілкування з учнями відбувається виключно з вини самих учнів, які проявляють неповагу до вчителів, душевну грубість і черствість, відсутність почуття вдячності та поваги. І лише 12,5% вчителів розуміють, що складнощі у взаєминах з вихованцями можуть відбуватися в результаті відсутності природних педагогічних даних, неглибокого проникнення у внутрішній світ вихованців, відсутності індивідуального підходу до них і т.п. Таким чином, лише невелика частина опитаних педагогів замислюється над психологічною стороною виховного процесу. У зв'язку з цим ми зупинимося на деяких моментах формування особистості підлітка і тих складнощах виховного процесу, з якими неминуче стикається педагог у своїй практиці. Ми хочемо загострити увагу лише на тих особливостях цього складного періоду в розвитку дитини, які ускладнюють спілкування між підлітком і дорослим, і в результаті ускладнюють виховний процес. І в цьому нам допоможе розібратися вчитель _______________________, наш сьогоднішній гість. Зустрічайте!

002

(Заходить вчитель. Звучить мелодія ток-шоу.)

Додаток 1

А що ж потрібно притримуватись учням, щоб уникати конфліктних ситуацій з вчителем?

  1.          Вправа «Правила запобігання конфліктам».

Час: 5 – 10 хв.

Необхідне забезпечення: плакат.

Мета: створити разом з дітьми правила запобігання конфліктів

Опис: Ведучий проголошує кожне з правил, які містяться на плакаті, та обговорює його з групою.

  Щоб уникати конфліктів або долати їх, можна користуватися безвідмовним методом – спілкуванням, ключові моменти якого такі:

  •             приділяйте увагу вербальним свідченням того, що слова розходяться з думками або почуттями. Виносьте це протиріччя на відкрите обговорення;
  •             стежте за тим, щоб у вас або в іншої людини не було прихованих нових припущень чи настанов. Обговорюйте їх відкрито, так, щоб помилки можна було виправити;
  •             намагайтеся робити спілкування відкритішим. Дипломатично говоріть про те, що думаєте або відчуваєте, і спонукайте до цього опонента;
  •             уникайте непорозумінь. Якщо вам щось незрозуміло, то просіть пояснити. Якщо щось незрозуміло комусь іншому, дайте пояснення;
  •             навчіться правильно слухати. Виявляйте при цьому зацікавленість і повагу до того, хто говорить. Виявляйте співчуття і давайте зрозуміти, що його почули і зрозуміли;
  •             виражайте свої почуття й бажання у ввічливій формі, використовуйте «Я – твердження». Уникайте «Ви – твердження», що можуть викликати негативні емоції в опонента.

(Експерти задають запитання гостю, які вважають за потрібні. Ведучий переходить до того, що у розвитку дитини головне місце займають батьки. Запрошення наступного гостя. Заходить Віра Сергіївна)

003

 (Слова В.С. Перегляд відеоматеріалу «Батько і син». Вчитель та Віра Сергіївна вступають в дискусію. Ведучий та експерти допомагають вирішити цю проблему – разом з дітьми створюючи поради щодо відношення батьків до вчителів)

Вправа «Забитий цвях»

Необхідне забезпечення: дощечка, цвях, молоток, плоскогубці.

Мета: показати на прикладі цвяха та дощечки, як важко просити пробачення і що не завжди це може врятувати.

Опис: ведучий запрошує на сцену одного з глядачів і в його присутності забиває цвях в дощечку. Потім просить глядача дістати цвях. І пояснює: дощечка – це наші близькі люди, батьки, цвях- це наші погані слова та вчинки, коли ми робимо щось погане нашим близьким людям, то наче забиваємо в них цвях, робимо їм боляче, коли ми його дістаємо, наче б то просимо пробачення, цвяха в дощечці немає, а слід – залишається.

Додаток 2

Слова експерта

Додаток 3

Ведучий підводить підсумки. Проводить експеримент.

Вправа 2 «Чи повна ваза?»

Необхідне забезпечення: скляна ваза, камені, пісок, чашка чаю.

Мета: показати на прикладі простих речей чим ми «наповнюємо» себе і чи правильно?

Опис: ведучий, наповнює вазу спочатку великими каменями, потім меншими, потім піском і чашкою чаю. І пояснює: великі камені – це найголовніше в нашому житті, те найкраще, що ми робимо в житті (сімя, близькі люди, здоров’я, діти ), середні камені – це менш важливі речі (робота, дім, квартира), пісок символізує життєві дрібниці, повсякденну рутину, ваші не добрі вчинки, слова. Якщо ж ви наповните ваш посудину спочатку піском, то вже не залишиться місця для більш великих каменів. А коли глядачі запитають для чого ж чашка чаю, ведучий відповідає, що завжди треба знаходити час на чашку чаю.

004

Завершення ток-шоу.

Заключне слово  ведучого.

 

 

Список використаної літератури

  1. http://speka.org.ua/content/view/13/6/
  2. http://i-medic.com.ua/index.php?newsid=6582
  3. http://ua-referat.com/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%BB%D1%96%D0%BA%D1%82%D0%B8_%D0%B2_%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D1%96_%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D1%8C_%D1%82%D0%B0_%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B8_%D1%97%D1%85_%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D1%8F%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F
  4. http://teacher.at.ua/
  5. http://www.etica.in.ua/spetsifika-vidnosin-vchitel-uchen-vchitel-uchnivs-kij-kolektiv/
  6. Загонова справа «Батьки і ми».
docx
Додано
16 квітня 2020
Переглядів
411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку