Конспект заняття "Пінгвінчик Туск" у школі раннього розвитку дитини "Малюк"

Про матеріал
Представлений конспект заняття «Пінгвінчик Туск» з вихованцями школи раннього розвитку дитини «Малюк» Шаповал Л.В., керівника гуртка «Комп’ютерна абетка» Сумського Палацу дітей та юнацтва. У ході заняття педагог продовжує знайомити дітей з програмою «TuxPaint», розвиває естетичний смак, уяву, спостережливість, уважне ставлення до роботи, творчі здібності, логічне мислення. Сприяє формуванню у дітей культури роботи за комп’ютером. Педагог ділиться досвідом роботи з прикладною програмою «TuxPaint», навчально-розвивальною програмою «Увага».
Перегляд файлу

Шаповал Л. В., керівник гуртка

«Комп’ютерна абетка» школи

ранньої творчої орієнтації «Малюк»

Штамп Пінгвінчик Tукс

(Конспект заняття, 2 рік навчання)

Тема. Штамп Пінгвінчик Tукс.

Мета:

  •                  продовжити знайомство з програмою «TuxPaint», ознайомити дітей з інструментом «Штамп», закріпити навички роботи з інструментом «Магія»;
  •                  розвивати естетичні смаки, уяву, спостережливість, уважне ставлення до роботи, творчі здібності, логічне мислення, увагу, пам’ять;
  •                  виховувати художню культуру, культури роботи за комп’ютером, формувати пізнавальний інтерес, розвивати впевненість у власних силах.

Тип заняття: комбіноване.

Обладнання: комп’ютерний клас, прикладна програма «TuxPaint», навчально-розвивальна програма «Увага», демонстраційний матеріал: малюнки 1-4, зразок малюнка «Космічна подорож», ескізи кнопок інструментів Откат, Магія, Штамп «Увага», «Мурашка і Мармеладка», картки и фігури «Геометричне лото».

План заняття

  1.               Організаційна частина.
  2.               Розминка.
  3.               Актуалізація опорних знань.
  4.               Фізкультхвилинка.
  5.               Повідомлення теми і мети заняття.
  6.               Вивчення нового матеріалу. Робота з програмою «TuxPaint».
  7.               Узагальнення знань. Підсумок заняття.

 

 

Хід заняття

  1.               Організаційна частина.

Група дітей під керівництвом педагога організовано парами підходять до комп’ютерного класу. Педагог відчиняє двері кабінету, заходячи в приміщення, хлопчики пропускають дівчаток вперед. Кожен сідає на своє робоче місце.

Обговорення ситуації:

  1.               Двом цікавим хлопчикам захотілось дізнатися, як працює системний блок. Вони почали його торкатися руками з усіх боків. Яке правило техніки безпеки вони порушили?
  2.               Дівчинка почала водити ручкою по монітору. Чи порушила вона правило? Яке?
  1.               Розминка.

Робота за малюнками

Знайти різницю в малюнках двох котів.

rjn

мал. 1

Знайти «зайву» фігуру (мал. 2-4) і пояснити, чому вона «зайва»

 

Копия (3) КТС 010

мал. 2

 

Копия (2) КТС 010

мал. 3

 

Копия КТС 010

мал. 4

 

  1.               Актуалізація опорних знань.

Пригадайте, чим ми займалися на минулому занятті? (Малювали море)

А в якій програмі ми виконували малюнок? (TuxPaint) (Пінгвінчик Тукс)

Покажіть мишкою Пінгвінчика Тукса на робочому столі.

Клацніть двічі по іконці програми і відкрийте її.

Щоб намалювати море, ми скористалися Заливкою, а де Тукс приховує її?

(інструмент Магія)

 

Як змінити колір палітри?

Як відмінити команду? Яку кнопку натиснути?

(Відкат)

 

  1.               Фізкультхвилинка.

 

Раз – підняли руки вгору.

Два – нагнулися додолу.

Три, чотири – прямо стати.

Будем знову починати (2 рази)

 

  1.               Повідомлення теми і мети заняття.

Сьогодні ми продовжимо свою подорож по колоритній країні TuxPaint, а Пінгвінчик Тукс допоможе нам в цьому. Він розкриє нам ще один секрет своєї країни і познайомить нас з інструментом Штамп.

За допомогою інструментів Магії і Штампа ми допоможемо Пінгвінчику Туксу здійснити космічний політ. Ми намалюємо малюнок на зразок того, що на вашому столі.

 

 

  1.               Вивчення нового матеріалу. Робота з програмою «TuxPaint».

Я допоможу відкрити вам новий аркуш, який ми називаємо файл. Натиснемо інструмент Нова.

Знайдемо білий аркуш, на якому вже зображена ракета. Клацнемо двічі лівою кнопкою миші по цьому аркушу.

Нам треба: ?????

Зафарбуйте ракету сірим кольором

Як швидко зафарбувати малюнок? (Залити Заливкою)

Для цього натиснемо в лівій стороні вікна програми на інструмент ….

(Магія)

В правій стороні вікна програми з’явились інструменти Магії. Серед них знайдемо перекинуте відерце з фарбою…(Заливка)

Обираємо колір заливки. Який? (Сірий)

Зафарбовуємо ракету.

Замініть білий колір аркуша на синій, адже ракета наша відправиться в космічний політ. Як це зробити?

Кого ми сьогодні відправимо в космос? (Пінгвінчика Тукса) А щоб його знайти натиснемо інструмент Штамп, кнопка якого знаходиться у самому верхньому ряду інструментів. Знайдіть і натисніть інструмент Штамп.

На правій стороні вікна з’явилися штампи. Їх багато видів. Це тварини і птахи, транспорт, дерева і рослини, іграшки, спорт, будівлі, космос, пінгвіни. Щоб змінити вид штампів треба натиснути мишею на чорні стрілки вправо чи вліво.

Давайте спробуємо це зробити і пошукаємо пінгвінів у штампах, натискаючи

 

 

кнопки зі стрілками.

Ми знайшли пінгвінів, оберемо пінгвіна з піднятим ластом.

Розмір штампа можна змінити, натискаючи мишею на вертикальні голубі смужки в правій нижній частині екрана. Чим менше замальованих голубих смужок, тим меншого розміру штамп.

Залишимо 6 зафарбованих смужок, клацнувши лівою кнопкою миші по шостій

 

 

 

 

смужці (рахуємо від меншої смужки).

Щоб штам залишився на аркуші, треба клацнути лівою кнопкою миші в тому місці, де бажаємо залишити зображення.

Розмістимо Пінгвінчика Тукса у верхній частині ракети. А щоб йому не було сумно, відправте з ним в політ і його друга. Оберіть штамп з піднятими ластами. Зменшіть його і посадіть в ракету.

В космосі дуже багато зірок. Давайте їх зобразимо на небі. Для цього нам треба знайти Штампи космос, а в них Сонце. Зменшимо штамп Сонця до розміру 3. Клацаючи лівою кнопкою миші, намалюємо зірки на небі.

Намалюйте планету Земля.

Оберіть штамп Землі, установіть розмір 8 і клацніть мишкою в правій нижній частини екрана.

Наша ракета знаходиться в польоті, тому із її сопла вирує полум’я. Знайдіть Штампи вогонь, смерч. Намалюйте за зразком вогонь.

Малюнок «Космічна подорож» готовий. Побажаємо пінгвінам щасливого польоту.

Збережемо малюнок. Яку кнопку натиснути?

 

 

(Зберегти)

Як вийти з програми TuxPaint?

 

 

 

(Натиснути кнопку Вихід)

Релаксація

Встали зі стільців. Повернулись у мій бік.

Швидко покліпайте очима, рахуючи до 5. Постійте спокійно з закритими очима, рахуючи до 5. Повторіть вправу 4 рази.

Не повертаючи голови, стежте очима за повільним рухом ручки, що в моїй руці: ліворуч, праворуч, вверх, вниз. Повторимо вправу 4 рази.

 

 

 

  1.               Узагальнення знань. Підсумок заняття

Пройде не так багато часу і, можливо, хтось із вас полетить у космос.

Та щоб стати космонавтом, треба багато знати і вміти. Тож давайте пригадаємо:

Кого ми сьогодні готували в космічний політ? Як зветься його країна?

За допомогою яких двох інструментів нам вдалося відправити Тукса в космос?

Як змінити колір палітри?

Як змінити вид штампів?

Як змінити розмір штампу?

Покажіть, яку кнопку треба натиснути, щоб зберегти малюнок?

Як покинути країну Тукса?

Мені сподобались ваші малюнки. Я думаю, Пінгвінчик Тукс теж вдячний вам за цікаву космічну подорож, яку ви йому подарували, і буде ради зустрітися з вами ще. То ж до нових зустрічей в країні TuxPaint. До побачення.

 

1

 

docx
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку