Конспект заняття по малюванню

Про матеріал
Познайомити дітей з петриківським розписом,його елементами та особливостями(перехідний мазок,ромашка, зернятка,пуп”янки).Самостійно провести досліди по виготовленю фарби “темпери”,пензлика з котячого хутра. Використовувати різні способи малювання(пальчикове малювання-петриківська калина,прдряпування-петриківські квіти).Розвивати творчу уяву та фантазію.Виховувати естетичний смак,бажання створювати прекрасне. Матеріал:речі та посуд з петриківськім розписом,кросворд “Петриківка”,яйце,молоко,клей,фарби,паличка,котяче хутро,дріт,паличка для продряпування.
Перегляд файлу

 

Комунальна установа

 Сумський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа I ступеня №41 «Райдуга», м. Суми, Сумської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття з образотворчого мистецтва на тему «Петриківські майстри»

 

 

                                                                 Підготувала вихователь

                                                                  Варавіна Наталія Іллівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:познайомити дітей з петриківським розписом,його елементами та особливостями(перехідний мазок,ромашка, зернятка,пуп”янки).Самостійно провести досліди по виготовленю фарби “темпери”,пензлика з котячого хутра. Використовувати різні способи малювання(пальчикове малювання-петриківська калина,прдряпування-петриківські квіти).Розвивати творчу уяву та фантазію.Виховувати естетичний смак,бажання створювати прекрасне.

Матеріал:речі та посуд з петриківськім розписом,кросворд “Петриківка”,яйце,молоко,клей,фарби,паличка,котяче хутро,дріт,паличка для продряпування.

Хід:Дітям пропонується завітати до художньої майстерні, але спочатку треба розгадати чарівне слово-невидимку (написане свічкою).Діти відгадують слово-Петриківка.

Вихователь пояснюе,що сьогодні буде йтися мова про петриківку.Вибираються два художника-дослідника,які будуть малювати все те,про що буде йтися мова.Вихователь показує знаки-сигнали для дітей.

Виставляється знак”подумати”.

Діти розповідають все,що вони знають про петриківку.

-Петриківка,це таке село,яке знаходиться на Дніпропетрівщинні.Там живуть талановиті художники. Вони розмальовують посуд,хати.Використовують у своїх малюнках яскраві кольори.Малюють квіти,птахів.Квіти називають “цибульками”,”пуп”янками”,зовсім не користуються олівцями.Малюнки петриківців здаються чарівними.

Перевіряється робота художників-дослідників.

Вихователь виставляє знак”запитай у другої людини”.

Діти єадають єапитання:

1.Якими фарбами малюють петриківці?

2.Яким пензликом користуються?

3.Чим ще користуються крім пензлика?

4.Чому їх роботи такі красиві,наче чарівні?

5.Як можуть петриківці малювати такі дрібні деталі?

6.Як називають петриківські квіти?

7.Які секрети є у петриківців?

8.Що таке перехідний мазок?

9.Як називаються елементи петриківського розпису?

Художники-дослідники показують свої роботи.

Щоб відповісти на всі ці запитання,вихователь пропонує звернутися до книги.Виставляється знак”прочитай”.Перед тим,як відкрити чарівну книгу пропонується розгадати кросворд.

1.Що художниктримає у руках?

2.На чому малює художник?

3.З чого ліплять глечики?

4.Що весить вмузеї на стінах?

5.На чому художник змішує фарби?

6.Якими фарбами малюємо ми з вами?

7.На чому малюють крейдочками?

8.Як називається картина природи?

 Пензлик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слово розгадане.Вихователь з дітьми звертаються до книги.

-На Україні в давні часи,та йнині в селах,з великим хистом розмальовували хати.Особливо це поширено на Дніпропетрівщині.В давину займалися цим переважно жінки,створюючи на стінах самобутні розписи.Кожен рік побіл відновлювався,розпси зникали,щоб з”явитися знов,ще кращими.Декоративні,святкові,витончені,барвисті квіти майстрів петриківки не сплутаєш з іншими.

Малюють петреківці темперою,розчиненою на яйці,молоці, вишневому клеї,фарбою.

Перевіряється робота дослідників.

Дослід:Дітям пропонується зроббити фарбу”темперу”. Пропонується яйце,молоко,клей.Діти змішують компоненти.В суміш додається фарба.Діти пробують малювати “темперою”.Порівнюють малюнки,які намальовані темперою,аквареллю,гуашшю.

Знов звертаються до книги.

-В оснсву петриківського розпису покладено розпис пензлем.Цей пензлик незвичайний,його створено з котячого хутра.

Перевіряється робота дослідників.

Дослід:Виготовлення петриківських пензликів.

Дітям пропонується паличка,дріт,котяче хутро. Пояснюється,що треба прив”язати до палички хутро.Діти виконують.Порівнюються малюнки,виконані котячим пензликом,пензликом з білочки,пензликом для клею.При малюванні закріплюються елементи петриківського розпису “зерняятка”,”ромашка”,”травичка”,”колосок”.

Вихователь з дітьми знов звертаються до книги.

-Перед майстринею немає готового зразка.Вона малює вільно,імпрвізуючи на основі реально існуючих природних форм.За допомогою власної фантазії й смаку,майстриня перевтілює рослини,птахів,звірів у казкові фантастичні зображення.Спершу на папері розкидуються головні кольорові плями,а потім ретельно промальовується весь візерунок  найдрібніших деталей.

Цікавий у техниці розпису такий спосіб,як малювання кінцем мізинця,вмоченого вбарву-ягідки.

Пензликом виконуються пелюстки.Спосіб малювання пензлем називається мазок.Він дуже м”який,пластичний,в наслідок чого барви лягають на поверхню,від густого насиченого на початку,до висвітленого наприкінці.Від цього пелюстки стають опуклими,ніби посвічені сонцем.

Перевіряється робота дослідників.

Дослід:Петриківська калина.

Дітям пропонується намалювати петриківську калину (кінцем пензля-гілочку,дрібні гілки,наче пальчики від руки). Ягідки діти малюють кінцем мізинчика,вмоченого в барву. Квіточку калини діти малюють пензликом,пелюстки-мазки, серединка-кінцем мізинця,листочки-“зернятка”.

Ще раз звертаються до книги.

Після перевірки художників-дослідників,вихователь розповідає:”Буває так званий”перехідний мазок”-це коли один колір ніби переходить в іньший.Це великий секрет петриківського розпису.Хто зуміє його розкрити,той навчиться малювати красиві квіти для візерунків ірозписів”.

Перевіряється робота дослідників.

Дослід:Перехідний мазок”.

Дітям пропонується сухий пензлик вмочити спочатку в одну(зелену)фарбу,а потім в другу(жовту),намалювати листок.На папері діти побачуть,як одна фарба переходить в іншу.

Вихователь та діти звертаються до книги.

-Щоб надати рослині,що намалювали на папері,вигляду живої,майстри вдаються до продряпування зафарбованої пелюстки,або листя.Цей спосіб виконується за допомоги загостреної палички.Так малюють жоржини,айстри.

Після того,як дослідники занотували,проводиться дослід: Продряпування.

Дітям пропонується паличка для продряпування.Спочатку діти малюють айстру,дають їй висохнути.Паличкою продряпують,намагаючись намалювати маленькі пелюсточки.

Пропонується звернутися до книги.

-Візерунки або розписи мають таку привабливість внаслідок того,що складаються з багатьох елементів,тут кольорові й садові квіти,колоски жита,грона винограду,кетяги калини,а середь них зозулі,павичі.Майстри намагаються в одній, передати красу всіх,тому птахи мають вигляд несправжніх,а казкових.І нарештіЮквітка в уяві петриківців-це символ багаття природи,саме тому її малюють такою великою,пишною,барвистою,а доповнюють ягідками, вусиками винограду.

Пропонується переглянути все,що занотували художники-дослідники.

Пропонується пограти в гру:”Полічи деталі розпису”

“Розфарбуй орнамент за своїм смаком”

“Кількість деталей впиши в порожны клытини”

“Запиши назви всых деталей,що намальовані”

 “Петриківський розпис”

 

 

 “Цибулька”

 

 

 Петриківські квіти”

 

 

 “Петриківські хати”

 

 

 

“Зернятко”          “Ромашка”     “Трава”    “Колосок”

 

 

 

“Фарба”      “Темпера”     “Петриківській пензлик”

 

          

doc
Додано
6 грудня 2020
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку