Заняття з м атематично-економічного циклу в середній групі. Тема:» Скарб кота Леопольда.»
Мета
Вчити дітей слухати й чути звуки навколишнього середовища; закріпити знання назв та голосів диких тварин, та рослин які ростуть у лісі; дати діям поняття «грошова одиниця»; знайомити дітей з грошовими одиницями інших країн; вирішування логічних завдань; закріплювати вміння орієнтуватися в просторі; закріплювати знання про геометричні фігури; розвивати вміння порівнювати та аналізувати; виховувати зосередженість, бажання прийти на допомогу ближньому. Матеріал для занять: фрагмент мультфільму:» Скарб кота Леопольда», костюми мишей, Буратіно; запис голосів диких тварин та пташок; зразки грошових одиниць(гривні, долари, рублі); мультимедійні завдання з економіки; цифри, геометричні фігури. Попередня робота: перегляд фрагментів мультфільмів: «Скарб кота Леопольда» , «Срібне копитце», «Як дідусь корову продавав», «Муха-цокотуха» , «Буратіно». Хід заняття : Вихователь: Діти ми потрапили до чарівного містечка де збуваються мрії всіх дітей. 1 .Фрагмент мультфільму « Скарб кота Леопольда». 2. До дітей завітали мишенята з картою. 1-ше мишеня: Добрий день, куди ми потрапили? 2-ге мишеня: Місце якесь незнайоме. 1-ше мишеня: Діти, підкажіть , де ми знаходимось? 2-ге мишеня: А ви знаєте нас? Давайте разом знайдемо скарб кота Леопольда. 1-ше мишеня: А у нас і карта є. 3.Вихователь: Діти ,а де заховав свій скарб кіт Леопольд? -А хто живе у лісі? (дикі тварини) . Де живуть дикі тварини?(у лісі) -Давайте допоможемо мишенятам знайти скарб. Щоб його знайти потрібно подолати багато перешкод, а щоб потрапити до лісу потрібно відгадати голоси диких тварин. ( діти відгадують голоси диких тварин). Вихователь: Діти давайте заплющимо очі і уявимо що ми летимо на чарівному килиму-літаку. Ось ми і у лісі. Давайте згадаємо які дерева ростуть у лісі? 4. Музика Баби Яги. Вихователь: Баба Яга не хоче нас пропускати далі. Їй дуже сумно у лісі, вона чекала гостей. Ось ми і прийшли. Давайте їй допоможемо розібратися із завданнями (діти виконують завдання Баби Яги.) 5.Вихователь: Баба Яга живе у лісі вже 300 років і накопичила цілу скриню грошей, не знає , що з ними робити? (діти допомагають Бабі Язі) Питання до дітей: - Діти у вас батьки працюють? Для чого? _За гроші що можна купити? -Для чого потрібно збирати гроші? -Хто збирає гроші в скарбничку і що за них хоче купити? -А ви знаєте де батьки зберігають свої гроші? -Діти, а щоб купити машину або квартиру , де можна взяти гроші? -Діти а ви знаєте (,що гроші-це валюта, а у нас в Україні є валюта? А яку валюту ви ще знаєте? Завдання: Давайте допоможемо Бабі Язі розібрати гроші зі скрині (діти розбирають рублі, долари, гривні). 6. Вирушаємо далі. Давайте подивимось у карту куди нам рушати далі? (зустрічається з дітьми по дорозі Буратіно) Буратіно: Малята, куди я потрапив? (відповіді дітей) Я хочу подорожувати з вами. Допоможіть мені розібратися з мультивікториною. (Фрагменти мультивікторини: «Пригоди Буратіно», «Муха – Цокотуха», «Як дідусь корову продавав»). Питання до дітей: -Чому дідусь самостійно не зміг продати корову ? - Чим допоміг хлопчина дідусеві? -Для чого потрібно робити рекламу свого товару? -Що таке реклама? (Дітям було задано домашнє завдання зробити рекламу свого улюбленого продукту або іграшки). Діти по черзі рекламують свій товар. Діти рушаймо далі. Ось нам зустрілось « Срібне копитце» і розкидало нам свої дорогоцінні камінці, давайте розглянемо їх вони незвичайні, чарівні (допоможемо «Срібному копитцю» розібрати цифри та геометричні фігури). Пропустило нас « Срібне копитце» Пішли далі. Вихователь: Діти в лісі найстрашніший звір Вовк. Щоб його задобрити, давайте зробимо його з геометричних фігур (естафета , дві команди, геометричні фігури на магнітах ). 7.Діти ми всі перешкоди пройшли. А як же нам скарб знайти ? (Фрагмент мультфільму «Скарб кота Леопольда» 5-кроків від старої берези). А ось і скарб, давайте подивимось , що приготував нам Кіт Леопольд.(діти отримують цукерки).