Заняття з цікавої математики з елементами дослідницько-пошукової діяльності Тема: «Незвідане та дивовижне поруч. Куля. Куб. Числа і цифри 1 – 4».

Про матеріал
Заняття з цікавої математики з елементами дослідницько-пошукової діяльності Тема: «Незвідане та дивовижне поруч. Куля. Куб. Числа і цифри 1 – 4».
Перегляд файлу

Заняття з цікавої математики з  елементами дослідницько-пошукової діяльності

Тема: «Незвідане та дивовижне поруч. Куля. Куб. Числа  і цифри 1 – 4».

Мета: продовжувати вчити відрізняти об’ємні фігури від плоских; формувати уявлення про куб і кулю, уміння розпізнавати об’ємні геометричні фігури в предметах навколишнього середо­вища; закріпити поняття «раніше», «пізніше», знання цифр в межах 4; орієнтування в  часі (дні тижня, пори року, частини доби, годинник); сприяти формуванню в дошкільнят елементів наукових знань через цікаві досліди «Вода що малює»; розвивати дрібну та загальну моторику, логічне мислення, уважність, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати самостійність та старанність у роботі, формувати навички співробітництва та співдружності на занятті.

Матеріали: демонстраційні: «Театр рукавичок», об’ємні фігури куля, куб, кленові «Листочки-запитайлики», ІКТ (DVD-плєер, мультимедія, ноутбук), презентація «Дивовижні предмети, які схожі на кулю та куб?»;  роздавальні: об’ємні кулі, куби, картки із цифрами 1-4, набір карток для вправи «Встанови порядок», люстерко, пластиковий контейнер з невисокими бортиками, щільнй паперовий рушник з намальованими  в рядочок  кольоровими крапочками,  пляшка з водою.

Хід заняття: 

1. Організаційний момент. [Створення  емоційно-гармонійного  фону].

Дефектолог:                У світі стільки є загадок і краси,
                                        Відразу просто не збагнути…
                                      А ти тепло й любов у світ неси,
                                       Щоб добрим і потрібним бути.    Надія Красоткіна

2. Психогімнастика  «Осіння стежина». [Зняття емоційного напруження].

Дефектолог: Привітаємось до гостей. Який чудовий місяць листопад! Він поведе нас стежинами незвіданими та дивовижними. Давайте уявимо, що ми йдемо по осінній стежині, листя шурхотить, і ми як завжди опинилися в нашому золотому та дружньому колі, праворуч  (ліворуч) впав каштан, а ліворуч (праворуч) впали на долоньку крапельки дощу.

3. Д/вправа «Листочки-запитайлики».

[Повідомлення теми заняття. Розвиток діалогічного мовлення, полілога].

  • Вам осінні листочки приготували запитання. Хто зрозумів,  про що запитує  вас  кленовий листочок? (дні тижня, пори року, частини доби, годинник, назва пальчиків, райдуга, цифри від 1-4).

http://www.playcast.ru/uploads/2014/10/13/10194741.pnghttp://lib2.podelise.ru/tw_files2/urls_166/33/d-32547/32547_html_35260c3c.jpg  http://crosti.ru/patterns/00/00/71/72488638c8/%D0%BA%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%8B%D0%B9%20%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82-1.jpghttp://www.playcast.ru/uploads/2014/10/13/10194741.png

  • Який день тижня? А буде? А був?
  • Яка пора року? А місяць?
  • Скільки пальчиків на одній руці? А на двох? По одинці називаємо пальчики.
  • Скільки кольорів у райдуги?
  • Яка зараз частина доби? А буде?
  • Що це? Давайте полічімо.

4. Гра «Театр  рукавичок». [Розвиток дотикових аналізаторів].

На столах дітей стоїть «Театр рукавичок», в  яких заховані об’ємні фігури куля та куб.

Дефектолог: пропоную визначити на дотик, що в них знаходиться. Що ви дістали плоскі чи об’ємні предмети? Діти роблять ви­сновок, вони дістали об’ємні предмети - кулю, куб.

 

Дефектолог: Візьміть свої кулі, покатайте між доло­нями, по столу,  акцентую увагу на тому, що фігура котиться вільно.Чому ця фігура може котитися? (Вона кругла, у неї немає кутів, сторін). Ця фігура називається кулею. Якщо куля подивиться на себе в люстерко. На що вона схожа? (На круг).

-  Розгляньте другу фігуру. Покатайте куб між долоня­ми, по столу,  акцентую увагу на тому, що фігура котиться невільно. Виходить? (Ні). Що заважало їй котитися?(Кути, сторони). Ця фігура називається кубом. Якщо куб подивиться на себе в люстерко. На що схоже його відображення? (На квадрат). Що можна зробити з об’ємних фігур?

5. Презентація «Дивовижні предмети, які схожі на кулю та куб?»

    [Розвиток  зорового  сприйняття,  уваги, синтезування отриманої  інформації].

6. Гімнастика для очей. [Зняття зорового напруження].

7. Фізхвилинка «Танцюючі смайлики». [Розвиток загальної та дрібної моторики; ритмічна координація рухів під музичний супровід].

                                                    Вдень танцюють і вночі,

                                                     Невгамовні смайлики,

                                                     Танцюристи-хохмачі!

Веселуни, стрибайлики.

C:\Documents and Settings\NADEGDA\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\8TIVSPEF\MC900434421[1].wmf   C:\Documents and Settings\NADEGDA\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\8TIVSPEF\MC900434421[1].wmf       C:\Documents and Settings\NADEGDA\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\8TIVSPEF\MC900434421[1].wmf   C:\Documents and Settings\NADEGDA\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\8TIVSPEF\MC900434421[1].wmf            C:\Documents and Settings\NADEGDA\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\G5YZCXQ3\MC900433817[1].png      C:\Documents and Settings\NADEGDA\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\G5YZCXQ3\MC900433817[1].png             C:\Documents and Settings\NADEGDA\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\8TIVSPEF\MC900434421[1].wmf

 

 

C:\Documents and Settings\NADEGDA\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\4LEF0PYN\MC900433823[1].png                    C:\Documents and Settings\NADEGDA\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\4LEF0PYN\MC900433823[1].png                    C:\Documents and Settings\NADEGDA\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\G5YZCXQ3\MC900433817[1].png       C:\Documents and Settings\NADEGDA\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\G5YZCXQ3\MC900433817[1].png      C:\Documents and Settings\NADEGDA\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\8TIVSPEF\MC900434421[1].wmf           C:\Documents and Settings\NADEGDA\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\8TIVSPEF\MC900434421[1].wmf

 

 

8. Вправа «Встанови порядок». [Розвиток  пам’яті, мислення, уяви. Забезпечення цілісного сприйняття зображеного на картинці].

Дефектолог:  Запрошую вас розкласти перед собою цифри від одного до чотирьох. Ось у мене завдання, на картинках які ви розглянете ви повинні визначити , у якому порядку відбувалася дія, тобто що було «раніше», а що «пізніше», треба встановити порядок, розклавши картки з цифрами 1, 2, 3,4:

Що раніше, що пізніше,
Прийде все у певний час,
Поясніть мені будь-ласка
Яка подія відбулась у Вас?

 

http://img0.liveinternet.ru/images/foto/c/0/apps/4/294/4294812_1271616934_w-002.jpghttp://img0.liveinternet.ru/images/foto/c/0/apps/4/294/4294814_1271616970_w-006.jpg

 

 

8. Дослідницько-пошукова діяльність «Лабораторія Дітлахів».

[Вдосконалення набутих навичок для подальшого сміливого самостійного пошуку та експериментування].

Дефектолог:   Запрошую всіх приготувати собі матеріали для досліду. (Діти готують місце для досліду).

 - На передодні,  ми з вами приготували паперові серветки з намальованими на них  в рядочок кольоровими крапочками райдуги.

Пальчикова гімнастика « Квіткова веселка».

Давайте пальчиками пройдемося по крапочках.

-  Чому    Орхідея   Журилася   Зранку?     Барвінок       Спитав         Фіалку.

 

 

Синие капельки. | Картинки для рабочего стола

 

9. Підсумок заняття. [Оцінка  роботи  дітей].

Дефектолог:         Малята, що вас здивувало на занятті?

                                Про яку гру ви розповісте своїм батькам?

                                Що було самим складним? Чому?

                                Незвідані та дивовижні історії  не закінчились,                                                                                               

                                  Багато чого вивчили, а що повторили.

                                  Ви дружні, веселі були у весь час,

                                   Хороші сюрпризи чекають на вас.

 

Завантаження...
docx
Додано
6 грудня 2020
Переглядів
2057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку