Конспект заняття по сталому розвитку "Eлектрончик"

Про матеріал
Цей матеріал призначений для педагогів, яких цікавить проблема сталого розвитку. Метою розробки є сформувати елементарні уявлення дошкільників про електрику, електричний струм, ознайомити з тим, як впевнено електрика ввійшла в життя людини, змінила її умови праці і побуту, підвести до усвідомлення, чому потрібно берегти електроенергію, закріпити знання про правила безпеки при користуванні електроприладами,виховувати ощадливість, заповзятість, бережливість, організованість.
Перегляд файлу

Картинки по запросу картинка фиксики  для детейІнтегроване  бінарне заняття

з пріоритетом економічного виховання

для дітей старшого дошкільного віку

на тему: «Електрончик розкриває історію походження електрики»  

 

Мета:

  • Сформувати елементарні уявлення дошкільників про електрику, електричний струм.
  • Ознайомити з тим, як впевнено електрика ввійшла в життя людини, змінила її умови праці і побуту.
  • Підвести до усвідомлення, чому потрібно берегти електроенергію.
  • Закріпити знання про правила безпеки при користуванні електроприладами.
  • Виховувати ощадливість, заповзятість, бережливість, організованість.

Словник: лучина, янтар, електрон, лампа.

Обладнання: мультимедійна дошка, шматочки паперу, кулькові ручки, шматочки вовни, костюми свічки, дідуся і бабусі, лампи, розрізні склади, зображення електроприладів, ножиці, кольоровий папір, клей, пензлики, дидактична гра «Знайди пару».

Хід заняття:

Вихователь: Сьогодні Електрончик приготував для вас багато корисної інформації та кілька випробувань. І якщо ви успішно подолаєте його завдання. То стане справжніми друзями Електрончика. Згодні? - Тоді почнемо нашу подорож !

По проводці я біжу,

Без проводки я стою.

Де мене немає,

Там світло не палає. (Електрика)

Діти, чи знаєте ви, що таке електрика? (припущення дітей) Що стосується електрики, то цікаво, що вона вивчається протягом багатьох тисяч років, а ми до цих пір не знаємо точно, що це таке! У природі існують заряджені частинки – електрони. Як наш малий Електрончик. Кожен електрон несе невеликий заряд енергії. Але коли електронів збирається багато, заряд робиться більшим і виникає електрична напруга. Потік заряджених частинок, що рухається в одному напрямку, вчені назвали електричним струмом. Ось чому електричний струм може переміщатися по дроті на великі відстані. Цей потік електронів має величезну силу й енергію. Він може змусити світитися лампочку, працювати величезні верстати, машини, освітлювати вулиці та стати нашим найпершим помічником у побуті. Діти, уявітьна мить що кожен із вас це заряджена частинка – електрон, які несуть у собі невеличкий заряд енергії.

Психогімнастика «Ми - маленькі електрони».

Вправа на розвиток  уяви

Діти, що ви відчували , коли були електронами, які ви були? Як швидко ви рухались? В якому напрямку? Кому принесла користь ваша робота? Яких заходів безпеки необхідно дотримуватись при роботі з електроприладами ? (відповіді дітей) Слово «електрика» походить від грецького слова «електрон». А чи знаєте ви, що означає це слово? Воно означає «янтар». Погляньте на сторінку нашої дошку(слайд 1). Який вигляд має цей дорогоцінний камінь? Так, ще багато років тому греки знали, що якщо потерти янтар, то він здатний притягати до себе маленькі шматочки паперу. Давайте перевіримо.

Дослідницька гра «Чарівні квіти»

Потерти кулькову ручку по шматочку вовни, а потім піднести його до квітки з паперової серветки покладених на столі і підняти. Квіточки теж піднімуться. Як ви гадаєте, що трапиться? Діти виконують дослідницьке завдання ( слайд 2)

Висновок : Отже, маленькі шматочки паперу наелектризувались до ручки. Те ж саме трапляється, коли ти зачісуєш волосся пластмасовим гребінцем. Електрику знали й прялі в Стародавній Сирії. Їх веретена з янтарю наелектризовувались, коли обмотувались вовною. Тому термін «електрика» походить від грецького слова «янтар». Людина відкрила дію електрики вже давно. Протягом тисячоліть люди спостерігали за сліпучими спалахами в небі під час грози. Вони водночас приваблювали їх, а щей дуже лякали. Бо ці зигзагоподібні спалахи були небезпечні тим, що після них гуркотів грім, іноді вони вбивали людей, палили все навколо. І лише понад 100 років тому люди зрозуміли, що це таке і приборкали електрику. Та користуватися електрикою людина змогла лише з минулого століття. Що ж в давні часи використовували люди для освітлення своїх помешкань? - Більше 100 000 років тому людина відкрила вогонь і першим освітлювальним приладом людини була палаюча дерев’яна палиця, яку добували з вогнища. Її називали лучиною. Погляньте на сторінку нашої дошки і здійсніть подорож у минуле разом з Електрончиком . Діти, Електрончик нам розповідає ,що близько 2000 років тому у Давньому Римі винайшли свічку. Спочатку це були волокна рослин, покриті воском чи смолою. Погляньте, який вигляд вона має. З ними у приміщенні було світло та затишно, а ось вулиці залишалися темними. Заходить свічка ( дівчинка в костюмі свічки)

Моя голівка вогнем палає,

Або тане і згорає.

Я корисною бути хочу,

Дам я світла вам досхочу.

Свічка: Добрий день, діти. Добрий день, Електрончику. Ви впізнали мене. Я — свічка. Зі мною ви зустрічаєтеся дуже рідко, або й ніколи. Декому я часто стаю у пригоді, а дехто і зовсім про мене нічого не знає. А бажаєте дізнатися про мене більше? Тоді сідайте зручніше і ми підемо у гості до діда та бабусі, що жили ось у такій хатинці. Багато років тому я і сама жила у таких домівках і стояла на почесному (на видному) місці. Непривітною ввечері виглядала ця оселя, але тільки-но я з'являлася, віконця сміялися, бо світлом наповнювалося приміщення, раділи люди. Хочу вам сказати, що я була тоді у великій пошані. Я слугувала людям щовечора. Проблемна ситуація. Діти, чому люди щовечора не могли обійтися без свічки? Як люди мене використовували і навіщо? (Бо не було електричного світла).

Інсценівка

Дідусь. Спасибі тобі, свічко, за те, що світила, за твою роботу.

Бабуся. Але й мороки з тобою зазнали. (Бабуся розповідає про те, як виготовляли свічки, хто їх виготовляв, де можна було їх придбати).

Дідусь. З тобою, свічко, у хаті було світло, але вулиці залишалися темними. Свічка: Розумні, люди — вчені-винахідники — придумали прилади, які б освітлювали вулиці, дорогу перехожим. У мене велика сім'я світильників. З нею ви познайомитесь, якщо виконаєте просте завдання. Робота в групах. Скласти з різних складів слова-назви освітлювальних приладів (гасовий ріжок, каганець, ліхтар, факел). В позаминулому столітті (1859р), коли люди відкрили нафту, з’явився її продукт – гас. Він став універсальним паливом як для освітлення приміщень так і для вуличних ліхтарів.

 (З'являється Лампа).

Лампа. Всіх назвали, а про мене забули.

А я теж твоя сім'я. Ви не дивіться, що я така маленька, силу велику маю, темінь всюди проганяю. Я- електрична, енергетична, економічна лампа! Мені не треба гасу, Мені від станції машина Пересила по дроту струм. Ось такий в науці бум!

Свічка. Новим родичам я завжди рада. Хто тобі таку силу дає? Від чого ти світишся? Лампа. Силу мені дає електричний струм, завдяки йому я можу світити. Вихователь. Так, багато років тому російський електротехнік Олександр Миколайович Ладигін здогадався нагріти вугільний стержень в закритій скляній колбі і винайшов першу лампу. Перші лампочки горіли півгодини, а коли майстер викачав повітря з колби – почали горіти вже декілька годин. В 1873 році такими лампами була освітлена одна з вулиць Петербурга. Дізнавшись про цю лампочку, нею зацікавився американський винахідник Томас Едісон. Працюючи вдвох, вчені створили цю лампочку, без якої в наш час не може обійтись жодна людина. Погляньте на зображення Електрончика в книзі. Мабуть, наука про електрику почала бурхливо розвиватися з тієї митті, як в 1800 році Алессандро Вольт винайшов батарею. Цей винахід дав людям перше постійне і надійне джерело енергії і спричинив всі важливі сучасні відкриття в цій області. Свічка. А чи можна побачити електричний струм, завдяки йому я можу світити? Лампа. Ні. Він невидимий, але великий трудівник. Діти а чи знаєте ви, де працює електричний струм? Зараз перевіримо. Давайте пограємо у гру «Струм – трудівник»

Дидактична гра "Струм - трудівник".

На дошці виставлено закриті картки з зображенням електроприладів. Вихователь загадує загадку, якщо діти відповідають правильно, він відкриває картку - відповідь. Схожа груша ця на сонце, має вуса й шапочку. Здогадались, діти, що це? (Електрична лампочка). В нашій кухні за дверима він вуркоче, наче кіт, і ховає справжню зиму за надійними дверима. Глянь до нього за поріг — всередині лід і сніг, і зима у ньому вічна, як на Полюсі Північнім. Нам назавжди оту зиму привезли із магазину. (Холодильник). Я завжди на мотузку на столі а чи в кутку, До розетки як припнуть, мовби човен, рушу в путь, Згладжу хвилі всі, будь ласка. Як я звусь ? (Електропраска). Вітя вірші прочитав, я з Сергійком заспівав. Слово в слово, тон у тон повторив...(магнітофон) Є у мене вірний друг, має він чудовий слух і говорить голосами моїх друзів, тата й мами. Як же звати мого друга? Всім відомо,це — папуга! "Помиляєшся, Антон, зветься друг мій...(телефон)", Чудо-ящик в нас є дома, добре він усім знайомий. Як ввімкну — дивлюсь кіно і мультфільми заодно. Все покаже: на екрані б'ються півні,скачуть лані. Як дивитись все підряд, дуже очі заболять. (Телевізор). Ось білизна забруднилась, пляма на сорочці, Треба випрати штанці і синку, і дочці. Як багато тут прання, мамі буде мало дня! Щоб не гнула мама спину, ми ввімкнем...(пральну машину). Я домашня і вже звична диво-пічка електрична. Не потрібні мені газ і вугілля про запас, Лиш в розетку дріт ввімкніть — стане тепло в хаті вмить. (Електрокамін). З крана щоб текла вода, він працює день від дня, Батареї під вікном він наповнить кип'ятком. Дужий металевий бос, електричний це... (насос). Молодці, малята , приємно було з вами подорожувати по сторінках історії. Але настав час прощатись. Давайте на згадку, виготовимо маленьких електрончиків з кольорового паперу і подаруємо наші сюрпризи гостям. Виготовлення з кольорового паперу засобами аплікації колективної роботи : «Електричний потік енергії» Після цього проводять вправу «Знайди пару». Всі разом обходять приміщення дитячого садка, називаючи сучасну техніку й згадуючи, чим обходилися люди раніше (тостер — сковорода, пилосос — віник, аудіомагнітофон — платівки і т. д.)

Вихователь: Енергія потрібна всім: мамі на кухні, щоб приготувати обід; дітям, щоб в теплому і світлому приміщенні навчатись у школі та у садочку, татові, щоб мати змогу дивитись телевізор, фабрикам і заводам, щоб виготовляти продукцію для всіх нас. Енергія дуже важлива, її потрібно берегти. Енергія не безмежна, діти. Краще подбати про неї завчасно, а не чекати, доки її не вистачатиме. Нестача енергії – дуже неприємна річ. Коли може стати нестача, що для цього потрібно чи непотрібно робити?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Симончук Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 жовтня 2019
Переглядів
3363
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку