Конспект заняття з формування початкових математичних уявлень для дітей старшого дошкільного віку "Подорож Математичним морем"

Про матеріал

Поглиблення в дітей уміння виявляти і порівнювати множини предметів; навчання позначення числової кількості множин цифрами від 1 до 5; закріплення вміння встановлювати рівність і нерівність груп предметів; розвиток навичок орієнтації в просторі (ліворуч, праворуч, вперед, назад); розвиток уміння аналізувати.

Перегляд файлу

Конспект заняття з формування початкових  математичних уявлень

для дітей старшого шкільного віку

 

Тема: Подорож Математичним морем.

Мета заняття:                       

навчальна:

  • поглиблювати в дітей уміння виявляти і порівнювати множини предметів;
  • вчити позначати числову кількість множин цифрами від 1 до 5;
  • закріпити вміння встановлювати рівність і нерівність груп предметів, використовувати слова «один», «багато».

корекційно-розвиваюча:

  • розвивати навички орієнтації в просторі (ліворуч, праворуч, вперед, назад);
  • розвивати вміння аналізувати.

виховна:

 -    виховувати вміння чути і виконувати інструкції педагога.

Матеріал: світлова пісочниця, роздатковий матеріал з математики, 5 карток із зображенням кораблів.

 

Хід заняття:

І. Комунікативна діяльність.

Д/г «Будь уважним»

   Діти стають у коло і передають один одному м’яч за правилом: перший гравець називає своє ім’я, наступна дитина спочатку називає ім’я попереднього гравця, потім – своє.

ІІ. Пізнавальна діяльність.

Дефектолог:

— Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми з вами вирушимо в плавання Математичним морем. Я буду капітаном, а ви — моїми моряками.

 

Д/г «Скільки?»

— Давайте з вами довідаємося, чи однакова кількість хлопчиків і дівчаток сьогодні на занятті? А як це зробити? Найкраще, якщо кожний хлопчик візьме дівчинку за руку. Полічіть, скільки хлопчиків (дівчаток). Кого більше (менше)? Так, скільки у нас капітанів? (один). А скільки моряків? (багато).

  Дефектолог:

 - Для того, щоб вирушити у плавання нам необхідні кораблі, але вони розташовані на причалі не в правильному порядку і зовсім не мають команди.

Д/г «Кораблі»

   На фланеграфі розташовані  пронумеровані кораблі не по порядку, у кожної дитини  є квиток (картки з цифрами від 1 до 5). Діти повинні знайти корабель, що відповідає їхньому номеру квитка, зібрати свою команду моряків та вишикуватись у правильному порядку від 1 до 5.

Дефектолог:

- Правильно, молодці. А тепер наші кораблі вирушають у путь. Будьте уважними, щоб не збитися з маршруту.

 

Д/г «Цікава подорож»

   Кожній команді дітей по черзі даються вказівки, як рухатись по кімнаті (ліворуч, праворуч, вперед, назад).

Дефектолог:

- Наші моряки гарно попрацювали і, напевно, трішки притомилися, тож відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Трава низька-низька, дерева високі-високі,

Вітер дерево колише, гойдає, то вправо, то вліво хитає,

То вперед, то назад, то вниз пригинає.

Птахи летять, відлітають, а діти на місце тихенько сідають.

 

Дефектолог:

- Ось ми з вами прибули до острова. (Діти підходять до світлової пісочниці). Занурьте свої долоні у пісок. Що ви відчуваєте? Наберіть пісок та утримайте його в долонях, висипте тоненькою цівкою. Покладіть долоні на поверхню піска. Скільки у вас пальців на правій руці? На лівій? На якій більше (менше)? (Порівну. На правій стільки ж, скільки й на лівій.) Назвіть кожний палець. (Великий, вказівний, середній, безіменний, мізинець).

ІІІ. Перетворювальна діяльність.

Дефектолог:

- А тепер підготуйте вказівні пальчики, вони допоможуть вам виконати наступне завдання.

Д/г «Порівняй»

    Дефектолог малює на піску сонце, кожна дитина малює хмаринку (місяць-зірки, хмаринку-краплі дощу). Діти порівнюють чого більше, чого менше, використовуючи слова «один», «багато».

Дефектолог:

- Молодці, а тепер нам треба повертатися додому. Давайте на згадку залишимо відбитки своїх рук на пісочному березі острова.

ІV. Оцінно-контрольна діяльність.

Дефектолог:

- Сьогодні у нас з вами була цікава подорож Математичним морем. Які завдання вам найбільше сподобалися? Що хотіли б повторити знову?

doc
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
6339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку