Конспект заняття: "Прийшла зима-красуня".

Про матеріал
Формувати уміння помічати красу рідної природи і викликати бажання передавати її на словах. Розширити знання дітей про зміни в природі, пов'язані з приходом зими. Розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення. Розвивати рухливість органів артикуляційного апарату, укріплювати м´язи дихального апарату й виробляти правильний видих. Розвивати вміння узгоджувати рухи й мовлення. Виховувати у дітей дбайливе ставлення до свого здоров'я взимку, любов до природи.
Перегляд файлу

Тема:

Прийшла зима-красуня.

 

Мета:

Формувати уміння помічати красу рідної природи і викликати бажання передавати її на словах. Розширити знання дітей про зміни в природі, пов'язані з приходом зими. Розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення.

Розвивати рухливість органів артикуляційного апарату, укріплювати м´язи дихального апарату й виробляти правильний видих. Розвивати вміння узгоджувати рухи й мовлення.

Виховувати у дітей дбайливе ставлення до свого здоров'я взимку, любов до природи.

 

Обладнання:

сніжинки, іграшковий заєць, картинки з зображенням дітей, одяг-наліпки; ІКТ (слайди з зображенням природи взимку, фільм "Зима", аудіозапис зі звуками завивання вітру, хрусту снігу, А.Вівільді "Пори року" Зима 2-га частина).

 

Хід заняття

 

Вчитель: Діти, допоможіть мені будь ласка, я отримала повідомлення і не знаю від кого. Подивіться.

Дивимось пейзажи зими під звуки завивання вітру, хруст снігу.

Вчитель: Діти, цікаво, хто ж нам прислав повідомлення?

 Королева біла-біла

 Хазяйнує скрізь уміло:

 Сіє, віє, мете, меле,

 По землі крупицю стеле.

Відповідь дітей: зима.

Вчитель: Так, діти, молодці! Вона нам пише, що хтось прийшов до нас у гості. І дійсно, подивіться, до нас з зимового лісу прибіг зайчик і хоче гратися з нами разом.

 

Артикуляційна гімнастика.

Давайте, діти познайомимо наш язичок з зайчиком.

Вправа "Посмішка-поцілунок", ми посміхнемося зайчику.

Вправа "Гребінець", язичок зробив гарну зачіску.

Вправа "Гойдалка". Тепер вони разом погойдаються на гойдалці. Зайчику також сподобалось гойдатися.

Вправа "Годинник".

Язичок глянув на годинник і вони вирішили далі подорожувати на коні.

Вправа "Коник".

 

Тепер Зайчик запрошує погратися сніжинками.

Дидактична гра "Сніжинки".

Давайте дмухати на сніжинки, здуваючи їх з наших долоньок.

Ми з вами зробили справжній снігопад!

 

Вчитель: Діти, а що стається з зайчиками взимку?

Відповіді дітей.

Так, вони змінюють свою шубку, вона стає білою, щоб не було помітно зайчика на снігу. Давайте розповімо віршик про зайчика.

 

Пальчикова гімнастика "Зайчик".

На землі сніжок лежить,

(Плавні рухи руками, розвести їх над "землею".)

Зайчик по сніжку біжить.

(Пальчикова фігура "зайчик".)

Мерзнуть вушка,

(згинати й розгинати пальці – "Вушка".)

Мерзнуть лапки,

(Ворушити всіма пальцями, згинаючи і розгинаючи їх.)

Бо без валянців

(Утворити немовби дві "мисочки" долонями.)

Та шапки. Ой!

(Двома долонями зобразити над головою шапку.)

 

Скоромовка

Заєць зайця взимку стрів,

Заєць зайцю говорив:

Важко зараз для зайців:

Ми без моркви й качанців.

 

 Вчитель: А тепер давайте подивимось, що нам хоче розповісти зайчик про зиму.

Перегляд фільму про зиму.

 

Фізкультхвилинка

Морозець, морозець, (Діти обхоплюють себе руками вище плечей)

Не щипай за щічки! (Пощипують себе за щоки)

Теплі валянки у нас, (Тупають ногами, руки на поясі)

Шубки (Повертаються вправо-вліво, руки на поясі)

Й рукавички. (Махають долонями)

Морозець, морозець! (Обхоплюють себе руками вище плечей)

Плещемо в долоні (Плескають)

У дівчаток в хлоп'ят

Носики червоні. (Торкаються носиків).

 

Вчитель: А тепер, діти, давайте перевіримо чи уважно ви слухали розповідь зайчика про зиму. Відгадайте загадки.

 

Відгадування загадок.

 

Стало біло навкруги,

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я - … (зима)

 

А сонце світить і пече,
І крапелька в калюжу булька.
А от без сонця не тече,
І називається ... (Бурулька)

 

  Я падаю на ваші хати.

Я білий-білий, волохатий,

Я прилипаю вам до ніг.

І називаюсь просто … (сніг)

 

Холодно, зима лютує,
Хто в цей час на склі малює? (Мороз)

 

Сніг на полях
Лід на річках.
Метелиця гуляє.
Коли це буває? (Взимку)

 

Молодці!

Вчитель: Діти, а як необхідно одягатись взимку, щоб гратися і не хворіти?

Відповіді дітей.

Давайте разом допоможемо дівчинці Оленці одягтися.

Дидактична гра "Вдягни ляльку".

 

Вчитель: Діти, скажіть, яку пору року ми сьогодні з вами вивчали?

Тепер давайте скажемо, яка зима?

Дидактична гра "Зима яка?"

Діти передають один одному сніжинку і називають якою буває зима (холодна, морозна, красива, сніжна, срібна, прекрасна, чудова, весела, кришталева, біла…).

 

Всі молодці, діти! Зайчику дуже сподобалося гратися разом з вами, а тепер йому знову час вирушати в ліс змінювати хутро з сірого на біле, а ці сніжинки він залишає нам на згадку.

 


docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
24 квітня 2020
Переглядів
2598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку