КЗ «Солоницівська гімназія «Перлина»»
Комплексне
заняття з розвитку мовлення
та ознайомлення з соціумом
проекту Патріотичне виховання.
Тема: «Мій рідний край. Наш Харків»
Вихователь: Загорулько В.М.
Блок. Україна – рідна земля.
Тема дня. Мій рідний край. Наш Харків.
Мовленнєвий розвиток + ознайомлення з соціумом: продовжувати знайомити дітей із поняттям, що в кожної людини є Батьківщина; дати поняття про різноманітність населених пунктів та їх особливості; вчити утворювати словосполучення прикметника з іменником; розвивати зв’язне мовлення, інтонаційну виразність мовлення; закріпити вміння будувати граматично правильні речення з обраними словами. Уточнити професії людей, що розбудовують наші міста; збагатити словниковий запас орієнтуючись в обов’язках професій будівельників; виховувати допитливість, бережливість, цікавість до праці українців.
Матеріал: карта України, фотоілюстрації міста Харків, великий будівельний конструктор, автомобілі.
Хід заняття: Бесіда «Україна – рідна для нас земля». Вивчення вірша:
Україна – рідний край,
Поле, річка, зелен гай.
Любо стежкою іти,
Тут живемо я і ти.
Дидактична гра «Слово обери – речення склади».
Мета: закріплювати вміння складати речення, граматично їх будувати з вивченого вірша.
Знайомство з великими фотоілюстраціями міста Харкова.
Індивідуальна робота: читко відповідати на запитання: Тімур, Лера, Настя, Ігор.
Ф.хвилинка, читання вірша, діти виконують рухи відповідно до змісту:
Добре жити в місті моїм,
(плескають у долоні)
Мчать дорогами міста в авто водії,
(зображують водія, крутить кермо)
Пішоходи тротуарами ідуть;
(швидко крокують на місті)
І дерева високо ростуть.
(здіймають руки в гору, розчепіривши пальці)
В місті вулиці – ось такої ширини,
(розводять руки в сторони)
А будинки – ось такої вишини,
(встають навшпиньки і тягнуться руками якомога вище)
Тут багато дорослих і діток,
Тут найкращий в цілім світі садок!
Складання колективної розповіді, спираючись на власний досвід «Ми любимо, знаємо та оберігаємо рідний край».
Сюжетно-рольова гра «Ми будівельники».
Мета: спрямувати дітей на поєднання інтелектуальної та практичної діяльності, розвиток кмітливості. Продовжувати вчити дітей обдумувати майбутню будову, втілювати різноманітні задуми; вчити домовлятися та розподіляти предмети гри, допомагати і підтримувати одне одного.
Забезпечити потреби гри різними предметами, іграшками для реалізації ігрового задуму. Радитися з учасниками гри щодо послідовності зведення об’єкту. Заохочувати дітей до використання споруди в грі.