«Руда лисичка в гості завітала»
Середня група
Освітні завдання: удосконалювати вміння дітей складати описові розповіді(за запитаннями, а потім самостійно), вчити дітей відповідати повним реченням, вправляти у правильному і по можливості швидкому промовлянні нескладної скоромовки , розвивати мовленнєве дихання, артикуляційний апарат. активізувати словник дітей відповідно до теми « Тварини»; розвивати зв'язне мовлення дітей, мислення, логіку, розвивати творчі здібності дітей, естетичний смак. Виховувати любов до казок, рідної мови, бажання нею спілкуватися.
Обладнання і матеріали: іграшка лисиці, чарівний мішечок,рамка для фото(зразок)серветки,клей, пензлики для клею, підставки для пензликів,серветки для промокання, рамка з картону,гудзики.
Хід заняття:
Організаційний момент. Діти стоять у колі.
Вихователь: Ви всі візьміться за руки, і один одному всміхніться.
- Діти, сьогодні ми з вами вирушимо у казкову подорож.
Якщо казка у двері стукає,
Ти скоріше її впусти,
Бо казка - птах,
Трохи злякаєш і не знайти.
Сюрпризный момент. З'являється чарівний мішечок, в якому захована іграшка лисиці.
-Діти, подивіться, що це?
-Правильно, хтось забув чарівний мішечок, а всередині щось є.
Давайте спробуємо з вами відгадати, що там, але не за допомогою очей, а за допомогою рук.
Зараз я дам потрогати мішечок,просунути ручку у мішечок, а ви повинні здогадатись , що у середині мішечка.
Діти обмацують мішечок і намагаються відгадати, хто всередині.
- Правильно, діти, це лисиця, вона прибігла до нас з казки.
Діти, як в казках називають лисицю? (Лисичка-сестричка, лисонька, Лисиця Патрикеевна)
- А як ви здогадалася, що в мішечку сховалася лисиця? (у неї пухнастий хвіст)
Складання дітьми описової розповіді:
- А тепер, діти, сідаємо на стільчики, і давайте спробуємо описати нашу гостю.
-Настю, що ти можеш розповісти про хутра лисиці? (шерсть у лисиці м'яка, пухнаста, руда.)
-Добре,К іріл, а що ти нам розповіси про мордочку лисиці. (Мордочка
лисиці гостра, хитра, вушка гострі, схожі на трикутники.)
-Молодець, Кіріл.
А Саша розповість нам про хвіст лисиці. (У лисиці хвіст довгий, м'який, пухнастий.)
-Женя, а як ти думаєш, навіщо лисиці такий пухнастий хвіст? (У лисиці хвіст довгий і пухнастий, щоб замітати свої сліди.)
Молодець, Женя.
А що можна сказати про вдачу лисиці, яка вона в казках? (В казках лисиця хитра.)
Дітки, хто бажає сам розповісти про лисичку.(заслуховуються самостійні розповіді дітей)
-Молодці, діти.
Лисиця прибігла до нас з казки, а як ви думаєте, з якої?
В яких казках ми з вами зустрічали лисицю? ( Колобок, Теремок, Рукавичка.)
-Так дійсно, в цих казках ми зустрічаємо лисицю, але наша гостя прибігла з казки, де образила зайця і вигнала його з хати. (Зайчикова хатинка.)
Фізкультхвилинка
-Правильно, діти, лисичка бачить, що ви втомилися і хоче з вами пограти. Хочете пограти з лисицею?
-Тоді стаємо в коло.
Гей, хлопці, що ви спите,
Нам тварин покажіть.
У лисички гострий ніс,
У неї пухнастий хвіст.
Шуба руда лисиця
Невимовної краси.
Лисиця по лісу походжає
Шубу руду погладжує.
Заєць по лісі скакав,
Заєць корм собі шукав.
Раптом у зайця на маківці
Піднялися як стрілки вушка.
Зайчик стрибнув, повернувся
І під деревом зігнувся.
Виліз ведмідь з барлогу,
Розминає Міша ноги,
На носочках він пішов
І на п'ятах потім.
Промовляння скоромовки:
Лисичка пишається вами, що ви так гарно вмієте говорити.
А ще хоче почути чи добре ви вмієте вимовляти звуки.
І пропонує повторити разом з нею скоромовку:
Лисичка-сестричка
Несла паляничку
Паляничку-невеличку
Гра з загадками.
- Правильно, діти, і лисичка принесла нам з собою загадки.
Давайте послухаємо їх уважно і відгадаєм.Слайд програма.
Наш звір живе у тривозі,
Від біди трусяться ноги.
Ну-мо швидко відгадай-мо,
Як звірятко зветься? (заєць)
Хто великий і клишоногий,
Мед дістав з бочки лапою.
З'їв солощі і ревіти.
А звуть його? (ведмідь)
Ку-ка-ре-ку кричить він дзвінко,
Ляскає крилами голосно.
Курочок вірний пастух
Як звуть його? (півень)
У мене відмінний слух
Гострий погляд і тонкий нюх,
Відразу лізу з кішкою в бійку,
Тому що я (собака)
Скаче по болоту
Зелена скрекотушка.
Зелененькі ніжки
Звуть мене (жаба)
-Діти, подивіться, яких тварин ми з вами вгадали, а всі вони герої казки «Зайчикова хатинка»? (Ні, жаба з іншої казки)
Лисичці час повертатися до казочки.
Діти, а наша лисичка вирішила на згадку про себе залишити нам фото, а фото завжди ставляють у гарну ось, наприклад, таке як у мене рамку.
Рамки у нас є залишилось їх гарно прикрасити . Прикрашати ми будемо ось такими великими різнокольоровими великими ґудзиками. Для початку викладаємо ґудзики на рамку. Ось,наприклад, як зробила це я. А потім по черзі беремо гудзики намащуємо клеєм зі зворотньої сторони і притискаємо до рамки придавлюючи серветками для промокання клею. І так кожен ґудзик.
Давайте підготуємо свої пальчики до роботи.
Пальчикова гімнастика:
Ґудзик в руки я візьму
Покручу ось так поверчу.
Руки годі вам відпочивати
Час уже попрацювати
Самостійна творча робота дітей
Виставка робіт.
Підсумок.